arko2
es saprotu ka ir derīguma termiņš jo tas ir rakstīts uz pudeles. Jautājums ir KĀPĒC? Tā eļļa pēc tam paliek nederīga, ja beidzas DERĪGUMA termiņš?
piens saskābst, alus sarūgst, ātrumkārbas eļļa.............?
=================
Lieta ir vienkārša - pat stāvot neatvērtā tarā, eļļas lēni,
bet neatvairāmi, maina savas īpašības. Lēni , bet neatvairāmi deģenerējas pati bāzes eļļa, krīt tās TBN, vēl viena nepatīkama lieta ir iespējama piedevu "izkrišana" no eļļas nogulšņu veidā. Ar vienkāršu "sakratīšanu" no nogulsnēm valā netikt - vajadzīgs temperatūras režīms un vēl šis tas. Tāpēc ražotāji jau sen ir pieņēmuši tos 5
gadus par maksimālo vidējo termiņu - nu neturēs neviens eļļu 10 gadus mucā "nekustinātu"
tātad pēc pieci gadi tā būtu jāmaina obligāti neatkarīgi no noskrējiena. un to būtu jārekomendē pašam autoražotājam. bet tā nav.
vai eksistē kāds cits skaidrojums?
===================
Kā kurš ražotājs - manam Volvo ar Aisin - Warner veco
labo automātu tā arī bija rakstīts - 60 000 km vai 3 gadi,
atkarībā no tā, kas pienāk pirmais. Bet nu tur pie vainas bija arī overdraivs, kuru vada hidraulika, ja viskozitāte stipri krītas, tas var sākt streikot.
arko2
Es arī likšos mierā, neko nemainīšu - tā teikt "ņetrož otlaženij mehaņizm".
Viss strādā lieliski un ceru ka tā arī turpināsies pie normālas ekspluatācijas.
=====================
Tava izvēle, vien palaikam apskaties , kādā kondīcijā ir AT eļļa, krāsa , tīrība, smaka utt.
Un starp citu, ko tas kompis ir spējīgs izmest? ir kādi parametri uz ko reaģē kādi devēji, vai kā? jo pat tāda vienkārša lieta kā līmenis jāpārbauda manuāli...
====================
Nu, ir auto, kuriem līmenis nav jāpārbauda manuāli,
turklāt kārbām pat taustu nav ...
Parametri, uz kuriem reaģē devēji, parasti ir nobraukums
(izejošās vārpstas apgriezienu skaits), vidējā eļļas temperatūra un eļļas nostrādātības pakāpe, kuru nosaka
eļļā iegremdēts devējs, kurš mēra eļļas elektrisko pretestību.