"Pilsēta cilvēkiem" neatbalsta obligātu ķiveru lietošanu velosipēdistiem - iAuto

"Pilsēta cilvēkiem" neatbalsta obligātu ķiveru lietošanu velosipēdistiem 34

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 31.jūlijs 2023 13:17

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kategoriski iestājas pret obligātu ķiveru lietošanu velosipēdistiem, kas iecerēta velobraucēju drošības palielināšanai.

Satiksmes ministrija plāno rosināt noteikt obligātu ķiveru lietošanu visiem elektroskrejriteņu un velosipēdu lietotājiem, atsaucoties uz mediķu vērtējumu, ka tas būtiski palielinātu šo ceļu satiksmes dalībnieku drošību negadījumu gadījumā.

Kā aģentūrai LETA pavēstīja apvienībā, tā neesot pret ķiveru lietošanu kā tādu un atbalstot ķiveru lietošanu bērniem, savukārt pieaugušajiem gan ķiveru izmantošana esot atstājama kā brīvprātīga izvēle.

Apvienība kategoriski iestājas pret noteikumiem, kas paredzētu obligātu ķiveru lietošanu pilnīgi visiem velosipēdistiem, "tai skaitā arī tiem, kuri ikdienā droši pārvietojas pa maršrutiem, kuros iespējas iekļūt ceļu satiksmes negadījumā ir niecīgas". Pēc apvienības vārdiem, "katram pieaugušajam velosipēdistam ir tiesības pašam izvērtēt iespējamos riskus un pieņemt lēmumu par ķiveres lietošanu".

"Pilsēta cilvēkiem" apgalvo, ka obligāta ķiveru lietošana "dažādu praktisku apsvērumu dēļ" atturot cilvēkus no velobraukšanas. Pēc viņu apgalvotā, Austrālijā pirms aptuveni 30 gadiem ieviestas obligātas ķiveres velosipēdistiem, bet tas esot samazinājis velobraucēju skaitu. "Samazinoties velobraucēju skaitam, atlikušajiem velobraucējiem sadursmes ar autotransportu risks palielinātos," uzskata aktīvisti.

Aktīvisti spriež, ka trūkstot pierādījumu tam, ka obligātas ķiveres velosipēdistiem uzlabotu velosipēdistu drošību uz ceļa. Viņi savukārt piesauc rakstus, kuros ticis secināts, ka ķiveru lietošana varot provocēt mazāk piesardzīgu uzvedību no autovadītāju puses un radīt velosipēdistiem maldīgu drošības ilūziju, liekot braukt riskantāk.

Pēc apvienības vārdiem, pētījumos, uz kuriem mēdzot atsaukties obligātas ķiveru lietošanas aizstāvji, "tiek pētītas vien" ķiveru iespējas mazināt galvas traumas sekas sadursmes gadījumā. Viņi uzskata, ka šie mediķu argumenti neatsverot kaitējumu, ko obligāta ķiveru lietošana nodarot velobraukšanas attīstībai. Viņu skatījumā, Latvijā trūkstot statistikas par galvas traumām, kuras gūst riteņbraucēji un citi mazaizsargātie satiksmes dalībnieki.

"Pilsēta cilvēkiem" domā, ka obligāta prasība velosipēdistiem valkāt ķiveres esot cīņa ar sekām, nevis cēloņiem - galvas traumu cēloņi esot nevis ķiveres neesamība, bet gan ceļu satiksmes negadījuma izraisīts kritiens vai avārijas situācijas.

Kā uzskata apvienībā, ceļu satiksmes negadījumu skaitu iespējams mazināt, veidojot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem drošu infrastruktūru, nodrošinot Ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu un papildinot tos ar pienākumu autotransporta līdzekļiem, apdzenot velosipēdistus, ievērot vismaz 1,5 metru intervālu.

 
34 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
... 31.jūlijs 2023 14:21
16 1 Atbildēt

Pat pie salīdzinoši neliela kritiena, vienmēr ir iespēja iegūt galvas traumu, bet tām var būt daudz smagākas sekas nekā roku un kāju traumām.

Bet nu "Pilsēta cilvēkiem" kārtēji reiz pierāda, ka tā ir pastulba populistu kompānija, ko reāli neinteresē ne satiksme ne velosipēdistu drošība, bet tikai savas ambīcijas.

Ja kas 31.jūlijs 2023 14:03
11 4 Atbildēt

''Pilsēta cilvēkiem'' ir pilnīgi vienaldzīga drošība, vajag ne tikai obligātas ķiveres , bet ari speciālos velocimdus, ceļu un elkoņu sargus, obligāti jābut zvaniņam , priekšējam un aizmugurējam lukturim, velobagāžniekam jābūt aprīkotam saskaņā ar EU drošības normām,

Kanibaals 31.jūlijs 2023 21:02
9 0 Atbildēt

Un gaismiņai ir JĀDEG nevis jāmirguļo kā Z-svētku lampiņai. Saprotu ka veložagatām patīk spīguļojošas lampiņas, bet tas traucē uztvert kur velomeni atrodas. Sevišķi fascinē mirgojoša priekšējā gaisma, ne pats redz ne citi šo redz.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Model 3 lētāk arī Eiropā – Tesla piedāvā jaunu bāzes versiju 2

Tesla nāk klajā ar jaunu Model 3 versiju, kas zaudēs daļu no aprīkojuma komplektācijas, taču maksās par aptuveni 3000 eiro mazāk nekā līdz šim lētākais variants. Lasīt vairāk

 

Kraviniekam migla netraucē - traucē tie, kas "lēnām velkas" (+ VIDEO) 17

Video autors apgalvo, ka miglas dēļ vairākas vieglās automašīnas braukušas piesardzīgāk, kas izraisījis kravas auto šofera niknuma izpausmi, ko tas apliecinājis mirkšķinot sava auto gaismas, taurējot un arī riskanti apdzenot. Lasīt vairāk

 

Novembris Vācijas tirgū: elektroautomobiļi uz augšu, dīzeļi uz leju 21

Publicēti dati par Eiropas lielāko automobiļu tirgu Vāciju. Tendences, kas iezīmējās jauno automobiļu tirgū iepriekšējos mēnešos nemainās: elektroautomobiļu skaits pieaug, bet ar dīzeļdzinējiem aprīkotu spēkratu skaits rūk. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti