Kārtot: Augošā secībā
1 2 3
raimondsm 31.10.2019 19:55

www.vox.com/future-perfect/2019/9/24/20879854/air-pollution-soot-particles-placenta-fetus-pregnancy

edition.cnn.com/2019/09/18/health/placenta-pollution-intl-hnk-scli/index.html

Netīrais gaiss iepriekš ir bijis saistīts ar palielinātu abortu skaitu, priekšlaicīgu dzemdību un mazu zīdaiņu svaru zīdaiņiem to piesārņojuma ietekmes dēļ uz māti.

Tomēr placenta - orgāns, kas grūtniecības laikā piestiprinās dzemdei, ļaujot skābeklim un barības vielām no nabassaites pāriet no mātes asiņu piegādes auglim - iepriekš tika uzskatīts par “necaurlaidīgu barjeru”.

es te padomāju - kad atklāja eritrocītus, kāds ir to izmērs, cik sen mikroskopa izšķirtspēja ir pietiekoša to daļiņu pamanīšanai un kāpēc tikai tagad atrada tās daļiņas

raimondsm 31.10.2019 17:13

Ja skatās reāli, veca benzīna auto aprīkošana ar LPG iekārtu pavisam reāli samazina CO2 produkciju.

www.researchgate.net/figure/Comparison-between-emission-levels-from-LPG-and-gasoline-fuelled-vehicles_fig1_263237234

www.glpautogas.info/documentos/11GASOLINE%20AND%20LPG%20comparison.pdf

Salīdzinot emisijas tam pašam motoram, ja to darbina ar sašķidrinātu naftas gāzi vai benzīnu, piesārņojums LPG režīmā tiek samazināti: CO par 30% pilsētas ciklā un par 10% ārpuspilsētas ciklā, HC par 30% pilsētas ciklā un par 51% ārpuspilsētas ciklā, ... CO2 par 10% pilsētas ciklā un par 11% ārpuspilsētas ciklā.

By comparing emissions in the exhaust gasses of the same engine powered by LPG and petrol, pollutants in LPG mode are reduced for: CO by 30% in urban cycle and by 10% in extra urban cycle, HC by 30% in urban cycle and by 51% in extra urban cycle, ... CO2 by 10% in urban cycle and by 11% in extra urban cycle.

raimondsm 31.10.2019 13:00

Nu, vajag normāli izrēķināt, ko darīt, lai, teiksim, katrs piektais brauciens nenotiktu. Tam vajag, lai visi, kas brauc katru dienu, vienu dienu nebrauktu.

Ja nē, tad puse no ikdienas braucējiem nebrauc 2 dienas nedēļā.

Ja tā arī nesanāk, tad katrs ceturtais vai nu nebrauc vispār vai tikai 1 dienu nedēļā.

Un reālas, jūtamas atlaides tiem, kas brauc ar LPG, CNG, hibrīdu vai elektroauto.

raimondsm 31.10.2019 6:49

Interesanti, kāpēc tieši tagaf pēkšņi pamanīja, ka to dīzeli tomēr īsti labi sadedzināt nevar un no tā, vismaz pilsētās, ir jāatsakās.

raimondsm 30.10.2019 21:30

Tagad TV1 par lietotu auto samazināšanu.

raimondsm 28.10.2019 15:34
raimondsm 26.10.2019 9:18

Grēta un kompānija.

raimondsm 24.10.2019 14:48

Ja skatās reāli, veca benzīna auto aprīkošana ar LPG iekārtu pavisam reāli samazina CO2 produkciju.

www.researchgate.net/figure/Comparison-between-emission-levels-from-LPG-and-gasoline-fuelled-vehicles_fig1_263237234

www.glpautogas.info/documentos/11GASOLINE%20AND%20LPG%20comparison.pdf

By comparing emissions in the exhaust gasses of the same engine powered by LPG and petrol, pollutants in LPG mode are reduced for: CO by 30% in urban cycle and by 10% in extra urban cycle, HC by 30% in urban cycle and by 51% in extra urban cycle, ... CO2 by 10% in urban cycle and by 11% in extra urban cycle.

raimondsm 23.10.2019 9:13

Tik paskaties, vai pirms svariņu līmēšanas notīra smiltis no diska iekšpuses. Tās tur arī nav nemaz tik vienmērīgi pielipušas. Un, vai vispār skatās, vai riepai starp protektora elementiem nav kāds akmentiņš ieķēries.

Un vispār jau bremžu diskam arī ir kaut kādi ekscentri, tā kā pilnai laimei visa tā balansēšana jāveic arī uz auto ar uzliktu riteni.

Ja meistars skrūvi neapstrādā ar kādu smāķi, lai neierūsē un to sākumā neieskrūvē vienkārši ar pirkstiem, bet uzreiz mauc ar pneimoskrūvmašīnu, tad tādā kantorī nevajag neko mainīt.

raimondsm 23.10.2019 8:58

Nelegālu dokumentu piegādes kantora reklāma nu ir prom. Paldies!

raimondsm 23.10.2019 8:49

Līdz šim sasniegtais - piesārņojums ar NOXiem un cietajām daļiņām PM10 <10µm un PM2.5 <2.5µm netiek apstrīdēts. CO2 un citu divatomu gāzu molekulu uzvedību nevar aptaustīt un tā uzreiz visiem saprotami izmērīt, tāpēc par CO2 nekāda konsensusa nav!

Par satiksmes organizāciju - kā nebraukt vispār, braukt ar sabtransu vai vismaz nebraukt centrā. Loģistika, iestāžu izvietojums, birokrātija, iespēja visu ko nokārtot internetā.

Par enerģijas ražošanu elektroauto - iespējams to ražot no dabasgāzes, kam ir gan mazāk CO2, gan cita piesārņojuma, gan iespēja to visu stacionāri daudz labāk filtrēt un savākt. Kā arī iespēja savākt siltumu.

raimondsm 22.10.2019 18:58

Uzraksti oktāna degšanas formulu.

raimondsm 22.10.2019 8:45

Veids, kā degradēt tēmu?

raimondsm 20.10.2019 9:43

www.delfi.lv/auto/celu-reportieris/video-pusaudzis-daugava-iemet-nomas-elektrisko-skrejriteni.d?id=51366893

Conqueror rakstīja: Latvijā visādi cilvēciņi braukalē ar elektrosamokatiem, Parīzē jau tagad tos nikni gājēji met iekšā Sēnā simtiem. Tātad nākamo sezonu cilvēki metīs Daugavā? Jo drīz būs visiem citiem līdz kaklam apnikuši?

Pusaudži laikam lasa forumu! Sezona sākusies!

raimondsm 15.10.2019 20:06

Ķīnā visādi amatnieki sīktirgotāji esot salikuši motoriņus un baterijas visādiem rateļiem, ar ko preces uz tirgu vest un pašiem braukt. Vienā ceļojumu raidījumā mūsu ceļotāji stāstīja un rādīja. Kiti pilns ebay

www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=500W+dc+motor+with+gear&_sacat=0

www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=500W+dc+motor&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=500W+dc+motor+

raimondsm 15.10.2019 10:35

Mazo distanču braucējiem galapunktos vajag tos akumulatorus palādēt no parasta lādētāja vai no kaut kāda šitāda devaisa.

www.carbibles.com/best-solar-car-battery-chargers/

raimondsm 08.10.2019 18:41

youtube Теория ДВС

Viņš visādus motorus jauc un stāsta, kas un kā.

raimondsm 07.10.2019 9:14
raimondsm 06.10.2019 9:59

Nu, skaidro jau gan.

raimondsm 06.10.2019 9:49

Pilsēta tā ir.

raimondsm 03.10.2019 16:57

WALA rakstīja: Ja kādam vēl ir vēlme muldēt par elektro auto ekoloģiskumu, jo redz elektrību iegūst no saules un vēja, tad iesaku izlasīt manis iepriekš iemesto linku par Hinkley Point C un izmaksām ko rada katrs energo ieguves veids.

Kādā sakarā Saule un vējš kā enerģijas avoti tiek izcelti?

www.ucsusa.org/clean-energy/coal-and-other-fossil-fuels/environmental-impacts-of-natural-gas

Natural gas emits 50 to 60 percent less carbon dioxide (CO2) when combusted in a new, efficient natural gas power plant compared with emissions from a typical new coal plant [1]. Considering only tailpipe emissions, natural gas also emits 15 to 20 percent less heat-trapping gases than gasoline when burned in today’s typical vehicle.

raimondsm 03.10.2019 12:19

Kur var tādu informāciju dabūt?

WALA rakstīja: Atkal tu uz šo skaties baigi vienpusēji, lai iegūtu dabasgāzi tiek rēķināts, ka noplūdes dēļ (tas ir labi uzturētā ieguves vietā) gaisā tiek palaists no 1-9% dabasgāzes un piemaisījumu. Dabasgāze ne visur ir tīra, un daudzviet tai ir daudz indīgu un pat radioaktīvu piemaisījumu, kas var radīt lokāla mēroga dabas katastrofas to ieguves vietās.

Tādēļ kamēr tas nav kļuvis par masu produktu salīdzināmu ar naftas ieguvi - ir OK, bet kad tas kļūs par pamata enerģijas avotu - ka tik nesāk līst ārā lielāki sūdi kā ar dīzeli.

raimondsm 03.10.2019 9:21

Varētu būt viens no ekoloģiskajiem risinājumiem. No sabtransa pārsēžas uz tādu auto, izbrauc, kur vajag un atpakaļ uz sabtransu.

raimondsm 03.10.2019 8:10

Es taču jau sarēķināju, kas notiek, 100 auto aizstājot ar elektroauto un elektrību ražojot tīri dabasgāzes koģenerācijas stacijā. Atkārtošana zināšanu māte, tā teikt.

Tiek aizstātas 100 parastas mašīnas ar elektroauto.

50 dīzeļi, 40 benzīna un 10 LPG ar attiecīgu 8, 10 un 12 litru patēriņu uz 100 km un vidējo nobraukumu 30 000km gadā.

Dīzeļi patērēs gadā 8 x 300 x 50 = 120000 L, benzīna auto - 120000 L un LPG - 36000L.

Elektroauto uzlādēs gan pie jau esoša gatava elektrotīkla, gan speciāli izveidotām dabasgāzes darbinātām ģeneratoru stacijām. 20kw/h uz 100km, kopā 100 auto 2Mwh/100km un 600MW/h 100 auto uz 30 000km gadā. Ja ierēķina zudumus, teiksim 20%, tad tās 600MWh ir 0.8, izrēķinām.

Un tā visa ir dabasgāze, kurai nav tādu izmešu, visi filtri stacionāri un uz vietas un siltumu arī var savākt.

www.ettespower.com/Natural-Gas-Generator.html cik tur tās dabasgāzes uz 1kw/h

pushevs.com/2016/11/23/electric-cars-range-efficiency-comparison/

Electric car

BMW i3 (94 Ah battery) 17,75 kWh/100 km 16,23 kWh/100 km 19,75 kWh/100 km

Chevrolet Bolt EV 17,64 kWh/100 km 16,36 kWh/100 km

19,04 kWh/100 km

2017 Ford Focus Electric 19,57 kWh/100km 17,75 kWh/100km 21,81 kWh/100km

Hyundai IONIQ Electric 15,4 kWh/100 km 13,96 kWh/100 km

17,16 kWh/100 km

Nissan Leaf 18,7 kWh/100 km 16,89 kWh/100 km

20,73 kWh/100 km

Tesla Model S 60D 20,13 kWh/100 km 20,73 kWh/100 km

19,57 kWh/100 km

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti