SM plāns - ķiveres elektroskrejriteņu un velosipēda lietotājiem Latvijā būs obligātas - iAuto

SM plāns - ķiveres elektroskrejriteņu un velosipēda lietotājiem Latvijā būs obligātas 44

 

Ilustratīvs attēls - velosipēdisti Briseles ielās Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 29.jūlijs 2023 8:11

Satiksmes ministrija (SM) rosinās noteikt obligātu ķiveru lietošanu gan visiem elektroskrejriteņu, gan velosipēda lietotājiem, aģentūrai LETA norādīja ministrijas pārstāve Baiba Gulbe.

SM pozīcija ir, ka visiem, arī pieaugušajiem, braucot ar skrejriteni, ir nepieciešama ķivere. Tāda prasība ir iekļauta Ceļu satiksmes noteikumos, kas tiek virzīti apstiprināšanai Ministru kabinetā. 

Ministrijā uzsver, ka galvas traumas, vadot skrejriteni, gūst gan bērni, gan pieaugušie. Šāda prasība ir arī vairākās citās Eiropas valstīs, piemēram, Lielbritānijā. 

Lai komersantiem būtu iespēja sagatavot noteikumiem atbilstošu pakalpojumu, ir paredzēts pārejas periods, normai stājoties spēkā no nākamā gada 1.janvāra.

Gulbe norādīja, ka, uzklausot mediķu sniegto informāciju par to, ka galvas traumas gūst arī velosipēdisti, SM virzīs priekšlikumu par obligātām ķiverēm visiem, gan elektroskrejriteņu, gan velosipēdu vadītājiem.

Savukārt Latvijas Mobilitātes asociācijas pārstāvji aģentūrai LETA norāda, ka šonedēļ notika SM rīkotā darba grupas sanāksme par ķiveru lietošanu elektrisko skrejriteņu vadītājiem, un asociācijas ieskatā obligāta ķiveru lietošana skrejriteņiem būtu nepieciešama un ieviešama vien vecuma grupā no 14 līdz 18 gadiem.

Asociācijā skaidro, ka, iztrūkstot datiem par Latviju, tikšanās laikā tika apskatīta ārvalstu, piemēram, Vācijas, Polijas un Norvēģijas velosipēdistu un elektrisko skrejriteņu vadītāju traumatisma statistika, kas parāda, ka skrejriteņu vadītāju vidū traumatisma īpatsvars ir lielāks nekā velosipēdistu vidū. 

Asociācijas pārstāvji norāda, ka gandrīz nevienā no statistikā apskatītajām valstīm nav noteikumos ieviesta obligāta ķiveres valkāšana skrejriteņiem visās vecuma grupās. Asociācijā pauž, ka, visticamāk, šādas prasības neesamība apskatītajās valstīs saistīta ar padziļinātu datu analīzi.

Latvijas Mobilitātes asociācijas valdes priekšsēdētājs Raivis Ozoliņš pauž, ka savukārt Latvijā vienīgā oficiāli pieejamā statistika par traumatismu skrejriteņu un velo nozarē par Rīgu liecina, ka smago traumu gadījumu gan skaitliski, gan procentuāli ir mazāk tieši skrejriteņu nozarē.

Kā norāda Ozoliņš, šie dati norāda, ka lielāka riska grupa ir velosipēdu lietotāji, un šī kategorija būtu ietverama ķiveru nepieciešamības izvērtēšanā.

Kas attiecas uz ķiveres obligātu vai rekomendējošu regulējumu lietotājiem vecuma grupā no 18 gadiem, Latvijas Mobilitātes asociācija un mediķi ir vienojušies tikties un kopīgi izvērtēt jau paredzētos regulējumus, kas iestrādāti Ceļu satiksmes likuma grozījumos, skrejriteņu operatoru tehniskās iespējas veicināt drošību uz ceļiem un samērību, kā arī to, kādi papildu regulējumi dotu jūtamus uzlabojumus traumatisma ziņā un kādi būtu daudz lietderīgāki rekomendējošā statusā.

Jau ziņots, ka spēkā esošo tiesību normu pielāgošanai augstākām ceļu satiksmes drošības prasībām, Ceļu satiksmesnoteikumos plānots precizēt prasības elektroskrejriteņu lietošanas kārtībai un sabiedriskā transporta joslas izmantošanai, kā arī pārskatīt ceļu satiksmes drošības prasības attiecībā uz velosipēdu, elektroskrejriteņu vadītājiem un gājējiem, paredz saskaņošanai Ministru kabinetā (MK) iesniegtie grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos.

Attiecībā uz elektroskrejriteņiem Ceļu satiksmes noteikumos paredzēts no 2024.gada 1.janvāra noteikt, ka to vadītājam braukšanas laikā ir jābūt galvā uzvilktai aizsprādzētai aizsargķiverei. 

Lai sasniegtu ceļu satiksmes drošības mērķus par drošu skrejriteņu dalību ceļu satiksmē, paredzēts noteikt, ka maksimālais ātrums, ar kādu elektroskrejriteņu vadītāji drīkst braukt, nedrīkst pārsniegt 25 kilometrus stundā. Tāpat noteikumu projekts papildināts ar tiesību normām, kas aizliedz elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem braukt pa pretējā virziena brauktuvi.
 

 
44 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
uupis 29.jūlijs 2023 10:00
11 7 Atbildēt

Kā viņi iztēlojas ķiveri pensionāram laukos un ziemā uz pižika?

uupis 29.jūlijs 2023 10:07
10 6 Atbildēt

Bet autovadītāji tak ar gūst galvas traumas sadursmēs! Vajadzētu autovadītājie un pasažieriem arī obligātas ķiveres! Mazināsies traumas no drošības spilveniem un atsišanās pret stūri!

Atcelt 29.jūlijs 2023 14:12
10 4 Atbildēt

Par kādu brīvības ierobežošanu tu runā neglītais kredītbomzi?

Ar velo tik un tā brauc tikai geji, vai bomāri pilnīgi pofig, vajag reģistrāciju, ķiveri un octu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto jaunāko motorolleru tests - Morbidelli, Vespa, Honda, Segway, Linhai, Mopedix, Royal Alloy

Šodien Biķernieku trasē notika jaunāko motorolleru un motociklu izmēģinājuma braucieni konkursa "Latvijas Gada motocikls 2025" ietvaros. Lasīt vairāk

 

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai nepieciešami 2,9 miljardi eiro 4

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai, pamatojoties uz 2024.gada aplēsēm, nepieciešami 2,902 miljardi eiro, izriet no Satiksmes ministrijas (SM) saskaņošanai virzītā informatīvā ziņojuma par valsts galveno autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040.gadam. Lasīt vairāk

 

Kas jāzina par Ad Blue sistēmas darbību dīzeļdzinējos? (+ VIDEO) 12

Kopš tehniskajā apskatē noteikta vecuma dīzeļdzinējiem uzsākta cieto daļiņu mērīšana atgāzēs, aktuāls kļuvis šo daļiņu filtru jeb tā saukto DPF temats. Taču kvēpi nav vienīgais, ko ražo dīzeļdzinējs. Slāpekļa savienojumu neitralizēšanai paredzēta cita sistēma, kuras darbībai nepieciešams īpašs tehniskais šķidrums, ko pazīst kā Ad Blue. Lasīt vairāk

 

Vairāk komforta, lielāka sniedzamība - Genesis uzlabo G80 (+ FOTO) 1

Genesis uzlabojis elektriskā sedana G80 aprīkojumu, piešķirot tam vairāk jaunievedumu nekā tas notiek parasta feislifta ietvaros. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti