Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Crankshaft 26.07.2013 7:41

arko2

Es arī likšos mierā, neko nemainīšu - tā teikt "ņetrož otlaženij mehaņizm".

Viss strādā lieliski un ceru ka tā arī turpināsies pie normālas ekspluatācijas.

=====================

Tava izvēle, vien palaikam apskaties , kādā kondīcijā ir AT eļļa, krāsa , tīrība, smaka utt.

Un starp citu, ko tas kompis ir spējīgs izmest? ir kādi parametri uz ko reaģē kādi devēji, vai kā? jo pat tāda vienkārša lieta kā līmenis jāpārbauda manuāli...

====================

Nu, ir auto, kuriem līmenis nav jāpārbauda manuāli,

turklāt kārbām pat taustu nav ...

Parametri, uz kuriem reaģē devēji, parasti ir nobraukums

(izejošās vārpstas apgriezienu skaits), vidējā eļļas temperatūra un eļļas nostrādātības pakāpe, kuru nosaka

eļļā iegremdēts devējs, kurš mēra eļļas elektrisko pretestību.

Crankshaft 26.07.2013 7:33

arko2

es saprotu ka ir derīguma termiņš jo tas ir rakstīts uz pudeles. Jautājums ir KĀPĒC? Tā eļļa pēc tam paliek nederīga, ja beidzas DERĪGUMA termiņš?

piens saskābst, alus sarūgst, ātrumkārbas eļļa.............?

=================

Lieta ir vienkārša - pat stāvot neatvērtā tarā, eļļas lēni,

bet neatvairāmi, maina savas īpašības. Lēni , bet neatvairāmi deģenerējas pati bāzes eļļa, krīt tās TBN, vēl viena nepatīkama lieta ir iespējama piedevu "izkrišana" no eļļas nogulšņu veidā. Ar vienkāršu "sakratīšanu" no nogulsnēm valā netikt - vajadzīgs temperatūras režīms un vēl šis tas. Tāpēc ražotāji jau sen ir pieņēmuši tos 5

gadus par maksimālo vidējo termiņu - nu neturēs neviens eļļu 10 gadus mucā "nekustinātu"

tātad pēc pieci gadi tā būtu jāmaina obligāti neatkarīgi no noskrējiena. un to būtu jārekomendē pašam autoražotājam. bet tā nav.

vai eksistē kāds cits skaidrojums?

===================

Kā kurš ražotājs - manam Volvo ar Aisin - Warner veco

labo automātu tā arī bija rakstīts - 60 000 km vai 3 gadi,

atkarībā no tā, kas pienāk pirmais. Bet nu tur pie vainas bija arī overdraivs, kuru vada hidraulika, ja viskozitāte stipri krītas, tas var sākt streikot.

Crankshaft 19.07.2013 8:49

papucis

Padomaa logiski!!! ja visu esi nomainijis un nau rezultaataa spiedienaaaa, nu ta tew ir japastudee tehniski dzineja uzbuuve, ko kas dara.

ella bieza aukstam dzineejam un vinu nediida gar virzuli, ka motors uzskarst taa paliek skidra un utt.

------------------------

Pats saprati, ko uzrakstīji? KĀDS SAKARS šķirbai starp

virzuli un cilindru ar spiedienu, kuru rada SŪKNIS?

Ir taču ļaudis, kuri neko tehnisku aptvert nevar ... Un par

ieteikumu pastudēt - paldies, es savulaik pastudēju, Maskavas Baumaņa Augstākajā Tehniskajā Skolā. Un

sacīkšu dzinējus noteikti vairāk sagatavojis, kā tu

Crankshaft 19.07.2013 8:38

Crankshaft

msh

Tāpatās daļējā eļļas maiņā tikai mazāko daļu nomaina.

----------------------------------

Tas tiesa, pilnībā eļļu AT var nomainīt tikai ar "plūsmas metodi" Bet lielākajā daļā gadījumu tas nav nepieciešams, īpaši, ja eļļa nav "degusi", bet tad jau drīzāk pašas kārbas remonts būs nepieciešams

Kanibaals rakstīja:

No turienes arī mana teorija, ka labāk neaiztikt to kas strādā.

----------------------------

Teorija ir teorija, bet "nostrādājusi" eļļa NEKAD nestrādās labāk par SVAIGU.

Un ko tad, ja sūdīgi strādā? Man, piemēram, nekas nebūtu pretī ja ziemā pie -15 grādiem piešķiļot nebūtu ar jūtamu spēku jārausta stīvs kloķis... Gan jau kaut kad nāksies noriskēt, tik pie viena piešaujot klāt kādu kosmisko piedevu.

------------------------------

Nekad AT neesmu sastapies ar šādu efektu - iedarbini auto,un, kamēr skrāpē stiklus, viss ir jau darba temperatūrā, un nekas vairs nav stīvs ... Ja kas, ar tām

piedevām gan jāuzpasējas!

Te pilsonis interesējās par eļļu derīguma termiņiem - jā,

motoreļļām un transmisiju eļļām derīguma termiņš ir 5

gadi (60 mēneši) NEATVĒRTĀ TARĀ. Ilgāk vienkārši neviens ražotājs nav pārbaudījis. Viņiem taču ir jāražo, nevis jāuzkrāj kaut kur noliktavās...

Crankshaft 19.07.2013 8:33

msh

Tāpatās daļējā eļļas maiņā tikai mazāko daļu nomaina.

----------------------------------

Tas tiesa, pilnībā eļļu AT var nomainīt tikai ar "plūsmas metodi" Bet lielākajā daļā gadījumu tas nav nepieciešams, īpaši, ja eļļa nav "degusi", bet tad jau drīzāk pašas kārbas remonts būs nepieciešams

Kanibaals rakstīja:

No turienes arī mana teorija, ka labāk neaiztikt to kas strādā.

----------------------------

Teorija ir teorija, bet "nostrādājusi" eļļa NEKAD nestrādās labāk par SVAIGU.

Un ko tad, ja sūdīgi strādā? Man, piemēram, nekas nebūtu pretī ja ziemā pie -15 grādiem piešķiļot nebūtu ar jūtamu spēku jārausta stīvs kloķis... Gan jau kaut kad nāksies noriskēt, tik pie viena piešaujot klāt kādu kosmisko piedevu.

------------------------------

Nekad AT neesmu sastapies ar šādu efektu - iedarbini auto,un, kamēr skrāpē stiklus, viss ir jau darba temperatūrā, un nekas vairs nav stīvs ... Ja kas, ar tām

piedevām gan jāuzpasējas!

Te pilsonis interesējās par eļļu derīguma termiņiem - jā,

motoreļļām un transmisiju eļļām derīguma termiņš ir 5

gadi (60 mēneši) NEATVĒRTĀ TARĀ. Ilgāk vienkārši neviens ražotājs nav pārbaudījis. Viņiem taču ir jāražo, nevis jāuzkrāj kaut kur noliktavās...

Crankshaft 16.07.2013 10:46

Mja, es jau gribēju uzbraukt raksta par rallijkrosu Bauskā

autoram - nemērā GRAMATIKAS kļūdu! Bet tagad neizturēju, tekstā jālieto vārds PAR, par 3000 tā cena ir samazināta, ne jau LĪDZ!!! ))))))))) Redaktor, tu zini, kas raksta, lūdzu izlabo, lūdzu tevi kā REDAKTORU!

Ruu@uto

Crankshaft 12.07.2013 10:10

papucis

Tev jamaina ir virzuli ar gredzeniem, varbuut tikai gredzeni ellu neeed? Jo kartera spiediens pazuud gar virzuli uz aukshu , vai ta ka iedo 5000 apgriezienus pat biki nepakustas spiediena daciks

=====================

Jāapbēdina tevi, bet virzulim un gredzeniem NAV NEKĀDA

sakara ar spiedienu dzinēja EĻĻOŠANAS sistēmā! Tā ka

studē nu materiālo daļu!

Crankshaft 11.07.2013 9:28

msh

Jautājums kloķvārpstai - pazīstams cilvēks savam audī 90 nomainīja kādas divas vai trīs kārbas [neatceros skaitu ], jo pēc eļļas maiņas - ielejot specifikācijai atbilstošu 75w90 eļļu, zinot to cilvēku, pieņemu ka lēja nevis bezfirmas pussintētiku bet kāda pieklājīga ražotāja sintētiku - sāka gaudot gultņi. Esošo kārbu laikam uzlika un eļļu nemainīja Iemesls šitādam jokam?

-------------------------------

Vispār loģiska pamatojuma tam nav, bet kāpēc tas cilvēks domā, ka tās nomainītās kārbas negaudoja jau pirms tam? Viņam bija iespēja tās noprovēt uz auto, no

kuriem tās tika noņemtas? Un vai gaudoja gultņi vai zobratu sazobes? Gultņi vispār gaudot nemēdz, parasti tie "svilpj", gaudo vai nu galvenais pārvads, vai pārnesumu sazobes ...

Crankshaft 10.07.2013 9:05

uupis

Vai nu arī kāds knibucis kādu kanālu nosprostē – uzsilst – izsplešas un kanāla nav…

===============

Iedomā, kādam jābūt "knibuča" izmēram, lai nosprostotu eļļas MAĢISTRĀLI - devējs taču ir ieskrūvēts tajā!

Tādas lietas parādās pēc motora skalošanas no vecajām eļļām…

===============

Tā stāsta, personīgi nekad neesmu sadūries ar šādu efektu ... bet arī tad var nosprostot kādu no sīkajiem kanāliem, ne jau maģistrālos.

Crankshaft 10.07.2013 8:54

Kanibaals

Ja maina, tad jāmaina laicīgi, jo vecam automātam eļļas maiņa var pat dot sliktāku rezultātu.

===================

Interesanta teorija

Arī motorā eļļu maina ne jau dēļ tā, ka viņa sadalās, bet gan tāpēc, ka piesārņojas ar kvēpiem.

===================

Pilnīgi garām! Dzinējā eļļu maina vairāku iemeslu dēļ:

1) "Izstrādājas" eļļas piedevas;

2) Deģenerējas pati bāzes eļļa;

3) Eļļā aizvien pieaug mehānisko sīkdaļiņu daudzums -

diluma produkti un kvēpi (otrais būtiskāks dīzeļiem);

4) 1. un 2. punkta ietekmē krīt motoreļļas sārmainība,

eļļa kļūst "skāba", sāk veicināt detaļu koroziju, jo īpaši

alumīnija un vara sakausējumu.

Automāta gadījumā eļļa nolietoties var dēļ regulāras pārkarsēšanas.

==================

Tas tiesa, bet spēkā ir arī augstāk minētie punkti 1.,2.,3.,

turklāt pārkarsēšana veicina tieši punktu 2.!

Ja akurāt grib kaut ko darīt, varbūt paņem paraugu eļļas analīzei un tad domā.

=================

Hmm, un kas viņam to analīzi taisīs? kaut gan...Ja pameklē , atrast var, tikai tas naudu maksās. IMHO lētāk nomainīt eļļu!

arko2

kas tika remontēts? respektīvi kas tur ir tas, kas 'nosprāgst' un ir jāremontē?

===============

Parasti tas , kas nosprāgst , ir hidraulika un berzes pāri -

bremzes un pārnesumu disku paketes.

Dekstera pieminētās "lifetime" eļļas ir pazīstamas jau sen,

bet pieredze rāda, ka kaut kur ap 120 - 150 kkm tās ir jūtami deģenerējušās un smird pēc ... Tā ka labāk nomainīt gan, ja tas ir iespējams. Te minētais mehāniķa izteiciens par nosprāgšanu ir visumā pareizs - kārbas ir uzkonstruētas tā, lai eļļu nebūtu jāmaina, kārba nosprāgst pirmā

Crankshaft 06.07.2013 9:21

Hmm, man, Dziesmu Svētkus skatoties, ienāca prātā vēl

viena doma: bet jau nu kādā no eļļas maģistrālēm ir sienas plaisa, kuras platums mainās atkarībā no dzinēja temperatūras un arī eļļas viskozitātes izmaiņas. Principā vai nu galvenā maģistrāle, kura "baro" kloķvārpstu, vai tā,

kura iet uz galvu. Principā tas automātiski nozīmē cita motora meklēšanu, jo atrast šāda plaisas ir ļoti grūti ...

Crankshaft 05.07.2013 9:17

Mja, vispār savādi ...varbūt tiešām jāgriežas pie

Volvo vīriem, jeb jāuzraksta uz Volvo kantori, sīki

aprakstot problēmu?

Man te šogad Mūsā EČ autokrosā bija pāris vīri ar bagijiem, kur bija šitie dzinēji. Gāja tā neko, tā ka

problēmai ir jābūt "atkožamai" ... Galvenais, ka

risinājums droši vien ir prasts, kā 3 rubļi ...

Crankshaft 01.07.2013 13:33

Ak jā, paskatījos volvistu forumos - tam 2.4 litru dzinējam,

izrādās, gan eļļas sūkņa ieejā, gan izejā ir gumijas(!) blīvgredzeni, kuri mēdz ar laiku "sanīkt". Un tad, eļļai

uzsilstot un kļūstot šķidrākai, liela daļa no tās nonāk nevis

eļļošanas sistēmā, bet pa taisno atpakaļ karterī ...Konkrētais defekts ir pieminēts visai bieži! Varbūt mums te ir tas pats gadījums? Tos gredzenus esot vēlams mainīt, kamēr vēl

kārtībā, UKā mēdzot mainīt ap 100 000 jūdžu nobraukumu!

Crankshaft 01.07.2013 13:22

Pirmais

Uzdodu jautājumu volvo ekspertiem.... Kā tiek nodlielāa maksimālā spiediena ierobežošana volvo motorā....

Elektroniski???? Neticu...

=====================

Man arī kaut kā nekad nav gadījies neviens dzinējs, kuram eļļas spiedienu regulētu savādāk, kā mehāniski -

atspere + te jau pieminētā lodītevai dažiem dzinējiem

plunžers, kurš var būt izpildīts dažādi. Priekš kam gan autoražotājam tērēt naudu un izgudrot elektroniku, ja to

pašu funkciju veic elementāra mehānika?

Sūknis caur eļļas uztvētēju ņem to no kartera un milzīgā spiedienā pūš sistēmā... Filtrā, radiatorā, motorā.... ja ciet ir iieplūde, tad nekas nesalūst, bet kas notiek ar volvo motoru, ja izejošie kanāli ir ciet????

======================

Tādā gadījumā dzinējam sen bija jānograb ...Nekāds milzīgais spiediens sistēmā nav, vien dažas atmosfēras,

principā viņš vajadzīgs vien, lai izspiestu eļļu caur kloķvārpstas pamatgultņiem un klaņu gultņiem. Savulaik baisais sacīkšu auto Porsche 917-30 mierīgi brauca ar eļļas spiedienu ap 1.5 atm, jo eļļas padeve uz klaņiem bija organizēti no kloķvārpstu galiem pa kanāliem vārpstās. Un to eļļas ķīli jau rotējošās detaļas slīdgultņos uztaisa pašas, galvenais, lai sūknim / sūkņiem būtu vajadzīgā ražība...

Tur ir jābūt mehānikai.... Tā ir sūknī vai blokā....

================

Tieši tā, jāmeklē rokā!

Crankshaft 20.06.2013 8:27

iAuto

Shiirs rakstīja:A iauto neko neriiko. Buutu labi kads pasakums ar slampaam, loterijaam, zakusku par velti.

Lūdzu, re kur nākošais pasākums www.iauto.lv/...

Kas pārstāvēs iAuto? (būs arī disciplīna: iAuto Slapjā tautas bumba...)

===================

Vajag arī "iAuto Slapjā tautu meita", būtu taisni Shiirim

pa garšai

Starp citu, Deksters te kritizēja Ati Jansonu un Priednieku... Atvaino, Dekster, bet viņi abi, un ne tikai

viņi vien, savās jomās ir zinošāki, nekā mēs ar tevi kopā Un ne jau Jansona raksti noveda "Auto" kolapsā, bet

galīgi nesaprātīga finansu politika - lai nu kas, bet finansists AJ nav, tāpat , kā I.Godmanis, ja kas!

Crankshaft 31.05.2013 9:22

Mjā, mans čoms savu slaveno "koka RAFu" diemžēl

aizpārdeva uz Vāciju kolekcionāram, par nevāju naudas summu, ja kas Tur ir kolekcionāri, kuri specializējas

uz noteikta tipa transporta līdzekļu vākšanu, izrādās, ka

restaurēti veclaiku autobusi ir cenā ...

Crankshaft 30.05.2013 12:11

scope

Ekonomēt jau ekonomē, bet arī pasūtītājs neprasa izrakt visu pamatni un sataisīt, kā vajag, jo tad 10 km vietā naudas pietiks tikai 1 km. Un tad atkal visi bļaus - kas par neizdarību, saremontē tikai 1 km.

-------------------

100% piekrītu!

Runājot par lietuviešiem - Jelgavas šosejas posmu 2011.-2012. gadā, ja atmiņa neviļ, taisīja a/s «Panevezio keliai», tā kā arī leiši pamanās uzvarēt konkursos.

---------------------

Leiši pamanās uzvarēt tikai kā ģenerāluzņēmēji, izpildītāji vienalga ir vietējie, kurus 99% gadījumu "uzmet" un "visi gali ūdenī" ... Tā , diemžēl, ir! Nevienu leišu ceļu būvētāju šeit LV neviens redzējis nav!

Crankshaft 30.05.2013 12:05

Chankaishi

Kaut kaa te neviens spechuks ar kaut ko konkreetu nav pieteicies. Nupat bija zinja, ka saeimaa taisiis kaarteejo tusu, lai paarbaudiitu celjus un naudas izlietojumu - kuri tur buus tie galvenie eksperti? Gan jau no tiem pashiem galvenajiem celjiniekiem, kas naudinjas dala.

------------------------------

Lai tu zinātu, vēl staigā gana daudz "veco ceļinieku", kuriem arī sāp, ka daudz ko šodien dara nepareizi, vai vispār nedara, līdzīgi, kā padomjlaikos! Un , ja runā par tiem laikiem un jūsmo par "vecajiem ceļiem" - atminiet, ka tolaik galvenos ceļus projektēja pilnīgi bezsakarā ar GOSTiem, OSTiem un SNABiem - tie bija paredzēti KARA TEHNIKAS ātrai pārsviešanai, tā ka jūsu spriedelējumi ir pilnīgi nevietā. Par vienu otru citu ceļu ... palasiet veco ceļinieku memuārus, kā krāpās, blēdījās, šmaucās, lai tikai uzbūvētu tolaiku vīruprāt iespējami labāku ceļu! Tagad diez vai tas iespējams ...

Arii jauna zinja - Juglas ielas un Bikjernieku ielas apli riivees nost un liks jaunu segumu - nepilnus 2 gadus peec nodoshanas. Nu labi, par buuveetaaja liidzekljiem. Bet kaads sods par kraapshanu?

------------------------------

Tur iemesls ir pilnīgi cits un apļu pārbūve tiks / tiek veikta atbilstoši NE LĒTĀKAJAM pirmajam konkursa pedāvājumam!!! Būtu tā darīts jau sākumā, rezultāts būtu krietni lētāks, Rīgas pilsētai, ja kas!!!

Crankshaft 30.05.2013 11:42

IkdienasViesis

Šaubos gan, ka kāds kādreiz tur nojauks sliedes, kas tur jau atradušās vismaz no pēckara gadiem. Kur tad laidīs 11. maršrutu? Uz centrāltirgu vai zasulauku ?

-----------------------

Vispār jau vēsturiski sliedes tur bija jau no dziļiem pirmskara laikiem, kādreiz pie vecā Radiotorņa bija praktiski visu Rīgas tramvaju maršrutu galapunkts

Arī to, kuri kursēja pa Brīvības ielu, tagadējo Čaka ielu,

Avotu ielu utt.. Ja nu kāds "gudrītis" to Radio ielas apli

iedomās likvidēt, 11. maršrutu var laist uz Ausekļa ielu,

ne jau nu uz Pārdaugavu ... Kaut jēgu no tādas likvidācijas neredzu, vajag paraudzīt kaut "vecos" tramvaju maršrutus Eiropas pilsētās...

Crankshaft 30.05.2013 11:27

krix

riepas piestātņu fenderiem ir santīma mīlēšanas tipisks paraugs, kaut arī dažkārt labāk tā, kā pliks betons. un ostām parasti jau ir savas tehnikas riepas

=================

Ieteiktu tev kaut i-netā pačekot, kas ir santīma mīlēšanas

tipisks paraugs, attiecībā uz fenderiem! Ja kas, fenderi no riepām ir ļooooti populāri pasaulē, un vispopulārākie un

dārgākie ir no aviācijas riepām taisītie - 100% dabiskais

kaučuks, nekādu metāla kordu , utt. ...

Crankshaft 28.05.2013 11:42

Nortel

Nesen vienā raidījumā Elbakjans izteicās par "superkāriem" porshe, kuriem iekšā joprojām ir 80-to gadu audi motori.

=====================

Interesanti, par kuriem "superkāriem" viņš tā izteicās ...

Diez vai Robčiks tādas muļķības varēja sacerēt - pat,ja

tas dzinējs ārēji atgādina "veco" motoru, tad "iekšas"

tur sen jau ir galīgi citas ... Šito es labi novēroju nedēļas

nogalē Bauskā - it kā no ārpuses sens un labi zināms

dzinējs, bet iekšā...

Crankshaft 21.05.2013 11:12

krix

Papīrs,

bet tas nav auto, tas ir velkonim-ledlauzim, ko iegādājām ziemas mēnešiem.

------------------------

Tā jau arī sapratu

dzinējs Nohab-Polar MN19S, divtaktu. Smalka eļļa nav, bet visu nomainīt tāpat nav lēti 3-4cbm. tāpēc tagad buramies, pēc cik motorstundām jāveic eļļas analīzes, lai varētu mainīt ar pieliešanu

-------------------

Nu jā, savulaik mans "jājamzirdziņš" bija tieši eļļu analīzes ...diez, šodien to kāds LV to dara? Principā "lielpatērētājiem" tas ir visai būtiski ...

Crankshaft 19.05.2013 9:26

Miezis_69

A vot jautājums man tāds:

dzinējā patstāvīgi lieta pussintētiskā motoreļļa. tagad gribu to nomainīt pret full synthetic.

vai ir jāveic motora skalošana?

Jau ir divi pretēji viedokļi.

Auto - disels. ja tas kaut ko izsaka. noskrējiens 260tk.km.

==================

1) Skalošana nav obligāta, vēl jo vairāk, ja iespējams max

pilnīgi atbrīvot dzinēju no iepriekšējās eļās, piem. atstājot "uz nakti". Eļļu ražotāji jau sākotnēji paredz līdz pat 10%

vecās eļļas "jaunajā", jo reāli raugās uz iespēju noliet veco eļļu.

2) Ja normāli strādāja 1/2 sintētika, kāda jēga liet tīro sintētiku? Īpaši, ja dzinējs nav jauns.

anonimikis

nedari tā, sāks tecēt

====================

Nekur nav teikts, ka 100% gadījumu sāks tecēt. Pats esmu "lēkājis" no vienas eļļas uz otru, pamatā no 1/2 sintētikas uz sintētiku un atpakaļ, nekad nekas nav tecējis arī pēc 200 kkm. Tek pamatā dzinējiem, kuros

ir kādreiz tikusi izmantota zemas kvalitātes eļļa un eļļas nogulumi "nohermetizējuši" dzinēja blīvējumus un blīvslēgus

Vispār jau normāli antifrīza līmeni normāli kontrolē AUKSTAM dzinējam, tas dod precīzāku novērojumu

Ak jā, ja te bija runa par tecēšanu, to arī primāri jāskatās

AUKSTAM dzinējam - etilēnglikols un tā šķīdumi aukstā stāvoklī ir TEKOŠĀKI, savienojumā, kur ir sūce aukstam dzinējam, karstā stāvoklī var netecēt.

Crankshaft 19.05.2013 9:00

krix

===================

ir atradies(beidzot) arī manuālis šim dzinējam, zviedru mēlē protams. tagad pabursimies pa to. varbūt uzraksim kādu domu par apkopju intervāliem.

-----------------------------

Manuālis ir elektriskā formā vai "cietkopija"? Teorētiski varu līdzēt paburties Ja varētu ieraudzīt tos tekstus

neizejot no mājas Principā, ja tas dzinējs (kā viņu vispār sauc?) ir 1967. gada, tad :

1) Nekāda smalkā eļļa viņam paredzēta būt nevar - kaut

kāda API SE/CC, SAE40, piemēram;

2) Tais laikos vēl maz kas ražoja auto ar motoreļļas nomaiņas intervāliem 10 000 km, lielākā daļa auto bija

ar intervāliem 5000 un pat 3000 km.

Bet iemest aci servisa manuālī būtu interesanti

Crankshaft 19.05.2013 8:45

krix

es jau googlēju, neko prātīgu tā googles tante neatrada.

noteikti ka var pielikt motorstundu skaitītāju, bet zviedri izgatavojot konkrēto dzinēju tam ir piekabinājuši apgriezienu skaitītāju. 1967.gads tomēr, nekādas elektronikas, viss manuāli.

---------------------------------

Nu tad tamā zviedriskajā manuālī it kā vajadzētu būt ciparam, pēc cik motora apgriezieniem vajadzētu kaut kādas manipulācijas veikt...Ideja sasaucas ar automobiļu "servisa indikatoriem", tur arī viens no parametriem, pēc kura borta kompis rēķina laiku, kad

laiks uz "oil change" vai "service" , ir dzinēja apgriezienu skaits.

Vispār jau motorstundu skaitītāji mēdz būt arī tīri mehāniski, jāuzvelk kā modinātāju ~ reizi nedēļā, mūsdienās populārāki ir ar bateriju - piestiprini pie jebkuras vibrējošas daļas un viss.

Būtībā jau motorstundu skaitītājs it kā ir ērtāks un netieši sniedz vairāk informācijas, ja izmanto vispārpieņemto attiecību, ka 10 000 km auto noskrējiena atbilst ~250 HOS (Hours Of Service), tad viss jauki kontrolējams.

Es tikai nezinu, vai LV kāds tādus pārdod un cik varētu maksāt. Pie "īstajiem buržujiem" tie daikti maksā ap 70

amurikāņu rubuļus gabalā...

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Lasītākie raksti

Jaunie raksti