anonimikis rakstīja:
tās gaismas tak nedeg pie iedarbināšanas. vismaz manam izdziest, pagriežot atslēgu startera pozīcijā. rādža arī izrubās.
Man ir aizdomas, ka tas notiek dēļ straujā sprieguma krituma startējot, nevis kāda speciāla gudra releja.
anonimikis rakstīja:
tās gaismas tak nedeg pie iedarbināšanas. vismaz manam izdziest, pagriežot atslēgu startera pozīcijā. rādža arī izrubās.
Man ir aizdomas, ka tas notiek dēļ straujā sprieguma krituma startējot, nevis kāda speciāla gudra releja.
i_edgars rakstīja: Mīts par aķu sildīšanu darbojas gan!
Moš klemmes nākošreiz pievelc. Tas ir būtiski. Cik esmu mēģinājis nekad nevienam auto ar pussprāgušu aķi sildīšana par labu nenāk, tik iztērē strāvu, kas vajadzīga motora piestartēšanai. Ja mītam stipri tic, tad laikam strādā gan.
Kanibaals rakstīja: nu tad varbūt pirms novietot auto stāvēšanai nevajag akurāt caur peļķi izbraukt. Bet vienalga nevajadzētu sasalt, jo apstājoties ta bremzi vienalga lieto, kluči silti un viss smuki nožūst. Nekad nevienam auto nav piesaluši bremžu diski, ka tik nejauc ar aprūsējušiem cilindrīšiem, tie gan var "piesalt" tas ir pierūsēt uz laika maiņām.
Kāds tur sakars ar peļķi? Ziemā, kad ir sauss sniegs, ar to pieput visi iespējamie kakti. Pēc apstāšanās kādu brīdi vēl bremzes ir pietiekami siltas, lai to atkausētu un satecinātu, kur nevajag, nevis nožāvētu.
Kanibaals, pats pievelc!! Viss vienmēr ir pievilkts. Citreiz paprovē pastartēt lielu dīzeli ar ragā sasalušu aķi pie - 30 grādiem!
nekad roķene nav iesalusi, pat ja pirms noraušanas uz visu nakti izbraucu caur peļķi! Nu protams esmu redzējis fruktus kuram roķenes trose gandrīz pa zemi velkās, tad jau protams - vidus pārliecies, kā reiz ir kur ietecēt ūdenim. Ja pa zemi nevelkas, tad ūdenim nav kur ietecēt. UN līdz ar to nav kam piesalt, ja nu vienīgi virzulis vai pats mehānisms nav iepuvis!
Seene rakstīja:
Kanibaals rakstīja:
Seene rakstīja: Visas automātiskās gaismas gana labi iztiek ar "aizdedzi".
Neiztiek viss. Ziemā pie -30*C ir problēmas, ka gaismas ir lieks patērētājs pie iedarbināšanas. Ziemā īsos pārbraucienos salons nepagūst uzsilt, kur nu vēl akumulators pielādēties darbinot visas ekstras - spoguļu apsildi, dibensildi, logu apsildi utt. Tā kā nekāds labais risinājums tas nav.
Darbā kolēģis reizi gadā pērk jaunu aķi, jo uz darbu brauciens 15min, brīvdienās arī reti braukā un ziemā BMW akumulators pēc mēneša braukāšanas šādā režīmā ir tukšs un sasalis. Nevar šim ieskaidrot, ka ne jau akumulators vainīgs.
Viselegantākais risinājums ir pieslēgt releju pie "rokas bremzes" slēdža, jo tad gaismas iedegsies tikai uzsākot braukt. Nu roķenes nelietotājiem, kam bail, ka tur kaut kas ierūsēs vai piesals tas neder. Piesalst un ierūsē tieši no nelietošanas
Vispār jau pie -30 aķi kā reiz vajag "pasildīt" ar gaismām pirms startēšanas. Dīzeļiem gan to diezgan labi izveic kvēlsveces. Savukārt tie pāris dienas gaitas lukturīši šajās sekundēs neko būtisku uz visu "silžu" fona nenotērēs.
Bet nu par roķeni tev daļēja taisnība. Vispār esmu stāv-nelietotājs. T.i. izmantoju un jo īpaši ziemā, bet tikai braucot vai stāvot ar ieslēgtu dzinēju. Un piesalst ļoti labi, ja atstāj pievilktu - bremžu diski kā nekā silti apstājoties kādu laiku vēl sniegu pakausē. Un pēc tam SASALST!
Kuri diski un pie kā piesalst? Runa par roķeni vai darba brezēm? Ja nemaldos sābam varētu būt roķene līdzīgi kā opelim - loku bremze, kas atrodas iekš darba diskiem, tad tur tas ūdens tiek?
Centis_Nuudele ei Tu okujenno "redzīgais", tak beidzot parādīsi to vietu kur es esmu uzrakstījis tās glupības ko Tu dzērumā nosapņoji!??
sarashkins, ir jau arī auto kuriem vienu un to pašu bremžu virzuli kusti gan darba bremzes, gan rokas bremzes! Tā ka vienalga ar ko nospiest klučus.
Man senāk kadetam e pāris reizes piesala tieši aizmugurējais barabāns, tikai vienas puses, jādomā saistībā ar sniega putināšanu. Ņēmu nost ratu un ar lodlampu atkausēju.
i_edgars rakstīja: sarashkins, ir jau arī auto kuriem vienu un to pašu bremžu virzuli kusti gan darba bremzes, gan rokas bremzes! Tā ka vienalga ar ko nospiest klučus.
Domāts kā hidrauliskās?
Nē - trose pagriež kulaciņu, un tas pabīda virzuli - tā ir rocene, bet darba bremzes ir hidraulika protams - kustina to pat virzuli.
Audi, Ford tādi ir.
Kanibaals rakstīja:
i_edgars rakstīja: Mīts par aķu sildīšanu darbojas gan!
Moš klemmes nākošreiz pievelc. Tas ir būtiski. Cik esmu mēģinājis nekad nevienam auto ar pussprāgušu aķi sildīšana par labu nenāk, tik iztērē strāvu, kas vajadzīga motora piestartēšanai. Ja mītam stipri tic, tad laikam strādā gan.
Akumulatora sildīšana pie zemām t tiešām ir noderīga. Bet runa ir par sildīšanu (temperatūras paaugstināšanu), nevis kāda patērētāja pieslēgšanu un lēkāšanu apkārt. Tādā veidā tur nekas neuzsilst, tikai tiek zaudēta enerģija.
i_edgars rakstīja: Citreiz paprovē pastartēt lielu dīzeli ar ragā sasalušu aķi pie - 30 grādiem!
Edžu nemusini tautu! Tas nav iespējams! 12l dīzeļdzinēju sasalis (visās bankās ledus) nespēj iegriezt
sarashkins rakstīja: Man senāk kadetam e pāris reizes piesala tieši aizmugurējais barabāns, tikai vienas puses, jādomā saistībā ar sniega putināšanu. Ņēmu nost ratu un ar lodlampu atkausēju.
Tas gan nebija vienīgais, kas tam tizlajam auto piesala - biežāk bija aizsaluši durvju atslēgas mehānismi. Labi ka universālis- varēja caur pakaļu ielīst, bet sedanu īpašniekiem jāgaida atkusnis.
anonimikis rakstīja:
Akumulatora sildīšana pie zemām t tiešām ir noderīga. Bet runa ir par sildīšanu (temperatūras paaugstināšanu), nevis kāda patērētāja pieslēgšanu un lēkāšanu apkārt. Tādā veidā tur nekas neuzsilst, tikai tiek zaudēta enerģija.
Kujviņzin par teoriju, bet praksē palīdz
sarashkins rakstīja:
Kuri diski un pie kā piesalst? Runa par roķeni vai darba brezēm? Ja nemaldos sābam varētu būt roķene līdzīgi kā opelim - loku bremze, kas atrodas iekš darba diskiem, tad tur tas ūdens tiek?
Nu gan... Maldies, un ļoti. Ir tikai diski, pie tam ventilējamie, kas ziemā piesalšanai labi palīdz - atdziest ātri, pirms paspēj nožūt. Un roķene darbojas ar tām pašām uzlikam, kas darba bremzei. Precīzu mehāniku nepastāstīšu, ja interesē - izpēti pats
Atslēgu mehāniski, slēdzenes utml salst ja auto mazgā ar Kerheri! Ja tajo scaurumos neiegāž ūdeni nekas nesalst.
Man arī aizsala vienreiz mūžā, kad ziemā pie -30 izdomāju iebraukt DUSā un nomazgāt auto - bija ļoti liela atlaide mazgāšanai ar rikām (Kerheri).
Un arī saku to pat par aķi ziemā - nezinu kā teorijā, bet praktiski tālo gaismu ieslēgšana uz pārdesmit sekundēm man ir palīdzējusi vairākkārt. Līdz tam starteris pat nemēģināja griezt, bet pēc tam grieza un palaida dzinēju.
P.s. kraveniekus pats neesmu mēģinājis, bet radinieks saka ka ar palīdz un ļoti.
i_edgars rakstīja: Atslēgu mehāniski, slēdzenes utml salst ja auto mazgā ar Kerheri! Ja tajo scaurumos neiegāž ūdeni nekas nesalst.
Tev nav bijis kadets, to auto vispār ļoti reti mazgāja, un nekad ar kerheri. Hvz pa kurieni mitrums tur iekļuva, gar logu vai kaut kā citādi kondensējās un nosēdās kur nevajag.
Kanibaals rakstīja:
anonimikis rakstīja:
tās gaismas tak nedeg pie iedarbināšanas. vismaz manam izdziest, pagriežot atslēgu startera pozīcijā. rādža arī izrubās.
Man ir aizdomas, ka tas notiek dēļ straujā sprieguma krituma startējot, nevis kāda speciāla gudra releja.
Tavas aizdomas ir ļoti nepareizas. Startējot visi liekie patērētāji, ieskaitot ģeneratoru, tiek atslēgti. Cik esmu manījis autiņus ar rūpnīcas automātiskajām gaismām, visiem ir novērojama iedegas-nodziest-iedegas secība, kad mašīna tiek palaista.
Manam auto tajā skaitā pilnīgi noteikti ietilpst arī radio un piepīpētāja rozete. Pieņemu, ka arī visas apsildes (logi, spoguļi, sēdekļi). No veciem laikiem atceros, ka moskvičam arī startējot ģeneratora ierosme netika padota - tā ka tas arī nav nekas jauns un gudrs
sarashkins rakstīja:
i_edgars rakstīja: Atslēgu mehāniski, slēdzenes utml salst ja auto mazgā ar Kerheri! Ja tajo scaurumos neiegāž ūdeni nekas nesalst.
Tev nav bijis kadets, to auto vispār ļoti reti mazgāja, un nekad ar kerheri. Hvz pa kurieni mitrums tur iekļuva, gar logu vai kaut kā citādi kondensējās un nosēdās kur nevajag.
Te: www.iwriteiam.nl/... piemēram raksta par aizdomām uz miglu un salu. Arī nevarēja dabūt vaļā priekšas durvis. Es gan atradu veidu kā tās atvērt - ar spēku varēja izvilkt atslēgas puļķus, bet pēc tam durvis neturējās ciet, kamēr neatsala.
Kadetu paldies dievam nav nācies mocīt, nedz arī pašam ar to mocīties. Ar savu augumu es tajā ilgi nevaru nosēdēt - kājas nav kur likt.
i_edgars rakstīja: Citreiz paprovē pastartēt lielu dīzeli ar ragā sasalušu aķi pie - 30 grādiem!
Ar ragā sasalušu aķi neko nevar piestartēt, jo sasalt var tikai pustukšs vai pilnībā tukšs akumulators, kad elektrolīta vietā vairs tikai praktiski ūdens. Pie mīnuss grādiem aķim jau tā atdeve ir reizes 2x švakāka. No aķa viedokļa startēt 2L dīzelīti pie -20*C ir tas pats kas startēt 4L motoru pie + grādiem.
Seene rakstīja: No veciem laikiem atceros, ka moskvičam arī startējot ģeneratora ierosme netika padota - tā ka tas arī nav nekas jauns un gudrs
Nu ja citādi būs mūžīgais dzinējs
volvo 940
automātiskās gaismas-
ar izslēgtu aizdedzi var klausīties muziku vai dedzināt salona apgaismojumu, veel var pamidžināt ar tālajām gaismām ...vairāk neko it kā nevar. ja grib vairāk, tad jāpagriež aizdedzes atslēga uz poziciju 1.
kad startē, iedegas gaismas, tiklīdz aizdedzes atslēga ir pagriezta uz 3(starteris) tā gaismas izdziest, mūzika apklust utt. salona ventilators gan turpina griezties.
kad ir piešķīlies, tad atkal iedegas gaismas un atskan mūzika
roķene volvām un sābiem (un citiem, kam roķene ir ar lokiem trumuļos) iesalst tieši paši loki, jo tur atstatumi starp lokiem un trumuli ir milimetra desmitdaļa (jauniem mezgliem) ne vairāk. reāli tur veidojas kondensāts no darba bremžu lietošanas un iesalst apakšējā daļa. tāpēc es roķeni lietoju pamatā tikai priekš TA un ziemā lai paslidinātos, bet uz nakti atstāju ātrumā.
bet ideja nau slikta- ja gauždaris kā filmās pārkniebj ar plaķenēm bremžu šļauku, man tomēr ir izredzes nobremzēt ar roķeni (analoga sistēma)
DIENAS GAITAS LUKTURI
Vai kāds var pateikt kā pieslēgt dienas gaitas lukturus, lai tie iedegas tad, kad ir iedarbināts dzinējs, un sāk strādāt ģenerators?