Tikai 5% elektroskrejriteņu vadītāju aizsargķiveri lieto vienmēr - iAuto

Tikai 5% elektroskrejriteņu vadītāju aizsargķiveri lieto vienmēr 18

 
Gjensidige | 15.jūnijs 2023 12:25

Kamēr Satiksmes ministrija izstrādā jaunus noteikumus, kā arī sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” sākta parakstu vākšana par nomas elektroskrejriteņu aizliegšanu Latvijā, mūsu pilsētās satiksmes dalībnieki, kuri tos izmanto, nesteidzas parūpēties par savu vai citu drošību.

pilsētās satiksmes dalībnieki, kuri tos izmanto, nesteidzas parūpēties par savu vai citu drošību. Jaunākie "Gjensidige" valsts iedzīvotāju aptaujas dati liecina, ka vairāk nekā puse aptaujāto brauc ar velosipēdu vai elektroskrejriteni, taču vairums no viņiem nekad nevelk ķiveri.

“Satiksmes ministrija šobrīd aktīvi strādā pie izmaiņām Ceļu satiksmes noteikumos. Visticamāk, drīzumā mūsu valstī legāli nostiprināsies nepieciešamība vilkt ķiveres, braucot ar elektriskajiem skrejriteņiem. Tikmēr ikvienam šobrīd ir svarīgi apzināties, ka ķivere nav aksesuārs, tas ir nepieciešams drošības pasākums, kas pasargā šo transportlīdzekļu vadītāju dzīvību,” uzsver Gjensidige Latvija vadītāja Sanita Glovecka.

Vasaras periodā cilvēki īpaši aktīvi izvēlas pārvietoties ar elektroskrejriteņiem, taču piemirst par drošību un Ceļu satiksmes noteikumiem. Patlaban esošie kontroles un soda mehānismi acīmredzami nedarbojas un nemotivē cilvēkus ievērot ceļu satiksmes noteikumus, tādēļ Satiksmes ministrija plāno palielināt sodus elektroskrejriteņa vadītājiem, ja tie pārkāps noteikumus, pārvadājot pasažierus vai kravu, tāpat arī palielināt  sodus par  viedierīču lietošanu, luksofora signāla neievērošanu, distances neievērošanu un elektroskrejriteņa vadīšanu alkohola reibumā.

Latvijas noteikumi paredz, ka ar elektroskrejriteņiem drīkst braukt tikai no 14 gadiem un, ja ir velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība. Ja nekāda transportlīdzekļa vadīšanas tiesību nav, tad ar elektroskrejriteni drīkst braukt tikai no 18 gadiem, taču šobrīd Satiksmes ministrija plāno aizliegt braukt arī pilngadīgām personām, kuriem nav iegūtas vadītāja tiesības. “Ne tikai jaunieši, bet arī vecāki bieži vien ir neuzmanīgi, pārvadājot bērnus uz skrejriteņiem un pakļaujot viņus lielam riskam. Šobrīd tiek ieviestas tehnoloģijas, lai novērstu turpmāku pārvietošanos, ja divi cilvēki mēģina braukt ar īrētu elektroskrejriteni. Mums ir pamatīgi jāmaina pieeja drošībai uz ielas, un visiem, sākot no gājējiem līdz visu transportlīdzekļu vadītājiem, ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi”, stāsta Sanita Glovecka.

"Gjensidige" dati liecina, ka ribu, roku un kāju lūzumi veido gandrīz 80 procentus elektroskrejriteņu braucēju gūto traumu. Nereti avārijas cēlonis ir nepareizi izvēlēts ātrums, neuzmanīga manevrēšana, uzmanības trūkums, īpaši lielajās pilsētās, kur gājēju un mikromobilitātes transportlīdzekļu satiksme ir ļoti intensīva.  Traumas rodas arī nepareizi novērtējot šķēršļus. Jāatceras, ka skrejritenis nav velosipēds, kas spēj pārvarēt lielākas apmales.

Tāpat kā ar jebkuru transportlīdzekli, arī pārvietojoties ar elektroskrejriteni ir jāievēro Ceļu satiksmes noteikumi – jāseko norādēm ceļazīmēs, jāievēro ātruma ierobežojumus un distanci, kā arī nedrīkst veikt straujus un negaidītus manevrus citu transportlīdzekļu vai gājēju tuvumā, lai būtu drošāk gan pašam vadītājam, gan pārējiem satiksmes dalībniekiem. Elektroskrejriteņu braucējiem jāņem vērā, ka gājējiem, pārvietojoties pa ietvi, ir priekšroka. Ļoti būtiski ir arī atstarojošie elementi tumšajā laikā – dati liecina, ka 16% aptaujāto atstarotājus valkā diennakts tumšajā laikā, 26% - reizēm un 22% – sezonāli.

Šajā sezonā tiek fiksēta vēl viena kritiska problēma saistībā ar elektroskrejriteņiem – to novietošana pēc braukšanas. “Var teikt, ka mūsu pilsētās drīzumā valdīs skrejriteņu «nomešanas» kultūra. Tas ir ārkārtīgi bīstami gan pašiem elektroskrejriteņu vadītājiem, gan citiem satiksmes dalībniekiem. No nepareizi uz veloceliņa atstātiem elektroskrejriteņiem cieš gan gājēji, gan velosipēdisti,” apgalvo apdrošinātājs.

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Velosipēdists 15.jūnijs 2023 13:52
3 1 Atbildēt

Kādi cimdi, kādas ķiveres, tu ko murgo!? Varbūt vēl apspīlētas bikses ar želejas polsteriem uz pakaļas!? 

Nevajag krist un tad viss būs kārtībā! Un ja brauc skaidrā, krīt mazāk! ;)

vgy7 17.jūnijs 2023 9:32
1 0 Atbildēt

pirms pieminēt 5% ķiveru lietotāju, masām melojošajiem medijiem vajadzēja noskaidrot vai no kopējā skūteru skaita privātajā lietošanā ir 5% vai tomēr 5,0001%... un kā gan žurnaļugas iedomājas ieraudzīt uz nomas skūtera braucēju ar ķiveri galvā, ja skūteris netiek izīrēts komplektā ar to? vai tiešām mūsu muļķu zemes vēl muļķīgākās preses pārstāvji cer ka cilvēks izies no mājām ar ķiveri maximas maisiņā, jo varbūt izdomās caur Vecrīgu izbraukt ar skūteri? dzīvē tā tas tomēr nenotiek... interesanti vai rekvizējot visas ķiveres(ieskaitot celtnieku), kas šobrīd atrodas Latvijas veikalos, varētu ar tām nokomplektēt kaut 10% bolta skūteru? un atcerēsimies, ka bolts nav vienīgais izīrētājs...

Ome 15.jūnijs 2023 13:54
1 0 Atbildēt

Kad auto tevi paņems no sāna un pieliksies ar pauri pie asfalta, tad želeja izskries laukā ka nemetās ))

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto jaunāko motorolleru tests - Morbidelli, Vespa, Honda, Segway, Linhai, Mopedix, Royal Alloy

Šodien Biķernieku trasē notika jaunāko motorolleru un motociklu izmēģinājuma braucieni konkursa "Latvijas Gada motocikls 2025" ietvaros. Lasīt vairāk

 

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai nepieciešami 2,9 miljardi eiro 4

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai, pamatojoties uz 2024.gada aplēsēm, nepieciešami 2,902 miljardi eiro, izriet no Satiksmes ministrijas (SM) saskaņošanai virzītā informatīvā ziņojuma par valsts galveno autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040.gadam. Lasīt vairāk

 

Kas jāzina par Ad Blue sistēmas darbību dīzeļdzinējos? (+ VIDEO) 12

Kopš tehniskajā apskatē noteikta vecuma dīzeļdzinējiem uzsākta cieto daļiņu mērīšana atgāzēs, aktuāls kļuvis šo daļiņu filtru jeb tā saukto DPF temats. Taču kvēpi nav vienīgais, ko ražo dīzeļdzinējs. Slāpekļa savienojumu neitralizēšanai paredzēta cita sistēma, kuras darbībai nepieciešams īpašs tehniskais šķidrums, ko pazīst kā Ad Blue. Lasīt vairāk

 

Vairāk komforta, lielāka sniedzamība - Genesis uzlabo G80 (+ FOTO) 1

Genesis uzlabojis elektriskā sedana G80 aprīkojumu, piešķirot tam vairāk jaunievedumu nekā tas notiek parasta feislifta ietvaros. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti