Iespējams vienkāršākais variants būs iegādāties un saslēgt šo: Automatiskais automašīnu lukturu slēdzis uz 12V ar ieslēgšanas aizturi www.lemona.lv/...
Jāatrod dzinēja relejs un no tā izejas uz gaitas lukturu releja ieeju jāsavieno ar vadu. Bet iespējams būs atsaites diode jāliek.
Lielai daļai auto jau ir relejs, kas pēc ģeneratora darbības sākšanās kaut ko atslēdz, vai pieslēdz. Tas ir jāatrod un tad var štukot tālāk. Ja gadījumā nav tāda releja, tad ir jāliek klāt ar vadību no ģeneratora.
Bet būs viena probza.... ja būs vāģis jāpalaiž ar šlipsti, tad tiko dzinējs iesāks griezties, tā iedegsies gaismas un tas kurš velk nodomās, ka dzinējs jau strādā un apstāsies.... Tev negaidītā momentā!
Ar iedegšanos vien ir par maz. Tiem jaizlēdzas ieslēdzot normālas lampas:
"212.2. Lukturi drīkst degt vieni paši un tiem jāizslēdzas, ieslēdzot galvenos lukturus, izņemot gadījumus, ja galvenie lukturi tiek izmantoti kā gaismas signalizācija (ieslēgt – izslēgt), lai pievērstu citu ceļu satiksmes dalībnieku uzmanību."
Šī punkta izpildei es izmantoju pārslēdzošo releju kas kā izejas signālu izmanto gabarītu gasimas.
Guzis rakstīja: Ar iedegšanos vien ir par maz. Tiem jaizlēdzas ieslēdzot normālas lampas:
"212.2. Lukturi drīkst degt vieni paši un tiem jāizslēdzas, ieslēdzot galvenos lukturus, izņemot gadījumus, ja galvenie lukturi tiek izmantoti kā gaismas signalizācija (ieslēgt – izslēgt), lai pievērstu citu ceļu satiksmes dalībnieku uzmanību."
Šī punkta izpildei es izmantoju pārslēdzošo releju kas kā izejas signālu izmanto gabarītu gasimas.
relejs kā jau relejs. Liek paralēli ķēdē pa vidu uz gabarītiem un otrus divus vadus ķēdē pa kuru pados 12V dienasgaitas lukturiem kaut vai pa taisno no aķīša.
i_edgars rakstīja: Jāatrod dzinēja relejs un no tā izejas uz gaitas lukturu releja ieeju jāsavieno ar vadu. Bet iespējams būs atsaites diode jāliek.
Lielai daļai auto jau ir relejs, kas pēc ģeneratora darbības sākšanās kaut ko atslēdz, vai pieslēdz. Tas ir jāatrod un tad var štukot tālāk. Ja gadījumā nav tāda releja, tad ir jāliek klāt ar vadību no ģeneratora.
Bet būs viena probza.... ja būs vāģis jāpalaiž ar šlipsti, tad tiko dzinējs iesāks griezties, tā iedegsies gaismas un tas kurš velk nodomās, ka dzinējs jau strādā un apstāsies.... Tev negaidītā momentā!
muttabor rakstīja: Vai kāds var pateikt kā pieslēgt dienas gaitas lukturus, lai tie iedegas tad, kad ir iedarbināts dzinējs, un sāk strādāt ģenerators?
Ja tu obligāti gribi lai gaismas iedegas tad kad sāk strādāt ģenerators, tad laika relejs nebūs risinājums (tas ieslēgs gaismas arī tad kad ģenerators nestrādās).
Ja tu visu laiku pozicionē kā neatzītu/ nesaprastu dižprofesionāli un pārējos kā idiotus ( no savas kanceles), tad tev (it kā tomēr kaut kādu specializāciju ieguvušam) būtu jāspēj skaidri un saprotami izteikt savu domu, tieši par to, kas skar tavu specializāciju, nevis "dzinēja relejs"...
domāju, ka liekot ieskaiti, pasniedzējs par tādu formulējumu izdzītu tevi no auditorijas...
ar tādām pašām sekmēm varēji pateikt "auto relejs"...
Nu bet Tu neesi iedevis vispār neko - ne risinājumu, ne skaidrojumu, ne ar pareizajiem nosaukumiem, ne ar nepareizajiem! Tik vien ir kā aptirst citus.
Kādu Tev nosaukumu vajag??? Ja auto ir automātiskā ātrumkārba, tad būs dzinēja palaišanas relejs, ja ir mehāniskā būs dzinēja darbības palīgrelejs, ja ir vakuukmiekārta būs cits.
muttabor, jebkurā auto var atrast pie kā pieslēgties, tā lai gaitas lukturi iedegtos automātiski, un izslēgtos automātiski pie gaismu ieslēgšanas vai dzinēja izslēgšanas.
Vaadību var ņemt no tā paša dzinēja releja vai kaut vai no drošības jostu releja, atslēgšanos no gabarītuguņu releja brīvās kājas (ja ir 5 izvadi).
Šajā forumā sagaidīt no "gudrīšiem" kaut ko konstruktīvu ir pilnīgs bezceris!! Pat ja kāds kaut ko ieminēs, tā tūlīt būs aptirsts no galvas līdz kājām. Bet paši nav spējīgi neko sakarīgu uzraksīt.
Tā ka ej vien pie kaut cik prātīga elektriķa (bet tāda kurš nav šajā forumā piereģistrējies) un pa 10 min, kopā ar pīppauzi sataisīs. Šeit pavadīsi nedēļām ilgi, tā pat jēgas nebūs.
Ja tu visu laiku pozicionē kā neatzītu/ nesaprastu dižprofesionāli un pārējos kā idiotus ( no savas kanceles), tad tev (it kā tomēr kaut kādu specializāciju ieguvušam) būtu jāspēj skaidri un saprotami izteikt savu domu, tieši par to, kas skar tavu specializāciju, nevis "dzinēja relejs"...
domāju, ka liekot ieskaiti, pasniedzējs par tādu formulējumu izdzītu tevi no auditorijas...
ar tādām pašām sekmēm varēji pateikt "auto relejs"...
Tu domā ka ir vērts mēģināt pārliecināt inžInieri, kurš nezin kā var nopirkt atslēgu uz 16?
Nu nav tāda dzinēja releja. Darbojošs motors no nedarbojoša elektriskajā shēmā neatšķiras. Vienkāršoti noteikt vai motors darbojas ir pieslēgties eļļas lampiņai vai ģeneratora "lādēt" vadam/lampiņai. Smalkāk tad jau jāslēdzas pie tahometra vai vadības bloka izvadiem.
DIENAS GAITAS LUKTURI
Vai kāds var pateikt kā pieslēgt dienas gaitas lukturus, lai tie iedegas tad, kad ir iedarbināts dzinējs, un sāk strādāt ģenerators?