Autovadītājiem jābūt gataviem satiksmes dalībnieku strukturālajām izmaiņām pavasarī, jo statistika liecina, ka divas trešdaļas no satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti riteņbraucēji, notiek ritenim saduroties ar automašīnām un sabiedrisko transportu. Vairāk par šo tēmu lasi šeit: www.iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/19021-autovaditaj-uzmanies-ritenbraucejs
Nu ar velobraucējiem ir tā, ka tā, protams, tā lieta ir jāattīsta un tā, bet pašiem velobraucējiem ir jāsāk vairāk ievērot noteikumus un sekot līdzi savai drošībai. Jo regulāri gan pāri sarkanajam mauc, gan neskatoties pāri ceļam dur vai pats labākais – brauc pa ceļu, lai gan tieši blakus atrodas velojosla (šitā vienreiz Viestura prospektā redzēju tēvu ar sīko braucam pa ceļu blakus velojoslai, uznāca kārtīgas dusmas, jo tur atļautais ātrums vēl bija 70 km/h).
Un par velojoslām runājot - to lietu vajag attīstīt, bet tad ir jāizvēlas atbilstošas vietas (nevis Lāčplēša ielu) un velojoslas ir jāsavieno. Piemēram, ir foršs veloceliņš no centra uz Vecāķiem, bet vienā posmā veloceļš pazūd un ir jābrauc pa šauru brauktuvi, kur tas ir visai bīstami. Tā kā ir rūpīgāk jāplāno velojoslas.
Ar velo braucu ārpus pilsētas pa lauku ceļiem un P šoseju malām. Noteikumus ievēroju. Apgaismojums velo ir labs, pretimbraucošie auto tumšā diennaksts laikā pārslēdzas uz tuvajiem
Vēl ir jautājums par to, ko būtu jāmaina, lai situācija uzlabotos... Jo es arī pats, kad pirms pāris gadiem braukāju ik pa laikam uz darbu ar velo, arī diezgan regulāri pāri sarkanajam braucu (tiesa gan nočekoju, ka tiešām tuvumā nevienas mašīnas nav), īpaši vietās, kur ir pauze starp viena virziena sarkano signālu un otra virziena zaļo signālu.
Vai palīdzētu lielāki sodi riteņbraucējiem? Mācību stundas skolās?
Velo kurjeri brauc kā auto,bezsmadzeņu radījums man vienreiz tāds trāpījās,no labās puses pāri trīs joslām un man gāžas virsū,es pīpinu a tas vēl ar kaut ko neapmierināts!Karoče,vāks.Rodas jautājums,cik velo braucējiem ir velosipēdista vadītāja apliecība?Pieļauju ka vienam no simta.
Teikt, ka visi velosipēdisti neievēro CSN, ir tāpat kā teikt, ka visi auto vadītāji tos vienmēr ievēro.
Es ievēroju un pie sarkanā nevienam priekšā nelecu. Pārrunās un diskusijās ar "aklajiem" un vienkārši idiotiem jau sen kā neielaižos, nav jēgas pašam sev garīgo bojāt.
Un jā, šķērsoju krustojumu pie sarkanā ļoti reti, ja nu pilnīgi neviena nav tuvumā. Citādi refleksi no moča pie jebkuras pārkārtošanās vai manevra - tā it kā mani nepamana neviens (sargāju sevi tikai pats)!
Nekad, šķiet, nevienam neesmu traucējis kā velosipēdists
Pārsvarā ar riteni vizinos pa naksnīgo Rīgu. Protams, atstarotāji, gaismiņas (priekša pietiekami nopietnas ar 2 Cre diodēm) un ieklausāmies kas notiek apkārt.
Un tās gaismiņas raustās kā Z-svētku eglīte nevis deg kā CSN paredzēts? Nu nevar velobraucējiem iegalvot, ka no tā ka aizmugurē gaisma mirgo viņi nevis kļūst labāk redzami bet tieši sliktāk, jo tumsā tuvojoties nevar saprast brīdī kadd tā gaisma nedeg kur šis palicis kā arī grūti novērtēt atrodas ceļa malā vai vidū.
Pilnīgas muļķības, pats vairākas reizes esmu pamanījis pat ļoti lielā attālumā velobraucēju, kuram sarkanā gaisma mirgo, nevis deg. Acīm ir reflekss uztvert nestandarta gaismu automātiski (vispirms).
Nav viss muļķības. Pamanīt ir viens, bet REDZĒT ir kas cits. Ja tā mirgošana ir ar garu intervālu tad brīdī kad nedeg nav skaidrs kur tas velobraucējs atrodas, pie tam vēl jau papildus ir stroboskopiskais efekts, ka acīs paliek gaisma vietā kur tās vairs nav. Ok, lukturos ir redzams, bet ja nav atstarotāju tad ir kā ir.
Katrā ziņā cik esmu novērojis man tā mirgošana traucē nevis palīdz saskatīt. Tikpat kaitinoši kā mirguļojošas reklāmas, reflekss ir no tām novērsties. Kamēr pašam tiesību nebija arī braucot uz velo liku mirguļojošās, to ka tas ir garām saproti tikai kad pats pie stūres.
Velo joslas pilsētā neatbilst CSN 10. punkta uzstādījumam! Sabiedriskā transporta josla pirms krustojuma ir jāieņem katram, kurš nogriežas pa labi! Bet kāpēc velo josla tāda nav? Kurš idiots kaut ko tādu uzveido Rīgā?
Lai veiktu labo pagriezienu ir jāieņem maksimāli labais stāvoklis braušanas virzienā, bet te Tev dubultā morāle rullē, CSN jāpilda tikai katram otram! Cik velosipēdisti uz citiem medību laukiem jāaizraida, lai satiksmes organizātoru iesēdinātu! Kur skatās CSDD? Kāpēc policija neiebilst? Jeb kolektīvs noziegums nav noziegums. Un cik tādu "domātāju" ir iauto rindās?
Paliksim katrs pie sava uzskata, man ir gan auto, gan arī moča tiesības, katru dienu braucu ikdienā no 18 gadu vecuma, izbraukājis n'tās Eiropas valstis pie stūres, aktīvi ceļojot utt.
Arī Vernonam ir jāpiekrīt. Kamēr CSN nav definīcijas par velojoslu, tikmēr tādas ierīkot nedrīkst.
No otras puses, lai nogrieztos pa labi, sabiedriskā transporta joslā pārkārototies drīkst tikai tad, ja tur ir nepārtrauktais apzīmējums.
Esmu braucis ar auto Nīderlandē, arī pilsētā. Nu nerodas tur konflikti ar velosipēdistiem. Pagaidi kamēr visi aizbrauc taisni, un griezies. Lielākā daļa luksoforu uz intensīvākas satiksmes ceļiem, ir as signālu fāzēm automašīnām, gājējiem un velosipēdistiem.
107. Ja uz brauktuves ierīkots ar 413.ceļa zīmi un 941.ceļa apzīmējumu apzīmēts velosipēdu ceļš, kas no pārējās brauktuves atdalīts ar platu 920.ceļa apzīmējumu, pārējo transportlīdzekļu vadītājiem velosipēdu ceļu šķērsot atļauts tikai nepārtrauktā ceļa apzīmējuma pārtraukuma vietās.
Ka tik ne tā,sevišķi paslapjajā laikā.Otrs ,ja zini,ka tur nav krūmi utt,netraucē,bet pie mūsu nejēdzīgā apgaismojuma naktīs nevar dažŗeiz saprast brauc aiz sētas vai citām redelēm ,vai pa ceļu,jo pašu jau tik mani kad skrieni virsū.Tamdēļ labāk patstāvīgs apgaismojums.
Ka tik ne tā,sevišķi paslapjajā laikā.Otrs ,ja zini,ka tur nav krūmi utt,netraucē,bet pie mūsu nejēdzīgā apgaismojuma naktīs nevar dažŗeiz saprast brauc aiz sētas vai citām redelēm ,vai pa ceļu,jo pašu jau tik mani kad skrieni virsū.Tamdēļ labāk patstāvīgs apgaismojums.
Vai velosipēdu vadītāji ievēro satiksmes noteikumus
Pieredze!? Kā brauc riteņbraucēji un velo kurjeri Latvijā?