RX-7, nosauc man luudzu vienu mashiinu, kurai seerijveidaa nak divas dazhaada izmeera turbiinas.
Arii tas, ka 2 mazaakas paraleelas turbiinas ir labaakas par vienu lielu, nekur nav pieraadiits. Tie visi ir tikai teoreetiski spriedeleejumi, jo to pa iistam var paarbaudiit tikai uz viena un taa pasha auto.
Pilniigi skaidrs ir vieniigi tas, ka ieguutie hp uz vienu LVL ir vairaak vienai lielai turbiinai.
1.8 un 2.0 atshkjiriibai starp 200sx un EVO motoriem it kaa nevajadzeetu buut tik ljoti juutamai. Vetalam tur sleepjas kaada cita probleema.[addsig]
RX-7: surojos par to, ka samazinot momentu zemos rpm vajadzetu to iegutu lielos, bet tas nenotika. Saproti problemu?
Fii: ari taa domaju. Kaut kur kaut kas nav ta ka vajag... 1809 un 1998 nav dramatiska atshkiriba. Ari EVO motoram nenak kaut kadi ipashi "cams", jo cik zinu, EVO velk labi jau no zemiem rpm. Tatad, nav skaidrs, kas par lietu.
Nu vel izmerishu/pielaboshu A/F ratio, papetishu kompressoru kartes abam turbinam...[addsig]
Ir tāda mašīna, kam sērijveidā nāk viena liela un viena maza turba - tas ir III paaudzes RX-7, kam ir Sequential TwinTurbo to zinu noteikti... Tāda pati sistēma ir Eunos Cosmo kupejai ar 20B-REW trīsrotoru motoru... Elektronika caur daudzām plēšām un solenoīdiem pārslēdz gan izplūdes gāzes gan gaisu, lai nebūtu jūtams brīdis, kad ieslēdzas lielā un mazā jau ir sasniegusi savus griestus... Tātad sākumā izplūde tiek padota uz abām, loģiski mazā iegriežas ātrāk un no tās arī gaiss tiek dots uz motoru... Lielā tikmēr sāk ieskrieties un kačā gaisu pa riņķi... Kad lielā ir sasniegusi pietiekamus apgriezienus, gaiss tiek pārslēgts no lielās uz motoru (mazā sāk kačāt uz riņķi) un izplūdes gāzes novirzītas tikai uz lielo)...[addsig]
Par tiem 4wd laikam jau taisniiba vien ir,vismaz par benzju,bet nu Pumpis savu Celicu paceelis taa ka iet gan 2,gan 3,gan 4 robs,taa kaa laikam tik bediigi jaudas zinjaa nav,ja nu vieniigi tas pateerinjs ir miinus
RX-7 teica ka man kaut kadi megaspecefekti paradas pie bremzeshanas - tipa dzirksteles lido Zhel nebija laika mainities ar mashinam un skatities kas tas par megaefektiem [addsig]
RX-7, es neesmu Mazdu specs, bet vai Tu esi pilniigi paarliecinaats, ka tur ir 2 dazhaada izmeera turbiinas? Sekvenciaalas - jaa, bet vai dazhaada izmeera? Cik man izdevaas atrast info, tad tur ir divas HT12 turbiinas. Arii nosaukums twin turbo liek domaat, ka taas ir vienaadas. Diez vai 2 dazhaadas vareetu nosaukt par dviinjiem.
Tiesa vienaa rakstinjaa es redzeeju pieminam to, ka ir taas ir dazhaada izmeera, bet tas nelikaas iipashi ticami, jo tur bija veel paaris neprecizitaates. Arii par Supraam kliist baumas, ka ir divas - viena liela, otra maza - par taam es varu 100% apgalvot, ka ir vienaadas, jo esmu pats savaam rokaam aptaustiijis.
Veel izlasiiju rakstu, ka arii Mazdaam meedz to sequential sisteemu paartaisiit par paraleelu, pietam nahrenizeejot visu elektroniku un paarmetinot trubas. Par turbiinu mainju nekas nebija teikts, liidz ar to, ja taas paliek taas pashas, tad ar dazhaadaam turbiinaam tas pasaakums paraleelaa rezhiimaa nestraadaas.
Taalaak veel galiigi neliekas logjiski griezt taas abas uzreiz kaa Tu raksti - prakstiski neguustam nekaadu low-end ieguvumu, kas arii ir sequential turbo pamatdoma. Taalaak veel atsleedzot to pirmo nost mees teereejam lieku energjiju to turpinot griezt, bet nekaadu labumu no taa neguustam.
Ja nelaizham vairs izpluudi uz to un neturpinam griezt, tad rodas probleemas atmetot gaazi, atljaujot mazliet apgriezieniem nokrist, un atkal ieminot griidaa - ieguustam juutamu lagu. Drag-caram pofig, bet ielas vai trases mashiinai tas iisti vairs neder.
Palasot ko juus te par turbiinaam runaajat tiesjaam liekas Kjinas aabece,ar atmosfeeriko man skjiet vienkaarsjaak visa taa padariisjana,nu vismaz terminos
Pie zemiem apgriezieniem visas izpluudes gaazes iet tikai uz 1. turbiinu, bet otraa ir atsleegta nost, un arii otraa kompresora izeja ir atsleegta nost no kopeejaas iepluudes, lai uzpumpeetais gaiss neietu atpakalj, un ir savienota ar savu ieeju izveidojot nosleegtu loku, lai gaisam buutu kur palikt.
Tad pie kaadiem 3500-4000rpm, mazliet paveras vaarsts uz otro turbiinu, un dalja izpluudes gaazu tiek novirziita tur. Otrais kompresors saak griezties, tachu nekaadu spiedienu nedod, jo viss gaiss iet pa rinkji. Tad pie kaadiem 4000-4500rpm, tas kompresora recirkulaacijas vaarsts tiek aizveerts, strauji uzkaapj spiediens, un tad, kad tas ir sasniedzis noteikto normu, atveras otraa kompresora izejas vaarsts un gaisa pluusma no taa nonaak iepluudee. Shajaa momentaa abi turbokompresori darbojas taa kaa parastaa paraleelaa sisteemaa, nekas viltiigs tur vairs netiek dariits.
2 turbokompresori ir nepiecieshami nevis taapeec, ka viens nevareetu sakachaat nepiecieshamo spiedienu, bet gan taapeec, ka viens mazs nespeej nodroshinaat nepiecieshamo gaisa daudzumu pie augstiem apgriezieniem. Vienkaarshi iznaak, ka pie augstiem apgriezieniem mees dodam iespeeju dubultot gaisa daudzumu, kas nonaak dzineejaa.[addsig]
Nu tad viss klust vel saprotamak - kadas tev ir pretenzijas pret mazo turbinu? Tas ir tieshi tapat ka ar vadiem - ir teiksim vads ar 4om pretestibu un 2. ar 16om, ja mes saslegsim tos paraleli, kopeja pretestiba bus [addsig]
RX-7 club
Atsaucieties!!![addsig]