Kā sagatavot auto tālam vasaras ceļojumam 14

 

Foto: Publicitātes attēls

Mercedes | 18.jūnijs 2019 11:04

Saule, brīvība un pasaule bez robežām – vasaras atvaļinājumu laiks tā vien vilina doties aizraujošos ceļojumos. Lai gan visātrāk uz jebkuru punktu kartē var nokļūt ar lidmašīnu, daudzi izvēlas auto dāvātās ērtības

Ceļojums automašīnā ļauj brīvi plānot laiku un maršrutu, neraizēties par bagāžas izmēru un pakavēties ilgāk tur, kur sevišķi iepaticies. Atvaļinājuma braucieni nereti var būt pat vairākus tūkstošus kilometru gari, tādēļ SIA “Domenikss” Vieglo automašīnu servisa vadītājs Ainars Straume atgādina par ko pirms ceļojuma ir svarīgi pārliecināties, pārbaudot auto tehnisko stāvokli, un kā sagatavoties, lai līdzi būtu viss nepieciešamais patstāvīgai nelielu problēmu novēršanai.

“Plānojot ceļojumu, cilvēki domā par to, kā ģērbties, ko likt somā, kādas uzkodas ņemt līdzi, taču nereti aizmirst pārbaudīt auto tehnisko stāvokli. Tas var radīt nevajadzīgu stresu ceļojuma laikā un pat apdraudēt ceļotāju drošību, tāpēc būtu ieteicams laikus pārliecināties, ka esat gatavi tālam ceļam, un aprīkot auto ar visu, kas vajadzīgs pašpalīdzībai  – sevišķi tad, ja neizmantojat autorizēto servisu mobilā atbalsta programmas. Tikt galā pašu spēkiem var izrādīties ne tikai sarežģīti, bet arī gana dārgi, tāpēc labāk nodrošināties, lai problēmas nepiemeklētu,” saka Daimler AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” Vieglo automašīnu servisa vadītājs Ainars Straume.

Ja neesat īsti pārliecināti, vai jūsu auto tiks galā ar plānotajiem un, iespējams, arī neplānotajiem kilometriem, Ainars Straume iesaka pirms tālāka ceļojuma doties uz autoservisu un ļaut profesionāļiem sagatavot spēkratu vasaras piedzīvojumam. Lūk, dažas lietas, kam noteikti būtu jāpievērš uzmanība.

Bremzes, riteņi, riepas

Ar sāpošām kājām tālu neaiziesi – tas attiecināms arī uz automašīnām. Tāpēc, pirms doties ceļā, jāpārliecinās, ka riteņi, riepas un bremzes ir darba kārtībā. “Rezerves ritenis, riteņa atslēga un domkrats ir “iztikas minimums”, ar ko nodrošināties, lai bojātas riepas dēļ nenāktos meklēt autoservisu. Jāatceras, ka riteņi un bremzes labā tehniskajā stāvoklī ir arī braucēju drošības jautājums, tāpēc pret to vajadzētu attiekties sevišķi nopietni. Ja pirms brauciena meistars servisā iesaka nomainīt riepu – dariet tā, lai izvairītos no liekām nepatikšanām,” saka Ainars Straume.

Motoreļļa un citi šķidrumi

Eļļa, dzesēšanas šķidrums, bremžu, stūres pastiprinātāja, logu mazgāšanas šķidrums – tie visi ir būtiski korektai automašīnas darbībai, un būtu nepatīkami, ja pēkšņi ceļojuma visnepiemērotākajā brīdī kāds no tiem  izbeigtos. Tāpēc prātīgs risinājums būtu nodrošināties ar katra šķidruma rezervēm. Mainot tos ārvalstu autoservisos, nereti tas var izrādīties diezgan dārgi, turklāt ne visur varēsiet pārliecināties par šo šķidrumu, sevišķi motoreļļas, kvalitāti. Svarīgi atcerēties ceļojuma laikā ik pēc 1000 kilometriem pārbaudīt eļļas līmeni.

Akumulators

Pirms tāla ceļa būtu prātīgi pārbaudīt akumulatoru un nodrošināties ar jaunu, sevišķi, ja jūsējais jau kādu brīdi kalpo – vecs akumulators var sagādāt nepatīkamus pārsteigumus. Ja akumulators tiek neglābjami bojāts ceļojuma laikā, visticamāk, tā nomaiņa būs dārga, turklāt jums nebūs sevišķi lielu izvēles iespēju.

Aptieciņa un papildu aprīkojums

Aptieciņa, ugunsdzēšamais aparāts, avārijas trīsstūris, atstarojošā veste, lukturis, trose – tās ir lietas, kam obligāti jābūt līdzi, dodoties ceļojumā. Ainars Straume iesaka pirms došanās uz tālākām valstīm, īpaši ārpus Eiropas, noskaidrot, vai automašīnā nav jābūt vēl kādām vietējā likumdošanā obligāti noteiktām lietām. Nenāks par ļaunu paņemt līdzi arī karti un sarakstu ar autorizētajiem servisiem izvēlētajā maršrutā. “Pirmkārt, nav teikts, ka visā jūsu ceļojuma maršrutā būs pieejams internets. Otrkārt, nezināmos servisos palīdzību vajadzētu mekēt tiešām tikai pilnīga izmisuma gadījumos – ja vien iespējams, vērsieties autorizētajos servisos, kur jūsu automašīnai nodrošinās tās ražotāja paredzētu atbilstošu apkopi,” aicina Ainars Straume.

 

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bradypus 18.jūnijs 2019 12:11
6 5 Atbildēt

"Svarīgi atcerēties ceļojuma laikā ik pēc 1000 kilometriem pārbaudīt eļļas līmeni." - tas aktuāli, braucot ar VAG motoriem. Normālas mašīnas eļļu mūsdienās neēd. Man pēdējais auto, kam vajadzēja pieliet eļļu starp nomaiņām, bija 1981. gada Kadets - un arī tikai tādēļ, ka motors bija nojāts.

Kaspars 18.jūnijs 2019 17:29
3 0 Atbildēt

1981.gada kadetam nojāts motors??? Neticami! /ironijas kangals/

msh 18.jūnijs 2019 17:59
3 1 Atbildēt

Vispār jau ir tieši otrādi - kā reiz pēdējo 20 gadu laikā panesās tā muļķīgā mode ražot motoru blokus no alumīnija, ar visām no tā izrietošajām sekām + visādas vārgas detaļas lai samazinātu par 0,0001% berzi. Tāpēc arī 30 gadus vecs VAG motors ar izdilušu apakšu var eļļu netērēt nemaz, pie noteikuma ka tam ir salikti jauni blīvslēgi, kamēr tagad eļļas patēriņš ir norma.

Bet nu skatīsimies uz to no pozitīvās puses - pēdējos 20 gadus ražotāji pasākuši likt eļļas līmeņa devējus, tāpēc nekas jārausta nav - kad eļļas paliks par maz, iedegsies brīdinājums panelī

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti