Lasot rakstu un komentārus par neatbilstošu riepu lietošanu radās velme noskaidrot citu lietotāju subjektīvo viedokli, kas ir tie faktori kad izlemjat, ka esošās riepas ir nokalpojušas un tās ir jāmaina?
Es uzskatu, ka ziemas riepām noteiktie minimālie 4 mm ir stipri par maz, jo ar tādām pat cauri peļķēm nevar izbraukt bez akvaplanēšanas kur nu vēl pa sniegu.
Es personīgi uzskatu, ka minimālais ir 6 mm, attiecīgi rudenī liekot virsu jābūt vismaz 7-8mm.
Tur ir apšaubāmi dati tajā bildē- man ir šobrīd novembrī liktas ice2 ar padsmit tkm nobraukumu, kuras ir lietotas pie lielākiem ātrumiem un pat pie +19, bet atlikums joprojām ir virs 8mm...
Katru gadu jaunas riepas Ražošanas gads nedrīkst būt mazāks par aktuālais datums -3 gadi, utt
Vēl papildus - lai brauktu ziemā nepieciešama īpaša autovadītāja apliecība, kuru var iegūt izbraucot konkrētu trasi, posmu noteiktā laikā. Tiek vērtēta autovadītāja spēja sajust, savākt auto, utt
Jāatjauno ik pēc pieciem gadiem vēlreiz atkārtojot eksāmenu
Es plus mīnus tāpat. Dzīvē kā kuro reizi sanāk - bieži mainu mašīnas un parasti riepas dodu līdzi vai pēc tam atsevišķi notirgoju, tāpēc bieži sanāk pirkt lietotas, bet tajos gadījumos skatos, lai ziemenēm ir vismaz 8-9 mm. Vienīgās ziemenes, kuras nobraucu līdz teju beigām - kādiem 4.5 mm, bija opelim - Good Year Ice Navi. Bet tie bija krīzes gadi. Un riepas bija ļoti labas.
Reāli dzīvē viņiem laika apstākļi gandrīz neatšķiras no mūsējiem. Vismaz līdz Varšavai noteikti. Esmu pāris reizes braucis pa Poliju ziemas apstākļos, kas ir sliktāki par tā brīža apstākļiem Latvijā. Pēdējo reizi nācās paņemt mazmašīnu no darba, jo saabam bija riepas ar šipiem, a tur ar tādiem braukt nedrīkst.
Bez radzēm tādā laikā nemaz nevar braukt. Pagājušajās brīvdienās auzbraucu paslēpot. Tur taču tīrs ledus uz ceļa. Tu pats arī ne reizi no Rīgas nelien ārā?
Brauc ar sabiedrisko un nemuldi, ja tev ceļi bojājas
Es protektoru nekad baigi mērījis neesmu, ja tīri subjektīvi sāk likties, ka riepas vairs ideāli neuzvedas, tad arī mainu, ja nav tā, ka no sezonas palicis tikai pāris nedēļas vai mēnesis. Liekas, ka man arī parasti ziemenes iet 2-3 sezonas. Pērku jaunas.
Ar radzēm nebraucu, izvēlos mīkstā sastāva riepas. Pārbaudu vizuāli un pataustot, ja lameles vēl ir mīkstas un pavelkot ar pirkstiem tās liecas, tad braucu, ja jau palikušas cietas, tad pērkam jaunas riepas.
Mums ģimenē interesants moments sanāca - tēvs pirms gada iepirka citu auto, tam līdzi nāca ziemas riepu komplekts. Neticēsiet - labas, mīkstas, ar protektoru 9-10mm, bet - 2001 gadā ražotas. Onka, no kā mašīnu pirkām, pa visām šīm ziemām labi ja 10-12 tūkstošus nobraucis, riepas glabājis melnajos maisos tumšā pagrabā. Labi, iespējams, ka brends ar savu daļu deva, bet, neskatoties uz vecumu, riepas labu labās, atšķirību ar sava auto divgadīgajām nespēju pateikt, ne braucot, ne uz tausti. Tā ka tas, KĀ glabā riepas nesezonā, ir ļoti svarīgi. Ja atstāj plikas un vēl nomontētas uz balkona visu vasaru, gan jau arī otrā ziemā jau būtu metamas
P.S mēs te visi arī praktizējam opciju nobraukt ziemas riepas vasarā līdz galam - neatceros, kad pēdējo reizi vispār jaunas vasarenes būtu pirktas.
Domāju, te no svara ir tas, CIK ILGĀ LAIKĀ ziemenes pārtop par vasarenēm. Ja Tev tas notiktu pēc 2 gadiem, tad droši vien vēl būtu gana mīkstas. Ja pēc 8 gadiem - tur jau noteikti cits stāsts.
Arī īsti neatbalstu ziemeņu nobraukšanu vasarā tā iemesla dēļ, ka siltā temperatūrā jūtami pasliktinās ziemas riepu efektivitāte. Ar dažādiem modeļiem esmu manījis, ka vidēji pie temperatūras, kas ir augstāka pat par nieka +5 grādiem, uz mitra asfalta ziemas riepas izteikti kļūst slidenas. Vēl siltākos apstākļos tā īpašība parādās jau uz sausa asfalta - mēģināts ar dažādiem riepu modeļiem. Protams, varam teikt, ka brauksim prātīgāk un tā, bet ko tad, ja tomēr vajadzēs veikt kādu ārkārtas manevru, bet nespēsim to izdarīt?
Nekad ne tuvu nav bijušas šādas aprakstītās problēmas. Ierasti ģimenē auto ir aprīkoti ar viduseiropas tipa ziemenēm, vienīgi mišelīna iks aisus es nobraucu pa vienu vasaru (labi, togad arī daudz braucu, ap 60tkm gadā), un pat pie +30 grādiem nebija ka gumija sāktu peldēt. Labi, es neeju uz apdzīšanām ar 140-150kmh, tur varbūt mīkstās ziemenes sāktu ļodzīties. Legājalos ātrumos nav pilnīgi nekādu problēmu manevriem vai asai bremzēšanai. Uzskatu ka nav nekāda vaina nobraukt ziemenes no to 4-5mm līdz atlikušajam 1,5-2mm laikā, kad konkrētā riepa ir 4-5 gadus veca - gumijas sastāvs ir kļuvis nedaudz cietāks, kā arī protektors vairs nav tik augsts lai ļodzītos. Tīri mans personīgais viedoklis. Zināmu lomu arī spēlē protektora raksts - ar klasiskajām vasarenēm es šad tad būtu arī iesēdies copē vai medībās braucot, ar ziemeni, kaut pusnobrauktu, šādās situācijās jūtos drošāk.
Visai iespējams, ka mums tā pieredze atšķiras, jo pārsvarā lietoju Skandināvijas tipa ziemas riepas, kurām vislabākā veiktspēja ir tieši zemas temperatūras apstākļos.
Nopērku jaunas ziemas riepas, tās perfekti kalpo min 3 pilnas ziemas (tik, cik es nobraucu).
Tēvam savulaik nopirku jaunas Dunlop riepas, brauc (mierīgi, bet brauc visai maz km ciparos) jau 8. (astoto)! ziemu. Un brauc principā neslīdot, ar gana labu protektoru (gana augsts vēl tā zīmējums), riepas vēl diezgan mīkstas
Maza liriska piezīme, ja kādam regulāri jābrauc pa Igauniju, silts ieteikums tomēr nopirkt labas radžu riepas (tur teju visi ar tādām tur brauc). Iemesls tam vispārzināms un praksē vairāku gadu garumā izjusts zem riteņiem - Igaunijā nekaisa sāli uz ceļiem!!! Sniegu notīra, bet brauc kā pa slidotavu. Melnais ledus - pastāvīgi uz visām lielajām šosejām.
Tāpēc arī tur katru ziemu trakas lietas ar autobusiem un smagajiem utt. Bet, varbūt viņiem auto rūsē lēnāk
Paskaties delfinārija rakstus par avārijām pie mums, kur kāds atkal grāvī. Palasi komentārus. Vidējais statistiskais - tā var notikt tikai Latvijā. Lietuvā un Igaunijā - tur, lūk, ceļus tīra un kaisa,
Iespaids "brauc kā pa slidotavu" uzbraucot uz notīrīta bet nekaisīta ceļa laikam tiešām var rasties tikai cilvēkam, kurš ikdienā brauc pa pliku dižās pilsētas asfaltu, un līdz tai igaunijai pa lielas noslodzes šosejām. Spriežot pēc tava apraksta, igauņiem šosejas ir ar pieņemamu saķeri un prognozējamas, nevis kā pie mums - vispirms ir ziemas ceļš, tad nobrauc pa to ceļu nodirsējs, nodiršot ar grants un sāls maisījumu, tālāk tur var kaut kādas stundas visi pa to biezputru slidināties, riskējot ka apdzīšanas manevrs var beigties grāvī - nu un pēc kāda laika, kad tā biezputra ir pietiekami ilgi braukāta - jā, tad parādās kaut kāda saķere.
Ja nopietni, igauņiem vienkārši ir zemāks uzturēšanas standarts. Ja mums to izdara x stundās, viņiem x+6, ja mums uz 1 km izkaisa y kg sāls, viņiem y-z u.t.t.
Janozaurs rakstīja: Tu tos ceļus pa savu naudu taisi?
Bez radzēm tādā laikā nemaz nevar braukt. Pagājušajās brīvdienās auzbraucu paslēpot. Tur taču tīrs ledus uz ceļa. Tu pats arī ne reizi no Rīgas nelien ārā?
Brauc ar sabiedrisko un nemuldi, ja tev ceļi bojājas
Janozaurs rakstīja: Tu tos ceļus pa savu naudu taisi?
Bez radzēm tādā laikā nemaz nevar braukt. Pagājušajās brīvdienās auzbraucu paslēpot. Tur taču tīrs ledus uz ceļa. Tu pats arī ne reizi no Rīgas nelien ārā?
Brauc ar sabiedrisko un nemuldi, ja tev ceļi bojājas
Laikam sliktas riepas...
Ātrums pārspēja miglu, vai migla paņēma uz izbrīnu ātrumu.
650 rakstīja: Tur ir apšaubāmi dati tajā bildē- man ir šobrīd novembrī liktas ice2 ar padsmit tkm nobraukumu, kuras ir lietotas pie lielākiem ātrumiem un pat pie +19, bet atlikums joprojām ir virs 8mm...
Eu, profesori, KURŠ par šo ielika mīnusu ?? Varbūt vari pamatot??? Vai varbūt gribi publiski padiskutēt kko par ziemu vsi par braukšanu vispār vai par vēl dajebko???
Te ir fufelis publicēts- GY ice2 riepām nav nedz proķis jaunām zem 8mm kā tur teikts, nedz arī viņas dilst kā tur teikts uttt- izrāvums no konteksta un apšaubāmas informā cijas pārpublicējums. Vram padiskutēt, ja kaads drosminieks vēlas oponēt manam apgalvojumam, laipni lūdzu;))))(
Atbilstošas / neatbilstošas riepas
Lasot rakstu un komentārus par neatbilstošu riepu lietošanu radās velme noskaidrot citu lietotāju subjektīvo viedokli, kas ir tie faktori kad izlemjat, ka esošās riepas ir nokalpojušas un tās ir jāmaina?
www.iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/24152-turpinam-risket-nedelas-laika-uz-latvijas-celiem-fikseti-265-transportlidzekli-ar-neatbilstosu-protektoru-dzilumu?cview=all#comments