Ronalds_ rakstīja: Uz doto momentu Latvijā braukšana dzērumā tiek sodīta smagāk, kā piemēram narkotiku tirdzniecība vai kāda smaga piekaušana grupā. (Nemaz nerunāsim par zagšanu veikalos vai no mašīnām) Jo nav jāmaksā sods, nav jāsēž cietumā - jo iedod kā likums nosacīti...
Piemēram Anglijā par ātruma sodiem iekasē 1/2 mijarda (!!!!!!!) mārciņu gadā....... Šeit vairs neiet runa par satiksmes drošību - kura valdība gan atteiktos no tādas naudas?
Providus pētniece Ilona Kronberga: \"Tajā brīdī, kad cilvēks dzērumā sēžas pie stūres, viņš nedomā par tiem pieciem tūkstošiem latu. Ja tagad nedomā, kad par braukšanu dzērumā draud administratīvais cietumsods, tad arī pēc tam nedomās.\" Viņa gan piekrīt, ka sodi jāmaina. Taču pirms lemt, kā sodīt dzērājšoferus, viņasprāt, ir jāsaprot, kas ir jāsoda. I.Kronberga uzskata, ka nepieciešams izpētīt, kas ir vidējais šoferis, kas brauc dzērumā. \"Jāizpēta, kādi ir cēloņi braukšanai dzērumā, tad arī redzēs, kas uz viņiem iedarbojas. Varbūt nemaz nav vajadzīgi Ls 5000, varbūt kaut kas cits. Sodam jābūt reālam. Ja sods nav reāls, tad nav jēgas, tad mēs diskreditējam šo sodu kā tādu. Ja es iedomājos par vidējo valsts iedzīvotāju, nedomāju, ka viņš spētu samaksāt šo sodu,\" saka I.Kronberga. Ceļu satiksmes drošības uzraugi gan to apzinās. \"Viņam būtu sabojāta visa dzīve,\" spriež E.Zivtiņš, taču viņš uzsver, ka pret potenciālajiem slepkavām — dzērājšoferiem — ir jāvēršas agresīvāk. \"Kas tad būs nākamais — liks pie sienas un šaus nost?\" nepiekrīt I.Kronberga, \"Nezinu, vai ceļu polcija ir kases aparāts. Kas tad ir mērķis — no kāda kaut ko piedzīt vai satiksmes drošība. Man tā kā liekas, ka tas piedzīt sāk dominēt.\"
Jaunie sodi par džerumu