Mobile.de viņu gana daudz ir? Jautājums, ar kadu auto plano viņu valkāt?
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Mobile.de viņu gana daudz ir? Jautājums, ar kadu auto plano viņu valkāt?
Kaut kad doma par kemperi likās interesanta, bet tad, kad sapratu, ka vienīgais pieņemamais kemperis (bez ātruma un piekļuves ierobežojumiem) ir VW California, kura izmaksas ir lielākas, nekā dzīvošana 5* viesnīcās, atmetu šo domu
Bradypus
Paziņa paņēma , 80 o gadu kemperi . Pāris braucieni bijuši bez problēmām . Meklējis gan ilgi ilgi . Nu gribēja lēti un labi
Es jau nerunāju par neplānotajām problēmam, bet tām, kas kemperim nāk līdzi kā pašsaprotamas - ātruma ierobežojumi un iespēja atrast vietu. Ar parastu auto varu pa bāni ātri nokļūt galā un par saprātīgām naudiņām noparkoties jebkurā ielas malā, kad gribas piestāt kaut ko apskatīt. Ar piekabi pat piepilsētas lielveikala stāvvietā būs grūti atstāt auto, lai kaut ar sabiedrisko iebrauktu apskatīt pilsētu.
Padomā labi - vai tiešām tas tev vajadzīgs. Lai atmaksātos, jāceļo ķoti bieži. Kur pagadās, tajā nakšņot nevar. Bet kur drīkst, jāmaksā. Un diezgan padaudz.
Plus vēl to ko bradypuss teica par parkošanos.
Tad jau labāk no Anglijas! Jaunmārupē vienā tādā pasēdējām, izcila kvalitāte! Gaumes lieta!
Paldies par viedokļiem! Tas, ka ar "piekabi" ir visādi mīnusi – tas skaidrs. Bet ir ļoti daudz plusi. Pagājušajā pavasarī pāris mēnešus pabraukāju pa Portugāli / Spāniju ar dzīvojamo busiņu - lieliska pieredze! It sevišķi, ja vairāk interesē daba un sērfošana nekā pilsētas. Runājot par izmaksām. Es uz to skatos, kā un ilgtermiņa ieguldījumu. Vienu reizi nopērc un tas ir tavs. Ar minimāliem ieguldījumiem vari braukt daudzus gadus. Tāpat Latvijā pa brīvdienām vari ērti izbraukt no pilsētas, utt.
Bet atgriežoties pie jautājuma būtības... internetā esmu sameklējis visādus tirgotājus, bet gribēju parunāt ar kādu, kurš reāli dzīvē ir pircis no plača. Vai vismaz redzējis lielu kemper-placi, kur vari izstaigāt un izskatīt. Paldies jau iepriekš
Ja stāsts ir par aizmugurē velkamo tad manuprāt tās ir mokas ne brauciens, velcies kopā ar fūrēm, katrs vēja pūtiens velk nost no ceļa, degvielas patēriņs x1,5 vismaz. Plus civilizētās valstīs nevar palikt kur ienāk prātā, bet ne tik civilizētas var gadīties nelāgi piedzīvojumi.
Valstīs, kur kemperu kultūra cieņā (UK, Dānija) tā "ceļošana" izpaužas kā-atvaļinājumā aizbrauc uz kemperu parku kādā dabas rezervātā, divas nedēļas lasi grāmatu un tad to savu kasti velk mājās, toestj primāri nevis kā mobila viesnīcae, bet mājas pagarinājums. Arī kemperu parkā tur kamēr noparkojies, piešnallē elektrību, toču, izloki kājas lai tā būda nešūpotos, paiet savs laiks, dzīvojot viesnīcā vai apartamentos sen jau čučiņā pa to laiku.
Ja nu tomēr liekas ka vajag savu tad meklē UK, tāpat lielākā daļa no turienes nākuši-ieplāno nākamajam izbraucienam plus četras dienas, ar vieglo līz UK, izvēlies, nopērc un brauc tālāk ceļojumā.
Tie, kas brauc ar treileri - viņiem nav nepieciešams skriet - lēnā garā ceļo. Vajag normālu auto nevis "mini", tad vējš netraucē. Degvielas patēriņš atkarīgs no ātruma + vēja virziena. Līdz 90 km/h apmēram +2 litri
Es nezinu, kādam mazohistam jābūt, lai pārvietotos pa rietumeiropas maģistrālēm uz 90km/h. +2 litri...nesmīdini! Tam pašam Voyager pielikot parastu piekabi ir plus trīs četri litri. Tiem, kuriem ir normāli auto, nav daudz brīva laika, plus ir nauda, lai viesnīcā dzīvotu ????
Piekrītu - man ar šķita, besīgi vilkties 110 pa bāni. Bet pensionārs ar treileri drīzāk brauks pa "nebāni"
Netaisos pierādīt, bet ja bez treilera auto vidēji tērē 8..8.5 litri, tad ar treileri bija 10-10.5 (līdz 90km/h) Tiklīdz sāk kāpināt +10..+20 km/h, tad patēriņš kāpj uz ~11.5-12
Bet kā jau minēju - stipri atkarīgs no vēja virziena un apvidus reljefa.
Lēnā garā braucot, pie galamērķa eiropas dievidi, pazaudē divas dienas no atvaļinājuma sēžot mašīnā.
Arī landkruizers tiek raustīts stiprā vējā un piekabes lēkāšana(mašīnas raustīšana) ir stipri besīga uz sliktiem ceļiem.
Protams cik cilvēku tik viedokļu, kas bauda braukšanu gulēs viesnīcā vai teltī, kam pati piekabes vilkšana ir piedzīvojums vedīs līdzi mīļāko spilvenu un olu trauciņu.
Neesmu pensionārs, bet lēna ceļošana iet pie sirds. Pa ceļam arī diezgan daudz ko redzēt. Visi parasti Poliju ignorē un sakostiem zobiem brauc cauri, bet tur nav nemaz garlaicīgi, kā visiem šķiet Pie tam – man nav ierobežotas atvaļinājumu dienas ko "pazaudēju" ceļā. Tā ka ar to viss ok.
P.S. Vēl jo projām būtu pateicīgs par info no kāda kurš ir redzējis vai zina ko vairāk par kemperplačiem
Tirgo gan jaunus, gan lietotus. Par lietotu kvalitāti nezinu, bet šķiet apgalvoja esam 3 lielākais placis vācija. Nedaudz virs Berlīnes
Pirms mēneša sev nopirku kemperi. Arī gribējās lēti un labi, bet visiem, kuri ir lēti, ir jāpieliek roka- tad jumts caurs (ventilācijas lūku vietās), tad grīda sapuvusi (skaties pa perimetru un slieksni, kur kāpj iekšā), tad pie loga kaut kur tek vai tecējis- pelējums iekšā. Patiešām labā stāvoklī bija tie, kuri maksā sākot ar 2500,-, bet, manuprāt, tas vairs nav lēti.
Skaties tādu, kuram nāk līdzi ārējā telts- tā ir laba lieta- nav uzreiz jāskrien iekšā kemperī, lai paslēptos no lietus, ir kur zābakus nolikt.
Neskaties uz anglijas kemperiem- tie vizuāli ir labāki, bet nav domātu mūsu klimatam. Mums der Vācija, Dānija, Holande- tie ir siltināti, ir dubultie stikli.
Pirmo reizi to vilku puteņa laikā, -10 pēc Celsija, ledus un putra uz ceļa- vienu reizi atļāvos uz 100kmh pabraukt- spēcīgi sānu vēju juta, sāka "peldēt", patēriņš uzkāpa līdz pat 11-13 litri (auto Volvo V70 2.5tdi- ikdienā patēriņš zem seši). Braucot tādā laikapstāklī uz 80km/h patēriņš turējās pie 8-9 litri. Tā ka ceļojot vienmēr auto ir piekrauts ar mantām, arī vismaz viens pasažieris ir, tad viss "vilciens" jau ir smagāks un jārēķinās būs ar vismaz +2 litri patēriņa virs ikdienas auto apetītes.
Tehniskā jāiet reizi gadā, OCTA ar jāpērk- uz 3mēnešiem sanāca 2.40,-
Arī esmu ceļojumu mīļotājs, taču kemperi sev nekādā gadījumā nepirktu. Tam pamatdoma - tas līdzinās tādam kā mūža pirkumam. Respektīvi, ierasti to pirkt jaunu un braukt līdz "beigām" Man kā cilvēkam, kuram daudz kas ātrāk vai vēlāk apnīk - mission impossible. Esmu ceļojis arī ar auto, booking.com vienmēr līdzējis atrast arī naktsmītni, kur vien vēlējos. Ērti, komfortabli, nedārgi. Kemperis - tas ir dzīvesveids
Man ceļot nepatīk, bet kemperi patīk kā mobilā dzīvesvieta. Ir kādas pāris nedēļas nodzīvots uz Iveco Turbo Daily kravas šasijas būvētā kemperī.
Brīvdienās braukšu uz EST, čoms igaunis, zvērināts dabas mīļotājs, ir nopircis Ural Next civilo versiju. Jānotestē. Apmēram šādu:
Tas URAL patiesībā ir pat visai labi aprīkots un ar gaumīgu interjeru Vienīgais - tādam vajag C kategorijas tiesības, kā arī tahogrāfu ar striktu brauciena/stāvvietas laika uzskaiti - tas ceļojumā var arī nederēt.
Ir Mums nopirkts sava kempers. Fendt vācu. Pirkts ``no rokas`` SS.COM Cena nebija lēta, bet lētu un labu nevarēju atrast. Angļu kemperi kaut kā neiepatikās, piedevām viņiem durvis ir otrā pusēKempers ir labs veids kā ceļot, visas savas mantas līdz, nav jāmeklē viesnīcas kur palikt, duša WC, ledusskapis utt. pa rokai. Mūsējam ir apkure ar ventilāciju, t.i pa kemperi iet trubas, kuras ``izdala`` silto gaisu vienmērīgi pa visu telpu, mūsu klimata tas ir svarīgi. Velku ar Dodge Durango, kas to piekabi aizmugurē pārāk nejūt
Un jā, tagad ir parādījies kemperu tirdzniecības placis uz Jūrmalas šosejas pretī SKY veikalam, izskatās, ka no UK vestos tirgo.
Pacēlās jautājums par taghogrāfiem.
Vai tas attiecas arī uz privātpersonām - auto īpašniekiem, ja reģistrē uz sevi kravas auto ar pilno masu virs 3.5t, bet neveic regulārus kravas/komercpārvadājumus. Piemēram, es nopērku kravas auto virs 3.5t, pārbūvēju par dzīvojamo (kā to dara vācieši). Vai man ir jāliek tahogrāfs?
Ir vajadzīgs tacho tik un tā. Atceries varbūt 3 asu MB džipu - arī tādam vajag tacho utt.
EK 561/2006 regulas 3. pants neattiecas uz transporta līdzekļiem līdz 7,5 tonnām un ko izmanto nekomerciāliem pārvadājumiem.
Vēl precīzāku atbildi var sniegt Ēriks Griģis!
Bet tahogrāfs ir vajadzīgs jau no 3501 kg, ja pieāķē piekabi. Vispār šis jautājums arī Polijā ir slidens.
Šitādu kāds ir mēģinājis? Ideja liekas forša, tikai nav tuvākajā laika neviens piemērots ceļojums plānā. ikamper.lv/
Šis man liekas pilnīgi bezjēdzīgi apvidos, kur neganās lauvas. Konstruktīvi sarežģīts, telpā ierobežots pārvērtēts loriņš. Un daudz rumu pirms gulēšanas neiedzersi
Ņemot vērā, ka viņs der tikai diviem, Škoda Octavia + Haikeru telts uz diviem būs 20X lētāk un 3 X ērtāk.... Un ar rumu nav problēmu.
Šis pats risinājums arī attiecībā uz kemperi ir lētāks, ērtāks un skaistāks.
Ha. Apsteidzi
Tad man vair nav ko piebilst.
Un tiešām - kāda jēga mašīnai uz jumta telti celt?! Pat ja rumu sadzersies teltī, ārā kāpjot arī var traumās iedzīvoties. Da nu nā//
Par ietilpību maldies - 4vietīgs tas pasākums. Un daudz rumu pirms gulētiešanas, ceļojot ar auto, nav plānos lietot Pluss - ar šo var uzcelt "telti" ievērojami ātrāk un vietās, kur uz zames nereāli - piemēram klinšainā jūras krastā. Cena, protams, nav diezko draudzīga - pagaidām iegādāties netaisos, vienkārši apskatīju kā diskusijai piemērotu alternatīvu. Vēl, protams, jāņem vērā, ka tajā kastē ir papildus vieta mantām un telts ar visiem piederumiem neaizņem vietu mašīnā, tādejādi pildot klasiskās jumta kastes funkcijas.
Es gan neesmu sastapies ar situāciju,kad ir vieta kur var aizbraukt ar mašīnu (un uzcelt attiecīgi telti uz jumta), bet nevar atrast līdzenu vietu (es tā saprotu), kur nolikt telti. Smiltis nav nekāda problēma uzcelt telti!
Un ja ienvestēsi aptuveni 10X mazāku naudu telts iegādē, vietu viņa aizņems ļoti maz, nesvērs neko un nebūs jābraukā darbadienās ar telti uz jumta. Un tas rums protams....
Laikam nebrauc ar 4x4, ja neesi ar šādu situāciju sastapies Vēl, protams šādam risinājumam ir būtiska priekšrocība lietus laikā - garantēti, ka nepamodīsies peļķē. Un teltis nav nemaz tik lētas: www.lynxgear.lv/lv/veikals/kempings/terra-nova-terra-firma-telts,-4-viet%C4%ABga-telts.htm
P.S. Es nezinu par ko tā telts maksā tādu naudu
Telti var pirkt arī par 3k eur, bet vai ir vērts?
Kādreiz biju lasījis par visādiem lietus milimetriem un ko vēl ne tik, bet nu savajadzējās braukt uz vienu brīvdabas pasācienu un fiksi tika nopirkta RIMI kaut kāda par padsmit latiem vai kā tā. Tā telts ir turējusi visus niknos lietus un neko tie neskādē. Jā, karstā laikā varbūt kāda elpojošāka būtu labāka, bet nezin kāpēc liekas, ka retu reizi izmantojamai teltij izgrūst lielu naudu ir vienkārši dumji. Pazīstamie domā līdzīgi.
Uiii vecīt. Tur gan ir ļoti daudz parametru. Tā Rimi telts ir vienkārtīga - no rīta obligāti vai nu nosalis vai pārkarsis un bez gaisa.
Tātad kārtas, svars, noturība vējā, lietus mm, apakšslāņa tehnoloģija utt.
Un visu šo rādītāju svarīgumu tu uzzinās, kad mēģnāsi savu Rimi telti uznest piem Montblānā
Nebraucu ar 4X4, bet esmu gatavs saderēt, ka telti var uzbūvēt pilnīgi visur, kur tu ar savu 4X4 vari iebraukt. Nav nemaz tam 4X4 tās pārvarāmās virsmas tik ekstrēmas salīdzinājumā ar k2 spējām.
Peļķē negulēt ir samērā vienkārši noteikumi: normāla telts + uzkalniņš.
Nu profesionālas / tehnoloģisko aprīkojumu LV var atļauties tikai bagāti vai/ un pagalam izšķērdīgi cilvēki. LV dēļ zema apgrozījuma cenas, diemžēl, ir stipri augstākas kā ārpus LV.
Es skatītos šīs nordisk.eu/nordisk/tents/g/10/ Un šīs var atrast vismaz 10X lētāk kā to būdu.
Labprāt saderētu, bet nav jau objektīvas iespējas derības izšķirt. Pat tad ja atradīšu šādu vietu (Latvijā noteikti tādas nav), kur kopā nokļūt un tev telti celt un nakti tajā nogulēt, no rīta varēsi apgalvot, ka gulēšana bija izcila un akmeņi ribās nedūrās...
Tas man atgādina padomju laika piekabi SKIF.
Auto jumtiem parasti nebija 75-100 kg slodze paredzēta?
Bradypus rakstīja: Kaut kad doma par kemperi likās interesanta, bet tad, kad sapratu, ka vienīgais pieņemamais kemperis (bez ātruma un piekļuves ierobežojumiem) ir VW California, kura izmaksas ir lielākas, nekā dzīvošana 5* viesnīcās, atmetu šo domu
Jā, California ir štelle, es arī vienubrīd ģenerēju tādu ideju, bet, nu jā, sakarīgu T5 bez 15 pakām var pat nemeklēt... bet pagājušajā gadā lielā Euriptripa laikā Slovēnijā uzdūros vienam jaunam pārim, kuri baigi forši bija pārbūvējuši par parastu apm. 10-gadīgu Renault Master - iebūvējuši gultu galdiņu, skapīšus kaut kādus... man viens čoms šobrīd ko līdzīgu mēģina darīt ar T4 folksvāgenu.
Ja ir laiks un māka tad kravas busa pārbūve par võnu nav tas finansiāli sliktākais variants.
Radagabals jau nto garo/augsto busu ir pārbūvējais lai var moci iekraut un uz trasi aizbraukt, pēc tam ar vīriem siltumā kādu dzērienu patukšot un drusku pēcāk arī atlaisties uz normāla matrača.
Ir arī pieejams Crafter California
www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-california-xxl-crafter-wohnmobil-caravan-salon-duesseldorf-2017/
Tiem kam patīk pārbūvēt! Vohnwagen,s gatavs
viencexperc rakstīja: Padomā labi - vai tiešām tas tev vajadzīgs. Lai atmaksātos, jāceļo ķoti bieži. Kur pagadās, tajā nakšņot nevar. Bet kur drīkst, jāmaksā. Un diezgan padaudz.
Kemperus neviens nepērk priekš tam, lai kaut kas atmaksātos. Ceļošana ar kemperi - tas ir viens no dārgākajiem ceļošanas veidiem. Tos pērk, jo tas ir dzīvesveids, brīvība, brauc kur gribi un kad gribi, katru nakti guli SAVĀ gultā, ej savā dušā, ēd kad gribi un ko gribi.
Jā un nē. Dzīvesveids - neapšaubāmi. Brīvība - mazāka, nekā parastam auto. Kur gribi - ne tuvu. Kad gribi - tāpat, kā parastam auto. SAVA gulta un duša neapšaubāmi - pašam jāklāj, pašam jāuzkopj. Ed kad gribi un ko gribi - kāds tam sakars ar kemperi?! Ak jā - piemirsi pieminēt SAVU podu. Var jau būt, ka kādam bauda, bet es pat viesnīcā cenšos rīta kluci atstāt sabiedriskajā (parasti viesnīcās tādas ir), nevis numuriņa podā, lai gaisu nebojā. Bet ķert baudu, pēc tam pavadot dienu dažos kvadrātmetros blakus šaurai ķīmiskajai tualetei, kuras iztukšošanas menedžments arī ir visai baudāms process, nešaubīgi IR dzīvesveids
Brīvība braucot ar kemperi - lielāka, nekā parastam auto. Braukt ar kemperi ir vieglāk, nekā ar vieglo auto, jo augstāka sēdpozīcija. Tātad, visiem vieglajiem var redzēt pāri.
Braucot ceļojumos, augstākai sēdpozīcijai ir priekšrocība. Ja no vieglās ver redzēt tikai žogu, bet no kempera var redzēt tam pāri.
Piebraucot pie lielas autostāvvietas, tiem, kas brauc ar kemperi, ir lielas priekšrocības. Vieglās mašīnas šoferim nav ne jausmas, vai stāvvietā ir brīva vieta un dodās iekšā uz dullo, bet kempera vadītājs no augšas skaisti pārredz visu stāvlaukumu.
Tie, kas ceļo ar vieglo auto, pēc garāka ceļa kāpj ārā izlocīt kājas. Vienalga, vai ārā sniegs, lietus, dubļi vai vējš. Bet tie, kas ceļo ar kemperi, var kaut dejas sarīkot, bet no sava siltā auto var ārā nekāpt.
Pēc garāka ceļa tie, kas ceļo ar vieglo, pie bendzīntanka stāv ārā, vējā un lietū un bariņā saspiedušies grauž sausu maizi, ko nopirkuši benzīntankā. Bet tie, kas ceļo ar kemperi, braukšanas pauzē ēd savā kemperī siltu pirmo, otro, trešo ēdienu, kā restorānā.
Tie, kas ceļo ar vieglo mašīnu un pēkšņi rodas vēlēšanās pēc pamīlēšanās, paliek griboši un nedabūjuši. Tie, kas ceļo ar kemperi, dara to, kad vien grib
Brīvība mazāka, nekā parastam auto? Nepiekrītu. Tur, kur drīkst iebraukt vieglais, tur drīkst arī kemperis zem 3,5 tonnām. Tur, kur drīkst stāvēt vieglais, tur drīkst stāvēt kemperis (ja nav speciālas aizlieguma zīmes).
Uz autobāņa (izņemot dažas vietas Vācijā, kur atceļas 130), ar kemperi, tieši tā pat, kā ar vieglo, var braukt ar maksimālo atļauto ātrumu (PL 140, u.t.t.) - bez problēmām
" Kad gribi - tāpat, kā parastam auto." - nepiekrītu! Izbraucot ceļojumā ar vieglo, ir apmēram jāparēķina, kur būs nākošā gulēšana, līdz kuram kempingam vai viesnīcai tiksiet. Nevar izbraukt jebkurā laikā. Bet ar kemperi var. Izbrauc kaut vai vēlu vakarā, brauc cik vari. Ja nāk miegs, stājies malā un guli. Ar vieglo tā nevar.
Kad pabeigsi sapņot, pacenties noskaidrot, kur drīkst stāties nakšņot ar kemperi. Viesnīcas ir sastopamas biežāk.
Nē, ar kemperi nakšņot var stāties nesalīdzināmi vairāk vietās, nekā ir viesnīcas. Viesnīca Tev vēl ir jāsameklē, viesnīcā var nebūt brīvas vietas, viesnīcā ir jāstāv garā rindā recepcijā, lai pierakstītos un tik pat garā, lai izrakstītos. Uz viesnīcas numuru Tu pus stundu nēsāsi savas mantas no sava autiņa un no rīta nēsāsi atpakaļ. Kemperī nekādas mantas, nekur nav jānes, rindā nav jāstāv. No rīta nomazgā savu krūzīti, un vari sākt braukt.
Esmu parastās stāvvietās un benzīntankos nakšņojis pat Austrijā, kur, liekas, klīst viedoklis, ka nevar.
Esmu ar kemperi iebraucis un nakšņojis Beļģijā, Briges vecpilsētā, iemetis parkošanās automātā 1 eur. Tas - kā mūsu Vecrīgā., u.t.t., u.t.t.
Skaidrs, ar kemperi patīk braukt cilvēkiem, kas normālas lietas dara caur vienu vietu Viesnīcas sameklēšana nav nekāds milzu izaicinājums un vietas vienmēr ir, kopš ir izdomāts booking.com un līdzīgi servisi. Rindas recepcijā? Kur tev nabagam tā ir gadījies? Bet nakšņošanai nepieciešamās mantas pilnīgi notiekti ir paņemamas līdzi vienā mazā somiņā, ieejot viesnīcā, nevis pusstundu kaut ko nesājot - lai gan saprotu, var jau nepaveikties ar sievu, kam obligāti visas drēbes vajag sakārt skapī, lai no rīta nevarētu izvēlēties ko vikt
Tu saki: "Viesnīcas sameklēšana nav nekāds milzu izaicinājums un vietas vienmēr ir, kopš ir izdomāts booking.com un līdzīgi servisi."
Bet Tava viesnīca ir tur, kur viņa ir, nevis tur, kur Tu to vēlies. Tu savu viesnīcu nevari nolikt Norvēģijā uz klinšainas kraujas ar skatu uz okeānu, kur vēlies, vai biezā mežā pie skaista ezera. Bet kemperi tur nolikt var.
Tu raksti: "Ak jā - piemirsi pieminēt SAVU podu." Par savu tualeti runājot - ne jau visu laiku, esot ceļojumā, Tu sēdēsi viesnīcā, kur ir sava tualete. Arī sabiedrīskajās vietās ne visur ir pieejama tualete. Ir ļoti nepatīkami, ja ceļot prieku nomāc doma, ka ir nepieciešama tualete, bet tās nekur nav. Tādā brīdī doma par tualeti ir primāra un pilnīgi nomāc jebkuru citu domu. Bet ceļojot ar kemperi, nekad šādu problēmu nav.
"Ed kad gribi un ko gribi - kāds tam sakars ar kemperi?!" - Sakars viestiešākais!!! Esmu pietiekoši Itālijas viesnīcās, kad ceļoju ar vieglo autiņu, brokastīs grauzis nožēlojamu, sakaltušu bulciņu un piedzēris kafiju no piņģerota pieluma krūzītes. Ceļojot ar kemperi, jebkura ēdienreize var būt kā labākajā restorānā.
Grauzi sakaltušu bulciņu, lai skarātu kemperim? Nepērkot kemperi, par ietaupīto naudu var nevis ēst "kā restorānā", bet restorānā. Ak jā - nešaubīgi kemperī tev ir arī pavārs, viesmīlis un trauku mazgātājs, ja jau nekādas atšķirības nav
Tu saki:"....atstāt kluci nevis numuriņa podā, lai gaisu nebojā." To, ka kempera tualete smird, iespaidu ir radījuši īres kemperi. Tie duraki, kas kemperi izīrē, nesaprot, ka smakas īstais avots ir tualetes ķīmija. Smird pat aizskrūvēta pudele, nemaz jau nerunājot, ja ar to ķīmiju notašķa visu , kas pagadās. Tualetes ķīmijas pudeli nekādā gadījumā nedrīkst turēt dzīvojamajā telpā! Ja aizskrūvētā pudele vēl ir ietīta pāris maisiņos un iebāzta, piemēram, no ārpuses ventilējamā gāzes balonu telpā, kemperī nekas nesmird. Un stipri šaubos, vai tie, kas noīrē kemperus, padomā par to, ka kasete ir kādreiz jāizlej, pienācīgi jāizskalo. Un ja ar kemperi nekur nebrauco, tā ir jāglabā atsevišķi, vai kemperī obligāti tikai izskalotā veidā! Ja ar to rīkojas pienācīgi, nav pat nepieciešamība taisīt kasetei papildus ventilāciju uz ārī, kas , principā, arī ir iespējams.
feciic rakstīja: Crafter īsti vēl nav, vismaz VW.de tāds neurādās, ja multivans california aprīkojumā maksā ~50k un uz augšu tad tam crafter noteikti var vēl kādas plus 10 pakas var pieskaitīt.
Par to naudu ar taksi var eiropu apceļot.
Taksis izklausās diezgan muļķīgi, bet braukt ar parastu auto, ietaupīto naudu maksājot par komfortablām viesnīcām vismaz manā skatījumā sniedz lielāku brīvību.
Principā ar auto ceļot vairs negribās. Nesaskatu tur ne ērtību ne ietaupījumu. Tikai nogurums kas bojā atpūtu. Tad jau labāk pasēdēt pie datora un sameklēt akcijas avio un hotel paņem nomā mazu auto viss.
jjjj rakstīja: Nē, ar kemperi nakšņot var stāties nesalīdzināmi vairāk vietās, nekā ir viesnīcas. Viesnīca Tev vēl ir jāsameklē, viesnīcā var nebūt brīvas vietas, viesnīcā ir jāstāv garā rindā recepcijā, lai pierakstītos un tik pat garā, lai izrakstītos. Uz viesnīcas numuru Tu pus stundu nēsāsi savas mantas no sava autiņa un no rīta nēsāsi atpakaļ. Kemperī nekādas mantas, nekur nav jānes, rindā nav jāstāv. No rīta nomazgā savu krūzīti, un vari sākt braukt.
Esmu parastās stāvvietās un benzīntankos nakšņojis pat Austrijā, kur, liekas, klīst viedoklis, ka nevar.
Esmu ar kemperi iebraucis un nakšņojis Beļģijā, Briges vecpilsētā, iemetis parkošanās automātā 1 eur. Tas - kā mūsu Vecrīgā., u.t.t., u.t.t.
"Esmu ar kemperi iebraucis un nakšņojis Beļģijā, Briges vecpilsētā, iemetis parkošanās automātā 1 eur. Tas - kā mūsu Vecrīgā., u.t.t., u.t.t."
Es domāju, ka tev reāli paveicās, ka policisti neizrakstīja kvītiņu
eidis rakstīja: "Es domāju, ka tev reāli paveicās, ka policisti neizrakstīja kvītiņu".
Kādēļ lai policisti rakstītu kaut kādu kvītiņu? Kāds ir pamatojums, kur loģika šādā spriedumā?
Tātad - Briges vecpilsēta sākas ar vēsturiskiem iebraucamajiem vārtiem, pie kuriem atrodas ceļa zīme "virs 3,5 tonnām iebraukt aizliegts". Super, kemperim par 1 kg mazāk, tātad, iebraukt drīkst.
Braucam iekšā, pa sīkajām ieliņām daudz neriņķojam. Uzreiz atrodam vietu, kur ielas malā drīkst stāvēt. Ir sastājušās uz palikšanu pa nakti dažādi autiņi - vieglie, dažādi busiņi, u.t.t. Mēs atrodam brīvu vietu un ar savu kemperi apstājamies. Ielas malā maksāšanas automāts. Iemetu 1 eur un tas parāda, ka drīkst stāvēt līdz 8:00 nākošā rītā. Ok, čeku ielieku logā. Kur saskati pārkāpumu? Piecas vieglās stāv ceļa malā tukšas, vienā komercbusiņā - nezinu, neredzu, kas iekšā, u.t.t.. Bet mēs aiztaisam žalūzijas, cepam pankūkas, kemperī atkārtojam dažus dejas soļus, klausamies muzonu, tad paklīstam pa pilsētu, atgriežamies, ejam dušā, guļam.
Kur pārkāpums? Ceļas zīmes, kas ierobežo stāvēšanas laiku, nekur nav, ceļa zīmes "No camping!" nav, ceļa zīmes, kas norāda, ka ar kemperi iebraukt nedīkstētu - nav. Augstuma barjeras, kuras atsijā autiņus pēc augstuma, arī nav. Tātad, viss ir likumīgi un palikt pa nakti drīkst! Kemperis- arī tā ir automašīna un ja nav nav speciālas, kemperus diskriminējošas ceļas zīmes, tad uz viņu attiecas tie paši noteikumi, kas uz citām automašīnām.
ZZZZ rakstīja: Principā ar auto ceļot vairs negribās. Nesaskatu tur ne ērtību ne ietaupījumu. Tikai nogurums kas bojā atpūtu. Tad jau labāk pasēdēt pie datora un sameklēt akcijas avio un hotel paņem nomā mazu auto viss.
Viss atkarīgs no ceļošanas ilguma un tāluma. Pa Eiropu ir vērts braukt ar savu, ja brauc garajā atvaļinājumā. Neērtības mazajā auto un koferu stiepšana visnotaļ attaisno dienu turp un dienu atpakaļ ceļā ar auto. Vēl jau jautājums, vai ceļš ir nogurums vai ceļojums pats par sevi. Tikko kā reiz sāku likt kopā šīs vasaras izbraukuma plānu un nezinu pat ko darīt Polijā... Ilgāk par vienu dienu pa ceļam kavēties negribas, attiecīgi grūta izvēle, ko no tā plašā piedāvājuma, ko tur gribētos apskatīt, iekļaut.
Bradypus
Polijā pat mēnesis ir maz lai visu kārtīgi izbaudītu. Kā sāc no Goldapa-Gdaņska-Šcecina-Volbrica-Krakova maz neliksies. Un Polijā viesnīcas kempingi salīdzinot ar Vāciju ir divreiz draudzīgākas pret ceļotajiem!
Tieši par to jau runāju. Polija gan pašlaik tiek atstāta kā rezerve, ja nepietiek naudas/laika tālākam braucienam un vienmēr kaut kas pievienots maršrutā pa ceļam caurbraucot. Diemžēl daudziem jorpojām Polija prātā ir 90to gadu murgainās caurbraukšanas tēls, lai gan, ņemot vērā visas migrantu krīzes u.c. Eiropas pārmaiņas, Poliju šobrīd uzskatu par visdraudzīgāko un drošāko valsti Eiropā.
Kemperis Vācijā
Sveiki! Vēlos nopirkt ceļojumu kemperi. Nevis busiņu kurā dzīvo, bet tādu kuru velk kā piekabi. Skaots SSā, bet baigi mazs piedāvājums un tad ienāca prātā doma, ka braukt līdz Vācijai bez kempera un tur nopirkt. It kā cenai vajadzētu būt labākai un izvēlei 1000x lielākai. Ir kādam pieredze līdzīgā jautājumā? Varbūt varat ieteikt kur ir kemperu plači? Paldies