Tas, ka pielecot darbojas ne visi cilindri, noteikti nozīmē, ka kāda (viena vai vairākas) kvēlsveces ir pagalam.
Savukārt, ja ar kaut vai vienu darbojošu kvēlsveci pie pirmā starta mēģinājuma nav vispār nekādu dzīvības pazīmju, varētu nozīmēt, ka degvielas iesmidzināšanas moments ir nobīdījies, līdz ar ko dīzelim lai pielektu vajag papildus uzsilt (jo iesmidzināšanas momentā spiediens cilindrā vairs nav pietiekoši liels), uzsilšana tiek panākta griežot motoru ar starteri (gaiss saspiežoties sasilst un pamazām silda virzuļus/cilindrus).
Nezinu, kā Tavam auto, bet cik te pa forumiem citu auto problēmas ir cilātas, tad, ja sadalene ir pieslēgta ar ķēdi, tad tā ar laiku izstaipās un moments nav vairs īstā vietā. Ja zobsiksna- varbūt pārlekusi par kādu zobu?
brmbrmm rakstīja: Tas, ka pielecot darbojas ne visi cilindri, noteikti nozīmē, ka kāda (viena vai vairākas) kvēlsveces ir pagalam.
Savukārt, ja ar kaut vai vienu darbojošu kvēlsveci pie pirmā starta mēģinājuma nav vispār nekādu dzīvības pazīmju, varētu nozīmēt, ka degvielas iesmidzināšanas moments ir nobīdījies, līdz ar ko dīzelim lai pielektu vajag papildus uzsilt (jo iesmidzināšanas momentā spiediens cilindrā vairs nav pietiekoši liels), uzsilšana tiek panākta griežot motoru ar starteri (gaiss saspiežoties sasilst un pamazām silda virzuļus/cilindrus).
Nezinu, kā Tavam auto, bet cik te pa forumiem citu auto problēmas ir cilātas, tad, ja sadalene ir pieslēgta ar ķēdi, tad tā ar laiku izstaipās un moments nav vairs īstā vietā. Ja zobsiksna- varbūt pārlekusi par kādu zobu?
Vai tad mūsdienu auto motora ECU neatbild par aizdedzes momentu pieregulēšanu?
brmbrmm rakstīja: Tas, ka pielecot darbojas ne visi cilindri, noteikti nozīmē, ka kāda (viena vai vairākas) kvēlsveces ir pagalam.
Savukārt, ja ar kaut vai vienu darbojošu kvēlsveci pie pirmā starta mēģinājuma nav vispār nekādu dzīvības pazīmju, varētu nozīmēt, ka degvielas iesmidzināšanas moments ir nobīdījies, līdz ar ko dīzelim lai pielektu vajag papildus uzsilt (jo iesmidzināšanas momentā spiediens cilindrā vairs nav pietiekoši liels), uzsilšana tiek panākta griežot motoru ar starteri (gaiss saspiežoties sasilst un pamazām silda virzuļus/cilindrus).
Nezinu, kā Tavam auto, bet cik te pa forumiem citu auto problēmas ir cilātas, tad, ja sadalene ir pieslēgta ar ķēdi, tad tā ar laiku izstaipās un moments nav vairs īstā vietā. Ja zobsiksna- varbūt pārlekusi par kādu zobu?
Vai tad mūsdienu auto motora ECU neatbild par aizdedzes momentu pieregulēšanu?
Neesmu eksperts, bet manuprāt, tas ir atkarīgs attiecībā pret ko ECU regulē to momentu - ja attiecībā pret kloķvārpstas pozīciju, tad izstieptas ķēdes rezultātā imho sanāk, ka ieplūdes vārsts atveras vēlāk un cilindrā ieplūst mazāk gaisa, līdz ar ko tur ir mazāk vielas, ko saspiest, rezultātā ir mazāka kompresija (spiediens) un dīzelis vairs neaizdegas tik viegli. Līdz ar to visu samazinās jauda un palielinās degvielas patēriņš. Kāds znatoks varētu šo pakomentēt!
volvo 2 litri dīzelis = ford 2 litri dīzelis = pežo/citroen 2 litri dīzelis. Ir tāds 2002. gada ksarā, ar 303000 km. Sveces nav mainītas, īpaši aukstā laikā 2 x mainīti akumulatori. Arī šoziem. Kautkā sanāk, ka spēka pagriest pietiek, bet visam pārējam - arī kautkam elektriskam (pumpim bākā, kādam vārstam) vairs nepietiek.
brmbrmm rakstīja: Tas, ka pielecot darbojas ne visi cilindri, noteikti nozīmē, ka kāda (viena vai vairākas) kvēlsveces ir pagalam.
Savukārt, ja ar kaut vai vienu darbojošu kvēlsveci pie pirmā starta mēģinājuma nav vispār nekādu dzīvības pazīmju, varētu nozīmēt, ka degvielas iesmidzināšanas moments ir nobīdījies, līdz ar ko dīzelim lai pielektu vajag papildus uzsilt (jo iesmidzināšanas momentā spiediens cilindrā vairs nav pietiekoši liels), uzsilšana tiek panākta griežot motoru ar starteri (gaiss saspiežoties sasilst un pamazām silda virzuļus/cilindrus).
Nezinu, kā Tavam auto, bet cik te pa forumiem citu auto problēmas ir cilātas, tad, ja sadalene ir pieslēgta ar ķēdi, tad tā ar laiku izstaipās un moments nav vairs īstā vietā. Ja zobsiksna- varbūt pārlekusi par kādu zobu?
Vai tad mūsdienu auto motora ECU neatbild par aizdedzes momentu pieregulēšanu?
Neesmu eksperts, bet manuprāt, tas ir atkarīgs attiecībā pret ko ECU regulē to momentu - ja attiecībā pret kloķvārpstas pozīciju, tad izstieptas ķēdes rezultātā imho sanāk, ka ieplūdes vārsts atveras vēlāk un cilindrā ieplūst mazāk gaisa, līdz ar ko tur ir mazāk vielas, ko saspiest, rezultātā ir mazāka kompresija (spiediens) un dīzelis vairs neaizdegas tik viegli. Līdz ar to visu samazinās jauda un palielinās degvielas patēriņš. Kāds znatoks varētu šo pakomentēt!
Man škiet ka ECU sāk regulēt tikko dzinējs sāk griezties, nevis pieslēdzās pēc tam. (citādi iedegtos ček endžine lampiņa, bet tā nenotiek konkrētājā defektā).Rīt piezvanīšu savam opeļu speciālistam un pajautāšu kas tur ar to ķēdi ir.
smaidiigais rakstīja: volvo 2 litri dīzelis = ford 2 litri dīzelis = pežo/citroen 2 litri dīzelis. Ir tāds 2002. gada ksarā, ar 303000 km. Sveces nav mainītas, īpaši aukstā laikā 2 x mainīti akumulatori. Arī šoziem. Kautkā sanāk, ka spēka pagriest pietiek, bet visam pārējam - arī kautkam elektriskam (pumpim bākā, kādam vārstam) vairs nepietiek.
neticu, ka viņam bākā ir pumpis..... principā esmu gatavs saderēt uz latu, ka bākā nav degvielas sūkņa....
un komonreila gadījumā ja pietrūkst degvielas (piemēram no aukstuma neiet cauri filtram vai galu galā nosprādzis šinas spiediena datčiks), tad šinā vienkārši nav spiediena, par ko kompis izmet kļūdu, iededzinot servis vai stop lampu. un/vai paziņojot tekstā kautko ķipa inžekšin fault, ček inžekšin vai tamlīdzīgi....
bet tad nebūs tā, ka pabubinās un aizies.... drīzāk, ka pabubinās un noslāps...
brmbrmm rakstīja: Tas, ka pielecot darbojas ne visi cilindri, noteikti nozīmē, ka kāda (viena vai vairākas) kvēlsveces ir pagalam.
Savukārt, ja ar kaut vai vienu darbojošu kvēlsveci pie pirmā starta mēģinājuma nav vispār nekādu dzīvības pazīmju, varētu nozīmēt, ka degvielas iesmidzināšanas moments ir nobīdījies, līdz ar ko dīzelim lai pielektu vajag papildus uzsilt (jo iesmidzināšanas momentā spiediens cilindrā vairs nav pietiekoši liels), uzsilšana tiek panākta griežot motoru ar starteri (gaiss saspiežoties sasilst un pamazām silda virzuļus/cilindrus).
Nezinu, kā Tavam auto, bet cik te pa forumiem citu auto problēmas ir cilātas, tad, ja sadalene ir pieslēgta ar ķēdi, tad tā ar laiku izstaipās un moments nav vairs īstā vietā. Ja zobsiksna- varbūt pārlekusi par kādu zobu?
Vai tad mūsdienu auto motora ECU neatbild par aizdedzes momentu pieregulēšanu?
Neesmu eksperts, bet manuprāt, tas ir atkarīgs attiecībā pret ko ECU regulē to momentu - ja attiecībā pret kloķvārpstas pozīciju, tad izstieptas ķēdes rezultātā imho sanāk, ka ieplūdes vārsts atveras vēlāk un cilindrā ieplūst mazāk gaisa, līdz ar ko tur ir mazāk vielas, ko saspiest, rezultātā ir mazāka kompresija (spiediens) un dīzelis vairs neaizdegas tik viegli. Līdz ar to visu samazinās jauda un palielinās degvielas patēriņš. Kāds znatoks varētu šo pakomentēt!
Man škiet ka ECU sāk regulēt tikko dzinējs sāk griezties, nevis pieslēdzās pēc tam. (citādi iedegtos ček endžine lampiņa, bet tā nenotiek konkrētājā defektā).Rīt piezvanīšu savam opeļu speciālistam un pajautāšu kas tur ar to ķēdi ir.
komonreila gadījumā tikai un vienīgi kompis nosaka katras sprauslas virināšanas brīdi.... bet fiška ir apstākļī, ka jamais tik un tā ņem informāciju no datčikiem.... kurus darbina mehāniski....
principā lai motors darbotos nemaz nevajag trāpīt precīzi.... nu pāris grādi turpu šurpu (uz staipīgas gumijas ķēdes rēķina....) var ietekmēt jaudu un patēriņu.... nevis lai vispār nevarētu to mizu dabūt dziesmā
smaidiigais rakstīja: volvo 2 litri dīzelis = ford 2 litri dīzelis = pežo/citroen 2 litri dīzelis. Ir tāds 2002. gada ksarā, ar 303000 km. Sveces nav mainītas, īpaši aukstā laikā 2 x mainīti akumulatori. Arī šoziem. Kautkā sanāk, ka spēka pagriest pietiek, bet visam pārējam - arī kautkam elektriskam (pumpim bākā, kādam vārstam) vairs nepietiek.
neticu, ka viņam bākā ir pumpis..... principā esmu gatavs saderēt uz latu, ka bākā nav degvielas sūkņa....
un komonreila gadījumā ja pietrūkst degvielas (piemēram no aukstuma neiet cauri filtram vai galu galā nosprādzis šinas spiediena datčiks), tad šinā vienkārši nav spiediena, par ko kompis izmet kļūdu, iededzinot servis vai stop lampu. un/vai paziņojot tekstā kautko ķipa inžekšin fault, ček inžekšin vai tamlīdzīgi....
bet tad nebūs tā, ka pabubinās un aizies.... drīzāk, ka pabubinās un noslāps...
N.B. Sāc ar aķi , tas krāms it kā vel ''griež'' , bet starta stravas var nepietikt -par ko arī liecina infa panelī.
Ja ? Un kā, interesanti, vecs aķis,kurš švaki griež, ietekmē to,ka pēc tomēr ar to pašu aķi iedarbināts dzinējs strādā 10 sek ne uz visiem stroķiem, bet tad pēķšņi uz visiem ??????????????
Nu tā, vienkārši interesanti. Durvis ar nomainīt ?
pasangera pr.durvis ar derētu nomainīt kāds praiders/e tur ir iesipis/use bukti
ja vari piedāvāt , dajoš šurp- Kangoo 00' , baltas .
kā tur īsti ira- durvis ,bez buktes , nodrošinātu labāku ''auksto startu'' waj nē ??? padalies pieredzē .
Sretsked rakstīja: Interesanti,kā degviela no bākas nokļūst augstspiediena sūknī...ja bākā nav punpiic ?? Pirmais ?
Tiešām, kā? Manam auto nav bākā punpiic, bet maģiskā kārtā tas augstspiediena sūknis tiek pie degvielas! Tur jau laikam kādi pesteļi būs pie vainas, vaine?
Ja ? Un kā, interesanti, vecs aķis,kurš švaki griež, ietekmē to,ka pēc tomēr ar to pašu aķi iedarbināts dzinējs strādā 10 sek ne uz visiem stroķiem, bet tad pēķšņi uz visiem ?
Ja tas tiešām tā, tad es varu iedomāties kāpēc tā- ja aķis būtu darba kārtībā, tad gaiss cilindrā tiktu saspiests pietiekami strauji, lai tas uzkarstu līdz vajadzīgai temperatūrai. Ja dēļ švaka aķa saspiešana notiek lēnāk, tad daļa no siltuma pagūst pāriet uz cilnindru/virzuli un, droši vien, lēnāk griežot arī ir mazāka kompresija. Pēc vairākiem starta mēģinājumiem cilindrs/virzuļi ir jau pietiekami uzsiluši, lai beidzot pietiktu siltuma arī degmaisījuma aizdegšanai.
Tas viss varētu būt tā vienīgi, ja kvēlsveces vispār nestrādā, jo ja vismaz kāda no tām normāli darbojas, tad startējot vajadzētu vismaz sajust kaut kādu nebūt dzinēja "raustīšanos", "konvulsijas". Bet autors par to neko nav paskaidrojis.
Manis aprakstītā situāciju es pats piedzīvoju pirms kāda mēneša- aķis bija pavecs, viena kvēlsvece nedarbojās, ārā -13 un var griezt vairākas reizes, līdz aķis pavisam nosēžas, bet motors raustas, bet līdz galam nepielec. Tad pieslēdzu klāt otru tādu pašu pabrauktu aķi (jāpiebilst, ka abi pirms tam bija max uzlādēti, bet pēdējo atnesu no siltām telpām) un pēc vairākkārtējiem mēģinājumiem izdevās auto piedarbināt.
Savukārt, nākamā dienā, nomainot beigto kvēlsveci, līdzīgos apstākļos izdevās auto piedarbināt arī ar veco akumulatoru. Man liekas, tā kvēlsvece man nedarbojās arī iepriekšējās ziemas, tikai tad akumulators bija svaigāks un auto piedarbināt izdevās vienmēr.
Centis_Nuudele rakstīja: Varbūt, atkārtoju - varbūt.....dziļi teorētiski - ja sūdīgs aķis, arī kvēlsveces nesilst pienācīgi....
Šitais gan garām- salīdzini, cik daudz strāvas aiziet uz svecēm un cik vajag, lai dīzeli iegrieztu! Kvēlsveces ir sarkanas 5 sekunžu laikā un tālāk jau siltums no tām pāriet uz cilindru galvu.
Manam bumbierim, benzīnniekam, nosēdās aķis....vispirms sāka gļukot āra gaisa termometrs, pēc tam "uzkārās" lukturu korektors un tikai pēc tam atteicās griezties starteris.
Tā kā varbūt ir iespējams, ka sakarā ar nepietiekošu smadzeņu barošanas spriegumu kvēlsveces nesilst pienācīgi, bet starteri vēl pagriezt var.
Sretsked rakstīja: Interesanti,kā degviela no bākas nokļūst augstspiediena sūknī...ja bākā nav punpiic ?? Pirmais ?
Tiešām, kā? Manam auto nav bākā punpiic, bet maģiskā kārtā tas augstspiediena sūknis tiek pie degvielas! Tur jau laikam kādi pesteļi būs pie vainas, vaine?
lielākaja daļā gadījumu degvielu sūc aukstpiediena sūkņa korpusā esošs sūknītis.... + degvielas vadā pirms filtra ir "bumbieris" vai cita ietaise manuālai uzsūkšanai
brmbrmm rakstīja: Kvēlsveces ir sarkanas 5 sekunžu laikā un tālāk jau siltums no tām pāriet uz cilindru galvu.
Uz kurieni,uz kurieni pāriet tas siltums ??
Vienkārši izsakoties- siltums rodas kvēlsvecē un tālāk sasilda arī visu citu tās apkārtnē. Sk. fizikas kursu 8.-9. klasei (siltuma pārneses veidi: siltumvadīšana, konvekcija, siltumstarojums).
Pazīme,ka kvēlsveces kādos dažos cilindros ir beigtas.
Vai nebūtu bijis vienkāršāk noņemt tām vadus un pa tiešo uzmest no + klemmes vadiņu, lai pārbaudītu primāri, nevis spriest par ķēdes izliekuma leņķi ?
Visvienkāršāk, kad vadi ir noņemti, ir izmērīt kvēlsveces pretestību, un viss būs skaidrs.
A par izliekuma leņķiem es spriedelēju tikai sarunas uzturēšanai. Es neticu, ka tik gudram dīzelim ar komenreilu kvēlsveces ieslēdz pa taisno no aizdedzes atslēgas bez jebkādu elektronisku smadzeņu starpniecības. Bet jebkuru elektronisku smadzeņu darbībai ir svarīgs procesoru barošanas spriegums. Ja tā nav, tad nav.....ne mans dīzelis, ne man par viņu jāiespringst.
Volvo V50 2004 gada 2.0 dizelis nelec
lieta sekojosha
2004 gada 2.0 common rail dizelis
tagad pienakusi auksta ziema, kura nav nemaz tik auksta,bet auto katru ritu negrib lekt ar pirmo valjaa
parasti pielec ar tresho vai ceturto reizi
startesana notiek ta uzsildu kvelsveci un griezhu kadas 5 sek, ja nepielec darbibu atkartoju lidz pielec. Kadas ir iespejamas problemas ??
un arii kad pielec dzird ka nedarbojas visi cilindri, bet pec 10 sek viss aiziet normali
ir kads kursh var ko ieteikt ???