Kārtot: Augošā secībā
1 2 3
raimondsm 26.12.2019 16:02
raimondsm 24.12.2019 11:14

Priecīgus Ziemassvētkus! Pret tādu loģiku man nav ko teikt.

Bradypus 30.01.2019 12:46 Nepareiza doma pašos pamatos. Transports ir viena no industriālās revolūcijas komponentēm, kas dažos gadu desmitos ir strādnieku no padsmit stundu 7 darba dienām pazemē, ogļu putekļos, izcēlusi uz 8 stundām birojā, kur vēl darba laikā var internetā pasūdzēties, ka dīzeļa ogļu putekļi ir drausmīgi kaitīgi. Pārāk ātri esam pieraduši pie labas dzīves un gribam iznīcināt to, kas mums šo labo dzīvi ir nodrošinājis.

raimondsm 30.01.2019 13:08 Kādā veidā industrijas vēstures fakti atspēko pierādītu piesārņojuma ietekmi uz cilvēku?

en.wikipedia.org/wiki/Coalworker%27s_pneumoconiosis

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4556416/

www.ucsusa.org/clean-vehicles/vehicles-air-pollution-and-human-health/diesel-engines#.XFGFnt9fhmM

Bradypus 30.01.2019 13:13 Kādā veidā? Spējot aptvert, ka ir vērts nomirt dīzeļa dēļ pāris gadus agrāk, ja ieguvums kopējā dzīves līmeņa pieauguma dēļ ir desmitgadēs. Kamēr nav atrasta alternatīva, nevajag nīcināt to, kas ir mūsu dzīves kvalitātes pamatā un atgriezties pagātnē, kura patiesībā nekad nav bijusi skaista un viegla.

raimondsm 22.12.2019 10:51

Strīdos ar globālās sasilšanas noliedzējiem (deniāļiem) diezgan bieži atklājas, ka tie deniāļi zinātņu pamatus īsti labi nezina. Mileniāļi nav daudz labāki un viņu skolas laiks sakrita ar eksakto priekšmetu krīzi un iespējām izvēlēties, ko mācīties, ko ne.

Tad tur vēl visu ietekmē vecā parauga rūpnieki, kas uzskata, ka resursus var un vajag tik grābt un grābt, izmantot, dzīt ekonomiku un pelnīt un kas pēc tam - tas būs pēc tam, tas viņus neinteresē.

Tad nu uztaisa uz personībām orientēto diskusiju - tu esi par Grētu vai par Trampu!

Kā tās ozona procenta daļas pamanās to ultravioleto starojumu bremzēt vai CO2 siltuma starojumu ietekmēt tur jau vairs nevienu neinteresē.

Jūs to zināt?

raimondsm 21.12.2019 20:50

Ļoti vienkārši - dabasgāzei ir politiska komponente, tomēr tīri ķīmiski tā ir CH4, kas sadeg par CO2 un H2O. Protams, gāzei ir savi piemaisījumi, daļa no tiem tāpat tīri sadeg, daļa ir jāfiltrē. Palasam par celulozi, lignīnu, malkas mitrumu, koksnes pārtvaices produktiem.

Dabasgāzes ekoloģiskums ir skaidrots jau vairākas reizes.

Dažādu sadzīvē lietojamu preču reciklēšanas process ir atsevišķa tēma, kur būtu vēlams tomēr konkrēti aprakstīt katru procesu atseviški.

raimondsm 21.12.2019 9:09

Ekoloģiski būtu organizēt svētku iepirkšanās ekobusu ar 15 vietām, kas apbraukā iepirkšanās vietas. Tā 5 vai 10 auto vietā brauktu tikai viens transporta līdzeklis.

raimondsm 18.12.2019 22:27

Ir ļoti daudz dīzeļu. Variants 1 - aizstāt visu ar jauniem auto. Elektro, gāzes, benzīna.

Variants 2 - nomainīt tiem dīzeļiem motorus. Variants 3 - modificēt dzinējus.

Nopirkt 100 000 jaunu auto par 30 000 maksā 3 miljardus.

Ielikt tiem jaunus gāzes motorus par 10 000 maksā 1 miljardu.

Pārveidot 100 000 lietotu auto par 3 000 maksā 0.3 miljardus.

Praksē droši vien 70 000 pārveidot nav jēgas, tomēr kādus 30 000 varbūt ir vērts un kādus 5 -10 gadus tie funkcionēs gana labi.

--------------------------------

Tehniski meklējot, kādu motoru vajag pārveidot, gan jau var atrast tādus motorus, kas ir ļoti labi pārveidojami, taču tie ir tik maz izplatīti, ka liela ekonomiska ieguvuma tur nebūs. Gan jau būs tādi, kuru ir daudz, bet pārveidošana ir salīdzinoši dārga. Un visādi citādi varianti.

Ja establišmentu TIEŠĀM INTERESĒTU īsta ekoloģija, tad ņemtu kādu no vecajiem dzinējiem, kas ir pierādījuši, ka tie spēj darboties arī pēc pusmiljona kilometru nobraukuma. paņemtu no tiem mehānisko konstrukciju un tam visam pa virsu uzkonstruētu jauku CNG vai LPG dzinēja galvu un piedevas.

Un protams, visādi organizatoriski mēģinātu samazināt vajadzību braukt vispār un visadi stimulētu sabiedriskā transporta izmantošanu.

raimondsm 17.12.2019 11:56

www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a15942295/heres-exactly-how-infinitis-variable-compression-engine-works-and-why/

Tajā maināmas kompresijas variantā, kad kompresija benzīna dzinējam mainās no 8/1 līdz 14/1 ņem vērā to, ka faktiski jau tā detonācija būs tikai pie lieliem apgriezieniem, lielām slodzēm un daudz degvielas cilindrā.

Tāpēc, ja ierobežo maksimālo jaudu, to kompresiju varētu atstāt, teiksim, 1/10.

Tādējādi pie mazām slodzēm tas LPG vai CNG dzinējs darbotos ar augstāku kompresiju un tas griezes momenta zudums būtu mazāks.

------------------

No 100 dīzeļauto, pieņemsim 30 ir par vecu, lai tur ko mainītu, 50 tās izmaiņas ir par sarežģītu, bet 20 kā reiz par pāris tūkstošiem euro turpmāk vismaz 5 gadus darbojas ar LPG un sanāk gan ekonomija, gan ekoloģija.

raimondsm 16.12.2019 21:05
raimondsm 16.12.2019 14:00

Bet to taču var apspriest mierīgi, tehniski. Labi, starplika ir problēma, varbūt ir kaut kāda konstruktīva doma, kā to kompresijas pakāpi citādi atrisināt.

Un vēlreiz atgādināšu - tās ir tikai teorētiskas sarunas. Nekāda likumu veidošana te nenotiek. Te skatās iespējas, piemērus, tas tur jūtūbā to izdarīja, tiem tur ir firma, kas to dara, vai to var atkārtot, cik tas maksā.

www.youtube.com/watch?v=uuCdlY3e0Ko

www.youtube.com/results?search_query=rebuilt+diesel+to+lpg

www.youtube.com/results?search_query=convert+diesel+to+lpg

www.youtube.com/results?search_query=convert+diesel+engine+to+natural+gas+

raimondsm 16.12.2019 10:45

Tie dīzeļi pilsētā reāli brauc, izdala daļiņas un smird. Šis ir tikai viens no variantiem.

interestingengineering.com/these-9-countries-want-to-ban-diesel-cars-very-soon

scienceblog.cancerresearchuk.org/2012/06/14/diesel-fumes-definitely-cause-cancer-should-we-be-worried/

Pretī var likt - transporta elektroauto. Cena jaunam kādi 40 000 būs. Rūpnieciski ražotu LPG vai CNG transporta auto. Cena būs nedaudz zemāka, būs kādi 25-30 000.

Tam pašam dīzeļauto ielikt jaunu LPG vai CNG motoru. Cena būs jau drusku zemāka - gan jau kādi 8-10-12 000.

Pie tam es jau rakstīju, ka šo vajag izpētīt, kuriem dzinējiem to var maksimāli izdevīgi izdarīt. Nevis uzreiz, neko konkrēti nezinot, ieviest. Izpētīt.

raimondsm 15.12.2019 21:52

Jautājums ir par ekoloģiju, jo gāzes dzinējs piesārņo mazāk.

Tad par izmaksām - esošam, funkcionējošam dīzeļauto mainīt visu motoru vai to tikai pārbūvēt.

raimondsm 14.12.2019 11:00

Pie tam kā viena no šādas dzinēju pārveides priekšrocībām tieši tiek minēta dīzeļdzinēja mehāniskā izturība, jo tie tiek projektēti lielākām slodzēm, ko rada lielāki spēki, kas rodas dēļ lielākas kompresijas pakāpes.

Tas ir tāds skolas diskusiju klubu līmeņa paņēmiens, kad izmanto visu, ko var izmantot, lai kaut ko pierādītu.

Grēta varētu piketēt par vispārēju dīzeļdzinēju izpētes programmu, cik no tiem ir salīdzinoši efektīvi pārvēršami par LPG un CNG dzinējiem.

Rūpnieciski organizēta konversijas dzinēju galvu un virzuļu ražošana atrisinātu daudzus jautājumus.

Smirdinājās tas dīzeļdzinēja piegādes buss pa pilsētu, tagad darbojas ar LPG vai CNG.

raimondsm 14.12.2019 10:33

www.go-lpg.co.uk/diesel.html

Lai pārveidotu motoru, samazinot tā kompresijas pakāpi un nodrošinātu to ar dzirksteļaizdedzi. Dzirksteļaizdedzi var nodrošināt vairākos veidos.

Visefektīvākais ir ievietot mašīnas aizdedzes sveces tur, kurs, kur tika izvietoti dīzeļdegvielas iesmidzinātāji. Tas ir iespējams tikai tad, ja šajā vietā ir pietiekami biezs metāls. Ja tā nav, aizdedzes sveces caurumus var nākties novietot citur degšanas kamerā. Esošos oriģinālo dīzeļdegvielas iesmidzinātāju caurumus var aizskrūvēt ar aizbāzni, vai arī tos var izmantot tiešai gāzes iesmidzināšanai.

Kompresijas pakāpes samazināšana.

Tas ir jādara, lai motors varētu pareizi darboties ar sašķidrinātu naftas gāzi vai benzīnu. Dīzeļdegviela bieži darbojas ar kompresijas pakāpi aptuveni 16-1 (viens no iemesliem, kāpēc tie ir ekonomiskāki), turpretim benzīna un sašķidrinātās naftas gāzu motoriem ir nepieciešama attiecība aptuveni 10-1. Viens veids, kā samazināt saspiešanas pakāpi, ir kaut kāda veida starplikas ievietošana starp cilindra galvas un cilindra bloka virsmām, lai samazinātu motora kompresijas pakāpi. Tas var radīt blīvējuma problēmas, jo būtu jāizmanto divas galvas blīves. Cits risinājums ir nomainīt oriģinālos virzuļus pret pārveidotiem virzuļiem, risinot kompresijas pakāpes problēmu, taču tagad izmaksas jau ir lielākas.

Projektēšanas ierobežojumi, spriegumi un RPM

Lai arī dīzeļdzinējs darbojas samērā lēni un rada maksimālo griezes momentu ar zemāku apgriezienu skaitu nekā līdzīgā benzīna versijā, tas neattiecas uz gadījumiem, kad tas tiek pārveidots darbam ar sašķidrinātu naftas gāzi. Pārstrādātajam motoram ir jādarbojas ar lielākiem apgriezieniem***. Tas var radīt jaunas uzticamības un ilgmūžības problēmas. Ja dīzeļmotora degvielas sistēma, dzinēja galva vai virzuļi ir pārveidoti, kloķvārpsta, gultņi un pārējais tik noslogoti virāk, palielinot apgriezienus, kas nepieciešami, darbojoties ar sašķidrinātu naftas gāzi. Mehāniska sabrukšana var izraisīt daudz mazāku laiku, savukārt noteikti ir palielināts nodilums un samazināts detaļu kalpošanas laiks.

Secinājums. Iepriekš minētie faktori nosaka (tāpat kā daudzus citus, par kuriem šeit nav runāts), lai vairuma dīzeļdzinēju faktiskā pārveidošana nebūtu ekonomiska. Būtu vienkāršāk un ātrāk uzstādīt benzīna motoru.

*** ar kādiem apgriezieniem darbosies pārveidots 2.5 un vairāk litru dīzeļdzinējs ar jaudas rezervi

-------------

Sajaukt sašķidrinātu naftas gāzi ar esošo dīzeļdegvielu.

Lai to sasniegtu ar atšķirīgiem panākumiem, ir veikti dažādi mēģinājumi. Kopumā ietaupījumi nav lieli.

Neviena no pārbaudītajām sašķidrinātās naftas gāzes / dīzeļdegvielas maisījumu sistēmām nav panākusi dīzeļdegvielas patēriņa samazinājumu par vairāk nekā 25%. Par šiem ietaupījumiem ir jāatskaita arī sašķidrinātās naftas gāzes izmaksas (sašķidrinātai naftas gāzei, kas aizstāj daļu patērētās dīzeļdegvielas), no šīs ietaupījuma tos 25% atņemot. Rezultātā galīgie ietaupījumi ir mazi.

Ir arī citas problēmas, kas jāņem vērā - nemodificēts dīzeļdzinējs darbojās salīdzinoši lēni, radot maksimālo griezes momentu ar zemāku apgriezienu skaitu nekā līdzīga benzīna versija. Tas neattiecas uz gadījumiem, kad to pārveido darbam ar dīzeļdegvielas un sašķidrinātās naftas gāzes maisījumu. Pārveidotajam motoram ir jādarbojas ar augstākiem apgriezieniem, braucot ar dīzeļdegvielas / sašķidrinātās naftas gāzes maisījumu. Tas var radīt jaunas problēmas. Kloķvārpsta, gultņi un savienojošie stieņi (jāpiemin tikai daži komponenti) visi bija paredzēti apgriezieniem. ar zemāku likmi. Šie komponenti cietīs daudz lielākus spriegumus (sprieguma palielināšanās apgriezienu minūtē) pie palielināta apgriezienu skaita, kas nepieciešami, lai iegūtu pietiekamu griezes momentu, darbojoties ar sašķidrinātu naftas gāzi. Noteikti ir palielināts nodilums un samazināts detaļu kalpošanas laiks. Ņemot vērā mazos sasniegtos ietaupījumus liekas, ka šī nav ekonomiski izdevīga alternatīva. 2008. gada vasara - mēs esam gatavi uzklausīt ieteikumus.

2019.gada ziema - dīzeļdzinēju ierbežojumi dēļ dīzeļdzinēju izdalītajām daļiņām

www.dieselnet.com/tech/health_pm.php

raimondsm 12.12.2019 12:56
raimondsm 02.12.2019 18:21

Tas, starp citu, būtu pierādāmi ekoloģisks pasākums. Auto stāv 50-100-150 km no Rīgas 10-12 stundas un nekur nebrauc. Pat, ja tas ir vecs 2.5 litru motora dīzelis. Viņš brauc 10-20-50 km, nevis 100-200-300 km dienā.

raimondsm 02.12.2019 15:17

Tehniskos parametrus kā rēķināt un izmantot. Kādas shēmas vajag?

raimondsm 02.12.2019 15:15

Nu, bet tad taču pieprasījums ir?

raimondsm 02.12.2019 13:56

Nu, tā tāda patērētāja attieksme, tipa, es te vērtēšu, jūs tik te stāstiet.

No sākuma vajag aprakstīt tehniskās īpašības, kas tam superkondensatoram ir ko tas superkondensators var atrisināt.

raimondsm 02.12.2019 8:12

24.09.2019 Dienas personība ar Veltu Puriņu. Tālis Linkaits.

xtv.lv/rigatv24/video/mKrpYwLa70W-24_09_2019_dienas_personiba_ar_veltu_purinu

22.30 Linkaits - ...neizskatāmies labi... nav tādas naudas.... mērķis, lai tomēr izvēlētos tādu, kura ir mazlitrāžas, izmešu ziņā vai ar citām degvielām... alternatīvu degvielu stimulēšanu - LNG, CNG, elektrouzlādes stacijas veicinās elektromobiļu lietošanu.... braukt ar sabiedrisko ... vilciens arī labs....

-------------------------

Nu, tad kā ir ar to LNG un CNG?

raimondsm 01.12.2019 15:54
raimondsm 30.11.2019 15:18

google - coal as a source of organic compounds

Jebkurā brīdī, kad klimata izmaiņu noliedzēji deniāļi sajūt quorum sense, var atgriezties pie oglekļa daļiņām plaušās un sirdī un plastmasas daļiņām polārajos ledājos.

Tās daļiņas gaisā var noteikt ar prastu pārdesmit dolāru elektronisku shēmiņu un ir valstis, kur municipālā policija ar dronu pielido pie skrusteņa un atkritumu dedzinātājai piestāda rēķinu.

skaties.lv/zinas/latvija/sabiedriba/latvijas-iedzivotajus-aicina-uzstadit-gaisa-kvalitates-sensorus/

buy pm2.5 sensor google

coolcomponents.co.uk/products/pm2-5-air-quality-sensor-and-breadboard-adapter-kit-pms5003

Air quality monitoring drone

www.nature.com/articles/s41467-019-11654-3

Deniāļi šo taču nenoliegs.

--------------------------

Liberāļi spēj sačakarēt jebko. Droši vien ir kaut kāda interese piedalīties, vadīt, pelnīt.

raimondsm 30.11.2019 15:03

google - coal as a source of organic compounds

raimondsm 30.11.2019 11:41
raimondsm 26.11.2019 14:21

Saules baterija ar jaudu 200W no kvadrātmetra 20 kilovatstundas saražos 100 stundās (saulainās dienas). Tikpat labi 100 kvadrātmetri stundā.

Ar to varēs nobraukt 100 kilometrus.

5 litri elļas dabūs no 1/200 ha tātad no 50 kvadrātmetriem. (pieņemsim, ka pusi iziērē lauka apstrādei un eļļas pārstrādei) tātad

5 litri degvielas dabūs no 100 kvadrātmetriem

100 kvadrātmetri Saules bateriju saulainā laikā stundā dod tikpat enerģijas cik 100 kvadrātmetri augsnes gada laikā.

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti