kāds (velkas?) kreisajā joslā, ja ...

anonimikis Reģ.: 18.10.2002

Diskusijas par šo tēmu dažādas un jocīgas komentāros novērotas.

Visbiežākais pārmetums no (mazattīstītu smadzeņu īpašniekiem, kas paši nezina CSN) ir tāds, ka braukt kreisajā joslā, ja labā ir brīva, nevar. Jā, CSN nosaka "98. Ārpus apdzīvotām vietām jābrauc iespējami tuvāk brauktuves labajai malai. .."

Tad nu parādās jautājums - kam īsti traucē šis kreisajā joslā braucošais, ja LABĀ JOSLA IR BRĪVA? Jo normāls autovadītājs ievēro noteikumus, brauc pa labo joslu un bez problēmām apsteidz to, kurš viņam pašam vien zināmu iemeslu dēļ kustinās pa kreiso. Jo 127. punkts šajā gadījumā apsteigšanu neaizliedz. Braucot pa labo joslu priekšā nevienas automašīnas nav.

Tad kur ir problēma?

 
aansis Reģ.: 23.11.2012
1 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja:

Tad kur ir problēma?

Problēma tās dziļākajā būtībā ir ceļa sadalīšanā dažādu ātrumu braucējiem. Turēšanās pie labās malas un apsteigšana tikai pa kreiso pusi palielina satiksmes drošību tādejādi, ka ļauj koncentrēt uzmanību uz ceļa došanu pārkārtojoties pa kreisi. Mums faktiski ir pāris kilometri ceļa (Jūrmalas šoseja), kur vadītāji var iegūt šādu pieredzi - vislabāk to var iegūt uz trīs un vairāk joslu bāņa, kur potenciālā ātrumu starpība labajai un kreisajai joslai var būt pat 200+ km/h. Konsekenti ievērojot labās puses principu labajā spogulī (kam ir lielāka aklā zona) vispār nav jāskatās un ātrākais auto vienmēr apsteigs pa kreiso pusi.

mincis Reģ.: 15.05.2002
0 0 Atbildēt

Problēma ir mūsu banānu valsts likumdošanā.

Vairumā normālu valstu 2 un vairāk joslu gadījumā apsteigt ar pārkārtošanos uz labo pusi nav atļauts, tas tiek kvalificēts kā rupjš pārkāpums. Mums šāda precīza definējuma nav.

Rietumeiropā brauc pa labo joslu, apsteidz pārkārtojoties uz kreiso, pēc apsteigšanas atgriežas labajā.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Anonīmiķis ir viens no tiem kulturālajiem, kam patīk vilkties pa kreiso?

Shiirs Reģ.: 13.07.2006
1 0 Atbildēt

127. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, kad tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru.

Anoniimikji, as veel nav skaidrs?

Ja tu brauc pa kreiso joslu, un tev viens kretiins ir priekshaa, tad apsteidzot vinu pa labo pusi tu parkap noteikumus.

Kaa ari visur pasaulee augsti veertee pricipu- leenaakie brauc tuvaak labajai malai. Csn ari to nosaka.

Nesaprotu jeegu shai diskusijai.

Aigarcix Reģ.: 15.07.2007
1 0 Atbildēt

Shiirs rakstīja: 127. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, kad tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru.

Anoniimikji, as veel nav skaidrs?

Ja tu brauc pa kreiso joslu, un tev viens kretiins ir priekshaa, tad apsteidzot vinu pa labo pusi tu parkap noteikumus.

Kaa ari visur pasaulee augsti veertee pricipu- leenaakie brauc tuvaak labajai malai. Csn ari to nosaka.

Nesaprotu jeegu shai diskusijai.

Kreisās puses fanim nu nekādi nebūs saprotams,kapēc nedrīkst vilkties pa šo daļu,kur vēl santīmjāšana apdzenot,ka tik ments nenofēno ar =+5 km/h.Nu ja raustes ,sēdi labajā pusē,sen bij laiks šitos kreisās puses mēslus drāzt stingrāk kā ātrumpārkāpējus.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Kopš kura laika pie mums ir parādījušās ātrās joslas? Vai tad CSN nenosaka, ka visās joslās ir vienāds max pieļaujamais ātrums?

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
0 0 Atbildēt

Normaali cilveeki, ja labaa josla briiva, pa kreiso nebrauc, vienalga ar kaadu aatrumu. Iznjemot soskas bruutgaanu daavaatos lielos dzhipos, pastulbi viirelji trennushkaas, arii parasti lielos dzhipos un diivainji, kuri uzskata, ka visi ir jaamaaca, kaa braukt. Kaada jeega piesaukt CSN, nosaukto 3 kategotriju autovadiitaaji ne tos zin, ne izprot to jeegu.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Chankaishi rakstīja: Normaali cilveeki, ja labaa josla briiva, pa kreiso nebrauc, vienalga ar kaadu aatrumu. Iznjemot soskas bruutgaanu daavaatos lielos dzhipos, pastulbi viirelji trennushkaas, arii parasti lielos dzhipos un diivainji, kuri uzskata, ka visi ir jaamaaca, kaa braukt. Kaada jeega piesaukt CSN, nosaukto 3 kategotriju autovadiitaaji ne tos zin, ne izprot to jeegu.

Ir ceļi pa kuriem es konstanti braucu pa otro joslu, jo pirmā ir katastrofālā stāvoklī (bedres, risas). Dažas dienas atpakaļ braucu uz Jelgavu un nācās lielu daļu ceļa veikt pa otro joslu dēļ, piedodiet, idiotiem fūristiem, kuri ceļu kaisa ar ledus gabaliem no puspiekabju jumtiem. Kaut arī man ir visas apdrošināšanas, bet kautkā tomēr negribās apzināti riskēt.

Kur ir CP vai transporta policija šādos gadījumos??? Tādus mērģļus ir vienkārši jāceļ nost no trases, jāiedod lāpstu un lai tīra tos ledus nost. Haltūrēt māk, pārkāpt CSN māk, bloķēt ceļu māk, bet ledu novākt - tur rociņas par īsu!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Shiirs rakstīja: 127. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, kad tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru.

Anoniimikji, as veel nav skaidrs?

Ja tu brauc pa kreiso joslu, un tev viens kretiins ir priekshaa, tad apsteidzot vinu pa labo pusi tu parkap noteikumus.

Kaa ari visur pasaulee augsti veertee pricipu- leenaakie brauc tuvaak labajai malai. Csn ari to nosaka.

Nesaprotu jeegu shai diskusijai.

Laikam arī CSN nesaproti, līdzīgi, kā dažreiz CP Tad nu nākas paskaidrot - saskaņā ar CSN, ir aizliegts apsteigt "tajā pašā joslā braucošo". Kad esi pārkārtojies uz citu joslu (vienkārši tādēļ, ka tā ir brīva, ievērojot turēšanos pie labās malas), nekas jau vairs neaizliedz apsteigt.

Un nevajag stāstīt, kas ir DOMĀTS ar šādu CSN formulējumu. Jāievēro ir tas, kas ir SANĀCIS!

seaman Reģ.: 18.08.2005
0 1 Atbildēt

braukšanas kultūra un uzvedība uz ceļa dažiem ir pilnīgā pakaļā!

ak Reģ.: 13.01.2003
0 0 Atbildēt

Es no Sīra kā no kā no jau veca iauto lietotāja tik glupu komentāru negaidīju..... Apsteigt pa labo pusi pa blakus joslu drīkst. Nedrīkst apsteigt pa to pašu joslu, šis vairāk attiecas uz ceļiem ar 2 loslām, kur priekšējais taisās nogriezties A topika autoram varu uzdot pretjautājumu-a kur ir problēma pie lēnākas braukšanas, vai ja ceļš ir tukšs, turēties pie labās malas? Vai var nosaukt loģisku motivāciju braukt pa tukšu jūrmaleni, pa kreiso joslu ?

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

man jau kā reizes nav problēmas turēties pie labās malas.

ja es braucu kreisajā joslā, tad vismaz ar maksimālo atļauto ātrumu - tas taču nav pārkāpums?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: man jau kā reizes nav problēmas turēties pie labās malas.

ja es braucu kreisajā joslā, tad vismaz ar maksimālo atļauto ātrumu - tas taču nav pārkāpums?

Ķipa, kā tas no limuzīna jāņu nakts krāsā - es braucu ar maksimālo atļauto un nevienam mani nav jāapdzen...

Lai nu kā, ne vienmēr ir strikti un principiāli jāpieturas pie kaut kādiem noteikumiem tāpēc, ka "tas nav pārkāpums". Visā pasaulē ir tikai normāli, piemēram, ja vecis atver sievietei durvis un palaiž pa priekšu, ejot pa tām, sabtransā pensionāru apsēsties, pateikt "paldies" par izdarītu labu darbu, palaist blakus joslā braucošo pārkārtoties gribētāju sastrēgumā pēc rāvējslēdzēja utt... arī šo normu neievērošana nav pārkāpums. Tāpat arī braukšana pa kreiso joslu - pārkāpums varbūt arī nav, bet par cilvēku un viņa inteliģenes līmeni šo to izsaka.

Manuprāt, ļoti pareiza reklāma bija uz jūrmalenes (varbūt vēl tagad ir) - uzzīmēts auns ar tekstu "kreisā josla - princips?"

Shiirs Reģ.: 13.07.2006
0 0 Atbildēt

ak rakstīja: Es no Sīra kā no kā no jau veca iauto lietotāja tik glupu komentāru negaidīju..... Apsteigt pa labo pusi pa blakus joslu drīkst. Nedrīkst apsteigt pa to pašu joslu, šis vairāk attiecas uz ceļiem ar 2 loslām, kur priekšējais taisās nogriezties A topika autoram varu uzdot pretjautājumu-a kur ir problēma pie lēnākas braukšanas, vai ja ceļš ir tukšs, turēties pie labās malas? Vai var nosaukt loģisku motivāciju braukt pa tukšu jūrmaleni, pa kreiso joslu ?

Joslu sadalijums ir nosaciits jeedziens. Joslas tiek apziimeetas ar liinijaam. Un kaa tad ir ziemaa, kad joslu apzimejumi nav redzami? Tad driikst apsteigt, vai nedriikst. Tad sanaak ka nedriikst.

BadAss Reģ.: 27.09.2006
1 0 Atbildēt

Katrs vadītājs, kurš Eiropā ir izbaudījis plusus, kuri rodas no tā, ka kreisā josla tiek atbrīvota pie pirmās iespējas, vairs nešaubās vai to vajag un kāpēc to vajag darīt, neatkarīgi no tā, vai likums uz to spiež vai nespiež.

(Ja vien šis vadītājs nav ļauns, spītīgs vai vienkārši stulbs.)

P.S. Interesanti Eiropā ir arī tas, ka tie vadītāji, kuri vēlas braukt ātrāk, nenervozē, neraustās un nemirkšķinās, bet mierīgi pagaida, kamēr lēnāk braucošs vadītājs kreisajā joslā pabeigs savu uzsākto apsteigšanas manevru, lai arī cik tas ilgs un lēns būtu, jo viņi ir pārliecināti, ka pie pirmās iespējas lēnākais apsteidzējs kreiso joslu atbrīvos.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Bucefals rakstīja:

P.S. Interesanti Eiropā ir arī tas, ka tie vadītāji, kuri vēlas braukt ātrāk, nenervozē, neraustās un nemirkšķinās, bet mierīgi pagaida, kamēr lēnāk braucošs vadītājs kreisajā joslā pabeigs savu uzsākto apsteigšanas manevru, lai arī cik tas ilgs un lēns būtu, jo viņi ir pārliecināti, ka pie pirmās iespējas lēnākais apsteidzējs kreiso joslu atbrīvos.

Pie mums, ja tu neuzmirkšķināsi, vismaz 90% aunu vispār neaizdomāsies, ka kādam traucē. Arī, ja uzmirkšķina, kāda puse tikai atbrīvo, pārējiem ieslēdzas "ko tu mani te iztraucēji, es braucu ar maksimālo atļauto" un spītīgi turas tai kreisajā tālāk.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

GB12 kāpēc tu izlasīji tikai otru teikumu manā komentārā?

Vispār jau tēma radās tīri no novērojumiem uz ceļa. Nesās viens tāds auns pa kreiso joslu, lai gan labā brīva. Un tad atduras pret otru aunu, kurš arī kreisajā joslā. Un tā vietā, lai pārkārtotos uz labo un mierīgi brauktu tālāk, sāk nu mirkšķināt un signalizēt. Manuprāt, no aizmugures braucošajam aunam ragi ir daudz garāki un piere krietni plakanāka.

Kamēr šis nu tā visādi izpildās, es mierīgi pa labo joslu aizripinu šiem abiem garām. Kaut vai tā pati Jūrmalas šoseja.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Ne vienmēr var tik mierīgi pārkārtoties... bieži ir vairāki auni, kas tādā stilā brauc viens otram blakus.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Ehh, LV sasāpējis topic daudziem

Piederu pie tiem, kuri vienmēr un bez kurnēšanas palaidīs ātrāk braucošo (un nav mana darīšana, kāpēc cilvēks tā dara) un vispār neesmu no tiem, kam patīk ilgstoši kreisajā joslā uzturēties. Bet 100% atbalstu ideju, ka diviem auniem satiekoties, vienam tomēr jābūt gudrākam. Ja nelaiž (AUNS), apsteidz pa citu joslu, ja tā brīva. Kamēr savu taisnību pierādīsi, citi būs jau gabalā.

Vispār ļoti atbalstu risinājumu, ka CP lūko tādus l**us izaudzināt ar nevardarbīgām metodēm. Tā teikt, profilaksei, lai gadījumā, uz civilizētām ārzemēm aizbraucot, nekrīt totālā kaunā un visi par pāķi nesauc

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Braukšana pamatā pa kreiso malu (vai pa labo, kur ir labās puses satiksme) atbrīvo iekšējo joslu apdzīšanai. Rezultātā vairums brauc pa pirmo (malējo) joslu, steidzīgākie viņus apdzen pa otro joslu un atgriežas pirmajā, visi pa ceļu var tikt uz priekšu bez traucējumiem un dzīve laimīga. 6+ joslu bāņos attiecīgi tuvāk vidum brauc tie, kuri kustās ātrāk, taču ideja tā pati. Diemžēl mūsu valsts 4 joslu šosejām ir ļoti raksturīgs, ka malējā josla dēļ pārāk šaura asfalta seguma un pārkrautām fūrēm ir sačakarēta risēs un bedrēs. Tā pati Vidzemes šoseja aiz Langstiņiem līdz Inčukalnam šai ziņā ir murgs. Tāpēc visi, kas negrib salauzt savus auto, nospļaujas un laiž pa otro joslu.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Krotow rakstīja: Diemžēl mūsu valsts 4 joslu šosejām ir ļoti raksturīgs, ka malējā josla dēļ pārāk šaura asfalta seguma un pārkrautām fūrēm ir sačakarēta risēs un bedrēs. ,.. Tāpēc visi, kas negrib salauzt savus auto, nospļaujas un laiž pa otro joslu.

Iespējams būs grūti noticēt, bet arī Vācijā ir 4 joslu šosejas ar fūru izbraukātām risēm. Bet nevienam neienāk prātā "nospļauties un laist".

ak Reģ.: 13.01.2003
0 0 Atbildēt

Citreiz iebraucu 3 . joslā, gribu ātrāk , pārējās pilnas, man priekšā pēkšņi ielien vēl viens no otrās, bet ātrāk nebrauc, tūsko vienādā ātrumā ar pārējām, bet no muguras tuvojas ērglis un mirkšķina man, jo caur vienu auto uz priekšu neredz, kas ir bremze Vot tā arī šad tad gadās. Un tad ērglis postē forumā, ka viņu nelaižot un ierobežojot.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Krotow rakstīja: Diemžēl mūsu valsts 4 joslu šosejām ir ļoti raksturīgs, ka malējā josla dēļ pārāk šaura asfalta seguma un pārkrautām fūrēm ir sačakarēta risēs un bedrēs. Tā pati Vidzemes šoseja aiz Langstiņiem līdz Inčukalnam šai ziņā ir murgs. Tāpēc visi, kas negrib salauzt savus auto, nospļaujas un laiž pa otro joslu.

Noteikumi to atļauj, jo raksta "iespējami tuvu". Ja ceļa tehniskais stāvoklis tev šķiet pietiekami bēdīgs, ka pa labo malējo pārvietoties nevari, tad drīksti pavisam legāli braukt pa kreiso pusi.

BadAss Reģ.: 27.09.2006
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja:

Krotow rakstīja: Diemžēl mūsu valsts 4 joslu šosejām ir ļoti raksturīgs, ka malējā josla dēļ pārāk šaura asfalta seguma un pārkrautām fūrēm ir sačakarēta risēs un bedrēs. Tā pati Vidzemes šoseja aiz Langstiņiem līdz Inčukalnam šai ziņā ir murgs. Tāpēc visi, kas negrib salauzt savus auto, nospļaujas un laiž pa otro joslu.

Noteikumi to atļauj, jo raksta "iespējami tuvu". Ja ceļa tehniskais stāvoklis tev šķiet pietiekami bēdīgs, ka pa labo malējo pārvietoties nevari, tad drīksti pavisam legāli braukt pa kreiso pusi.

Tomēr būtu tikai pozitīvi, ja tuvojoties a/m, kas vēlas apdzīt, apdzenamais padotu ceļu, īslaicīgi iebraucot šajā mazkvalitatīvajā joslā.

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

Bucefals rakstīja: Tomēr būtu tikai pozitīvi, ja tuvojoties a/m, kas vēlas apdzīt, apdzenamais padotu ceļu, īslaicīgi iebraucot šajā mazkvalitatīvajā joslā.

Bet ja apdzenamais brauc ar maksimāli atļauto ātrumu, ko tad?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti