Rīgas satiksmē katra jauna veloceļa izbūve ievērojami uzlabo iedzīvotāju pārvietošanās drošību 6

Foto: iAuto.lv

SM | 21.maijs 2021 9:28

Šogad plānots uzsākt velosipēdu ceļa Centrs – Ziepniekkalns būvniecību 5,6 km garumā. Finansējuma lielāko daļu – 1,52 miljonus eiro paredzēts nodrošināt valsts aizdevuma veidā, savukārt atlikušo – no Rīgas pašvaldības.

Līdz 2026. gadam no Atveseļošanas fonda investīcijām paredzēta veloinfrastruktūras attīstība Rīgā un Pierīgā vairāk nekā 60 km garumā.

Plānots attīstīt piecus maģistrālos veloceļu koridorus: Rīga– Carnikava, Rīga–Ulbroka, Rīga–Ķekava, Rīga–Babīte–Piņķi, Rīga–Mārupe. Katrā maršrutā tiks nodrošināta sasaiste starp pilsētas un reģionālās nozīmes veloceļiem.

“Tās ir ievērojamas investīcijas, kādas nekad iepriekš veloceļu izbūvei nav bijušas,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns. “Diemžēl visvairāk mazaizsargāto satiksmes dalībnieku – gājēju, velobraucēju, tagad arī ar skrejriteņiem – cieš ceļu satiksmes negadījumos apdzīvotās vietās. Pērn visvairāk ceļu satiksmes negadījumu ar velosipēdiem notikuši Rīgā (45%), kam seko Latvijas pārējās pilsētas (31%). Piemērota velotransporta infrastruktūra pilsētās ir izveidota fragmentāri, līdz ar to tiek izmantota šādai satiksmei neparedzēta un nedroša infrastruktūra – intensīvas satiksmes ielu nomales vai ietves, kur velosipēdam vai elektroskrejritenim nevajadzētu atrasties.”

“Drošai braukšanai ar elektroskrejriteni infrastruktūra, kas ir nodalīta gan no autosatiksmes, gan gājējiem ar labu brauktuves segumu, ir vēl lielāka nozīme, jo salīdzinoši nelielais riteņu rādiuss rada palielinātu risku, pārvarot nelīdzenumus un bedres, kas velosipēda gadījumā nebūtu tik jūtams. Savukārt, piedaloties satiksmē pa brauktuvi, sadursmes gadījumā sekas var būt ļoti smagas,” saka Butāns.

Butāns uzsver, ka “veloinfrastruktūras veidošana un riteņbraucēju, satiksmes dalībnieku ar skrejriteņiem nošķiršana no gājēju ietvēm un ielas braucamās daļas, tādējādi ļaujot justies droši gan gājējiem, gan velobraucējiem, ir solis, kas jāveic, pašvaldībām sadarbojoties savā starpā un saskaņā ar “Latvijas valsts ceļu” veloinfrastruktūras attīstības plāniem. Viens ir jaunas infrastruktūras veidošana un otrs – nelieli uzlabojumi, lai nodrošinātu veloinfrastruktūras savienojamību starp Rīgu un Pierīgu, piemēram, norādes velobraucējiem, kas ļautu izvēlēties drošākos veloceļu savienojošos maršrutus.”

2020. gadā “Latvijas valsts ceļi” gar autoceļu Imanta–Babīte (V20) posmā no Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojuma Imantā līdz Babītei kopumā 2,5 kilometru garumā līdz pat Rīgas apvedceļam A5 (Salaspils–Babīte) un tālāk līdz pagriezienam uz Kleistu ielu Babītē izbūvēts gājēju un velosipēdistu ceļš. Taču pietrūkst veloinfrastruktūras savienojums ar Rīgas pilsētas infrastruktūru.

Pērn arī pabeigti tilta pār Piķurgas upīti izbūves darbi Ulbrokā, vienlaikus izveidojot mikromobilitātes infrastruktūru gar autoceļu Rīga – Ērgļi (P4), kas ļauj vietējiem iedzīvotājiem droši pārvietoties ar kājām un velosipēdu. Jauns apgaismots veloceļš izbūvēts no Ulbrokas rotācijas apļa līdz autobusa pieturai “Radiocentrs”. Pašvaldības satiksmes vajadzībām veloceļa izbūvi šogad turpina Ulbrokas pašvaldība, savukārt savienojums ar Rīgas veloinfrastruktūru plānots no Atveseļošanas fonda līdzekļiem.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
nu re 21.maijs 2021 15:23
6 0 Atbildēt

Tā ietve tur ir tikai ietve, jo tik apdzīvotā vietā nevar ietvi uztaisīt gan par ietvi, veloceliņu un vēl rezerves skrejceļu lidostai. Protams, saucot ietvi par veloceļu ierēdņiem ir iemesls sevi slavēt un apbalvot.

Gājējs 21.maijs 2021 14:09
4 2 Atbildēt

Nu varbūt uzlabo velosipēdistu drošību, bet gājēju drosību tas ietekmē negatīvi. Vietās, kur mijas gājēju ietves un velo celiņi, velosipēdisti uzvedas agresīvi un nemaz nedomā palaist gājējus. Tipisks piemērs ir uz Valdemāra ielas, kur pa trotuāriem savilkti tie velosipēdistu līkloči. Brauc kā auni pa savām strīpām un nemaz nedomā par gājējiem ar kuriem jādala vieta zem saules. Ar;ī veloceliņi pie skolām ir katastrofa, bērneļi tur kā skudriņas kursē, bet visi belosipēdisti uzskata sevi par gonščikiem, kas nedrīkst piebremzēt.

Tims 22.maijs 2021 13:44
4 0 Atbildēt

Paskaties kā pie Alfas gājēji špago pa veloceliņu.. Abas puses grēko, netaisām no velobraucējiem bubuļus.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Govs dzīva, mašīna uz sāniem (+ VIDEO) 2

Cenšoties izvairīties no sadursmes ar govi, vadītājs "nogulda" kravinieku uz sāniem. Lasīt vairāk

 

Gribēja pārsteigt meiteni - 230 km/h pēdējo reizi (+ VIDEO) 14

Krievijā, kāds 35 gadus vecs vīrietis gribēja pārsteigt meiteni ar sava Range Rover jaudu un vadītāja prasmēm uz autošosejas Astrahaņa-Mahačkala sasniedzot 230 km/h. Diemžēl tas beidzās ar avāriju un abu braucēju nāvi. Lasīt vairāk

 

Autobusa avārijā netālu no Berlīnes ievainoti 19 cilvēki (+ VIDEO)

Autobusa avārijā netālu no Berlīnes piektdien ievainoti 19 cilvēki, paziņojusi policija un avārijas dienesti. Lasīt vairāk

 

Mitsubishi piesaka Outlander PHEV jauno paaudzi 2

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi publicējis pirmos attēlus ar jaunās paaudzes Outlander PHEV, kas savu pirmizrādi piedzīvos vēl līdz šī gada beigām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti