Tauta jūs esat dīvaini, ja tā gribas kaut kam ticēt, tad labāk ticat Dievam, "viņš slauc" tikai 10%. ;)
P.S. un pie reizes ja ļoooti nožēlojat atlaidīs jums jūsu Euro5/6 dīzeļu un benzina grēkus ...
Tauta jūs esat dīvaini, ja tā gribas kaut kam ticēt, tad labāk ticat Dievam, "viņš slauc" tikai 10%. ;)
P.S. un pie reizes ja ļoooti nožēlojat atlaidīs jums jūsu Euro5/6 dīzeļu un benzina grēkus ...
Ne jau dievs slauc, mācītājs prasa 10%
Cilvēkam (daudziem tūkstošiem cilvēku) ir 2k vērts auto.Viņš "operē" vēl ar 2k iespējamai tā nomaiņai uz "labāku" auto.Sakiet lūdzu, kāda "atlaide" (vai kompensācija, vai atvieglota līzinga iespēja) viņam būtu jāpiešķir, lai viņš parakstītos uz 30-40k vērta elektroauto iegādi? Kurš "garantēs", ka viņš kaut/kādā laika periodā spēs samaksāt līzingu (pēc shēmas "aizņemies atbildīgi") ? Valsts garantēs, vai priekšābaucējs garantēs,lohi apmaksās, vai kas tad īsti te notiks?
Valsts viņam garantē sabiedrisko transportu pa paša līdzekļiem. Un ja nedzīvo kur brauc sabiedriskais, lai pārvācas uz vietu, kur brauc. Pa paša līdzekļiem. Kaut kā tā.
Tūlīt būs eDacia pa 10K
Tas, ko viņi pagaidam ir pateikuši, ir, ka Dacia Spring būs līdzīga cena iegādē un lietošanā kā iekšdedzes auto, un ka būs lētākais elektroauto tirgū. Tas var būt arī 15-17-18 tūkstoši. Bet, lēšot, ka tas izstrādājusm Ķīnā maksā ap 8000 (laikam), tad domāju, ka reālā cena ņemot vērā visu iepriekš minēto, būs 12-15 tūkstoši.
Kas vienalga ir ļoti OK.
Visai iespējams, ka tādu nopirkšu.
Bet savu Veco auto tu (protams) utilīzēsi.Vane?Ko? Un tā darīs daudzi.Daži vēl (aiz cieņas) pirms uttilizācijas to apaus ar svaigām Godiojār ražojuma kalošām.Jā.
ps,- beidzamajās 3d beidzot jūtu, ka (manam) vecajam auto strauji pieaug Cena (manās acīs)..
Pilnu bāku pielejot cena dubultā?
galvenais ir nevis cena, bet tehniskie parametri. Var uztaisīt eauto par 5000, ar nobraucamo distanci 50 km... bet kam tāds sūds būs vajadzīgs.
Bet elektroauto nobraucamā distance ar cenu ir ļoti sasaistīta.
Lūk elektriskais auto par 960 usd.
Nuja, bija tā ka psrs laikos lietots žigulis bija dārgāks par jaunu žiguli
Pirms 45g jauns vaz2101 pēc psrs goscenrāža maksāja 5600 rubļu.Zaz968 bija pa 3700 rub.Bet jauna gaz24volga visus 15800.Nopirkt jaunu/veikalā (garāmgājējs) nevarēja nevienu.Jo tie visi bija jau iedalīti stingri pēc deguniem un nopelniem.Atlika gaidīt- ka nopirks kāds, kam "pienākas" un par 3x cenu uzreiz pārdos tīkotājam no malas.Samaksāt protams varēja "dalītājiem" un nokļūt izredzēto rindas galvgalī.Bet no rokas pārdodamais ar 10km noskrējienu bija tomēr daudz dārgāks, nekā lietots ar 10tūkst (2/3jāJā spidometra riņķī;)).
Atkal teikas.
Tā jau uzreiz 3x dārgāk, kā tad.
Visa atšķirība bija, ka ar toreizējo deficītu un relatīvo darbaspēka lētumu dajebko stutēja atpakaļ uz ratiem.
Jā, ja varēja tikt pie 'galiem' tad gadu-divus vecu žiguli pārdodot varēja nopirkt cenas ziņā jaunu. Bet cik tad tādu bija? Turklāt bija n tie likumi un liegumi. Mans fāters pirka žiguli no tipa, kam bija pienākusi rinda, bet nebija naudas - un gadu brauca ar tā tipa pilnvaru. Gan jau, ka viņam kaut ko uzmeta pa virsu ar'. Pēc nepilniem diviem gadiem pārdeva, un drusku pieliekot nopirka jaunu, jo bija pienājusi viņa rinda. Tas bija 80. gadu sākumā.
Manu 2 kapeiku vērts viedoklis, kādu nu varu atreferēt.
Nav jēgas diži strīdēties- interesenti paliktu bez vērtīgas vēsturiskas info.Katram textam ir zemteksts un konteksts.Jēdziens "3x dārgāk" vnk nozīmē ka "daudz dārgāk".70/80to mijā,kad trūka gan mantu gan naudas, bija radikāli cita cenu veidošanās situācija, nekā jau 80to beigās,kad pieejamo mantu daudzums vairs netika līdzi naudai.Bet 90to sākumā kļuva vēl savādāk.Jautājums, ar ko/kurš tad nodarbojās un no kurienes ir ņemta info.Dažs labs students varēja nopirkt lietotu volgu arī 80to sākumā.Bet tur bez naudas vajadzēja arī smadzenes un tas bija riskantāk, nekā starp radiem,paziņām un ar pilnvaru.Mēs pat neesam "nodefinējuši", kāda kuros laikos bijusi ienesīgākā tā saucamā uzņēmējnodarbe.
"Visa atšķirība bija, ka ar toreizējo deficītu un relatīvo darbaspēka lētumu dajebko stutēja atpakaļ uz ratiem." - nu, tajā laikā pietrūka visādu mūsdienu metālapstrādes tehnoloģiju, kā arī rezerves daļu kvalitāte smagi kliboja...
smaidiigais rakstīja: Atkal teikas.
Tā jau uzreiz 3x dārgāk, kā tad.
Visa atšķirība bija, ka ar toreizējo deficītu un relatīvo darbaspēka lētumu dajebko stutēja atpakaļ uz ratiem.
Jā, ja varēja tikt pie 'galiem' tad gadu-divus vecu žiguli pārdodot varēja nopirkt cenas ziņā jaunu. Bet cik tad tādu bija? Turklāt bija n tie likumi un liegumi. Mans fāters pirka žiguli no tipa, kam bija pienākusi rinda, bet nebija naudas - un gadu brauca ar tā tipa pilnvaru. Gan jau, ka viņam kaut ko uzmeta pa virsu ar'. Pēc nepilniem diviem gadiem pārdeva, un drusku pieliekot nopirka jaunu, jo bija pienājusi viņa rinda. Tas bija 80. gadu sākumā.
Manu 2 kapeiku vērts viedoklis, kādu nu varu atreferēt.
Vectēva māsa bija rindā uz Zaz. Pienāca rinda, bet naudas nebija. Mans vectēvs viņu iedeva naudu un paņēma zapi sev.
Mani vecvecāki pie viena no saviem Zaz tika, nopērkot laimējušu loterijas biļeti.
FB marketplace jau piedāvā Nissan Leaf par 6k€
Tā lūk no tiem ķīmiskajiem atkritumiem arī atbrīvojas - pārliek galvassāpes uz citiem, pēc tam kad auto ir kapitāli sevi atpelnījis. Man gan interesē kāda jēga pirkt lietotus EV jo.pēc būtības tie valsts CO2 pēdai nedod neko ...
Te pat tīri aprēķinu metodikas dēļ izskatas ka butu japāriet uz H2 :
m.likumi.lv/ta/id/296651-siltumnicefekta-gazu-emisiju-aprekina-metodika
Un vēl man izskatas, ka atkarība no tā, kā tad galu.galā šo metodiku piemēro, rezultāts ar EV var nemaz nebūt labs ...
Un izskatas ka tas ari bijis par pamatu tai patēriņa jaunajai aprēķinu metodikai, lai EV neizskatītos vienkārši "sūdīgi" ...
Tik kur lai to ūdeņradi rauj, kaut kā apkārt tas nelidinās.
Pareizais jautājums nav kur lai rauj, jo ir 2 vispārzināmi veidi, bet mani atklāti ļoti interesē kā tajos H2 izmešu aprēķinos ir iekļuvusi konstante kas ir 0.094 - formula ir :
(nobraukums gadā)*0.094/1000
Mums jānopērk kādas 10 H2 tramvaju ūdenraža piekabes, jāvazā līdz - tā lai nobraukums būtu kādu pus-miljonu vērts ( ūdeņradi bāziet kur gribat - nav svarīgi) , un mums neko, nu pilnīgi neko vairs ekoloģijas labā nebūs jādara ...
Kaut gan labāk kādu lokomotīvi vai kaut ko tādu aizvietot, bet lai labi daudz brauc apkārt ...
Pat EV formulā figurē elektroenerģijas ražošanas faktori, bet te "zero", zilch, none ...
Bet jūs jau zināt, ka valdiba uz nākamo gadu neplāno nekādu atbalstu EV?
Iespējams elektriskais auto atjaunos ceļmalas krogus. Vai kaut ko līdzīgu. Zirgu kādreiz vajadzēja atpūtināt pa nakti, savukārt elektroauto vajadzēs lādēt stundām ilgi, vai gaidīt rindā. Līdz ar to uzlādes vietās būs biznesa niša moteļiem ar koplietošanas telpu uzkošanai un iedzeršanai.
Ātrās uzlādes ? Pat ja pieejamas, tās neglābjami saīsinās baterijas kalpošanas laiku, un bieži tādas varēs atļauties turīgi cilvēki vai arī tādi, kas iecerējuši savu auto pietiekami ātri padarīt par nākošā īpašnieka problēmu.
Redz, kā - Citadele teju seko manam ieteikumam par atvieglotiem noascījumiem tieši EV līzingam. Gan sākumā - uzņēmumiem akcija. FB profilā man izlec ik pa laikam.
Šodien redzēju Rīga Tesla 3 ar parasto numurzīmi! Kur prikols? Vai esmu kko paladis garām...
Nezinu konkreto, bet ja man ir induvidualizeta numura zīme a la AA 17, tad es to gribu turpinat izmantot nevis kaut kadu EX 1234.
P.S. numura zīmes a la WALA kurš katrs var nopirkt pa 2+K bet AA 17 visticamāk vispār tik pa blatam ..
un tamdēļ nepirksi EV ?
WALA pārtaisa zilu , ja nu kas ...
PS. to savu XX17 pārdod , sanāks zilai WALAi , nu kā tai dziesmā par zilo vali
Bija IM 23, pat nobildēju...bet esot šādam numuram nezūd priekšrocības bezmaksas stāvvietās, sab.transporta joslu lietošana?
Šodien ziņo ka rīt būs kārtējā rekorcena elektrībai biržā rīt ap 17 stundas cena ar PVN 75 centi kWh.
www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/LV/Daily/?view=table
Stabiņam, lai tas pieņemtu bankas kartes taču vajadzīgs internets. Mobi aplikācijai nevajag?
Parasti jau nobraukuma km pazūd momentā, kad ieslēdz apkuri un atjaunojas, ja tūlīt izslēdz! Pat M-iev. Kuram jaunajam tad tā nav?
Ja nesaprati tad pie pirmās uzlādes kastes viņi uzlādēties nevarēja jo telefons viņiem bija hujavejs.
to sapratu. Vnk spriežu, kāpēc problēma bankas kartes pieņemt. Acīmredzot Nets un bankas pakalpojums dārgs. Man gan Mobi izdodas apmaksāt arī ar Huawei.
Pēc cenas sanāk, ka braukuši ar id4. Pēc nobraukuma neprognozējamības, ka cits auto.
idiotam idiota problēmas
Ka tikai "1.stabiņam" nebija atsprādzis internets kā tāds. Ja apraksts pareizs, viens cits nebija varējis vēl pēc viņiem to izmantot.
Visa problēma, ka viņi nemainīja attieksmi un necentās gūt no ceļojuma prieku. Iedomājies, nieka 40 km ceļojums, bet apgūtas 3-4h, redzēts tik daudz!
Tā kā tas uzladets.lv tirliņš ar savu ekovāģi brauca uz Šauļiem pēc bulkām un pamanījās 4x lādēties. Mēs varētu gan smiet, ka pat ar LPG 1 piegājienā to visu varētu paveikt, bet viņš redzēja tik daudz. Jelgavu pat 2x! Tas gan laikam nebija lielos mīnusos. Būtu vēsāks, tad varētu redzēt vēl vairāk.
Gatavojaties rakstīt projektus. Nākamgad būs daudz elektriski jaunumi.
Vispār viņiem derētu testēt to elektroauto rīt vēlreiz. Jau patlaban ir -14C. Varētu labāk redzēt, cik kilometru baterija nodrošina ar apkuri un cik bez.
Kā Latvijā atbalsta elektroauto iegādi, ko vajadzētu ieviest?
Elektroauto priekšrocības Latvijā ir:
Bezmaksas stāvvietas Rīgā
Drīkst braukt par sabiedriskā transporta joslu