"Pilsēta cilvēkiem" neatbalsta obligātu ķiveru lietošanu velosipēdistiem 34

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 31.jūlijs 2023 13:17

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kategoriski iestājas pret obligātu ķiveru lietošanu velosipēdistiem, kas iecerēta velobraucēju drošības palielināšanai.

Satiksmes ministrija plāno rosināt noteikt obligātu ķiveru lietošanu visiem elektroskrejriteņu un velosipēdu lietotājiem, atsaucoties uz mediķu vērtējumu, ka tas būtiski palielinātu šo ceļu satiksmes dalībnieku drošību negadījumu gadījumā.

Kā aģentūrai LETA pavēstīja apvienībā, tā neesot pret ķiveru lietošanu kā tādu un atbalstot ķiveru lietošanu bērniem, savukārt pieaugušajiem gan ķiveru izmantošana esot atstājama kā brīvprātīga izvēle.

Apvienība kategoriski iestājas pret noteikumiem, kas paredzētu obligātu ķiveru lietošanu pilnīgi visiem velosipēdistiem, "tai skaitā arī tiem, kuri ikdienā droši pārvietojas pa maršrutiem, kuros iespējas iekļūt ceļu satiksmes negadījumā ir niecīgas". Pēc apvienības vārdiem, "katram pieaugušajam velosipēdistam ir tiesības pašam izvērtēt iespējamos riskus un pieņemt lēmumu par ķiveres lietošanu".

"Pilsēta cilvēkiem" apgalvo, ka obligāta ķiveru lietošana "dažādu praktisku apsvērumu dēļ" atturot cilvēkus no velobraukšanas. Pēc viņu apgalvotā, Austrālijā pirms aptuveni 30 gadiem ieviestas obligātas ķiveres velosipēdistiem, bet tas esot samazinājis velobraucēju skaitu. "Samazinoties velobraucēju skaitam, atlikušajiem velobraucējiem sadursmes ar autotransportu risks palielinātos," uzskata aktīvisti.

Aktīvisti spriež, ka trūkstot pierādījumu tam, ka obligātas ķiveres velosipēdistiem uzlabotu velosipēdistu drošību uz ceļa. Viņi savukārt piesauc rakstus, kuros ticis secināts, ka ķiveru lietošana varot provocēt mazāk piesardzīgu uzvedību no autovadītāju puses un radīt velosipēdistiem maldīgu drošības ilūziju, liekot braukt riskantāk.

Pēc apvienības vārdiem, pētījumos, uz kuriem mēdzot atsaukties obligātas ķiveru lietošanas aizstāvji, "tiek pētītas vien" ķiveru iespējas mazināt galvas traumas sekas sadursmes gadījumā. Viņi uzskata, ka šie mediķu argumenti neatsverot kaitējumu, ko obligāta ķiveru lietošana nodarot velobraukšanas attīstībai. Viņu skatījumā, Latvijā trūkstot statistikas par galvas traumām, kuras gūst riteņbraucēji un citi mazaizsargātie satiksmes dalībnieki.

"Pilsēta cilvēkiem" domā, ka obligāta prasība velosipēdistiem valkāt ķiveres esot cīņa ar sekām, nevis cēloņiem - galvas traumu cēloņi esot nevis ķiveres neesamība, bet gan ceļu satiksmes negadījuma izraisīts kritiens vai avārijas situācijas.

Kā uzskata apvienībā, ceļu satiksmes negadījumu skaitu iespējams mazināt, veidojot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem drošu infrastruktūru, nodrošinot Ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu un papildinot tos ar pienākumu autotransporta līdzekļiem, apdzenot velosipēdistus, ievērot vismaz 1,5 metru intervālu.

 
34 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
... 31.jūlijs 2023 14:21
16 1 Atbildēt

Pat pie salīdzinoši neliela kritiena, vienmēr ir iespēja iegūt galvas traumu, bet tām var būt daudz smagākas sekas nekā roku un kāju traumām.

Bet nu "Pilsēta cilvēkiem" kārtēji reiz pierāda, ka tā ir pastulba populistu kompānija, ko reāli neinteresē ne satiksme ne velosipēdistu drošība, bet tikai savas ambīcijas.

Ja kas 31.jūlijs 2023 14:03
11 4 Atbildēt

''Pilsēta cilvēkiem'' ir pilnīgi vienaldzīga drošība, vajag ne tikai obligātas ķiveres , bet ari speciālos velocimdus, ceļu un elkoņu sargus, obligāti jābut zvaniņam , priekšējam un aizmugurējam lukturim, velobagāžniekam jābūt aprīkotam saskaņā ar EU drošības normām,

Kanibaals 31.jūlijs 2023 21:02
9 0 Atbildēt

Un gaismiņai ir JĀDEG nevis jāmirguļo kā Z-svētku lampiņai. Saprotu ka veložagatām patīk spīguļojošas lampiņas, bet tas traucē uztvert kur velomeni atrodas. Sevišķi fascinē mirgojoša priekšējā gaisma, ne pats redz ne citi šo redz.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo izstrādā kravas auto, kas darbosies ar ūdeņradi 1

Volvo Trucks izstrādā ūdeņraža degvielas kravas automašīnas, kas pārdošanā varētu nonākt līdz šīs desmitgades beigām. Lasīt vairāk

 

Škoda Eiroq – rudenī jauns SUV no čehu ražotāja

Čehijas autoražotājs Škoda paziņojis par jaunu modeli. Tas būs elektriskās piedziņas krosovers Eiroq, kas markas piekritējus iepriecinās jau rudenī. Lasīt vairāk

 

Ķīnā nodeg BYD autosalons, vaino elektromobili 5

Ķīnas provincē Fudžjaņā aizdedzies un pilnībā sadedzis BYD autosalons. Vaina jau atkal tiek meklēta elektroautomobiļos, kas atradās ēkā, un, lai arī ražotājs to izslēdz, desmitais aizdegšanās gadījums pēdējo trīs gadu laikā saistībā ar BYD, liek uzdot jautājumus. Lasīt vairāk

 

Brauc kaut gadu ! Arvien jauni auto finansēšanas modeļi (+VIDEO) 4

Jaunas plašpatēriņa automašīnas Latvijā visbiežāk iegādājas līzingā. Taču pēdējā laikā tirgū parādās arī citi finansēšanas modeļi, un viens no tādiem ir daudzzīmolu auto tirgotāja Auto Bassadone programma #FLEX. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti