Uzradies aktuāls jautājums. Dodos uz izstādi uz Vāciju ar īrētu kravas līdz 3,5t busu no juridiskas personas. Kravā nepieciešamie materiāli izstādei. No praktiskā viedokļa tīri papīri, bet vai no teorētiskā skatpunkta vācieši vai poļi nevar piesieties pie tā, ka nav nekādu transporta pavadzīmju, cmr, vai kravu pārvadājumu licenzes?
Jo zvanot šodien uz auto transporta direkciju sieviete paziņoja, ka arī pašpārvadājumam ir nepieciešama licenze, kas izmaksā 4ciparu skatili un vēl vairāku mēnešu mācišanos. Tā tak ir pilnīgākā nejēdzība, ka es savas vitrīnas nedrīkstu vest.
Kaut kādi papīri vēl arī bija jāpievieno, ka Tu ved uz izstādi un apņemies izvest atpakaļ - ja nē, tad ar ZOLL darīšanas un % jānomaksā, ja būsi pārdevis ....
Cik nu atcerējos, tik pastāstīju - ņem par labu ....
Pilnvara Polijai obligāta! Ceļa nodoklis kravas busam Lietuvā.
Par ceļu Vācijā nav jāmaksā. Paši vedam hokeja somas, bez problēmām. CMR vari uzrakstīt pats priekš sevis, visiem iespējamiem muitniekiem! Bet nekad nav pārbaudīts. Turp viens komplekts, atpakaļ otrs. Pēc VID prasībām pavadzīme par vairāk kā trim vienādām lietām, bet tas jāprecizē.
"Dokuments, kas apliecina tiesības lietot doto transportlīdzekli, var būt transportlīdzekļa īpašnieka rakstiski noformēta pilnvara uz transportlīdzekļa vadītāja vārda, aizdošanas līgums vai cits attiecīgs dokuments, no kura izriet vadītāja tiesības uz transportlīdzekļa lietošana."
Darba un atpūtas laika uzskaite autovadītājiem, kas vada kravas transportlīdzekļus, kuru pilnā masa ir no 2.8 tonnām līdz 3.5 tonnām, Vācijas Federatīvās Republikas teritorijā
Vācijas Federatīvās Republikas teritorijā, autovadītājiem, kas vada kravas transportlīdzekļus ar pilno masu no 2.8 tonnām līdz 3.5 tonnām, izņemot gadījumus, ja tiek veikti pārvadājumi personīgam vai labdarības nolūkam, ir jāuzskaita savs darba un atpūtas laiks, ievērojot 2006.gada 15.marta EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULAS (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr. 2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 prasības. Šīs prasības regulē Vācijas Federatīvās Republikas nacionālie normatīvie akti (The Regulation on Driving Personnel (FPersV), kurus var atrast mājas lapā www.gesetze-im-internet.de/fpersv/index.html). Ja transportlīdzeklis ir aprīkots ar tahogrāfu, tad autovadītājam jāizmanto to sava darba un atpūtas laika uzskaitei, bet ja nav aprīkots, tad autovadītājs veic uzskaiti, aizpildot īpašas veidlapas, kuru formu var atrast Vācijas autopārvadājumu kontroles (Das Bundesamt für Güterverkehr- BAG) mājas lapā: www.bag.bund.de/cln_011/SharedDocs/Downloads/DE/Formulare_Hinweisblaetter/Tageskontrollblatt.html. Autovadītājam, kontroles laikā jāuzrāda informācija par iepriekšējām 28 dienām un kārtējo dienu. Par iepriekšējām dienām, kuras ietilpst 28 dienu periodā, jāuzrāda aizpildīta ES vienotās formas veidlapa. Tā kā šo vienotās formas veidlapu var izsniegt par laiku līdz pārvadājuma uzsākšanai, periodu, kurš pavadīts ceļā līdz Vācijai, jāapliecina aizpildot atsevišķu BAG mājas lapā norādīto veidlapu.
Teorētiski sanāk, ka izstāde ir personīgs nolūks, tas ir tikai manās interesēs un bez komercijas, tikai kā viņiem to iegalvot un pareizi pamatot?
Kā arī par CMR, ja man līdzi būs CMR, viņi nevar piesieties par to, ka tas jau skaitās kā komerc pārvadājums, kam jau nepieciešama licenze?
Poliju labāk braukt caur Poznan un garām Berlīnei, vai wroclaw un caur Dresdeni. Katrā ziņā, ātrāk par 90kmh nebraukšu, tāpēc plānoju par bāni nemaksāt.
Vai polijā ir stacionārās būdas ar šlagbaumu pirms bāņa, vai ir konkrētas vietas kur var iegādāties ceļa maksu? Pēdējoreiz braucu pagājušogad uz Itāliju, Polijā nekur nebija jāmaksā, bet bāņi bija pasakaini ar 140kmh ātruma ierobežojumu.
Par maksas ceļiem uztraucos pamatoti, jo ir bijusi ļoti nepatīkama pieredze Austrijā.
Vēl jautājums par darba un atpūtas laiku šoferiem. Ja es tomēr izdomāju rakstīt darba lapu, ko vācieši pieprasa, kā man to lapu pareizi aizpildīt, lai mani neizčakarē? Jebkurā gadījumā, braukšu 11h, tad atpūta 17h polijā un tad līdz galam kādas 8 vai 9h. Ir jāuzrāda arī kādas pīpauzes starp tiem garajiem laikaposmiem?
Sertifikāts kravas pašpārvadājumiem nepieciešams tiem pašpārvadājuma veicējiem, kuri vēlas veikt iekšzemes un starptautiskos kravu pārvadājumus ar kravas transportlīdzekli, kura kopējā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabes, pārsniedz sešas tonnas, vai kura pieļaujamā celtspēja, ieskaitot piekabes, pārsniedz 3,5 tonnas.
N1 kategorija - mehāniskie transportlīdzekļi (kravas automobiļi), kas paredzēti kravu pārvadāšanai vai speciālu darbu veikšanai un kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas
Tā kā tikko pats atvedu kravu no Vācijas ar busiku, tad šodien Saldus autoskolā Kuldīgā dalīšos pieredzē 95. koda lekcijā "Drošība un nepieciešamais kravu pārvadājumos ar B kategoriju Vācijā"
Ģriģa kungs lika saprast ka jābūt tahogrāfam, jāprot un jāsaprot ar to rīkoties. Varētu būt nepieciešama digitālā tahogrāfa karte. Vienkāršāk noīrēt kādu firmas busu ar visu vadītāju, tā būs 100% lētāk un ērtāk.
Jo "Firmai" jābūt reģistrētai kā nodokļu maksātājai Vācijā un šoferim darba samaksa minimālā 8, 84 Eiro stundā!
Vajag līdzi instrukciju autovadītājam, ka tas izgājis apmācību par tahogrāfa lietošanu, ja tāds ir automobilī. 95. koda kursos saviem klausītājiem tādus izdodu, jo tahogrāfa lietošanas apmācības pasniedzu pēc Vācijas neklātienes 95. koda apmācības programmas un testiem!
Lomža - Waršava braucu projām. Ātrumu mazināja apdzīvotās vietas un iespējams sastrēgums pirms viena tilta remonta.
Waršava - Ostrow Mazowieckie (OM) - Lomža braucu atpakaļ. Pirms OM kādi 20 km remonts un ja sastrēgums...tad uz mūžu! Laimējās, jo plūsma kustējās gan lēni, bet nepārtraukti!
Man ir "vieglā, pasažieru" automašīna, kategorija M1, pilnā masa 3499 kg. Es gribu pieāķēt piekabi un izbraukt cauri Polijai Itālijas Alpu virzienā. Kopējā masa sanāks 3499kg+1500 kg=4999 kg. Saprotu, ka Polijā būs cita maksāšanas kārtība, salīdzinot ar to, ja būtu pilnā masa zem 3,5t. Bet kāda tieši ir šī kārtība? Vai iebraucot Polijā ir jāiegādājas (jāīrē, ...) kaut kāda logā liekamā kastīte? ViaToll? Vai tas ir kaut kas līdzīgs, kā ārzemniekiem (<3,5t) Baltkrievijā, kura nopīkst un noņem naudu noteiktajās vietās uz maksas ceļiem?
Par Poliju visdrošāk ir noskaidrot vēstniecībā. Man reiz vajadzēja atvest lielgabarīta kravu no Polijas, viens zvans atrisināja visas problēmas, pat konvoju sarunāju līdz Lietuvai.
jjjj rakstīja: Man ir "vieglā, pasažieru" automašīna, kategorija M1, pilnā masa 3499 kg. Es gribu pieāķēt piekabi un izbraukt cauri Polijai Itālijas Alpu virzienā. Kopējā masa sanāks 3499kg+1500 kg=4999 kg. Saprotu, ka Polijā būs cita maksāšanas kārtība, salīdzinot ar to, ja būtu pilnā masa zem 3,5t. Bet kāda tieši ir šī kārtība? Vai iebraucot Polijā ir jāiegādājas (jāīrē, ...) kaut kāda logā liekamā kastīte? ViaToll? Vai tas ir kaut kas līdzīgs, kā ārzemniekiem (<3,5t) Baltkrievijā, kura nopīkst un noņem naudu noteiktajās vietās uz maksas ceļiem?
Gada sākumā līdzīgā sastāvā tika braukts cauri Polijai citā virzienā ar B kategorijas vieglo velkot zirgu treileri 2500+2000, sīki un smalki meklēju info par iespējamām maksām.
Rezumē pēc Viatoll lapas izpētes ka šādam sastāvam nekas papildus nav jāmaksā tikai tik cik uz maksas ceļiem pēc cenrāža. Viatoll lapas rēķins 1:1 sakrita ar to ko samaksājām par maksas ceļiem tajos pašos posmos.
Ja gribi to pīkstināmo čipu ar pēcapmaksu tad tur jebatorijs ar līgumiem un drošības naudām un kurā katrā tankštellē viņu nedabūsi, vienam braucienam nav vērts.
jjjj rakstīja: Man ir "vieglā, pasažieru" automašīna, kategorija M1, pilnā masa 3499 kg. Es gribu pieāķēt piekabi un izbraukt cauri Polijai Itālijas Alpu virzienā. Kopējā masa sanāks 3499kg+1500 kg=4999 kg. Saprotu, ka Polijā būs cita maksāšanas kārtība, salīdzinot ar to, ja būtu pilnā masa zem 3,5t. Bet kāda tieši ir šī kārtība? Vai iebraucot Polijā ir jāiegādājas (jāīrē, ...) kaut kāda logā liekamā kastīte? ViaToll? Vai tas ir kaut kas līdzīgs, kā ārzemniekiem (<3,5t) Baltkrievijā, kura nopīkst un noņem naudu noteiktajās vietās uz maksas ceļiem?
Tev ar šādu kopējo svaru pēc 3500 + kg pēc EK regulas prasībām, kuras pieminēja Ēriks Griģis, auto jābūt tahogrāfam, un jāpakļaujas tam EK "čakaram", ko sauc par darba un atpūtas režīmu! Zemāk ieliku pilnu skaidrojumu par EK 561. regulu!
a) transportlīdzekļiem, kurus izmanto kravu pārvadājumiem un kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabi vai puspiekabi, pārsniedz 3,5 tonnas;"
Uzvars uz "kravu pārvadājumiem", M1 noteikti nav kravas, arī ar desmit veļaspulvera pakām bāgūzī, ja tas būtu jebkurš kravas buss ar pilno masu 3499kg tad pieliekot zubrjonoku sāktos jebatorijs
"...transportlīdzekļu vadītājiem, kas veic kravu un pasažieru autopārvadājumus". Nedomāju, ka M1 kategorijas autiņš "vieglais, dzīvojamais" ar 4 sēdvietām un bez kravas kastes, bet ar piekabi, kurā 1-2 savi mocīši vai rolleri, veic kravas pārvadājumus.
"... jo īpaši autopārvadājumu nozarē" - atvaļinājuma, izklaides brauciens nav "autopārvadājumu nozare".
Regulas 2. panta 1. punkts
"a) transportlīdzekļiem, kurus izmanto kravu pārvadājumiem un kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabi vai puspiekabi, pārsniedz 3,5 tonnas; " - ok, šajā gadījumā kemperis+piekabe pārsniegtu 3,5t, bet kemperus neizmanto kravu pārvadājumiem.
"b) pasažieru pārvadāšanai paredzētiem transportlīdzekļiem, kuru konstrukcijas īpašības un aprīkojums ir piemērots vairāk kā deviņu personu pārvadāšanai, ieskaitot transportlīdzekļa vadītāju, un kas ir paredzēti šādam mērķim." - Ja kemperim 4 sēdvietas, ieskaitot vadītāju, sanāk, ka sēdvietu skaits mazāks, nekā Golfā. Tātad, arī šis punkts neattiecas! (Sēdvieta uz poda neskaitās, jo nav aprīkota ar drošības siksnu)
Ar kravas busu Vācijā
Labdien!
Uzradies aktuāls jautājums. Dodos uz izstādi uz Vāciju ar īrētu kravas līdz 3,5t busu no juridiskas personas. Kravā nepieciešamie materiāli izstādei. No praktiskā viedokļa tīri papīri, bet vai no teorētiskā skatpunkta vācieši vai poļi nevar piesieties pie tā, ka nav nekādu transporta pavadzīmju, cmr, vai kravu pārvadājumu licenzes?
Jo zvanot šodien uz auto transporta direkciju sieviete paziņoja, ka arī pašpārvadājumam ir nepieciešama licenze, kas izmaksā 4ciparu skatili un vēl vairāku mēnešu mācišanos. Tā tak ir pilnīgākā nejēdzība, ka es savas vitrīnas nedrīkstu vest.
Kādam ir bijusi pieredze?