DIENAS GAITAS LUKTURI

muttabor Reģ.: 26.07.2011

Vai kāds var pateikt kā pieslēgt dienas gaitas lukturus, lai tie iedegas tad, kad ir iedarbināts dzinējs, un sāk strādāt ģenerators?

 
1 2 3 4 5 6 7
Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja:

Seene rakstīja: Nē nu... Ja kāds vēlas kaut ko tik smalku, tad diez vai vajag ķerties klāt, ja pats nezina, kā paveikt. Neviens autoražotājs pat to netļaujas Visas automātiskās gaismas gana labi iztiek ar "aizdedzi".

Nu tak izlasi topika tēmu - pie strādājoša ģeneratora....tāpēc jau es viņam 1. lapā vaicāju vai viņš tiešām to grib!

Eh jā... tiešām neizlasīju, ka jautājums ir TIK dīvains

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Centis_Nuudele rakstīja: Pamēģini saskaitīt tās funkcijas, kuras nestrādā pie ieslēgtas aizdedzes ,neiedarbinot motoru..... nemaz tik daudz nesanāks, kā stāsta inžĪnieris ar bloķēto bagāžnieka vāku.

Skaitā vai ampēros?

Protams, ka skaitā. Ampēri pie kājas...inžInieris tak teica, ka ir baigi daudz iespējas paņemt releja vadību....

..no bagāžnieka vāka.

p.s. arhaiskiem fordiem brauciena laikā atvēries bagāžnieka vāks 'brīdina vadoni par pārtrūkušu ģeneratora siksnu.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja:

Seene rakstīja:

Centis_Nuudele rakstīja: Pamēģini saskaitīt tās funkcijas, kuras nestrādā pie ieslēgtas aizdedzes ,neiedarbinot motoru..... nemaz tik daudz nesanāks, kā stāsta inžĪnieris ar bloķēto bagāžnieka vāku.

Skaitā vai ampēros?

Protams, ka skaitā. Ampēri pie kājas...inžInieris tak teica, ka ir baigi daudz iespējas paņemt releja vadību....

..no bagāžnieka vāka.

p.s. arhaiskiem fordiem brauciena laikā atvēries bagāžnieka vāks 'brīdina vadoni par pārtrūkušu ģeneratora siksnu.

Nu nau jau gan pie kājas - ja būs pietiekami daudz A, būs relejs

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja: Visas automātiskās gaismas gana labi iztiek ar "aizdedzi".

Neiztiek viss. Ziemā pie -30*C ir problēmas, ka gaismas ir lieks patērētājs pie iedarbināšanas. Ziemā īsos pārbraucienos salons nepagūst uzsilt, kur nu vēl akumulators pielādēties darbinot visas ekstras - spoguļu apsildi, dibensildi, logu apsildi utt. Tā kā nekāds labais risinājums tas nav.

Darbā kolēģis reizi gadā pērk jaunu aķi, jo uz darbu brauciens 15min, brīvdienās arī reti braukā un ziemā BMW akumulators pēc mēneša braukāšanas šādā režīmā ir tukšs un sasalis. Nevar šim ieskaidrot, ka ne jau akumulators vainīgs.

Viselegantākais risinājums ir pieslēgt releju pie "rokas bremzes" slēdža, jo tad gaismas iedegsies tikai uzsākot braukt. Nu roķenes nelietotājiem, kam bail, ka tur kaut kas ierūsēs vai piesals tas neder. Piesalst un ierūsē tieši no nelietošanas

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja:

Seene rakstīja: Visas automātiskās gaismas gana labi iztiek ar "aizdedzi".

Neiztiek viss. Ziemā pie -30*C ir problēmas, ka gaismas ir lieks patērētājs pie iedarbināšanas. Ziemā īsos pārbraucienos salons nepagūst uzsilt, kur nu vēl akumulators pielādēties darbinot visas ekstras - spoguļu apsildi, dibensildi, logu apsildi utt. Tā kā nekāds labais risinājums tas nav.

Darbā kolēģis reizi gadā pērk jaunu aķi, jo uz darbu brauciens 15min, brīvdienās arī reti braukā un ziemā BMW akumulators pēc mēneša braukāšanas šādā režīmā ir tukšs un sasalis. Nevar šim ieskaidrot, ka ne jau akumulators vainīgs.

Viselegantākais risinājums ir pieslēgt releju pie "rokas bremzes" slēdža, jo tad gaismas iedegsies tikai uzsākot braukt. Nu roķenes nelietotājiem, kam bail, ka tur kaut kas ierūsēs vai piesals tas neder. Piesalst un ierūsē tieši no nelietošanas

Vispār jau pie -30 aķi kā reiz vajag "pasildīt" ar gaismām pirms startēšanas. Dīzeļiem gan to diezgan labi izveic kvēlsveces. Savukārt tie pāris dienas gaitas lukturīši šajās sekundēs neko būtisku uz visu "silžu" fona nenotērēs.

Bet nu par roķeni tev daļēja taisnība. Vispār esmu stāv-nelietotājs. T.i. izmantoju un jo īpaši ziemā, bet tikai braucot vai stāvot ar ieslēgtu dzinēju. Un piesalst ļoti labi, ja atstāj pievilktu - bremžu diski kā nekā silti apstājoties kādu laiku vēl sniegu pakausē. Un pēc tam SASALST!

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja:

Seene rakstīja: Visas automātiskās gaismas gana labi iztiek ar "aizdedzi".

Neiztiek viss. Ziemā pie -30*C ir problēmas, ka gaismas ir lieks patērētājs pie iedarbināšanas. Ziemā īsos pārbraucienos salons nepagūst uzsilt, kur nu vēl akumulators pielādēties darbinot visas ekstras - spoguļu apsildi, dibensildi, logu apsildi utt. Tā kā nekāds labais risinājums tas nav.

Darbā kolēģis reizi gadā pērk jaunu aķi, jo uz darbu brauciens 15min, brīvdienās arī reti braukā un ziemā BMW akumulators pēc mēneša braukāšanas šādā režīmā ir tukšs un sasalis. Nevar šim ieskaidrot, ka ne jau akumulators vainīgs.

Viselegantākais risinājums ir pieslēgt releju pie "rokas bremzes" slēdža, jo tad gaismas iedegsies tikai uzsākot braukt. Nu roķenes nelietotājiem, kam bail, ka tur kaut kas ierūsēs vai piesals tas neder. Piesalst un ierūsē tieši no nelietošanas

tās gaismas tak nedeg pie iedarbināšanas. vismaz manam izdziest, pagriežot atslēgu startera pozīcijā. rādža arī izrubās.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja:

..no bagāžnieka vāka.

p.s. arhaiskiem fordiem brauciena laikā atvēries bagāžnieka vāks 'brīdina vadoni par pārtrūkušu ģeneratora siksnu.

Nu bet bez aptiršanas laikam nekādi nespēj iztikt??!!

Ja kāds vispār lasītu manu tekstu, tad spētu salasīt to ka praktiski visiem auto ar automātisko ātrumkasti ir šāda tipa relejs. UN arī spētu salasīt to ka šī gadsimta Fokusam arī ir tāds ar numuru 8! Vai te tiek uzskatīts ka šī gadsimta Fokuss arī ir arhaisks??

Ja spētu kaut ko salasīt auto elektriskajās shēmās, tad varētu apjēgt to ka dikti maz ir auto kuram releja kas redz vai motors darbojas vai nē!

Par roķeni pilnīga taisnība - man nedz salst ciet, nedz rūsē... no lielas lietošanas.

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Nē nu... Ja kāds vēlas kaut ko tik smalku, tad diez vai vajag ķerties klāt, ja pats nezina, kā paveikt. Neviens autoražotājs pat to netļaujas Visas automātiskās gaismas gana labi iztiek ar "aizdedzi".

nu, sučkai (sx4) dienasgaita ieslēdzas tikai tad, kad piešķiļ. nevis tad, kad aizdedzi ieslēdz. var pat dzirdēt kkādu (gan jau releja) klikšķi kkur bardačoka rajonā.

tiesa - nepaskatīju, vai gaismas izslēdzāš tad, kad ģenģera siksna izjuka.

bet nu - kaut kāda saistība ar darbojošos dzinēju tai fīčai ir.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

kalfonso rakstīja:

Seene rakstīja:

Nē nu... Ja kāds vēlas kaut ko tik smalku, tad diez vai vajag ķerties klāt, ja pats nezina, kā paveikt. Neviens autoražotājs pat to netļaujas Visas automātiskās gaismas gana labi iztiek ar \"aizdedzi\".

nu, sučkai (sx4) dienasgaita ieslēdzas tikai tad, kad piešķiļ. nevis tad, kad aizdedzi ieslēdz. var pat dzirdēt kkādu (gan jau releja) klikšķi kkur bardačoka rajonā.

tiesa - nepaskatīju, vai gaismas izslēdzāš tad, kad ģenģera siksna izjuka.

bet nu - kaut kāda saistība ar darbojošos dzinēju tai fīčai ir.

Šitā sistēma rullētu kopā ar šo: en.wikipedia.org/...

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Atkārtoju jautājumu visiem inžInieriem - kādi automobiļa mezgli nestrādā ja bojāts ģenerators????? Kurš auto nav spējīgs 'uz akumulatora' aizvilkties līdz tuvējam servisam vai vismaz nobraukt no dzelzceļa pārbrauktuves??????

Blee, pēc edgariņa teorijas sanāk, ka vismaz tie vāģi kam automātiskā kārba nebūs izkustināmi no vietas. Jo mistiskais dzinēja relejs tak būs mēms....

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Ja tiešām kāds grib dienas gaismas ''kad sāk strādāt ģenerators''', tad shēma ir līdzīga startera elektriskās bloķēšanas shēmai (mūsdienās neviens ražotājs ar to nečakarējas, lētāk ir bloķis aizdedzes atslēgā).

Maiņstrāvas izvads no ģeneratora -> taisngriezis -> releja Nr.1 tinums.

Uz lampām ''+'' ņem kaut vai no AKB ->releja Nr.1 normāli vaļējais kontakts -> releja Nr.2 normāli slēgtais kontakts ->drošinātājs -> lampa.

Releja Nr.2 spolei spriegumu ņem no gabarītu lampas.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja: Atkārtoju jautājumu visiem inžInieriem - kādi automobiļa mezgli nestrādā ja bojāts ģenerators????? Kurš auto nav spējīgs 'uz akumulatora' aizvilkties līdz tuvējam servisam vai vismaz nobraukt no dzelzceļa pārbrauktuves??????

Blee, pēc edgariņa teorijas sanāk, ka vismaz tie vāģi kam automātiskā kārba nebūs izkustināmi no vietas. Jo mistiskais dzinēja relejs tak būs mēms....

Kaut kur jūs pa visiem esat iebraukuši auzās. Atļaušos minēt, ka mistiskais dzinēja relejs tomēr vadās pēc motora, ne ģeneratora darbības, ja tāds vispār ir.

Bet, ja par sākotnējo uzdevumu - manuprāt vienīgais elektriskais dzinēja darbības ON/OFF signāls, kas ir visiem auto, gan veciem, gan jauniem, ir eļļas spiediena lampiņa.

juha Reģ.: 11.01.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Centis_Nuudele rakstīja: Atkārtoju jautājumu visiem inžInieriem - kādi automobiļa mezgli nestrādā ja bojāts ģenerators????? Kurš auto nav spējīgs 'uz akumulatora' aizvilkties līdz tuvējam servisam vai vismaz nobraukt no dzelzceļa pārbrauktuves??????

Blee, pēc edgariņa teorijas sanāk, ka vismaz tie vāģi kam automātiskā kārba nebūs izkustināmi no vietas. Jo mistiskais dzinēja relejs tak būs mēms....

Kaut kur jūs pa visiem esat iebraukuši auzās. Atļaušos minēt, ka mistiskais dzinēja relejs tomēr vadās pēc motora, ne ģeneratora darbības, ja tāds vispār ir.

Bet, ja par sākotnējo uzdevumu - manuprāt vienīgais elektriskais dzinēja darbības ON/OFF signāls, kas ir visiem auto, gan veciem, gan jauniem, ir eļļas spiediena lampiņa.

Vecajiem vāģiem arī eļļas spiediena lampiņa var nebūt dzinēja darbības ON/OFF signāls (par jaunajiem, modernajiem, ar dzinēja relejiem aprīkotajiem, nezinu). Manam 20 gadīgajam autosam ir iemontēts imobilaizers, kurš neatslēgtā stāvoklī ļauj līdz bezsamaņai griezt starteri, bet motors nelec. Šad tad ir sanācis mēģināt mašīnu iedarbināt, neatslēdzot imobilaizeri. Pagriežot starteri pāris sekundes, eļļas spiediena lampiņa nodziest - eļļas spiediens ir uzkačāts, bet motors tomēr nedarbojas. Tas pats var notikt, ja mašīnai slikta aizdedze un ilgāk jāpazāģē starteris.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

juha rakstīja:

Seene rakstīja:

Centis_Nuudele rakstīja: Atkārtoju jautājumu visiem inžInieriem - kādi automobiļa mezgli nestrādā ja bojāts ģenerators????? Kurš auto nav spējīgs 'uz akumulatora' aizvilkties līdz tuvējam servisam vai vismaz nobraukt no dzelzceļa pārbrauktuves??????

Blee, pēc edgariņa teorijas sanāk, ka vismaz tie vāģi kam automātiskā kārba nebūs izkustināmi no vietas. Jo mistiskais dzinēja relejs tak būs mēms....

Kaut kur jūs pa visiem esat iebraukuši auzās. Atļaušos minēt, ka mistiskais dzinēja relejs tomēr vadās pēc motora, ne ģeneratora darbības, ja tāds vispār ir.

Bet, ja par sākotnējo uzdevumu - manuprāt vienīgais elektriskais dzinēja darbības ON/OFF signāls, kas ir visiem auto, gan veciem, gan jauniem, ir eļļas spiediena lampiņa.

Vecajiem vāģiem arī eļļas spiediena lampiņa var nebūt dzinēja darbības ON/OFF signāls (par jaunajiem, modernajiem, ar dzinēja relejiem aprīkotajiem, nezinu). Manam 20 gadīgajam autosam ir iemontēts imobilaizers, kurš neatslēgtā stāvoklī ļauj līdz bezsamaņai griezt starteri, bet motors nelec. Šad tad ir sanācis mēģināt mašīnu iedarbināt, neatslēdzot imobilaizeri. Pagriežot starteri pāris sekundes, eļļas spiediena lampiņa nodziest - eļļas spiediens ir uzkačāts, bet motors tomēr nedarbojas. Tas pats var notikt, ja mašīnai slikta aizdedze un ilgāk jāpazāģē starteris.

Nu bet nav jau arī neviena cita rādītāja, kas spētu atšķirt motora vienkāršu griešanos no "iedarbināta"

Attiecīgi vienīgā iespējami tuvā (un vienkāršā) kombinācija sākotnējā uzdevuma prasībām ir eļļas spiediens + "aizdedze". Pēdiņās tādēļ, ka domāju to elektroķēdi, kas ir aktīva pie ieslēgtas aizdedzes, bet atslēdzas startējot.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Vispār jau pie -30 aķi kā reiz vajag "pasildīt" ar gaismām pirms startēšanas.

Kā reizi vajag padomāt pirms ļoti vecu mītu atgremošanas. Neko tur nevar pasildīt, ja auto gaismas ar saviem ~100W var kaut ko pasildīt, tad jau startējot ar starteri(~3000W) tas akumulators vienkārši izkūpētu Fuflo.

Tas mīts ir no žiguļu laikiem un vecā parauga akumulatoriem. Tad jā, ja akumulators sasalis ragā, tad startēt nedrīkst vajag "pasildīt" un tad startē, citādi būs kaboom. Mūsdienu auto aķi nav tādi, kurš pēc sasalšanas vēl darbotos un diezvai varētu tāpat piešķilt ar atsalušu.

juha Reģ.: 11.01.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Nu bet nav jau arī neviena cita rādītāja, kas spētu atšķirt motora vienkāršu griešanos no "iedarbināta"

Izpūtējā jaiemontē atgāzu analizators.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja:

Seene rakstīja:

Vispār jau pie -30 aķi kā reiz vajag "pasildīt" ar gaismām pirms startēšanas.

Kā reizi vajag padomāt pirms ļoti vecu mītu atgremošanas. Neko tur nevar pasildīt, ja auto gaismas ar saviem ~100W var kaut ko pasildīt, tad jau startējot ar starteri(~3000W) tas akumulators vienkārši izkūpētu Fuflo.

Tas mīts ir no žiguļu laikiem un vecā parauga akumulatoriem. Tad jā, ja akumulators sasalis ragā, tad startēt nedrīkst vajag "pasildīt" un tad startē, citādi būs kaboom. Mūsdienu auto aķi nav tādi, kurš pēc sasalšanas vēl darbotos un diezvai varētu tāpat piešķilt ar atsalušu.

Dzīvē nez kādēļ tas mīts darbojas... Arī šī gadsimta aķiem. Pagājušās ziemas sākumā mocījos ar vecu aķi, pirms paspēju nomainīt. Kvēlsveces sildīju tikai šī iemesla dēļ, jo motors līdz -10 ļoti labi leca tāpat - arī pēc tam ar jauno. Bet pagriezt vecais nespēja uzreiz.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja:

Blee, pēc edgariņa teorijas sanāk, ka vismaz tie vāģi kam automātiskā kārba nebūs izkustināmi no vietas.

Bleee... a kad Tu vienreiz iemācīsies lasīt???

Parādi konkrēti kurā vietā es to esmu rakstījis??

Ja pašam pēc kaºtējā rauta murgos parādījās, tad nevajag tirst uz citiem!

Nu gan viens stulbenis!!

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Konkrētā manā gadījumā tas relejs ņem signālu no ģeneratora 61. izvada - tieši tā paša kas liek nodzist ģeneratora lampiņai auto panelī!

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Ja nestrādā ģenerators, tad auto ar automātisko ātrumkasti pie reizes nestrādā vakuumslēdzis un kaut kāds mistisks ātrumkārbas devējs, kur elektriskajā shēmā nekas netiek paskaidrots. Ja kādam dikti interesē, tad arī paši skatieties, kas un kā - man ir dziļi jo dziļi pie pakaļas kas tur ir ar tiem automātiem!

Kaut kādu slinku idiņu vietā netaisos savu laiku tērēt5 un pētīt.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Mīts par aķu sildīšanu darbojas gan! Vecu vecais Motorkraft pie -30 atteicās pat mēģināt griezt starteri uz dīzeļa. Kādas 15 - 20 sek paturēju uz tālajām gaismām un starteris aizgāja. Motors ar iedarbojās.

sarashkins Reģ.: 01.08.2009
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja: Atkārtoju jautājumu visiem inžInieriem - kādi automobiļa mezgli nestrādā ja bojāts ģenerators????? Kurš auto nav spējīgs 'uz akumulatora' aizvilkties līdz tuvējam servisam vai vismaz nobraukt no dzelzceļa pārbrauktuves??????

Es bez ģeneratora aizbraucu līdz Antenas ielai, izgāju TA, tad vēl uz Maskavas ielas galu, kur šrotā nopirku citu (vecajam viena diode laida uz īso, TA izgāju vispār bez piemontēta ģeneratora).

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja: Kaut kur jūs pa visiem esat iebraukuši auzās. Atļaušos minēt, ka mistiskais dzinēja relejs tomēr vadās pēc motora, ne ģeneratora darbības, ja tāds vispār ir.

Bet, ja par sākotnējo uzdevumu - manuprāt vienīgais elektriskais dzinēja darbības ON/OFF signāls, kas ir visiem auto, gan veciem, gan jauniem, ir eļļas spiediena lampiņa.

Tu esi tikpat akls kā edgariņš

Atkārtošu, ka joprojām topka tēma ir par dienas gaismām no ģeneratora, nevis no motora.....

un karstā laikā tukšgaitā eļļas lampiņa var mirgot, kaut arī dzinējs nav off.

Gaisā parautajam edgariņam - rocenes trose iesalst tad, ja apvalkā ir ticis ūdens. nekāda sakara ar rocenes raustīšanu ikdienā vai reizi gadā.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja:

Gaisā parautajam edgariņam - rocenes trose iesalst tad, ja apvalkā ir ticis ūdens. nekāda sakara ar rocenes raustīšanu ikdienā vai reizi gadā.

Pats akls Neviens par trosi konkrēti neko neteica. Piesalst arī kolodkas pie diskiem. Reiz apbraucu divus goda apļus ap kvartālu, kamēr "atlipa". Otrreiz negribu.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

nu tad varbūt pirms novietot auto stāvēšanai nevajag akurāt caur peļķi izbraukt. Bet vienalga nevajadzētu sasalt, jo apstājoties ta bremzi vienalga lieto, kluči silti un viss smuki nožūst. Nekad nevienam auto nav piesaluši bremžu diski, ka tik nejauc ar aprūsējušiem cilindrīšiem, tie gan var "piesalt" tas ir pierūsēt uz laika maiņām.

1 2 3 4 5 6 7
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti