Deputāts: Rosinātie grozījumi aizliegt velosipēdistiem un elektroskrejriteņu braucējiem pārvietoties pa ietvēm ir bezatbildīgi - iAuto

Deputāts: Rosinātie grozījumi aizliegt velosipēdistiem un elektroskrejriteņu braucējiem pārvietoties pa ietvēm ir bezatbildīgi 5

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.septembris 2021 19:41

Partijas "Saskaņa" rosinātie grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kuri paredz aizliegt velosipēdistiem un elektroskrejriteņu braucējiem pārvietoties pa ietvēm, atļaujot virzīties tikai pa ielām vai veloceļu, ir bezatbildīgi, aģentūrai LETA pauda Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs un Saeimas deputāts Jānis Butāns (JKP).

Viņš norādīja, ka grozījumus, ko Saeimas sēdē paredzēts skatīt ceturtdien, 9.septembrī, nevar pieļaut velobraucēju drošības dēļ, tāpēc Butāns tos neatbalstīs.

SM parlamentārais sekretārs norādīja, ka jebkurām izmaiņām ceļu satiksmes regulējumā jābūt izsvērtām un pārdomātām, un aizlieguma vietā ir jārada risinājumi - jāveido droša infrastruktūra visiem ceļu satiksmesdalībniekiem - gājējiem, velo, skrejriteņu un auto braucējiem.

"Tāpat nepieciešams ilgstošs un strukturēts darbs, veicinot ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu gan uz ietvēm, kur "karalis" ir gājējs, gan uz veloceļiem, kuriem pilsētā jābūt brīviem no stāvošām automašīnām, gan uz brauktuvēm, kur automašīnas spēks ir bīstams gājējiem un velo un skrejriteņu braucējiem," uzsvēra Butāns.

Viņš atklāja, ka jau tagadējais regulējums ceļu satiksmes noteikumos liedz gan velobraucējiem, gan elektroskrejriteņu vadītājiem pārvietoties pa ietvēm, ja blakus ir veloceļš, kā arī ir aizliegts pārvietoties ar ātrumu un veidu, kas traucē gājējiem.

Butāns skaidroja, ka, vērtējot satiksmi tādās lielās pilsētās kā Rīga, Rēzekne vai Daugavpils, ir manāms, ka iepriekšējos desmit gados ir darīts nepietiekami, lai izveidotu ne tikai atbilstošu gājēju, bet arī veloceļu infrastruktūru.

"Rīgā, kur satiksmes intensitāte ir vislielākā, iepriekšējā periodā ir izveidoti vien daži veloceļi, piemēram, Centrs-Berģi, Vecrīga-Imanta. Tas nozīmē, ka velobraucēji, izdzīti uz ielas, kur ir intensīva satiksme un ir apdraudējums iekļūt ceļu satiksmes negadījumā, atteiksies no pārvietošanās ar velosipēdu vispār," teica Butāns.

Politiķis atzīmēja, ka tas ir pretrunā SM izvirzītajiem politikas mērķiem - veicināt iedzīvotāju mobilitātes paradumu maiņu, tajā skaitā, ikdienas braucieniem pa pilsētu izvēlēties nevis privāto automašīnu, bet, piemēram, velosipēdu.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vecrīga-Imanta 8.septembris 2021 19:58
1 0 Atbildēt

Nu ļoti daudz tur izveidots....centrā - ietve, Vantenieks - ietve, līdz Zundam - ietve. Tad īsu gabalu ir veloceļš ar gājēju joslu, kur par laimi nav daudz gājēju un pats galvenais - nav suņu staidzinātāju un esmāšu ar ratiem kas stumjas pa 3 blakus. Tālāk līdz Botāniskajam ir ietve, tad nosacīti atsevišķa veloietve, tad no Dzirciema krustojuma līdz ZZK atkal ir tikai ietve, turklāt Rīgas pusē viss ir šausmīgā stāvoklī.

Ja to sauc par izveidotu veloceļu, tad es turpinu mīties pa brauktuvi neeksistējoša veloceļa vietā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti