Man 60 vēl nav, maza "astīte" vēl palikusi, bet vienu senioru es droši zinu - tas ir mans tēvs Viņam ir 84,
bet viņš nemitīgi kreisē no Rīgas uz fazendu Cīravā un
atpakaļ, no fazendas uz Liepāju utt.. Principā, cik jūtu, viņam problēmu nav, tomēr, kā pats teica, laikam jau
nākamo termiņu vadītāja apliecībai vairs nekārtošot. Iemesls nav veselības problēmas, bet tas, ka vecumā cilvēks vienkārši ātrāk nogurst un biežāk jāapstājas atpūsties - braukšana pa ceļu jau nav vienkārša pedāļu mīņāšana, turoties pie stūres
Cik jau nu pēdējā laikā nācies ar to saskarties ( kāda tonna vismaz pa 2 gadiem ir nomainīta) , tad tas ir Antifrīzs.
----------------------
Nu, bet Tosols jau arī ir antifrīzs, jeb, kā angļi saka, "antifreeze coolant" Pirmais vispārlietojamais padomju antifrīzs Pirms tam gan bija (reizēm) nopērkami "Antifriz 40" un "Antifriz 60", bet tie diemžēl derēja tikai dzinējiem ar čuguna motorblokiem un galvām ...
Bet "Tosol", lai kādi tur būtu papildburti (piem. M) un cipari, ir tikai un vienīgi produkta "brandnāme"
Kādu sūkni nezinu, kādu piedāvās. Droši vien servisā labošu. Pieņemsim, ka antifrīzs arī tiks mainīts, pašlaik ir 0.5-1 cm zem minimuma?
====================
Hmm, ja mitrums ir motora priekšgalā, ļoti iespējams, ka
iestājusies "Vasermaņa reakcija", t.i. "pile pie gala". Man savulaik tā bija ar Volvo - aizvedu nomainīt zobsiksnu, bija laiks, pēc stundas zvana, saka: "pie sūkņa gala karājas pile".
Nu ko, remontēt tur nav, ko, jāmaina. Cika atminu , tas "second brand" sūknis maksāja kaut kādus ~35,-Ls...
"Second brand" tāpēc, ka identisks oriģinālam (arī VALEO), bet nebija virsū Volvo emblēmas un vārda
"Original part" Un bija VALEO kastītē, nevis Volvo
zilbaltajā. "Oriģinālais" "Rūsas Rotorā" maksāja tieši
Muļķības, pamatā tas ir dēļ nesagatavotas ceļa pamatnes. Nu nav Latvijā nekādi īpaši savādāki apstākļi, kā piemēram Lietuvā. Ja ļautu konkursos piedalītie Lietuvas ceļu būves uzņēmumiem ātri vien arī vietējie sasparotos.
====================
Par ceļa pamatni varētu piekrist, bet ... līdzšinējās konkursu
prakses dēļ nekas labāks arī nav gaidāms - ceļu būvnieki ekonomē, uz ko tikai var, lai nodrošinātu lētāko piedāvājumu... Lietuvieši ir piedalījušies LV konkursos, bet vienmēr bija stipri dārgāki. Un pēc iebraukšanas milzu auzās ar saviem ceļiem, vispār interesi zaudējuši - pašiem jādomā, kā no s...iem ārā tikt Pagājušajā gadā
STRABAG vecis skaidri un gaiši pateica, ka par tādu naudu, ko viena km ceļa būvei atvēl šeit, neko jēdzīgu pat cerēt nevar uzbūvēt!
Kas pie velna ir gabriel? Būtu aziātisks nosaukums, domātu ka šķībaču tarataiku detaļu ražotājs, bet tā kā nē, droši vien kāda poļu vai taivānas pagrīdes darbnīciņa...
====================
"Gabriel" kantoris ir dibināts ASV, Klīvlendā, 1900. gadā
1907. gadā "Gabriel" dibinātājsKlods Fosters patentēja pasaulē pirmo amortizatoru (toreiz frikcijas tipa).
1918. gadā "Gabriel" sāk hidraulisko amortizatoru sērijveida ražošanu
Šodien ir apvienojies ar kompāniju TRW, kopumā operē abās Amerikās, Eiropā, Austrālijā, Āfrikā, piegādā gan autorūpnīcām, gan rezerves daļām. Īpašās specialitātes-
amortizatori kravas automobiļiem, militārajai riteņotajai un kāpurķēžu tehnikai, lidmašīnām utt..
Eiropas tirgum "Gabriel" ražo amortizatorus Francijā,
Bonevālas pilsētā. www.gabrieleurope.com ...
Pats neesmu lietojis, man allaž bijuši tuvāki Bilstein izstrādājumi
Starp citu, uzdūros interesantiem faktiem par avāriju statistiku Franču koncerns "Michelin" veicis statistikas datu apkopošanu par 20 000 avāriju pēdējo 10 gadu laikā. Un statistika uzrādīja lūk ko:
75 negadījumi no 100 notiek taisnos ceļu / ielu posmos;
70% negadījumu notiek uz sausām brauktuvēm;
60% negadījumu notiek apdzīvotās vietās atļautajos ātrumos;
99% procentu "lietus" negadījumu nav saistāmi ar akvaplanēšanu, jo nav bijis gna spēcīgs lietus.
2010. gadā vienā mirklī (ja nemaldos, mēneša laikā) tika nozagti 13 Avensis...
==================
Jā, tāds stiliņš "organizētajiem" mēdz būt - saņēmuši "pasūtījumu" viņi izvēlas auto, kurus būtu vērts zagt,
kādu brīdi tos "gana", pēta, kas un kā, un pēc tam iespējami īsā laika sprīdī nozog... Principā labi noregulēts mehānisms, turklāt plaši sazarots - "metastāzes" atrodamas pat autoražotāju rūpnīcās un mēdz būt pat tā, ka vienlaikus ar auto nosūtīšanu dīleriem pie "bandjugām" aizlido tā VIN numurs kopā ar signalizāciju kodiem u.c. datiem ...
Ja ir testeris - pieliec pie vadinja un korpusa - nedriikst buut savienojums! Jaa - izlaade starp centraalo vadinju un korpusu, cik nu atminu Ja kas - lai paarbaudiitu kjeedes, pietiek ar bateriju, paaris vadinjiem un attieciigu lampinju. Elektriskaas kjeedes, protams Kontakti, cerams, tiiri un gludi, bez bedriites? Tas ar svariigi! Peec sheemas iznaak, ka akumulaatoraizdedze, ne magneto, tad tiem magneetiem pie iedarbinaashanas maza noziime.
===================
Par pārbaudīšanām piekrītu, personīgi es pirmām kārtām pārbaudītu kondensatoru - ja nu tas gadu gaitā ir "izžuvis" un sit "uz masu"? Kontaktus notīrīt- loģiski, atstarpi pārbaudīt arī, kaut gan, gadu gadiem stāvot, atstarpe jau nemainās Vispār jau "ārtgaitas motocikls Pannonia", jeb "pannija", kā sauca to manā jaunībā, bija diezgan īpatnējs produkts Un tā aizdedze ... tas tiesa, ģenerators ar 'arējo rotoru", konstruktīvi tāds pat, kā motopēdiem ar Šauļu motoriem un JAWA
50 ccm dzinējiem, ar īpašu superdarbaspēju neizcēlās, bet, par cik "pannijai" ir jābūt akumulatoram, tolaik izplatīta "mēra", 6V7Ah, tad iedarbinot patiešām ģeneratora magnētu stāvoklim nav jābūt noteicošajam -
to var ievērtēt, pavērojot lādēšanu motoram jau strādājot.
Kurās valstīs var reģistrēt auto ar sistiem šāsijas numuriem? Kaukāzs?
====================
Ne tikai, vajag sekot krievijas autopresei, arī viņu TV reizēm pavīd raidījumi "par tēmu". Principā lielākā daļa
zagto auto tiešām tiek zagti pēc pasūtījuma, īpaši tie,
kuri ir "lepnāki" par kopējo masu. Vislielākais noiets tiem ir Centrālās un Vidusāzijas valstīs - Kazahstāna utt.. Kā paši krievi rakstīja, ārēji visa sistēma Vidusāzijā atgādina nu baigo "ordnungu", bet "apakšā" ir tādas lietas, ko pat Krievijas pilsoņi nespēj iedomāties. Nolemj kaut kādas organizācijas "locekļi" pārsēsties uz citu tehniku - pasūta, ko un cik vajag un sagaida "preci". Par
visu pārējo rūpējas "vajadzīgie" cilvēki un burvju līdzeklis "kalims"
Pēdējos gados Krievijā ir "noklātas" vairākas teicami organizētas autozagļu un transportētāju bandas. Vieni pat transportēja zagtos luksa auto burtiski no Maskavas centra pa dzelzceļu ... saldētājvagonos, kuros, dabiski, nekāda saldēšana nenotika Un, par cik maršrutā "par visu samaksāts", neviens nekur šādus ešelonus arī nekontrolē. Nebūtu brīnums, ja drīz nesāktu pārvadāt "tovaru" cisternās
Es zinu to, ka tad, kad konkrēti ceļa posmu Ķekavas aplis-Jelgavas šoseja pabeidza būvēt, sākās skandāls ceļu būvnieku starpā. Paidera kungs no Šlokenbekas paņēma asfalta paraugus un nosūtīja uz laboratoriju Vācijā, kur tika atklāts, ka paraugs neatbilst projekta prasībām un nav pievienots projektā paredzētais plastifikators. Toreiz Paiders kā reiz apgalvoja, ka tas ceļš izjuks un neturēs paredzēto slodzi.
====================
Jā, tieši tā bija, principā viennozīmīgi parādījās viss šmaukšanās mehānisms, kuru neizbēgami jāizmanto, ja grib vinnēt konkursus par "zemāko cenu" Līdzīgi savulaik izgāja igauņiem ar ceļa zīmēm - 3x lētākās
ceļa zīmes jau pēc pirmās ziemas sāka kļūt "neredzamas"
un "mest nost" atstarojošo "lēto" plēvi Nācās steidzami visu nomainīt pret "dārgajām", kuras bez problēmām jau nokalpojušas vismaz 2 garantijas termiņus
Shēma ir sekojoša- firma apzināti ,lai tiktu pie projekta, sola mazāku ciparu, jau sākumā apzinoties, ka neievēros projekta prasības. Toreiz Paiders to arī pateica,ka par tādu summu, kā uzvarēts konkursā, to ceļa posmu renovēt NEVAR.
==================
Nu, bet tā jau arī ir! Sākot ar bitumenu, kad augstas kvalitātes ceļu būvei paredzēta bitumena + plastifikatora vietā izmanto "jumta darvu", un dolomīta šķembas izvēlas lētākās pieejamās, ar nepietiekamu slodzes un salizturību ... Nu un tā tālāk...
Jūrmalas šoseja, kuru te pieminēja, tiešām ir būvēta padomju laikā, pats vasarās strādāju tās būvē, bet tā nav gluži piemērs vispārējam līmenim tolaik. Par cik JŠ bija jau sākotnēji iecerēta kā "parādes šoseja", tad gluži tāpat, kā "parastos ceļus" ,to nebūvēja vis. Tika izmantots garantēti kvalitatīvs bitumens, lielu daļu šķembu kārtu veidoja nevis no vietējā dolomīta, bet no Ukrainas vestām granīta un bazalta šķembām, un, pats galvenais, bindera un asfaltbetona kārtas ir apmēram 1.5x biezākas,
nekā paredzēja toreizējie GOST un SNIPi. Principā ceļi uz Jurmalu un, teiksim, Siguldu, izskatās bezmaz identiski, bet šķērsgriezumos tie atšķiras kā diena pret nakti ... Šodien arī varētu to darīt - no Ukrainas tās šķembas var iepirkt, cik vajag, turklāt pāris reižu lētāk, kā no Zviedrijas vai Somijas, bitumenu nebūtu problēmu
iegādāties no tā paša Venecuēlas uzņēmuma Zviedrijā NYNAS, kurš jau tā ir "noasfaltējis" 1/3 Eiropas, tikai cena gan tur būs cita... Toties ceļš kalpotu daudz ilgāk, tur atkal būtu tīra ekonomija. nez kāpēc dažās valstīs to ir sapratuši jau sen, bet pie mums kaut kādi bremzēti ierāvēji "komandē parādi". 3 gadu garantija ceļam vispār ir izsmiekls! Tur vajadzētu būt kā militāristiem ar prettanku ieročiem - izšavi un aizmirsi! Šāviņš pats sameklēs mērķi... Katrā gadījumā toreiz tas STRABAG inženieris ļoti daudz interesanta par tēmu pastāstīja
Vispār es drusku brīnos par A.J. viedokli šai jautājumā - cilvēks ar tādu autovadītāja pieredzi, bagātu, ja var teikt,
vēsturi, un šādi secinājumi ...Nezinu, kā A.J., bet man atvieglo braukšanu tas, ka es zinu: atrodos uz galvenā, un kaut kā nemaz netraucē braukt uzmanīgi, vērot "malas" ar "sānu redzi" un tamlīdzīgi...Galu galā pie mums zīmes tomēr liek vairāk vai mazāk loģiskā veidā un skaitā. Ja grib redzēt, kas patiesi ir bezjēga ar zīmēm, tad var paskatīt krievu žurnāla "Za Ruļom" rubriku "Stop Ļap" - tur nu ir zili brīnumi reizēm. IMHO amerikāņiem ir vēl sliktāk - viņiem ta vairums ceļa informācijas ir uzrakstu, nevis grafisku zīmju / simbolu veidā. Analfabētam tur vispār pessecc!
Liekas, jāpērk naži un iesmi, nav jau alnis. Kad čoms vēl
krievu laikos ar 140 uz Ikšķiles - Tīnūžu ceļa trāpīja pa kārtīgu mežavepri, viņam nācās arī vēl vienu ledusskapi
pirkt Tiesa, Žigulis arī bija jauns jāpērk, labās puses ložerons ar visu grīdu bija kādu sprīdi iekšā salonā iebīdījies,
labajā pusē nevienas durvis atvērt nevarēja ...Labi, ka pats bija uzlicis jostu, bija tādas inerces jostas "Klippan", zviedru, ko lika eksporta VAZiem ...
žēl, ka RS atteicās no klasiskā tramvajnieku(un arī dzelzceļnieku) simbola - "spārniņiem". līdz šim nekas labāks nav izdomāts. bet, kaut ko tomēr it kā vajadzētu.
===============
Mjā, kāpēc atteicās no tradicionālas "transportnieku" emblēmas, nav skaidrs. Es pat atminu bērnu dienas, 1950. beigas, kad pat autobusu šoferi (formas tērpu nebija!) lepni valkāja t.s. "astoņstūrenes", tādas virsnieku galvassegām līdzīgas cepures. No kurienes un kā tās ievalkājās jau pirmskara Latvijā, nezinu, bet identiskas
cepures var redzēt uz Autotanku pulka foto no 1930. gadiem... Un šādas emblēmas dēļ tieši Rīgas centrā uz
vietas 1944. gada rudenī nošāva man tuva cilvēka tēvu,
kurš gan 1. Ulmaņlaikos, gan, par nožēlu "vācu laikā", bija it kā šodien neatzīta amata pratējs - viņš bija lokomotīves mašīnists... Un, atgriežoties no darba, agrā rīta stundā, viņu ieraudzīja trīs padarmijas patruļnieki.
Kādā viņi bija stāvoklī, par to vēsture klusē, bet notikušā
aculiecinieki pēc tam stāstījuši, ka viss noticis pēc scenārija: Aga, uņiforma čornaja, našivki serebristije -
značit, gestapovec! A ješčo kriļja na šapke - gestapovskij
ļotčik, Moskvu bombil! Un nošāva viņu pie paša mājas
namdurvīm, Dzirnavu un Satekles ielas stūrī ... Tā ka,
valkājot emblēmu, jāapzinās - bet, ja nu rīt te ienāks
Hmm, varētu jau nu būt gan loģiski un noderīgi norakt
dzelzceļa uzbērumu no DzC tilta līdz vietai, kur Valmieras iela pagriežas prom no dzelzceļa. Pret Vecrīgu būtu stāvvietas tiem, kuri Vecrīgā strādā vai kuriem tur darīšanas, arī tūristu autobusiem utt.. Tālāk jau būtu
stāvvietas tiem, kuriem vajadzības Rīgas centrā no dzelzceļa līdz, teiksim, M. Šūmahera ielai ... Tiesa, tad
posmā no dzelzceļa tilta līdz Gogoļa ielai būtu jābūt gana ērtai pārejai, kaut vai elegantam gājēju tiltam no stāvvietas uz Vecrīgas pusi. Centrāltirgus pusē arī varētu būt stāvvieta, to tirgus tirgotāji un pircēji prastu novērtēt gan Vien tad būtu atkal vajadzīgs gājēju tilts no šīs stāvvietas uz tirgu, pāri autoostas teritorijai un kanālam, lai ļaudis neblandītos caur AO vai pāri busu iebrauktuvei / izbrauktuvei Daugavas galā ...
Nuja, primārais jau ir izmaksas, kuras pie mums mēdz būt IMHO nepamatoti augstas, iespējams, tāpēc, ka mūsu bāleliņi nav iepazinušies ar Rietumu "otkatu" kultūru ...
anonimikis
bija kādreiz tādas igauņu slēpes "visu pisu".
================
Vispār jau tās mazbērnu slēpītes sauca "Pisi Visu"
Skaitījās hohma tādas viesistabā pie sienas pielikt dekoram,
lai vecākā paaudze šausminās