Rīgas satiksmē katra jauna veloceļa izbūve ievērojami uzlabo iedzīvotāju pārvietošanās drošību 6

 

Foto: iAuto.lv

SM | 21.maijs 2021 9:28

Šogad plānots uzsākt velosipēdu ceļa Centrs – Ziepniekkalns būvniecību 5,6 km garumā. Finansējuma lielāko daļu – 1,52 miljonus eiro paredzēts nodrošināt valsts aizdevuma veidā, savukārt atlikušo – no Rīgas pašvaldības.

Līdz 2026. gadam no Atveseļošanas fonda investīcijām paredzēta veloinfrastruktūras attīstība Rīgā un Pierīgā vairāk nekā 60 km garumā.

Plānots attīstīt piecus maģistrālos veloceļu koridorus: Rīga– Carnikava, Rīga–Ulbroka, Rīga–Ķekava, Rīga–Babīte–Piņķi, Rīga–Mārupe. Katrā maršrutā tiks nodrošināta sasaiste starp pilsētas un reģionālās nozīmes veloceļiem.

“Tās ir ievērojamas investīcijas, kādas nekad iepriekš veloceļu izbūvei nav bijušas,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns. “Diemžēl visvairāk mazaizsargāto satiksmes dalībnieku – gājēju, velobraucēju, tagad arī ar skrejriteņiem – cieš ceļu satiksmes negadījumos apdzīvotās vietās. Pērn visvairāk ceļu satiksmes negadījumu ar velosipēdiem notikuši Rīgā (45%), kam seko Latvijas pārējās pilsētas (31%). Piemērota velotransporta infrastruktūra pilsētās ir izveidota fragmentāri, līdz ar to tiek izmantota šādai satiksmei neparedzēta un nedroša infrastruktūra – intensīvas satiksmes ielu nomales vai ietves, kur velosipēdam vai elektroskrejritenim nevajadzētu atrasties.”

“Drošai braukšanai ar elektroskrejriteni infrastruktūra, kas ir nodalīta gan no autosatiksmes, gan gājējiem ar labu brauktuves segumu, ir vēl lielāka nozīme, jo salīdzinoši nelielais riteņu rādiuss rada palielinātu risku, pārvarot nelīdzenumus un bedres, kas velosipēda gadījumā nebūtu tik jūtams. Savukārt, piedaloties satiksmē pa brauktuvi, sadursmes gadījumā sekas var būt ļoti smagas,” saka Butāns.

Butāns uzsver, ka “veloinfrastruktūras veidošana un riteņbraucēju, satiksmes dalībnieku ar skrejriteņiem nošķiršana no gājēju ietvēm un ielas braucamās daļas, tādējādi ļaujot justies droši gan gājējiem, gan velobraucējiem, ir solis, kas jāveic, pašvaldībām sadarbojoties savā starpā un saskaņā ar “Latvijas valsts ceļu” veloinfrastruktūras attīstības plāniem. Viens ir jaunas infrastruktūras veidošana un otrs – nelieli uzlabojumi, lai nodrošinātu veloinfrastruktūras savienojamību starp Rīgu un Pierīgu, piemēram, norādes velobraucējiem, kas ļautu izvēlēties drošākos veloceļu savienojošos maršrutus.”

2020. gadā “Latvijas valsts ceļi” gar autoceļu Imanta–Babīte (V20) posmā no Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojuma Imantā līdz Babītei kopumā 2,5 kilometru garumā līdz pat Rīgas apvedceļam A5 (Salaspils–Babīte) un tālāk līdz pagriezienam uz Kleistu ielu Babītē izbūvēts gājēju un velosipēdistu ceļš. Taču pietrūkst veloinfrastruktūras savienojums ar Rīgas pilsētas infrastruktūru.

Pērn arī pabeigti tilta pār Piķurgas upīti izbūves darbi Ulbrokā, vienlaikus izveidojot mikromobilitātes infrastruktūru gar autoceļu Rīga – Ērgļi (P4), kas ļauj vietējiem iedzīvotājiem droši pārvietoties ar kājām un velosipēdu. Jauns apgaismots veloceļš izbūvēts no Ulbrokas rotācijas apļa līdz autobusa pieturai “Radiocentrs”. Pašvaldības satiksmes vajadzībām veloceļa izbūvi šogad turpina Ulbrokas pašvaldība, savukārt savienojums ar Rīgas veloinfrastruktūru plānots no Atveseļošanas fonda līdzekļiem.

 
Visi komentāri
 
nu nē 21.maijs 2021 12:25
3 0 Atbildēt

gar autoceļu Imanta–Babīte (V20) posmā no Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojuma Imantā līdz Babītei

tā ietve sākas 200m no krustojuma, pa kurieni es aizbraucu pa brauktuvi...un uz tās arī palieku, jo lai tiktu uz celiņa ir jāpi$sas cauru dubļiem un pa celiņi staigā mamašas pa 2 ar ratiem, kurām figu tiksi garām. Pa brauktuvi es jau sen esmu Babītē. Celiņš ir zemē ierakta nauda.

Mamaša 21.maijs 2021 14:11
2 1 Atbildēt

A pa kurieni man staigāt, pa dubļiem!? Tu ar riteni tur nebrauc, bet gribi, lai es ar ratiem stumjos!? Tevi arī Mamaša agrāk ratos stumdīja, ja kas!

nu re 21.maijs 2021 15:23
6 0 Atbildēt

Tā ietve tur ir tikai ietve, jo tik apdzīvotā vietā nevar ietvi uztaisīt gan par ietvi, veloceliņu un vēl rezerves skrejceļu lidostai. Protams, saucot ietvi par veloceļu ierēdņiem ir iemesls sevi slavēt un apbalvot.

Gājējs 21.maijs 2021 14:09
4 2 Atbildēt

Nu varbūt uzlabo velosipēdistu drošību, bet gājēju drosību tas ietekmē negatīvi. Vietās, kur mijas gājēju ietves un velo celiņi, velosipēdisti uzvedas agresīvi un nemaz nedomā palaist gājējus. Tipisks piemērs ir uz Valdemāra ielas, kur pa trotuāriem savilkti tie velosipēdistu līkloči. Brauc kā auni pa savām strīpām un nemaz nedomā par gājējiem ar kuriem jādala vieta zem saules. Ar;ī veloceliņi pie skolām ir katastrofa, bērneļi tur kā skudriņas kursē, bet visi belosipēdisti uzskata sevi par gonščikiem, kas nedrīkst piebremzēt.

Tims 22.maijs 2021 13:44
4 0 Atbildēt

Paskaties kā pie Alfas gājēji špago pa veloceliņu.. Abas puses grēko, netaisām no velobraucējiem bubuļus.

Ciklodibens, kas nedrīkst piebremzēt 29.maijs 2021 14:26
0 0 Atbildēt

Vietās, kur mijas gājēju ietves un velo celiņi priekšroka ir velosipēdiem, ja nav apzīmēta gājēju pāreja. Tieši tā pat, kā uz ceļa. Varbūt tad mašīnas arī ir auni, jo gājējs nevar skriet pirmais pāri jebkurā vietā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti