Pilnīga tufta. Legāls veids kā spēka struktūrām izkontrolēt cilvēku pārvietošanos.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Pilnīga tufta. Legāls veids kā spēka struktūrām izkontrolēt cilvēku pārvietošanos.
Darīšu kā mūsu deputāti-atturēšos.
Es īsti nesaprotu, kāda velna pēc tēmas autoram tik ļoti liela vēlme uztiept citiem šo lielisko pakalpojumu. Gribēs cilvēks - servisā uzliks. Negribēs - neliks. Paies gadi, vecie auto dabiski ies mazumā un parādīsies vietā jaunāki, kam jau būs.
Analogi kā ar visiem gaisa spilveniem, drošības jostām, DPFiem u.t.t.
Es saprastu, ja pēkšņi tiktu izgudrota revolucionāra ietaise, kas palīdz novērst avārijas ar 90% efektivitāti - jā, tad varētu diskutēt par tādas ierīces ievietošanu pat pēdējos vrakos, bet nu šis...
Pie tam par autora minēto (ieliek 2nieku par to, ka sistēma nestrādā). Man jau liekas, ka ir strikti jākontrolē to, kas apdraud citus, piemēram, bremzes, plikas riepas u.tml., bet ja auto īpašnieks izdomājis optimizēt gaisa spilvenus - lai jau izklaidējas. Avārijas gadījumā cietīs vairāk pats un uz otru iesaistīto auto ietekmes tāpat nebūs.
Piebilde autoram - elektroniku izčeko tikai autiņiem sākot no 2012. vai kura tur gada. Kas tad ar tiem, kas ir vecāki un kam skatē tas nav paredzēts? Papildus pakalpojums, papildus izmaksas? Pieņemu, ka ir gana veci auto, kam tā slēgšana pie kompja noteikti nav visai nopietna.
Vēl jau autors ir vienkārši e-diots, kas ir iedomājies, ka tās ierīces darbību kaut teorētiski ir iespējams pārbaudīt. Tipa sadauzīs auto un pārliecināsies, ka viss strādā?
P. S. Autors laikam ir TA "speciālists" kurš atbilstoši savai "kompetencei" ir iedomājies veikt pārbaudi sekojoši - ar kerzoviku iespert pa bamperi un ar hronometru gaidīt ātros. Ja 2 minūšu laikā neatbrauca, tad 2. Ja kļūdas pēc atbrauc tikai piedzēries ments Koļa, tad 1.
Kārtējās izmaksas tautai! Izskaiti kopējās izmaksas tai kastītei?!? Tie ir atkal miljoni prom!
Pirms tādu sistēmu ieviest derētu izpētīt ko tā dos ar reāliem piemēriem. Var gadīties ka ātrie tāpat jāgaida vismaz 30 minūtes. Tad drīzāk katru gadu pie apskates mini viktorīnu par pirmo palīdzību ja nenokārto apskati nedabū
kādi tik mums nav tie mēsli: ē-veselība, ē-talons, bļā.....
Tad jau uzreiz labāk melno kasti ar ātruma ierobežojumiem instalēt. Un visiem, arī 1980. gada ipeļiem ar karburātoru.
iciks rakstīja: Piebilde autoram - elektroniku izčeko tikai autiņiem sākot no 2012. vai kura tur gada. Kas tad ar tiem, kas ir vecāki un kam skatē tas nav paredzēts? Papildus pakalpojums, papildus izmaksas? Pieņemu, ka ir gana veci auto, kam tā slēgšana pie kompja noteikti nav visai nopietna.
704.5. M1 un N1 kategorijas transportlīdzekļiem, kas pirmo reizi reģistrēti, sākot ar 2012. gadu, jābūt izgatavotāja paredzētajai un darba kārtībā esošai pašdiagnostikas sistēmas (OBD) pieslēgvietai.
Bet skatē visus autiņus slēdz datoram lai nočekotu vai nav drošības sistēmu kļūdas(air bag, abs, esc u.c.) no 2006g. auto izlaiduma.
(man 2007g autiņam slēdza klāt un čekoja)
Bradypus rakstīja: P. S. Autors laikam ir TA "speciālists" kurš atbilstoši savai "kompetencei" ir iedomājies veikt pārbaudi sekojoši - ar kerzoviku iespert pa bamperi un ar hronometru gaidīt ātros. Ja 2 minūšu laikā neatbrauca, tad 2. Ja kļūdas pēc atbrauc tikai piedzēries ments Koļa, tad 1.
Drošības sistēma padod signālu tikai tad kad tiek 'izšauti' air bagi(sistēma tiek 'piešūta' pie air bag sensoriem), tātad ar spērienu pa bamperu diži neko nedos.
Turklāt ja esi aculiecinieks avārijai priekšā, tad nospied manuali pogu un zvani. Nevis kamēr atrodi telefonu kurš ir kaut kur.. kamēr savieno... savas svarīgās 10-20 sekundes toč ietaupa. Turklāt ja air bagus izšauj nezinu.. kādas kļūdas pēc, zvanā tad arī pasaki, ka nebūs vajadzīga nmp...
Nerunājot par precīzu atrašanās vietu. nevis uz dispičera jautajumu kur atrodaties mūsdienās šoferiem ir - 'eeeeeeeeee....' pauze vismaz padsmit sekundes un tad seko atbilde - 'aptuveni x km no tādas vai šādas pilsētas virzienā uz...'
10 - 20 sekundes neko nemainīs, jo ātrie tik fiksi neierodas.
5 minūtes precīzi vai 5:20 patiešām nav starpības. E-zvans tak pirmo,palīdzību nesniedz.
Par koordinātēm gan jāpiekrīt. Precīzāk noteikt būs pagrūti
Kritiskās situācijās - auto avārijās katra sekunde ir no svara. Zinu jo pazīstams džeks strādā nmp.
Tas kkādā bomžu izsaukumā po... vai 5 vai 15min... Jo bomzis... uz šiem izsaukumiem nmp arī īpaši nesteidzas un sūta tik sūdīgās/jaunās komandas, tur galvenais ir atbraukt.
;) Bet kad notiek autoavārijas īpaši uz kādas 'šosejas,' tad laiks ir diezgan svarīgs kur nmp steidzas ar pilnu jaudu. Pēc paziņas teiktā... Un ja var ietaupīt tās pašas 10 sekundes, tas bieži vien izvēršas dzīvības vai nāves jautājumā... vai 10 sekundes ātrāk vai vēlāk vari palīdzēt cietušajam. ĪPAŠI tas ir attiecināms uz bērniem
Īpaši pozitīvi būtu ja uzreiz negadījuma konkrēts punkts, nevis aptuvenas koordinātas un ta mediķiem jābūt ģeogrāfijas ekspertiem...
Un? Ja kopš pirmajam sekundēm visas tās piecas minūtes nesniegs pirmo palīdzību, neapturēs asiņošanu, neelpinās, nemasēs sirdi, ja tas nepieciešams -pilnīgi vienalga cik sekundes nokavēs pēc tām 5 minutēm.
Vai nu ir jāglābj uzreiz - nekāds NMPD nespej teleportēties momentā, vai ari tās 20 sekundes šur vai tur patiešām neko nemainīs. To tev apstiprinās jebkurš reanimatologs un katastrofu medicīnas ārsts ar stāžu. Ja jau iztur 10 minutes gaidot, tad sekundes vari neskaitīt, ja iet sekundes, tad laiks ir līdz piecam minūtēm... visa matemātika...
Klau, pats ar galvu draudzējies? Pēc sava skaidrojuma tagad pastāsti, kā tad esi iedomājies šo darbību, kas ietver airbagu izšaušanu, skatē pārbaudīt, ja reiz uzskatīji par vajadzīgu tik detalizēti komentēt ironiju?
Bet par precīzu atrašanās vietu mazāk vajag pļūtīt un muti dzesēt. Ir gadījies saukt ātros ielas malā guļošam svešam cilvēkam un, ņemot vērā, ka nebija ne jausmas par adresi, piedāvāju nosaukt koordinātes. Mani izlamāja un pieprasīja adresi (ko ilgi mēģināju meklēt Google kartē, jo apkārtējām rūpnieciskajām ēkām nekādu uzrakstu nebija) un lai izstāstu, kā tur aizbraukt.
+1, papildus visam tantei otrā galā nav ne karte blakus ne sajēga par LV ģeogrāfiju, jo dispečere prasīja man, meža vidū stāvošam, kura pilsēta ir tuvāk-Jelgava, Tukums vai Dobele.
Tad kad 112 savienoja tālāk ar Tukuma ātrajiem, viņiem nekādu problēmu ar lokācijas saprašanu nebija.
Atkarīgs no dienesta, kuru sazvani.
112 noteikti ir gan karte, gan iespēja saņemt GPS koordinātes dažādos formātos, kā arī paprasīt zvanītāja atrašanās vietu.
Iespēja jau ir.. Vienreiz gribēju noziņot atrastu vecu mīnu mētāšanos mežā - rezultātā dabūju 2 stundas gaidīt savācējus un vest līdz tām pie rokas.
Te jau jāņem vērā, ka tās GPS koordinātes, ko noziņo, nebūt nav līdz metra precizitātei (mežā uztveršana var ļoti gļukot).
CSNg gadījumā gan tas arī nav vajadzīgs - jāzina kaut aptuvenā atrašanās vieta, tuvākais autoceļš utt.
Vispār jau eCall strādā, no 2017.10.01.
Galvenā fīča - precīzas koordinātes, kā arī automātiska izsaukšana, ja vadītājs nav spējīgs pēc CSNg piezvanīt.
Pārbaude vienkārša - eCall ir paredzēts testa zvans, to gan jau, ka arī TA pārbauda/pārbaudīs - izdevās vai neizdevās veikt.
Var pārbaudīt, vai sistēma tiešām zvana, ja veic šo testu, bet cits jautājums - vai sistēma nostrādās, ja notiks avārija (tiks izšauti spilveni u.t.t.).
Tieši tāpat taču pārbauda ABS, airbag u.c. drošības fīčas - lampiņa nedeg, tātad strādā.
Haha Var redzēt ka tev pašvaka sajēga no kā tad tie spilveni sastāv, un ko tā lampiņa nozīmē. Tas ja spilvenu lampiņa nedeg, un nedeg, jo bloks nav iededzinājis, nevis nedeg, jo izņemta, nozīmē tikai to ka spilvenu vadības blociņš avārijas situācijā mēģinās izšaut spilvenus, neko vairāk. Tas nekādīgi negarantē ne to ka spilvenu vietā nav ieliktas pretestības, ne to ka nav atslēgti trieciena devēji.
Un kā tad TA pārbauda spilvenus - izšauj, uzsperot pa devēju vai skatās OBD + lampiņas?
Ar ko eCall pārbaude ar testa zvanu uz 112 sliktāka?
Nu re - tu pats uzrakstīji ka pārbaudīt pa īstam nevar...
Nepārbauda. Jā, tieši tā.
2012.g. un vēlākiem pie kompja pieslēdz un kaut ko skatās, bet ne velti čipotāji saka - mēs jums atslēgsim EGR tā, ka mašīnai būs skaidrs, ka EGR nav, bet TA klerkam - ka ir.
iciks rakstīja: Nepārbauda. Jā, tieši tā.
2012.g. un vēlākiem pie kompja pieslēdz un kaut ko skatās, bet ne velti čipotāji saka - mēs jums atslēgsim EGR tā, ka mašīnai būs skaidrs, ka EGR nav, bet TA klerkam - ka ir.
No 2012g autiņiem PIRMĀ REĢISTRĀCIJĀ slēdz pie kompja.
Bet ikgadējā pārbaudē pie kompja slēdz autiņus no 2006 gada izlaiduma.
Un skatās vai kompis nav izmetis drošības sistēmu kļūdas. Ja nav, viss ok, ja kompis rāda tur air bag failure vai EGR failure, ta TA neiziesi.
Tagad tā vietā lai ātri atstātu auto pēc avārijas vēl būs tajā jāuzkavējas sagaidīt zvanu un apstiprinot vai ir cietušie.
Ecall var arī veicināt avārijas - youtu.be/_IRmS_yshb4
eZvana sistēma beidzot arī Latvijā
Nu ko.. nepagāja ne 10 gadi un beidzot arī pie mums plāno ierīkot automātisko avārijas zvanu sistēmu.
m.lvportals.lv/visi/skaidrojumi?id=290375
Jaunām mašīnām skaidrs... Bet tā kā jauno auto segmets ir salīdzinoši mazs uz ceļa, tad diemžēl paies vēl 20 gadi kamēr varēs uz šo sistēmu jau paļauties uz ceļa.
Ja es būtu pie šprices es noteiktu šādi -
2018 gada 1 oktobrī ievieš sistēmu un ir ievietotas visās jaunajās mašīnās.
* Sākot no 2020 gada 1 oktobra, obligāti visiem lietotiem auto kuru vecums ir līdz 10 gadi,
* Sākot no 2022 gada 1 oktobra, obligāti visiem lietotiem auto kuru vecums ir līdz 15 gadi.
* Sākot no 2025 gada 1 oktobra, obligāti visiem transportlīdzekļiem kuri ir aprīkoti ar gaisa spilvena sistēmu.
Jābūt sertificēti ierīkotai šai sistēmai. (Vai ieliek pie sava auto dīlera vai sertificētā servisā. Par sistēmas ielikšanu saņem sertifikātu, kuru iereģistrē e-csdd pie mašīnas klāt.)
Sākumā varbūt lai piktos dārzeņus ieinteresētu, ta pirmajā gadā valsts dotē tur 40% vai 50% izmaksu... (ja padomā, ta šādas 'kastītes' cena vairāk par 50€ nevajadzētu būt + darbs.)
Un ik gadu skatē pie elektronikas disgnostikas, pārbauda arī šo drošības sistēmu. Ja nedarbojas, tad divnieciņš... Lai nav tā ka kāds 'vasja' ieliek bet kad reāli negadījums notiek, tad sistēma nenostrādā un palīdzība neatbrauc...
Bet nu tāds ir mans subjektīvais skatījums par šādu drošības sistēmu, kā to vajadzētu ieviest.
Ko jūs domājat par šo sistēmu?