Tā nu kādu laiciņu tiek braukts ar citu auto (hyundai i20 active), kam līdzi nāca tikai remonta komplekts. Justos tomēr drošāk ar rezerves riteni, kuru ķibeles gadījumā varētu likt virsū - agrāk golfam bija pilnā izmēra ripulis, kas noderēja ne reizi vien pa gadiem. Tagad atduros pret jautājumiem - ko tad pirkt.
Visu pirms - pilnā izmēra vai mazais? Skaidrs, ka mazais domāts, lai tikai aizbrauktu uz servisu. Bet kāda ir tā starpība (nekad nav braukts ar mazo riteni) kopumā? Bagāžniekā apakšā it kā vajadzētu pietikt vieta pilnajam, bet jāpamēra drošības labad.
Tālāk izmēri - ideālā variantā pieļauju, ka vajadzētu identisku disku un identisku riepu, kā brauc iekdienā, lai vismazāk traucētu vai būtu kādas problēmas. Tā vismaz loģiski liktos. Šobrīd riepas virsū ir 195/55/16. Bet vai tur ir kaut kādas iespējas variēt ar tiem izmēriem (nu, protams, lai tas viss normāli iet kopā un nebūtu nedroši)? Tīri jautāju, ja atduros pret pieejamības un cenas problēmām diskam/riepai.
Tērauda vai vieglmetāla - vai būs kāda starpība, ja, piemēram, rezerves ritenis būs tēraudnieks (pieņemu, ka varētu dabūt lētāk)? Auto ir ar vieglmetāla diskiem.
Varbūt vēl kaut kas jāzina pērkot rezerves ripuli?
Iesaku meklēt pankūku, mazāk vietas aizņems. Attiecīgā par lietošanu - liec to pankūku aizmugurē [ja mīkstais priekšā - pankūku aizmugurē, un aizmugures ripuli priekšā] un dragā - ārpus ziemas sezonas pa lielam pajāt par izmēra atšķirību, arī 80 kmph vmax nav sevišķi svarīgs - ir gadījies ar divdesmitgadīgu pankūku divas nedēļas no vietas dragāt ikdienā ap 60 km, lielāko daļu pa granti, uz 90-120.
Ja nu gadījumā tev tur tomēr ir vieta pilna izmēra ripulim, tad, protams, tādu.
Es arī nesteidzīgi skatos pēc rezerves riteņa un esmu nācis pie secinājuma, ka pilna izmēra ir lētāk nopirkt nekā pankūku. Bēda tik, ka pilnais Leonā īsti neierakstās.
Autoram - tak pofig, kāds tas rezerves ritenis, galvenais, lai der uz auto. Netaisies taču ilgstoši braukt ar viņu.
Atkārtoju vēlreiz - ar attiecīgiem putuplasta ieliktņiem apkārt. VAG, cik esmu redzējis, mēdz izmantot šādu risinājumu. Senākos laikos gan darīja otrādi; vecajiem golfiem bija papildaprīkojumā pieejams grabažnieka tepiķis ar pacēlumu priekš pilnizmēra rezerves ripuļa - man tādu nākas priekš gāzes balona izmantot...
Visiem automobiļiem un piekabēm uz vienas ass jābūt vienādām riepām – gan pēc pielietojuma (vasaras, ziemas) un izmēriem, gan arī viena izgatavotāja vai preču zīmes (nosaukuma) riepām ar vienādu protektora zīmējumu;
Tāpēc jau tas ir rezerves rats, lai ar viņu brauktu uz mājām/servisu, nevis ceļojumā uz Poliju. Ir bijis, ka policija aptur un pamana bagāžniekā tikko nomainīto sadurto ratu - teorētiski tu laikam tad kautko pārkāp, jā, bet normāls cilvēks tev sodu par to neliktu, man toreiz arī ne. Kas notiek, ja sanāk iepērties avārijā un tev ir rezerves rats virsū, vai apdirsinātāji to neizmanto kā ķeksi regresam, nav ne jausmas.
P.S pašam visiem ģimenes auto ir pilna izmēra ripuļi, un nevienam vienādā piektā riepa, bet nu kā jau teicu - ar rezervi apkārt lieki nevizinos.
Mani arī nav sodījuši, bet pirku 5 riepas un disku, kas noderēja samainot vienu cauro stipri pabojāto. Kā arī esmu saskāries,ka pēc 3 gadiem riepu modeļi ir pamainījušies un nav kur nopirkt 1 tādu pašu riepu. Bija vēl daži komplekta piedāvājumi pēdējās 4 no noliktavas. Kasko ir gan protektora gan pārsniegtais ātrums iekļauts, nav ne jausmas kā traktētu rezerves ratu avārijas gadījumā.
Jā, tā tādā zināmā mērā loterija. Var gadīties, ka viena sabojāta riepa nozīmē izmestu pāri, jo, kā jau minēji, vairs nevar tādu pašu iegādāties. Piecām riepām, ja arī disks ir tāds pats kā citi, ir shēmas, kā ratus mainīt (rotēt) starp priekšu un aizmuguri (atkarībā no piedziņas) lai visas piecas nodiltu vienmērīgi. Tas gadījumam, ja pa visu laiku to rezervi tā arī neievajagas, bet nu vismaz riepa tiek arī lietota.
Par to, vai ievajagas - gadās, ka gadu nobrauc, un ne reizi nevajag, bet ir gadījies, ka vienā 60km braucienā sadur riepas divreiz.
Nu tak skaties, ko Lynx saka - būtu jau jābūt baigajam krānam tam CP darbonim, lai piekasītos. Nu būsim reaālisti - pērku jaunu riepu komplektu (viens ziemai, viens vasarai) un vēl 5o riepu katram klāt - rezervei? Nu taču nē. Un visticamāk komplektu nobrauksi, bet rezerves ratu pat neizmantosi.
Starp citu, idejiski ziemeni vai rupjo protektoru noteikti lietot būtu labāk, bet kaut kā pašam ir sanācis, ka allaž sadurt sanāk vasaras periodā. Un esmu apklaušinājis citus - līdzīgi.
Rezerves riteņa iegāde
Sveicināti,
Tā nu kādu laiciņu tiek braukts ar citu auto (hyundai i20 active), kam līdzi nāca tikai remonta komplekts. Justos tomēr drošāk ar rezerves riteni, kuru ķibeles gadījumā varētu likt virsū - agrāk golfam bija pilnā izmēra ripulis, kas noderēja ne reizi vien pa gadiem. Tagad atduros pret jautājumiem - ko tad pirkt.
Visu pirms - pilnā izmēra vai mazais? Skaidrs, ka mazais domāts, lai tikai aizbrauktu uz servisu. Bet kāda ir tā starpība (nekad nav braukts ar mazo riteni) kopumā? Bagāžniekā apakšā it kā vajadzētu pietikt vieta pilnajam, bet jāpamēra drošības labad.
Tālāk izmēri - ideālā variantā pieļauju, ka vajadzētu identisku disku un identisku riepu, kā brauc iekdienā, lai vismazāk traucētu vai būtu kādas problēmas. Tā vismaz loģiski liktos. Šobrīd riepas virsū ir 195/55/16. Bet vai tur ir kaut kādas iespējas variēt ar tiem izmēriem (nu, protams, lai tas viss normāli iet kopā un nebūtu nedroši)? Tīri jautāju, ja atduros pret pieejamības un cenas problēmām diskam/riepai.
Tērauda vai vieglmetāla - vai būs kāda starpība, ja, piemēram, rezerves ritenis būs tēraudnieks (pieņemu, ka varētu dabūt lētāk)? Auto ir ar vieglmetāla diskiem.
Varbūt vēl kaut kas jāzina pērkot rezerves ripuli?
Paldies!