- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Centos piemeklēt riepu izmērus, kuriem ārējas diametrs ir gandrīz vienāds, lai varētu salīdzināt konkrēta modeļa riepas cenas.
Domāju, ka lielā mērā tas ir saistīts ar pircēju ienākumu līmeni. Tiem, kas brauc ar maziem auto, rocība parasti ir mazāka nekā tiem, kas ar lieliem. Mārketings, tā teikt
Domāju, ka atbilde ir samērā vienkārša...
Riepām, kam paredzēts lielāka izmēra disks, bet aptuveni tas pats riepas apkārtmērs ir plānāks borts. Tam bortam ar mazāku materiāla daudzumu ir jānokompensē tik pat spēcīgi triecieni, lielākoties vēl disks ir uzmontēts uz ievērojami stingrākas balstiekārtas - riepas konstrukcija, kordējums, "gumijas" un polimēru sastāvs paliek sarežģītāks, kā arī tādām riepām ir parasti augstāki ātruma indeksi (tas nekas, ka tie lielākoties ir kosmiski)...
Kādu laiku atpakaļ, saistībā ar F1 riepām dzirdēju vai lasīju, ka tieši zemāka profila riepas būtu vienkāršāk, lētāk saražot, bet F1 funkcionāri spītīgi vēlas saglabāt lielos ripuļus.
Ir tomēr neliela atšķirība - saražot riepas, kurām jāiztur 100 -150 km gluda asfalta vai riepas, kurām jāiztur vismaz 10-15 kkm pa teju jebkādu iespējamo ceļu...
Tas ir tāpēc, lai lempīgo un tizlo Volvo-XC90 pircējus ,,izģērbtu,, un uz viņiem uzvārītos!!!
Atsevišķas R17 un R18 Fabia riepas maksā vēl dārgāk kā XC90.
Viņš jau lielākas par R16 nevar uzlikt.
VW fans ir tendēts uz ekonomiju. Ja Tu tā biji domājis, tad jautri
Fabia var uzlikt pat 215/35R18.
Varēt jau var - bet vai vajag? Bezizmēra ļitaki ir domāti divām situācijām - pirmā ir tā pati, kur pseidodžipu - problēmas ar pašnovērtējumu, otrā - kad zem haubes ir tāds nezvērs iebāzts, ka aiz normāla izmēra diskiem nevar aizbāzt adekvātas bremzes - piemēram, audi RS2 ir 17", normālo 15" vietā, jo 315 zs motoru ražotājs ir nokomplektējis ar atbilstoša izmēra bremzēm...
Tikmēr ar normāla augstuma riepām nav sevišķi jāuztraucas par bedrēm, un tās pieļauj nolohošanās rezervi. Piemēram, šodien braucot pa dižo pilsētu, kaut kur centrā man pa priekšu brauca pavecāks SLC500 mersis, ar atbilstošiem ripuļiem - kaut kur centrā abi griezāmies pa kreisi, "BLAUKŠ" un uzrāvu ar kreiso aizmugures ripuli pa bordu - ja tas mersis tur būtu tā izdarījis, tas tur noteikti būtu palicis ar tukšu riepu - manam, hvz, 175/70/R13 vai kaut kā tamlīdzīgi, ripulim, dziļi pie kājas.
Produktu pārdošanas cenai ir visai attāla korelācija ar to ražošanas izmaksām. Nereti noteicošais ir cena, ko tirgus ņem pretī. Ja ir pietuekoši pircēju par 100, kāpēc pārdot lētāk?
Pajautāju šo jautājumu google, pirmā atbilde šķiet arī pareiza un arī visiem šeit izskanējušiem viedokļiem laikam būs taisnība www.quora.com/Why-is-an-18-car-tire-way-more-expensive-than-a-17-tire-I-mean-two-tires-for-g37-coupe-245-45-18-cost-almost-as-much-as-four-17-tires-for-a-2006-Acura-TL-in-general-Why-is-there-so-much-difference-for-a-small-increaze-in-size
Jā, galvenais būs pieejamība un noiets. Nesen vienam pazīstamam čalim, autonejēgam, vajadzēja priekš otrā gada moņģika ar 16" diskiem nopirkt ziemenes, un nācās viņam dot padomus - šis tur pētīja vienu lapu - ieteicu paņemt ziemenes izmēru šaurākas nekā virsū esošās vasarenes - tur uzreiz bija tikai dārgais gals, kamēr esošo riepu izmērs sākās ar depo rotalla lētučiem....
Domāju, jāvelk paralēles ar bērnu apavu iegādi.
Kad veikalā interesējos, kāpēc bērnu apavi tik dārgi un bez atlaidēm, meitene pārdevēja godīgi atzinās - apmācībās viņiem esot skaidrots, bērnu apavus cilvēki būs spiesti pirkt tāpat
Tad kāpēc neprasīt dārgāk, ja tā?
Arī riepu sakarā tas pats.
Pieprasījums
Ja es gribētu nopirkt Pirelli Snowcontrol 3 tad man nebūtu tāda iespēja jo 215/55 R16 nav pieejams,205 pēdējais izmērs.Manam izmēram lētēkās Pirelli riepas 113eur un izvēle skopa toties 205 bagāta izvēle.PKP veikala dati.
Secinājums, jo lielāks caurums pa vidu, jo varāk par to jāmaksā
Nu, ja ir lielāks caurums, tad jau vajag vairāk gumijas, lai to caurumu "apautu"...
Domubiedrs jaaanis bija domājis caurumu diskam. Saglabājot to pašu diametru:-)
Riepas parametri jau ir vismaz 3 - diametrs, platums un augstums. Spiediens riepas iekšpusē cenšas riepu (šķersgriezumā) padarīt apaļu, bet lai tā labi turētos uz ceļa ir nepieciešama plakana virsma.
Tādēļ, jo lielāks riepas diametrs, jo lielāks (parasti) tās platums un mazāks augstums, rezultātā jo sarežģītāka karkasa konstrukcija, lai riepas āŗējā mala ieturētu plakanu virsmu. Tas pats, jo mazāks augstums, jo sarežģītāka konstrukcija. 45% profila riepa būs dārgāka par 55 profilu, bet tā par 65 profilu (pie vienāda diametra).
Saprotams, jo sarežģītāka konstrukcija, jo izstrādājums dārgāks!
Protams, vēl cenas svārstās atkarībā no tirgus pieprasījuma un mārketinga. Un tās ir vismaz 50% atkarībā no sezonas - pērc ziemas riepas pavasarī un vasaras riepas rudenī, būs vislētāk!
Kāpēc "lielāka" izmēra riepas maksā dargāk
Skatoties dažādu riepu piedāvājumus man radās jautājums: kāpēc riepām ar lielāku iekšējo diametru, bet vienādu ārējo diametru, cena ir krietni augstāka?