iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
raimondsm 26.05.2019 0:20

Ja tā ir tehniska diskusija, tad diskutējam par tehniskiem argumentiem. Spiediens, spiedienu starpība, kompresija. Vecais stāsts par benzīnu un dīzeli.

Jebkuram siltuma dzinējam darbs, ko var iegūt no tā, ir proporcionāls starpībai starp sākuma spiedienu un beigu spiedienu izplešanās fāzē. Līdz ar to sākuma spiediena palielināšana ir efektīvs veids, kā palielināt iegūto darbu.

-----------------

Kas ir ar efektivitāti un zudumiem elektroiekārtās. Kādi tur ir faktori?

PASKAIDRO SAVU NOSTĀJU!

Jāpārliecinās, vai domājam vienādi par fizikas pamatlikumiem, citādi nav kopīgas valodas un nesanāk saruna.

raimondsm 25.05.2019 22:23

Kas nosaka iekšdedzes dzinēja efektivitāti?

--------

Ar ko ļoti būtisku atšķiras īsts elektroauto no hibrīda, kad tie abi brauc tikai uz elektrību?

Bradypus - Neatšķiras (ja ar tavu formulējumu ir saprotams "plug-in hibrīds) . Ja tev liekas savādāk, paskaidro savu nostāju.

Nav pareizi. Kādi parametri raksturo īstu elektroauto un kādi - hibrīdu?

Kāds bija arguments par labu metāna izmantošanai elektroenerģijas ieguvei?

raimondsm 25.05.2019 22:06

2) "Kas nosaka zudumus?", "Tātad - par zudumiem. Parametrs?" - tev jau paspēja citi atbildēt: "lietderības koeficients ir attiecība starp iztērēto enerģiju un izdarīto lietderīgo darbu". KO tu vēl gribi?

Nav pareizi. Katrai sistēmai ir parametri. Iekšdedzes dzinējam stāsts ir par temperatūrām, spiedieniem, elektrībai ir citi parametri, kādi tie ir?

3)"Kāds process jāsaprot, lai pateiktu, ka noteikti ne vairāk!" Tas ir jautājums, vai kā?

Jā, tas ir jautājums. Iekšdedzes dzinējam viss ir skaidrs - labs dīzelis ap 50 procentu degvielas pārvērš kustības vai elektroenerģijā.

Elektrība darbina visādus agregātus, lampas, motorus, kompresorus, pastiprinātājus, visu ko. Kādi parametri nosaka, cik aizies derīgā enerģijā, cik - siltumā. Siltumu pieņemam kā zudumus, lai gan to arī var izmantot.

1) "elektriskajai ķēdei - kas?" - godīgi atbildēju ka nezinu. Ok, parupjāk pieprasīju atbildi. Tavs nākamais koments atkal tāds pats: "Es te saku priekšā" - nu ko tu saki priekšā? Ka audim 385V sistēma? Man vilkt paralēles ar trīsfāzu asinhrono dzinēju? KO man no tā secināt? Nesaki priekšā, saki līdz galam. Pīsim iekšā rekuperāciju un ar to, ko dabūjam atpakaļ, tad maskēsim to, kas ir sasilis un izkūpējis? NU paskaidro trijos vārdos, lai jebkurš lauķis saprot.

Nu ir jābūt kaut kādam funktierim, kāpēc nav 12 voltu sistēma. Kāds tas ir? Kāds ir tehniskais pamatojums kāpēc vispār izmanto augstāku spriegumu?

raimondsm 25.05.2019 21:33

Tas viss ir jauki. Lai diskutētu par elektrību, jāzin daži pamatlikumi un viss. Nevar tā prasti pieņemt, ka " ja jau Audi inženieri izmanto elektronikas un akumulatoru siltumu, tad jau tas viss process ir neefektīvs".

Ar ko ļoti būtisku atšķiras īsts elektroauto no hibrīda, kad tie abi brauc tikai uz elektrību?

--------------

Tas degvielas vedējs to kravu ved pa ceļu, tērē degvielu, nolieto mašīnu, jāmaksā alga šoferim, daļu ceļa tas veic pa apdzīvotām vietām un tad, kad to degvielu salej bākās, tad vairāk par pusi no tam tonnām izmanto, lai sildītu gaisu.

Dabasgāze iet pa trubām un tur ari ir izmaksas - uzturēt tās trubas kārtībā, uzturēt depo Inčukalnā vai citu krātuvi. Tur ir infrastruktūra, kas jāuztur.

Tad ar to metānu darbina ģeneratoru un saražo elektrību. Metāns kā degviela diezgan būtiski atšķiras no citām degvielām. Kādas ir tās atšķirības? Elektrības ražošanas procesam ir daži blakusefekti. Kādi tie ir?

Kāpēc elektrībai ir pārvades zudumi? Kas to palielina un kas samazina?

raimondsm 25.05.2019 9:29

Nu redz, pārgājām uz rupjībām.

Tas ir pat labi, ka ielikāt šo "argumentu' - "elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru..." Tas parāda pamatu tām kļūdām.

Tas izklausās labi un viegli, tāpat, kā tas, ka enerģiju taču ražo no oglēm (pēc noklusējuma - visu vai gandrīz visu, vai vismaz lielāko dalu). Vidējais patērētājs to izlasa un tik atkārto.

Tad jau tā domājot sanāk, ka elektroauto nav jēgas, jo tāpat enerģiju ražo no oglēm un, ja jau Audi izmanto siltumu no komponentu elektrosilšanas, tad gan jau "elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru..." Tā viņi domā un tam tic, jo tas izklausās viegli un saprotami. Nav tur jāiedziļinās 9.klases fizikā.

Patiesība ir citāda - lielu dalu enerģijas neražo no oglēm. Konkrēti Latvijā tie ir HESi un dabasgāze. Starp citu, kāds tur bija tas arguments, kāpēc saražot enerģiju no gāzes un uzlādējot to auto, var sanākt diezgan ekonomisks tas process. Kur ir tas knifs? Kādi bija argumenti?

Tad kā tur bija, kāpēc elektroenerģijas zudumi ir daudz mazāki. Kas tur ir ar to insideevs.com/news/343018/audi-announces-4-new-plug-in-hybrids-q5-a6-a7-amp-a8/ augstsprieguma sistēmu. Kāpēc tādu lieto? Es te saku priekšā.

Ar ko būtisku atšķiras ekpluatācijas elktrorežīmi plug-in hibrīdam no elektroauto?

raimondsm 24.05.2019 21:43

"elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru..."

Iekšdedzes dzinējam Karno cikls

elektriskajai ķēdei - kas?

raimondsm 24.05.2019 19:45

Tā tie mīti rodas.

raimondsm 24.05.2019 17:29

Kas nosaka zudumus?

Citādi sanāk pieņēmums - "redz ka elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru"

raimondsm 24.05.2019 17:04
raimondsm 24.05.2019 16:50

Vispār laba doma.

raimondsm 24.05.2019 15:17

Principā elektroauto uzlādes problēmu eleganti atrisina akumulatoru standartizācija un gatavu akumulatoru nomaiņa.

-----------------------

www.uzdevumi.lv/p/fizika/9-klase/elektriskas-kedes-6312/re-ab519dc8-2129-40cf-8bf6-e9f68a7d3591

Tātad - par zudumiem. Parametrs?

raimondsm 24.05.2019 12:29

lynx85 "No raksta par audika hibrīdu:

"Zem automašīnas bagāžnieka iebūvēts 14,1 kilovatstundu litija jonu akumulators, kas sastāv no 104 prizmatiskām šūnām. Lai nodrošinātu optimālu temperatūru, tā dzesēšanas sistēma savienota ar gaisa kondicioniera sistēmu, kā arī elektromotora un jaudas elektronikas zemas temperatūras nodrošināšanas loku. Augstsprieguma komponentu radīto siltuma pārpalikumu izmanto, lai apsildītu pasažieru salonu."

Tātad - salādējam aķi, un kad braucam, ar PAPILDUS izdalīto siltumu sildam salonu.... redz ka elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru..."

Kāds process jāsaprot, lai pateiktu, ka noteikti ne vairāk!

raimondsm 24.05.2019 11:54

Un tātad- kāds process nosaka elektroiekārtas efektivitāti.

raimondsm 24.05.2019 11:41

Jebkurā gadījumā šim degvielas ieguves procesam visi iegūšanas posmi ir daudzmaz redzami un saprotami.

raimondsm 24.05.2019 10:51

Iekšdedzes dzinēja efektivitāti nosaka un ierobežo Karno cikls.

Kas nosaka elektroierīču efektivitāti?

Kā citādi var risināt tos elektronikas un akumulatoru karšanas jautājumus?

--------------

Ja mums vispār ir pieejamas kāda pilna degvielas ražošanas cikla izmaksas maksimāli precīzi, tad tā ir biodegviela - rapša eļļa un biodīzelis.

Hektāra apstrādes izmaksas var uzskaitīt, patērēto degvielu un traktoru amortizāciju, kaltes un eļļas spiešanas izmaksas arī. Kas jums dos precīzus naftas rafinēšanas vai akumulatoru ražošanas procesu aprakstus?

raimondsm 23.05.2019 23:06

Kādi ir divi galvenie veidi, kā vispār regulēt jaudu.

Piemēram, labam skaņas pastiprinātājam vai metināmajam.

raimondsm 23.05.2019 21:30

www.globosurfer.com/best-portable-saunas/

800W tējkanna ar vāku un trubu tvaikam

--------

pārgājiena variants - plēves telts, sanes no ugunskura akmeņus un lej virsu ūdeni

raimondsm 23.05.2019 21:06

Ir jāsaprot elektronikas komponentu un akumulatoru dzeses principi. Kāpēc tie jādzesē. Par kādu slēgumu ir stāsts.

raimondsm 23.05.2019 20:52

Komerctomātam prasības ir stingrība un transportējamība. No tā - īpašas šķirnes un tomāti tiek novākti vēl īsti negatavi.

Mājas tomāts tiek lietots, kad tas jau ir pārgatavojies, ieplīsis no karstuma un aromātisks. Apmēram tā.

Pie tam tad var audzēt visādas škirnes - skābākus un saldākus, gaļīgākus, miltainākus vai sulīgākus.

www.ebay.com/itm/RARE-Tomato-Black-Elephant-10-seeds-UK-SELLER/172598371804?hash=item282faa25dc:g:YroAAOSw8w1X4Q5p

www.ebay.com/itm/ORGANIC-VEGETABLE-TOMATO-BRANDYWINE-BLACK-60-FINEST-SEEDS/390866363680?epid=1356716428&hash=item5b01736520:g:TGsAAOxybetR9nq1

raimondsm 23.05.2019 6:52

Nu ja. Degviela jau pati izplūst no zemes pa tiešo benzīntankā jau sadalījusies frakcijās - benzīns, dīzelis un eĻĻas.

raimondsm 22.05.2019 23:56

Ir viegli kļūdīties, ja lasa reklāmu prospektus un fizikas likumi piemirsušies.

raimondsm 22.05.2019 23:39

Pie tam par jauna vai pajauna auto cenu sanāk visādas citādas labas lietas. Zeme. Māja ar zemi. Mežš.

Tā kā viens no risinājumiem tiešām ir 2 auto. Viens drusku apskretis Audi 80 ar gāzi ap 1990.- 95.gadu. Un otrs, jaunāks, ap 2000- šā 2005 vai līdz 2010 gada auto.

Tam Audi 80 izbira aizmugurējais stikls. Visas aizmugurējās durvis šrotā 15EUR un pusdienas nemtne ar vadiem. Pēc tam darbs dārzā ar kopējo platību 2ha.

Ja pietiktu gan tam gan tam, tad buutu jaunāks auto.

raimondsm 22.05.2019 19:28

Elektronikas komponentu un baterijas dzesēšana ir tomēr kaut kas cits, nekā motors.

Tur ir pavisam citi skaitļi, kā iekšdedzes motoram, kurš PUSI degvielas potenciālās enerģijas pārvērš siltumā.

Pie tam, pat ja no 12kwh puse enerģijas aizietu siltumā, akumulatoram veselu stundu darbojoties vai to lādējot uz pilnu jaudu, tas būtu 6kwh stundā!

raimondsm 20.05.2019 8:19

Kāds progress?

raimondsm 17.05.2019 10:55

Jau taisījos atgādināt, ka tam vispār nav cita varianta, kā pilditā stieple un to viegli internetā var atrast, bet pēc šī saita, kur apgalvots, ka tas ir MMA aparāts, pat nezinu, kam ko pārmest. NU kur tā var sa.... iespēju noskaidrot, kas tas par aparātu ir.

www.semicom.lv/M%C4%81ja_d%C4%81rza_piederumi/Metin%C4%81%C5%A1anas_apar%C4%81ti/Metin%C4%81%C5%A1anas_apar%C4%81ti_metin%C4%81mie_apar%C4%81ti/Stanley_Pusautom%C4%81ta_tipa_metin%C4%81mais_apar%C4%81ts_MIKROMIG_10870__2609937_1269.html

ebay gan viss kārtībā, jau nosaukumā pateikts - no gas

www.ebay.com/itm/Saldatrice-a-filo-NO-GAS-compatto-95amp-Stanley-MIKROMIG/140349762994?hash=item20ad7f6db2:g:yoQAAOSw-pNbwHU5

Jebkurā gadījumā katrs var nopirkt šādu vai ko dārgāku ar Mison gāzi un pamēģināt. www.aga.lv/lv/products_ren/cutting_welding_gases/shielding_gases/mison_shielding_gases/index.html

Lasītākie raksti

Jaunie raksti