Tikai 5% elektroskrejriteņu vadītāju aizsargķiveri lieto vienmēr 18

 
Gjensidige | 15.jūnijs 2023 12:25

Kamēr Satiksmes ministrija izstrādā jaunus noteikumus, kā arī sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” sākta parakstu vākšana par nomas elektroskrejriteņu aizliegšanu Latvijā, mūsu pilsētās satiksmes dalībnieki, kuri tos izmanto, nesteidzas parūpēties par savu vai citu drošību.

pilsētās satiksmes dalībnieki, kuri tos izmanto, nesteidzas parūpēties par savu vai citu drošību. Jaunākie "Gjensidige" valsts iedzīvotāju aptaujas dati liecina, ka vairāk nekā puse aptaujāto brauc ar velosipēdu vai elektroskrejriteni, taču vairums no viņiem nekad nevelk ķiveri.

“Satiksmes ministrija šobrīd aktīvi strādā pie izmaiņām Ceļu satiksmes noteikumos. Visticamāk, drīzumā mūsu valstī legāli nostiprināsies nepieciešamība vilkt ķiveres, braucot ar elektriskajiem skrejriteņiem. Tikmēr ikvienam šobrīd ir svarīgi apzināties, ka ķivere nav aksesuārs, tas ir nepieciešams drošības pasākums, kas pasargā šo transportlīdzekļu vadītāju dzīvību,” uzsver Gjensidige Latvija vadītāja Sanita Glovecka.

Vasaras periodā cilvēki īpaši aktīvi izvēlas pārvietoties ar elektroskrejriteņiem, taču piemirst par drošību un Ceļu satiksmes noteikumiem. Patlaban esošie kontroles un soda mehānismi acīmredzami nedarbojas un nemotivē cilvēkus ievērot ceļu satiksmes noteikumus, tādēļ Satiksmes ministrija plāno palielināt sodus elektroskrejriteņa vadītājiem, ja tie pārkāps noteikumus, pārvadājot pasažierus vai kravu, tāpat arī palielināt  sodus par  viedierīču lietošanu, luksofora signāla neievērošanu, distances neievērošanu un elektroskrejriteņa vadīšanu alkohola reibumā.

Latvijas noteikumi paredz, ka ar elektroskrejriteņiem drīkst braukt tikai no 14 gadiem un, ja ir velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība. Ja nekāda transportlīdzekļa vadīšanas tiesību nav, tad ar elektroskrejriteni drīkst braukt tikai no 18 gadiem, taču šobrīd Satiksmes ministrija plāno aizliegt braukt arī pilngadīgām personām, kuriem nav iegūtas vadītāja tiesības. “Ne tikai jaunieši, bet arī vecāki bieži vien ir neuzmanīgi, pārvadājot bērnus uz skrejriteņiem un pakļaujot viņus lielam riskam. Šobrīd tiek ieviestas tehnoloģijas, lai novērstu turpmāku pārvietošanos, ja divi cilvēki mēģina braukt ar īrētu elektroskrejriteni. Mums ir pamatīgi jāmaina pieeja drošībai uz ielas, un visiem, sākot no gājējiem līdz visu transportlīdzekļu vadītājiem, ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi”, stāsta Sanita Glovecka.

"Gjensidige" dati liecina, ka ribu, roku un kāju lūzumi veido gandrīz 80 procentus elektroskrejriteņu braucēju gūto traumu. Nereti avārijas cēlonis ir nepareizi izvēlēts ātrums, neuzmanīga manevrēšana, uzmanības trūkums, īpaši lielajās pilsētās, kur gājēju un mikromobilitātes transportlīdzekļu satiksme ir ļoti intensīva.  Traumas rodas arī nepareizi novērtējot šķēršļus. Jāatceras, ka skrejritenis nav velosipēds, kas spēj pārvarēt lielākas apmales.

Tāpat kā ar jebkuru transportlīdzekli, arī pārvietojoties ar elektroskrejriteni ir jāievēro Ceļu satiksmes noteikumi – jāseko norādēm ceļazīmēs, jāievēro ātruma ierobežojumus un distanci, kā arī nedrīkst veikt straujus un negaidītus manevrus citu transportlīdzekļu vai gājēju tuvumā, lai būtu drošāk gan pašam vadītājam, gan pārējiem satiksmes dalībniekiem. Elektroskrejriteņu braucējiem jāņem vērā, ka gājējiem, pārvietojoties pa ietvi, ir priekšroka. Ļoti būtiski ir arī atstarojošie elementi tumšajā laikā – dati liecina, ka 16% aptaujāto atstarotājus valkā diennakts tumšajā laikā, 26% - reizēm un 22% – sezonāli.

Šajā sezonā tiek fiksēta vēl viena kritiska problēma saistībā ar elektroskrejriteņiem – to novietošana pēc braukšanas. “Var teikt, ka mūsu pilsētās drīzumā valdīs skrejriteņu «nomešanas» kultūra. Tas ir ārkārtīgi bīstami gan pašiem elektroskrejriteņu vadītājiem, gan citiem satiksmes dalībniekiem. No nepareizi uz veloceliņa atstātiem elektroskrejriteņiem cieš gan gājēji, gan velosipēdisti,” apgalvo apdrošinātājs.

 
Visi komentāri
 
CSDD 15.jūnijs 2023 13:12
0 1 Atbildēt

Ķivere ir puse no nelaimes. Ja maucas no tā verķa, viegli saprast kas notiek ar plaukstām kas visbiežāk tiek izstieptas pretī asfaltam. Ne jau velti riteņbraucējiem ir cimdi - gan lai neslīdz rokas uz stūres (uzsūc sviedrus), gan pasargā kritiena gadījumā.

Velosipēdists 15.jūnijs 2023 13:52
3 1 Atbildēt

Kādi cimdi, kādas ķiveres, tu ko murgo!? Varbūt vēl apspīlētas bikses ar želejas polsteriem uz pakaļas!? 

Nevajag krist un tad viss būs kārtībā! Un ja brauc skaidrā, krīt mazāk! ;)

Ome 15.jūnijs 2023 13:54
1 0 Atbildēt

Kad auto tevi paņems no sāna un pieliksies ar pauri pie asfalta, tad želeja izskries laukā ka nemetās ))

Velosipēdists 15.jūnijs 2023 15:17
0 0 Atbildēt

Kad velosipēdistu paņem mašīna un kurpes aizlido padsmit metrus no sadursmes vietas, nekādas polsterbikses neglābs! Radi tiksies sestdien divos, Diemžēl!

CSDD 15.jūnijs 2023 15:26
1 1 Atbildēt

Ķivere neglābj kājas, bet galvu. Kura Tev jau bez avārijas strādā ne pārāk labi. Hi hi hi.

Velosipēdists 15.jūnijs 2023 16:32
1 0 Atbildēt

Nu davai, uzvelc ķiveri un izlec uz Jūrmalenes priekšā autobusam. Pierādi, ka ķivere strādā un ka būsi sveiks un vesel!;)

Man ir aizdomas, ka nebūs labi ne tev, ne ķiverei!

0pis 16.jūnijs 2023 11:05
0 0 Atbildēt

Puisīt, vai tu esi muļķis? Kāds sakars ķiverei, velo, skūterim un izlekšanai priekšā autobusam? Tu vispār zini, kam ir paredzēta ķivere? Un kas ir autobuss?

malacis 15.jūnijs 2023 14:41
0 0 Atbildēt

Tev ir tāda biezpiendirsa ka baidies vilkt velobikses, velc tikai plandošus amerikāņu pludmales šortus?

Velosipēdists 15.jūnijs 2023 15:16
1 1 Atbildēt

Kāda tev daļa gar manu dirsu? Tu esi no tiem, kas brauc no aizmugures un vēro citu cilvēku pakaļas?

Ome 15.jūnijs 2023 15:28
1 0 Atbildēt

Protams! Minos iepakaļ un skatos, kuram kāda dirsa! Reizēm var redzēt brīnumsmukas, bet bieži arī nekā diža vai pat riebīgas.

Iautofans 15.jūnijs 2023 15:50
0 0 Atbildēt

Kāda vel aizsargķivere skrejritenim, kurš nevevrauc ātrak par 25km. Tad jau skrienot arī vajag aizsargķiveri.

PTB 15.jūnijs 2023 16:09
0 0 Atbildēt

Tā ir ķiveru afēra, ražotāju magnātu lobijs! Atlaijst saiemu!

srt 15.jūnijs 2023 19:54
1 0 Atbildēt

Tā saucamā "ķivere" jeb velosipēdista podiņš, katliņš, bļodiņa ņikuja nepasargās tā skrejriteņista pauri. Ja gribi sargāt, tad ir jālieto pilnā ķivere, ar žokļa aizsargu. Jo skrejritenis nav velosipēds, ar tiem mazajiem ritenīšiem pirmā bedre var būt liktenīga pirmajiem īstajiem zobiem un vienīgajam žokļa kaulam.

LOHS782ū 16.jūnijs 2023 1:14
0 0 Atbildēt

Vai kāds ir kādreiz dzirdējis, ka skrejriteņi kādam padotu brīdinošu skaņas signālu? Vai tajos uzstādītās gaismass ierīces ir sertififciciētas un/vai atbilstošas kustībai pa koplietošanas brauktuvēm (trotuārus ieskaitot)?

Jūrmalā pa plūdmali tagad bieži traucas skrejamie ar īpaši bieziem riteņiem un ātrumā tā aptuveni ap 60. Varbūt kāds no 2kājaini staigājošajiem Lohiem tiem ir kādureiz uzdrošinājies aizrādīt/par?

0pis 16.jūnijs 2023 11:07
0 0 Atbildēt

Skūteriem nekādas skaņas nav jāizdveš, pietiek jau ar četrriteņu skūteriem kas rada lielu trobeli. Ja skūterists brauc pa ietvi un tam traucē gājēji, tad ir nevis jātaurē, bet jāsamazina ātrums jo ietve ir vieta pa kuru paredzēts pārvietotities...pareizi, gājējiem.

vgy7 17.jūnijs 2023 8:19
0 0 Atbildēt

pēc CSN elektrotransportam paredzēts priekšā baltas gaismas lukturītis, bet pakaļgalā sarkans... un tur nav neviena vārda par sertifikāciju vai gaismas luminiem... un velosipēdiem, kas brauc pa braucamo daļu nav vajadzīgi pat lukturīši, tiem pietiek ar attiecīgās krāsas atstarotājiem... bet tas ka mūžīgie spammeri cenšas gudri pa.irst satiksmes tēmās, ne reizi rokās nepaņēmuši CSN, jau muļķu zemē ir kļuvis par ikdienas parādību...

vgy7 17.jūnijs 2023 9:32
1 0 Atbildēt

pirms pieminēt 5% ķiveru lietotāju, masām melojošajiem medijiem vajadzēja noskaidrot vai no kopējā skūteru skaita privātajā lietošanā ir 5% vai tomēr 5,0001%... un kā gan žurnaļugas iedomājas ieraudzīt uz nomas skūtera braucēju ar ķiveri galvā, ja skūteris netiek izīrēts komplektā ar to? vai tiešām mūsu muļķu zemes vēl muļķīgākās preses pārstāvji cer ka cilvēks izies no mājām ar ķiveri maximas maisiņā, jo varbūt izdomās caur Vecrīgu izbraukt ar skūteri? dzīvē tā tas tomēr nenotiek... interesanti vai rekvizējot visas ķiveres(ieskaitot celtnieku), kas šobrīd atrodas Latvijas veikalos, varētu ar tām nokomplektēt kaut 10% bolta skūteru? un atcerēsimies, ka bolts nav vienīgais izīrētājs...

hmrs 16.jūlijs 2023 10:42
0 0 Atbildēt

4 gadi  elektroskrejriteņa arī ziemā  neesmu kritis

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto izmēģina jauno Volkswagen Tiguan (+ foto)

Tiguan ir šobrīd pārdotākais Volkswagen modelis un nu ir pieejama tā jaunākā - trešā paaudze. Uzlaboti dzinēji un jaunas tehnoloģijas, saglabājot raksturīgas gaitas īpašības. Lasīt vairāk

 

Mercedes miniveni tagad arī pagarinātajās versijās 3

Mercedes-Benz miniveni EQT un e-Citan Tourer turpmāk būs pieejami arī pagarinātajās versijās ar lielāku bagāžas nodalījumu un iespēju pārvadāt līdz pat septiņiem braucējiem. Lasīt vairāk

 

Aicina padomāt par drošību, braucot ar elektroskrejriteni (+ VIDEO) 2

“Galva mums ir viena, un galvā ir šis tas iekšā. Tā nav domāta tikai tāpēc, lai cepuri būtu kur uzlikt.” Tā par pārvietošanos ar elektroskrejriteni saka bērnu ķirurgs. Kā pasargāt sevi un savus bērnus no traumām, kas tiek gūtas, braucot ar elektroskrejriteņiem? Lasīt vairāk

 

4 miljoni eiro, 300 km/h 10 sekundēs - Bugatti pastāsta par jauno modeli Tourbillon 3

Francijas hiperauto ražotājs Bugatti atklājis attēlus un informāciju par jauno modeli Tourbillon, kas nomaina Chiron. Molsheimā bāzētais uzņēmums plāno 250 eksemplārus, kas jau ir izpirkti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti