Aptauja: 68% Latvijas velosipēdistu un skrejriteņu vadītāju pārvietojas bez ķiveres 16

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 28.maijs 2022 17:33

Līdz ar siltā laika iestāšanos, uz ielām redzam daudzus cilvēkus pārvietojamies ar elektriskajiem skrejriteņiem un velosipēdiem.

Tomēr statistika nav iepriecinoša – 68% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka ķiveres brauciena laikā nelieto, tādējādi apdraudot savu drošību. “Gjensidige Latvija” apkopojusi datus par velosipēdistu un elektrisko skūteru vadītāju braukšanas paradumiem Baltijas valstīs.

Jaunākie pētījuma dati liecina, ka katrs otrais Baltijas valstu iedzīvotājs brauc ar velosipēdu vai skrejriteni. Pārvietojoties ar šiem transportlīdzekļiem, samazinām gaisa piesārņojumu un savu oglekļa pēdas nospiedumu. Turklāt, braucot ar velosipēdu, uzlabojam arī savu veselību. Braukšanai ar velosipēdu vai skrejriteni ir daudz pozitīvu aspektu, taču reizēm gadās iekļūt arī kādā neveiksmīgā situācijā un gūt traumu. Turklāt skrejriteņu maksimālais braukšanas ātrums ir 25 km/h un braucot ar šādu ātrumu bez aizsargiem ir iespējams iegūt nopietnas traumas.

“Vasarai tuvojoties, cilvēki arvien biežāk izmanto velosipēdus, vai pēdējos gados popularitāti guvušos elektriskos skrejriteņus. Latvijas iedzīvotāji tos izmanto ne tikai kā aizraujošu brīvā laika pavadīšanas veidu, bet arī kā pārvietošanās līdzekli ikdienā. Lai gan šiem transportlīdzekļiem reglamentēšanas kārtība vēl tikai tiek izstrādāta, svarīgi atcerēties ievērot ceļu satiksmes noteikumus,” uzsver Gjensidige Latvija Personu apdrošināšanas produktu vadītājs Kārlis Eberhards.

Bez ķiveres ne no vietas!

Lai gan ar šo transportlīdzekļu saistīto traumu skaits aizvien pieaug, pētījumu dati rāda, ka tikai 5 % Latvijas iedzīvotāju, vadot velosipēdu un elektrisko skrejriteni, vienmēr uzliek ķiveri. Savukārt tikai 11% aptaujāto skrejriteņu un velosipēdu vadītāju atzīst, ka reizēm valkā ķiveri. Kaut arī šobrīd noteikumi nenosaka vajadzību šo transportlīdzekļu vadītājiem izmantot šo galvassegu, braucējiem pašiem jāuzņemas atbildība un jābūt piesardzīgiem uz ceļa.

Svarīgi atcerēties, ka ķiveres izmantošana krasi samazina iespējamo kritisko traumu risku. Lai gan tirgū nav pieejamas ķiveres, kas izstrādātas tieši elektriskajiem skrejriteņiem, talkā nāks velosipēdiem vai motocikliem piemērotas ķiveres. Drošam braucienam nederēs jebkurš galvas aizsargs — ķiverei ir jābūt pareiza izmēra un cieši jāturas uz galvas.

“Ir aplami domāt, ka, ja nepārvietojamies ar šosejas divriteni vai šķietami lēni braucam pa pilsētas centru, nevaram iegūt traumas. Cerams, ka drīzumā ķiveru valkāšanas nepieciešamība, braucot ar elektriskajiem skrejriteņiem, mūsu valstī tiks nostiprināta juridiski. Tikmēr visiem svarīgi atcerēties, ka ķivere nav aksesuārs, tas ir nepieciešams drošības līdzeklis, kas uz ceļa aizsargā cilvēku dzīvības, tāpat kā to dara drošības siksna automašīnā,” saka K.Eberhards.

Visbiežāk – galvas traumas

Braucot ar skrejriteni, atrodamies īpaši bīstamā pozīcijā. Apdraudējumu rada citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mehāniskie transportlīdzekļi un to šoferi. Statistikas dati liecina, ka visbiežāk nelaimes gadījumos ar skrejriteni tiek gūtas tieši galvas traumas, tomēr neizpaliek arī kāju un roku lūzumi.

Svarīgi atcerēties, ka satiksmes negadījuma risku un tā radītā sekas var samazināt ne tikai ķivere, bet arī citi drošības līdzekļi. Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka, braucot pa ceļa braucamo daļu, šo transportlīdzekļu vadītājiem ir jāvalkā košas krāsas veste ar gaismu atstarojošiem elementiem vai skrejriteņa priekšpusē jādeg baltas krāsas, bet aizmugurē sarkanas krāsas lukturim. Tāpat arī ceļgalu un elkoņu aizsargu valkāšana pasargās tevi no nevēlamām traumām.

“NielsenIQ” iedzīvotāju aptauja pēc “Gjensidige” pasūtījuma tika veikta, aptaujājot 4800 Lietuvas, Latvijas un Igaunijas iedzīvotājus.

 
Visi komentāri
 
Tehniski 28.maijs 2022 18:37
0 2 Atbildēt

Ķivere nepasargā no traumām, bet mazina to smagumu - tā būtu pareizāk. Ar velo braucot pa pilsētu, ķivere vajadzīga tikai steidzīgajiem kas "sporto" un miegainajiem, kas neskatās apkārt un var pakļūt zem sitiena. Būtībā, ar ķiveri es neapzināti braucu ātrāk un agresīvāk, bez ķiveres - ar rezervīti. Tad nu domājiet, kurā situācijā es apdraudu sevi vairāk.

m 29.maijs 2022 9:37
0 1 Atbildēt

Lielākā daļa bruc vienādi, neatkarīgi arķiveri vai bez. Bet pat ja tu brauc mierīgi tev avr uzskriet kāds "sportists" un tad tev tā ķivere lieti noderētu. Tiem kam nepatīk parastā ķivere var lietot Hovding - velosipēdistu airbagu, populāras lieta Zviedrijā

29.maijs 2022 13:31
1 0 Atbildēt

Uzskriet man var, tas tiesa. Tāpēc arī nesaku ka ķivere nav vajadzīga - tikai izklāstīju savu pieredzi. Tiesa gan, man labāk patīk parastā ķivere, kas nav atkarīga no baterijas un sensoriem, maksā 5-6x mazāk par piepūšamo un - iespējams, pats galvenais - neaiztur gaisa plūsmu uz kakla, kas daudz maz aktīvi braucot (īpaši karstā laikā) mani piebeigtu ātrāk par ceļu negadījumu.

3gadnieks 30.maijs 2022 9:23
1 0 Atbildēt

Kad es uzvelku BATMAN kreklu, es esmu nemirstīgs!

Experds 28.maijs 2022 19:45
1 1 Atbildēt

Lielākas briesmas satiksmei rada velopisēdisti, kas tumsā brauc bez gaismām gan pa brauktivi, gan pa ietvēm vai veloceļiem.

Otra galējība ir idioti kas pilsētā brauc ar nepareizi noregulētām un pārāk jaudīgām gaismām, žilbinot pārējos satiksmes dalībniekus. Tas attiecas arī uz zaļajiem skūteriem kuriem ir gaismas regulēšana pa vertikāli un parasti tā spīd paralēli ceļam, nevis ieslīpi uz leju.

Nu un skūteris ar savu īso bāzi vispār nebūtu lietojams divatā ātrāk par gājēja ātrumu. Bet kas grib - lai riskē. Galva jau neesot nekāda vērtība.

m 29.maijs 2022 15:51
1 0 Atbildēt

Jā, vasaras karstumā tā varētu būt problēma, bet arī kivere rada diskomfortu, tiesa savādāku...svīst galva, un braucot rada stipru vēja troksni. Varbūt ka tas tikai manam ķiveres modelim

Oho! 29.maijs 2022 16:02
0 1 Atbildēt

Vecīt, ar kādu ātrumu tu brauc ka ķeveres aero troksnis ir tik traucējošs? Viesu cieņu!

Slinkais 29.maijs 2022 17:58
1 1 Atbildēt

laba ķivere nesvilpo, ir ērta, un viņā noteikti ir vēsāk un mazāk svīsti, nekā ar pliku pļešku vai cepurē

eidis 30.maijs 2022 12:38
0 0 Atbildēt

Nu jau gan pateici. Kā ķiverē var mazāk svīstkā braucot plīvojošiem matiem?

Pedālis 30.maijs 2022 14:01
0 0 Atbildēt

Vasarā minot pa dienas vidu bez ēnas - ķivere neļauj saulei cept tieši pauri, tai pat laikā ventilācijas caurumi ļauj piekļūt gaisam. Ja ir karsti - jāminas ātrāk!

Krokodils 30.maijs 2022 9:22
2 0 Atbildēt

Ko dod ķivere, ja sitiena brīdī kaklu salauž?

Ta teikt krītot, jāmāk arī ir pareizi sagrupēties attiecīgi no situācijas... Tas, ka uzvelc ķiveri, pilnīgi neko nedos ja būsi dulburs uz ceļa.

Celtnieks 30.maijs 2022 9:26
1 0 Atbildēt

Nu ja, nefig to ķiveri, ja bloks kritīs, tāpat nospiedīs kā prusaku. Pasaki to manam brigadierim.

didzisk 30.maijs 2022 15:04
2 0 Atbildēt

Gan labām velo, gan pēdējā laikā arī labām kalnu slēpošanas ķiverēm ir MIPS - sistēma, kas paredzēta tieši tam, lai kakla skriemeļiem samazinātu slodzi kritiena gadījumā.

Bet taisnība, ja iebrauksi zem smagā, ķivere daudz nepalīdzēs.

No otras puses, reiz lidojot pāri stūrei, saskrāpēju tikai deguna galu. Nebūtu bijusi ķivere, būtu pierē caurums un deguns salauzts.

Opis 31.maijs 2022 9:29
0 0 Atbildēt

Par to arī stāsts, je negrib vilkt ķiveri, vismaz lai uzvelk maksimas maisiņu galvā, lai ceļa strādniekiem pēc tam vieglāk smadzenes salasīt, kad pauris būs sadauzīts.

Ome 31.maijs 2022 11:35
0 2 Atbildēt

Tik aizmirsi piebilst, ka pilsētas velosipēdistu pārsvarā apdraud indivīds automašīnā, nevis pati velobraukšana. Un kad idiots automašīnā strauji nogriež ceļu vai uztešas no aizmugures, tad protams ka labāk lai ir ķivere.

msh 2.jūnijs 2022 0:57
0 0 Atbildēt

Pilsētas velosipēdists apdraud pats sevi. Idiots mašīnā nogriež ceļu vai uztešas no muguras? Nu tas droši vien tāpēc ka idiots uz velosipēda nebija saredzams. Kā man savulaik autoskolā teorijas pasniedzējs teica - tuvo gaismu lietošana dienā drošību īsti neuzlabo, bet ja pie tā visi pieraduši, tad mašīnu bez ieslēgtiem lukturiem grūti pamanīt. Mana personīgā pieredze gan velosipēdista, gan autovadītāja lomā ir man uzskatāmi pierādījusi - priekš autovadītāja cits satiksmes dalībnieks ir kaut kas ar spožu lukturi. Ja es braucu ar velosipēdu kuram ir lukturis, priekš pretī braucošajiem vadītājiem es esmu satiksmes dalībnieks. Ja bez luktura bet ar vesti - es esmu viens no šosejas malā esošajiem atstarotājiem, un attiecīgi uz to ka pretī braucošais pārslēgs lukturus uz tuvajiem es pārāk varu necerēt, iespējamība ir uz 50%. Un zinot kā tas izskatās sēžot aiz stūres, to pilnīgi saprotu. Un tāpēc indivīdam kurš nav savu velosipēdu aprīkojis ar adekvātu un strādājošu apgaismojumu nav ko čīkstēt ka autovadītāji viņus nepamana - it kā jau nepietiktu ar to ka velosipēdisti mēdz rasties uz kaut kādiem celiņiem dažus metrus nost no ielas, tb nogriežoties jākontrolē situācija divās joslās, no kurām viena ir bik nostāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti