Iesakiet jaunu autiņu

RT33 Reģ.: 05.10.2014

Pirkumam plānoju atvēlēt +/- 30 000 eiro.

Vēl neesmu aizgājis ne uz vienu testu, bet zināms viedoklis jau ir radies.

Metu acis uz jauno VW passat. Protams, pastāv risks ar tā saucamajām "bērnu slimībām", bet...

Te ir redzama aprīkojuma un cenu lapa:

www.volkswagen.lv/content/medialib/vwd4/lv/pdf/new-passat-pdf/_jcr_content/renditions/rendition.file/ma_vw_passat_limousine_pricelist_a4_lv.pdf

Bet nav teikts, ka palikšu pie VW - varbūt ir labāki varianti? Variantus par lietotiem auto neizskatu.

10 gadu esmu nobraucis ar dīzeli. Pēdējos septiņos gados nobraucu nepilnus 180 000 km ar no salona izbrauktu auto, un, salīdzinot degvielas un uzturēšanas izmaksas, kā arī sākotnējās investīcijas, neesmu pārliecināts, ka pie šāda nobraukuma dīzelis kopumā ir lētāks.

Tātad, ja runājam par konkrētajiem VW modeļiem es pat sliecos uz benzīnnieku, vienīgi bažīgu dara salīdzinoši mazais motorītis - 1,4 l. Plānoju manuālo transmisiju. Ņemtu 1,8 l, bet izskatās, ka to piedāvā tikai ar automātu (negribu ņemt).

Jau iepriekš paldies par viedokļiem.

 
TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
2 0 Atbildēt

a Tu izbrauc ar to DSG ''automātu''un negribēsies vairs ''mešalku''.........

Ja, līdz nomaiņai , plāno braukt kādus gadus 6-8 un 150-180kkm , tad der dajebkuršs jauns , budžetam atbilstošs, auto .

P.S. vispar dīvains jautājums -ko pirkt ??!!

Tippoo kādu sievu nemt , resnu tievu , gudru stulbu , utt utml...

RT33 Reģ.: 05.10.2014
0 1 Atbildēt

Nu, sievu ar auto gan nesalīdzināšu

Bet paklausīšu Tavam padomam, izbraukšu ar DSG "automātu".

Mašīnu droši vien ņemšu ar 5 gadu operatīvo līzingu, līdz ar to laikam no ekspluatācijas viedokļa benzzīnieks būtu optimālāks, jo piecos gados diez vai 150 000 km nobraukšu. Vai papildus Highline sērijai ir kaut kāds "must have" aprīkojums, ko vajadzētu pielikt klāt? Vai arī tās ir tīri subjektīvas izjūtas?

Bet par motora tilpumu - vai 1,4 l nav par mazu?

GadaAuto Reģ.: 20.09.2014
3 0 Atbildēt

Noteikti iesaku atnākt 11. oktobrī uz testa dienu Molā!

Varēs vienā vietā notestēt jaunākos automobiļus

+ katram dīlerim būs īpašie piedāvājumi uz auto iegādi un,vai servisu

Vairāk info šeit www.iauto.lv/zinas/latvija/18163-ielugums-plano-iegadaties-jaunu-auto-veic-testa-braucienu-11-oktobri

RT33 Reģ.: 05.10.2014
0 0 Atbildēt

Jā, rakstu jau iepriekš pamanīju - bet nav auto, uz kuru metuacis

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 1 Atbildēt

Es jau tvnet rakstīju, ka ir vērts ieskatīties MAZDA 6 Skyactiv.

Radiniekam ir, man ļoti patika, kad izbraucu ;)

RT33 Reģ.: 05.10.2014
0 0 Atbildēt

Varbūt, bet ar mazdu jau 7 gadus braucu. Gribās kaut ko savādāku

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Aizbrauc 11.novembrī uz Gada Auto klientu testa dienu un ievērtē Škoda-Octavia Scout! Bet varbūt tur Tevi uzrunās jaunais Jeep-Cherokee vai Nissan-Qashqai!

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 0 Atbildēt

Jeep ir tā uzrunājis, ka maz neliekas... Jaunā Cherokee paaudze ir kļuvusi par bezpiedziņas auto - visas modfikācijas pieejamas FWD versijā! Grandam vispār ir piejams tika AWD (parketpiedziņa) un parastajam ir iespējama viena (!) īpašā 4x4 modifikācija (Trailhawk), kas pieejama tikai ar vienu benzīna dzinēju. Lai nu kuram, bet JEEP...

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

N.B. Oktavija RS 2,0TDI ,startā maksā ~26keur un tur +/- ir tāds pakojums , nu tāds pakojums...... ka parejie VAGeni atpūšas..

Kantorin pavasarī tika iehavots combiRS . Analogu komplektācijas un tehparametru tautmašīnas un gredzeni maksātu kadus 15-20keur vairāk .

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Mans ieteikums sekojošs:

1. ja nobraukums gadā nepārsniedz 30 000 km, dīzelis vairs īsti neatmaksājas. Ja nav vēlēšanās braukt tieši ar dīzeli, tad izvēle par benzīna motoru ir pamatota.

2. Nevajag skatīties uz motora tilpumu, jo jaunie motori ir patiesi ļoti efektīvi. Cits jautājums - pavēro raksturlīknes, īpaši griezes momentu, kas dzīs tavu braucamo uz priekšu. ZS (kW) patiesībā nav tik būtisks rādītājs, jo diez vai tu bieži griez motoru pāri 5000 apgr./min.

3. Atrodi laiku izmēģināt pretendentus, un izmēģinājuma braucienam pieprasi tik ilgu laiku, cik tev nepieciešams, lai sajust visas nianses un braukšanas īpašības. Atceries - tavs auto pats tevi izvēlēsies!

4. Neesmu galējs VW pretinieks, bet gribu atgādināt, ka šim konkrētajam zīmolam ir diezgan daudz un regulāras garantijas problēmas, akcijas utt, par kurām visām tu jau samaksāsi, pērkot to auto. Nav jau tā, ka gluži visiem, bet tomēr... Un vēl - priekš tā, kāds tas auto ir, drusku par dārgu.

Škoda, piemēram, būs tikai drusku "ne tik kruta", bet būtiski lētāka.

Tomēr velti laiku arī kdam Japānim, varbūt arī Korejietim, Vācietim! Kaut vai tādēļ, lai izjustu ko citu, salīdzinātu un paplašinātu redzes loku!!!

BadAss Reģ.: 27.09.2006
0 0 Atbildēt

DidzisKalnietis rakstīja: Mans ieteikums sekojošs:

1. ja nobraukums gadā nepārsniedz 30 000 km, dīzelis vairs īsti neatmaksājas. Ja nav vēlēšanās braukt tieši ar dīzeli, tad izvēle par benzīna motoru ir pamatota.

2. Nevajag skatīties uz motora tilpumu, jo jaunie motori ir patiesi ļoti efektīvi. Cits jautājums - pavēro raksturlīknes, īpaši griezes momentu, kas dzīs tavu braucamo uz priekšu. ZS (kW) patiesībā nav tik būtisks rādītājs, jo diez vai tu bieži griez motoru pāri 5000 apgr./min.

3. Atrodi laiku izmēģināt pretendentus, un izmēģinājuma braucienam pieprasi tik ilgu laiku, cik tev nepieciešams, lai sajust visas nianses un braukšanas īpašības. Atceries - tavs auto pats tevi izvēlēsies!

4. Neesmu galējs VW pretinieks, bet gribu atgādināt, ka šim konkrētajam zīmolam ir diezgan daudz un regulāras garantijas problēmas, akcijas utt, par kurām visām tu jau samaksāsi, pērkot to auto. Nav jau tā, ka gluži visiem, bet tomēr... Un vēl - priekš tā, kāds tas auto ir, drusku par dārgu.

Škoda, piemēram, būs tikai drusku "ne tik kruta", bet būtiski lētāka.

Tomēr velti laiku arī kdam Japānim, varbūt arī Korejietim, Vācietim! Kaut vai tādēļ, lai izjustu ko citu, salīdzinātu un paplašinātu redzes loku!!!

Par pirmo punktu īsti nesapratu. Ja nenobrauc 30 tūkštošus, tad kur rodas benzīna priekšrocības?

Ekonomija starp degvielām nenosedz potenciālo sprauslu vai sūkņa remontu?

Pie neliela nobraukuma tak tās detaļas nebojājas ātrāk...

AnK Reģ.: 06.10.2014
0 0 Atbildēt

Kad pirku savu auto, izvēlējos starp 1.6 benzīnu un 2.0 dīzeli (tiem bija līdzīgi jaudas parametri). Dīzelis ap 3000E dārgāks. Reālais patēriņš dīzelim bija ap 6, benzīnniekam 7.5, tātad, 1.5 litri uz 100. Tas, savukārt, nozīmē, ka uz 150 000 km dīzelis "ietaupa" 2250 litrus, jeb 2250*1.3= 2925 EUR.

Tikai pēc 150 000 kilometriem dīzelis kļūst "lētāks", skaitot tikai un vienīgi degvielas patēriņu.

Līdzīgus aprēķinus var veikt, pērkot jebkuru auto. Datus par reālo patēriņu var iegūt, piemēram, no spritmonitor.de

sirga Reģ.: 29.10.2002
0 0 Atbildēt

Man tā liekas ka volvo starta ar dizeli tieshi ir letāks:?

RT33 Reģ.: 05.10.2014
0 0 Atbildēt

Jebkurā gadījumā paldies par padomiem un ieteikumiem!

Papētīju Škodu Octavia: www.skoda.lv/files/pdf/octaviacombiscout.pdf.

Tik tiešām - tā ir lētāka par aptuveni 15%. Vienīgi kā VW pluss jānorāda, ka tajā, liekas, ir nedaudz jaunākas tehnoloģijas. Varbūt būs arī jāizbrauc.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

Cik zinu tieši uz Octavia būs īpašais cenas piedāvājums 11. oktobra testā!

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
4 0 Atbildēt

RT33!

Reizēm tās jaunās (nepārbaudītās) tehnoloģijas Tev var gana pabojāt dzīvi - sk. p. 4 manā ieprēkšejā ieteikumā!

Bucefal!

Īsos vārdos - starpība starp benzīna un dīzeļdevgvielas cenām nesedz cenu starpību jaunam auto pie maziem nobraukumiem, jo arī benzīnnieki pašlaik ir ļoti ekonomiski. Dīzelim, bez tam ir arī dažas blaknes, kas daudziem liek izvēlētise benzīna auto. Dažas uzskaitīšu.

1. Dīzelis ātri kļūst skaļāks.

2. Ziemā parasti lēnāk uzsilst.

3. Degvielas uzpildes pistoli bieži jāņem ar cimdu, ja nolej garām, paliek taukains pleķis, ja trāpa pili uz drēbēm - vēl sliktāk.

4. Apkopes parasti dārgākas, jo eļļas jālej vairāk, degvielas filtri ir dārgāki un tos biežāk jāmaina.

5. Iestājoties aukstam laikam jāseko, kas ir bākā. Ja šonakt piezagtos -12 grādi, tad 90% dīzeļauto no rīta nekur neaizbrauktu.

6. Un galvenais - jaunie dīzeļi aprīkoti ar sīkdaļiņu filtriem atbilstoši EURO 5 un 6 prasībām. Ekoloģija! Bet, pie maziem nobraukumiem tie mēdz neattīrīties (neizdegt) un tad gan sākas lielas un dārgas problēmas.

ak Reģ.: 13.01.2003
0 0 Atbildēt

Es te vēl gribētu piebilst, ka, līdz 150 000 km neatmaksājas, jo pērkot ir cenas starpība. Tad kādu brīdi sāk atmaksāties, līdz kādiem 250 000, un tad potenciāli var sākties kāds no dīzeļa raksturīgajiem remontiem, un atkal neatmaksājas.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Es savukārt tikai par dīzeli - kaut vai griezes momenta un lūdz ar to - dinamikas dēļ Parasti benzīnnieki absolūti neinteresē!

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Pēc kā tu salīdzini atšķirīgus motorus ka no kājas īkšķa var izzīst ķīselim lielāku griezqes momentu? Pēc neko neizsakošajiem zirgspēkiem? Paskaties uz golfa divlitrīgajiem bīdeļiem un parunā par dinamiku. Visuzskatāmākais piemērs ķīseļa neelastībai laikam būs GTD pret R - pie vienāda ņūtonmetru skaita tas R "nez kāpēc" ir divarpus sekundes ātrāks

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt
RT33 Reģ.: 05.10.2014
0 0 Atbildēt

Droši vien, ka nav ne vainas, bet 7 taukšķi klāt

RT33 Reģ.: 05.10.2014
0 1 Atbildēt

kasinsh79, arī tiesa, bet DidžaKalnieša argumenti arī ir vērā ņemami, pārbaudīti uz savu ādu

Vērts pat tos atkārtot - manas mazdas dīzelis tik tiešām ir skaļāks kļuvis, ziemā tik tiešām lēnāk uzsilst, man pašam tā nav liela problēma, bet sieviņai augstajā laikā pirmās minūtes nākas kārtīgi padrebināties, pat apsildāime sēdekļi nepalīdz. Arī 3. un 4.punkts nav patīkams, kaut arī mazdai eļļa un filtrs jāmaina tikai ik pēc 20 000 km. 5.punkts nav izjusts, bet vienreiz pa šiem 7 gadiem mainīju aķīti, jo vecais vienkārši -20 grādos bija nespējīgs . Un 6.punkts - jā, negribās atcerēties. Varbūt ne tik daudz naudas izdevu, bet nojājos nepajokam, kamēr problēmu atrisināju.

Un vēl - man vajag uzticamu, drošu autiņu, jauda, uzrāviens paliek otrajā plānā, krustojumos ļooti reti uzsit cemme dēļ kāda nekaunīgāka autovadītāja.

Par džipiem - nu neredzu jēgu braukāt pa pilsētu un šosejām ar tanku. Nedaudz smieklīgi. Lai tās ņivas labāk paliek bezceļiem.

AnK Reģ.: 06.10.2014
1 0 Atbildēt

Kad pirkām auto, vienu brīdi skatījāmies arī uz Škoda Octavia, bet VW grupas 1.2/1.4 turbo benzīnnieki neieviesa uzticību, īpaši pēc dažādu vācu foruma apmeklējumiem.

Ja svarīgais ir uzticamība un drošība, varu ieteikt Toyota Auris Touring Sports. Mašīna ļoti patīk, moderna un ērta, liels bagāžnieks, komfortabla, stūrējas labi, nav jāpiemaksā miljons par vēlamo aprīkojumu, jo tas jau principā iekļauts cenā.

Man ir 1.6 benzīnnieks (132 zs). Jaudas pilnīgi pietiekami, nav arī problēmas apdzīt fūres (ja to dara 4. ātrumā, ja grib pavisam labu rāvienu, var dzīt arī 3., bet tad jau pasākums kļūst skaļš, bet ar 3. ātrumu var mierīgi paātrināties no 30-140, ja grib), pārmērīgi nerij - vidējais pēc 25000 km ir 7.5, braucot diezgan daudz īsus gabalus + pilsētā.

Ja Tev budžets 30000, vari arī iegādāties hibrīda versiju, ja nemaldos, tā bija ap 26k vispilnākajā komplektācijā. Nezinu gan, vai tas atmaksājas, cik lasju kādā ilgtermiņa testā, tiem hibrīdiem vidējais dzīvē sanāk 5-5,5/100.

Bet jā, es ar savu pirkumu esmu dikti apmierināts. Ļoti laba mašīna.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 1 Atbildēt

Vel jau vari apdomāt arī ar LPG aprīkotu auto.

Ir vairāki dīleri, kuri to piedāvā, garantijai saglabājoties.

Būs visi benzīnnieka plusi + jaukas ekspluatācijas izmaksas

Bet atceries gan vienu pārbaudītu faktu, gribi uzticamu auto, bez servisiem - pašam ir pieredze ar japāņiem (man arī), gribi komfortablāku tehniku ar modernākām tehnoloģijām - skaties vācieti utt. Tikai neaizmirsti drošības labad ari evakuatora kontaktus Jo klapatas viennozīmīgi būs!

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
1 0 Atbildēt

Kad manīju Tevi slavējam dizeli , pie sevis nodomāju ..kur palika LPG ar ko pats brauc .

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 1 Atbildēt

Ok, ok ;)

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

RT33

MAN 6,5 gadus bija no salona dīzelis . Kamēr bija manā īpašumā pamatīga nepatikšana nenotika , bet nepatīkama kunkstēšana jau sākās pie 170 k .

Tā kā nākamais auto tika skatīts no benzīniekiem kurus var apgāzēt .Te gan varētu būt maza izvēle . Jauniem gāzi liek tojota un fords , dacia kurš vēl ??

Par fordu šeit forumietis ar niku NOMIKS aprakstīja apgāzētu takšu nedienas , apgāzēti tika jaudīgie 200zs motori .

Pašam avensis ar LPG pirmos tūkstošus ripo ,pagaidām labi ,patēriņš + 20-25%

zhuks Reģ.: 01.12.2005
0 0 Atbildēt

Problēma līdzīga, pieredze arī. Ģimenē vairāki auto- viens no salona- Octavia tdi, otrs lietots japānis ar gāzi. Komforts škodai, zemas izmaksas japānim. Octavia liels vērtības kritums, augstas servisa izmaksas (pie dīlera), kasko arī variākas reizes dārgāks. Japānis- benzīnieks ar gāzi, bēdu nezin- tik gāzē kā patīk, vidēji biku virs 5,- uz 100km, zemas servisa izmaksas.

Arī skatos uz citu auto, iespējams, ka vairs ne uz jaunu, bet gan 3gadīgu no Vācijas no premium auto vidus. Jaudīgs benzīns, augsts komforta līmenis, aprīkot ar LPG- zemas pārvietošanās izmaksas bez dīzeļa trūkumiem, nav dārgās dīlera apkopes.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
1 0 Atbildēt

Par tām uzsilšanām nevajag sacerēties. Tie mazie VW TSI dzinēji (1.4, 1.6) uzsilst daudz lēnāk kā, piemēram, škodas 2.0 TDI. Pie - 20 1.4TSI no rīta uz vietas darbinot minūtes 15(kamēr atkasa stiklus un parunā ar kaimiņu) neuzsilst vispār. Slodzē uzsilst lēnāk kā minētais škodas dīzelis. No manas pieredzes visātrāk uzsilstošais motors ir volvo D5, kam seko saab 2.0 benzīns (skandināvu auto kā nekā). Jo modernāks dzinējs, jo mazāka siltuma atdeve. Alternatīva - autonomā pečka + elektriski apsildāms priekšējais stikls (ko noteikti ņemšu nākamajā auto).

Par izmaksām, strīdīgs jautājums. Kā brauksi, tā maksāsi. 1.4TSI dzinējam starp eļļas maiņām (30 000) km pieliet klāt litru eļļas skaitās normāli. No autoparkā esošjiem DSG automātiem neviens nav izticis bez problēmām (pat nomaiņas) jau garantijas laikā.

AnK Reģ.: 06.10.2014
0 0 Atbildēt

Bez jau minētajiem varbūt arī Honda Civic Tourer var būt aktuāls?

AnK Reģ.: 06.10.2014
0 0 Atbildēt

Vai kaut kas no Subaru klāsta?

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

Un vēl , pērkot auto , ir vērts noskaidrot par garantijām . Daudzi , par piemaksu , dod pagarinato garantiju . Skodai tie bij ~200eur līdz 5 gadiem , bembim bij~ 500eur līdz 5gadiem , a jūkam 1000??!! - tur gan pasūtiju tirst

P.S. ja grib ar DSG , tad jāņem 6pakāpju . 7pakāpju DSG ir sū_dīga/neuzticama , bet ja jau ir 5gadu garantija tad po..uj.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Nezinu, kā bembim un škodai, bet, cik ir bijusi darīšana, tās pagarinātās tāds fufelis ir vispār, jo faktiski tā darbojas tikai uz motoru, kārbu un kaut ko no elektronikas. Nu jā, 200 EUR varbūt vēl būtu vērts maksāt, bet, nu, vairāk...

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

ravam laikam 400 LS lidz 5 g . Nepaņēmu

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

Un jā , kā jau te kolēģis Nortel pieminēja , jaunie megazirgu mazmotori ir tik efektīvi ka 99,99% ''liekā'' siltuma aiziet dzinēja atdeves lietderības koeficentā ( pļe ku gudri) un salona siltumam paliek piga ... Pirmo reizi ar to sastapos Forda Duratecā , uz vietas vispār bezceris , gaitā -esmu atbraucis kur vajadzēja( ~10km) un šis tik sāk sildīt salonu....

Tas forc bij pirmais autiņš manā mūža , kur cimdus un cepuri reti vilku nost .

andzins1111 Reģ.: 14.01.2014
0 0 Atbildēt

Pērtko VW jūs dotējat Bugatti Veyron kārtējam "nabadzīgajam" arābu šeiham.

andzins1111 Reģ.: 14.01.2014
0 0 Atbildēt

Un vēl viņi atkal sūdzas, ka nevar izdzīvot un viņus jāžēlo.

www.reuters.com/article/2014/10/02/autoshow-paris-carbon-idUSL6N0RX5S520141002

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
0 0 Atbildēt

Par cik galīgi neesmu LPG atbalstītājs, tad ieteiktu uzmanīties, it īpaši, ja runa iet par auto no salona. Cik zinu, neviens ražotājs nepiedāvā "gāzētus" auto un visi dīleri liek gāzi uz vietas. Tādējādi jums vairs nav rūpnīcas garantija, kas ir visnotaļ lietderīgi jaunam autiņam, bet gan vietējā apdrošinātāja polise. Tur varētu gadīties cīņas par garantijas remontiem. Un vēl - cik esmu runājis ar normāliem gāzes večiem, tad labas gāces iekārtas sākas no apmēram 1200-1300 EUR. Viss, kas ir lētāks ir riskants un ne retāk, kā 30 000 km jākopj, jāmaina sprauslas, jāregulē utt. Tad, ja to nedara, riskē nokūpināt motoru, ja dara - izmaksas samazina ekonomisko efektu pēc kā visi tā kāro. Neesmu skaitījis, cik t.km atmaksājas 1300 EUR gāzes iekārta.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Ja atlāti, tas ir mīts

Uzliku savulaik japānim STAG iekārtu ar HANA sprauslām un papildus vārstu eļļošanu. Un viss kalpo ideāli jau 80 tkm

Nekādas smakas pēc gāzes nav! Bija mazliet jūtams salonā, bet nomainīja šļaukas un viss tagad gerai

Iekārta atpelnīta jau pie pirmajiem 10 tkm.

HANA sprauslu resuss - 300 tkm. Lētajiem, jā, mazāk.

Ik pēc 10 tkm man veči nomaina gāzes filtriņu, samaksāju par to 20 EUR.

Draugi brauc ar jauniem autiņiem (Toyota), kas apgāzēti LV - viss ir bumbās

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
0 0 Atbildēt

Tad jau labi! Viss iet uz priekšu, viss attīstās...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tu zini no kā rodas tie kosmosa cipari? No servisu vēlmes uzvārīties. Es savulaik rēķināju ka man piecas hana sprauslas un trīssimt sestais stagucis [kurš ir dārgāks par trīssimto, dēļ papildus divām izejām - tak premiums], kā arī reduktors un pāris figņas izmaksātu uz kādiem 400 lašiem max - nu vēl balons un truba.

Es saprotu ja četrciparu skaitlī ieiet gāzējot V8 vai V12 motoru

Lasītākie raksti

Jaunie raksti