anonimikis rakstīja:
Tad kur ir problēma?
Problēma tās dziļākajā būtībā ir ceļa sadalīšanā dažādu ātrumu braucējiem. Turēšanās pie labās malas un apsteigšana tikai pa kreiso pusi palielina satiksmes drošību tādejādi, ka ļauj koncentrēt uzmanību uz ceļa došanu pārkārtojoties pa kreisi. Mums faktiski ir pāris kilometri ceļa (Jūrmalas šoseja), kur vadītāji var iegūt šādu pieredzi - vislabāk to var iegūt uz trīs un vairāk joslu bāņa, kur potenciālā ātrumu starpība labajai un kreisajai joslai var būt pat 200+ km/h. Konsekenti ievērojot labās puses principu labajā spogulī (kam ir lielāka aklā zona) vispār nav jāskatās un ātrākais auto vienmēr apsteigs pa kreiso pusi.
kāds (velkas?) kreisajā joslā, ja ...
Diskusijas par šo tēmu dažādas un jocīgas komentāros novērotas.
Visbiežākais pārmetums no (mazattīstītu smadzeņu īpašniekiem, kas paši nezina CSN) ir tāds, ka braukt kreisajā joslā, ja labā ir brīva, nevar. Jā, CSN nosaka "98. Ārpus apdzīvotām vietām jābrauc iespējami tuvāk brauktuves labajai malai. .."
Tad nu parādās jautājums - kam īsti traucē šis kreisajā joslā braucošais, ja LABĀ JOSLA IR BRĪVA? Jo normāls autovadītājs ievēro noteikumus, brauc pa labo joslu un bez problēmām apsteidz to, kurš viņam pašam vien zināmu iemeslu dēļ kustinās pa kreiso. Jo 127. punkts šajā gadījumā apsteigšanu neaizliedz. Braucot pa labo joslu priekšā nevienas automašīnas nav.
Tad kur ir problēma?