Tipiski lawānijai. Aizliegt, ierobežot, neļaut, piežmiegt...
Ir kāds pamatojums tavam ierosinājumam?
Cik % no reģistrētiem pilsētā tur arī dzīvo?
Tipiski lawānijai. Aizliegt, ierobežot, neļaut, piežmiegt...
Ir kāds pamatojums tavam ierosinājumam?
Cik % no reģistrētiem pilsētā tur arī dzīvo?
IkdienasViesis rakstīja: Jā, jā - bija tāds gadījums. Arī atcerējos. Kādreiz, Zasulauka galapunktā šancēja TTP darbinieks, kurš mainīja tramvajiem kontaktoglītes. Iespējams, ka viņiem pat bija tramvaja vadītāju tiesības. Bija versija, ka tas džeks bija sašmigojies un sadomāja pats pavizināties ar tramvaju. Izcils braucējs esot bijis, tikai šmigotājs.Labi, ka bez pasažieriem, jo to vagonu uz sudmalenes jau beigās bija nolicis uz sāna...Vai tik Bams kaut kur augstāk par šo gadījumu vēl bildes nebija ielicis ? Precīzi neatceros.
Nezinu par to neko.
-----------------------------------------
Gribētu parunāt par kultūru uz ceļa. Manuprāt pēdējā laikā tā dramatiski ir pasliktinājusies.
Apskatot viena jaunā tramvaja vienas dienas videoreģistratorā fiksētos autovadītāju CSNot. pārkāpumus, mati ceļas stāvus.
Tika saskaitīti, ka
* 35 šoferi nogriežas zem 401 un 404 rīkojuma zīmes, kur tas aizliegts,
* 24 šoferi nogriežas no sliedēm, kur tas nav atļauts,
* 12 gadījumos fiksēta iebraukšana un palikšana krustojumā, kad aiz tā izveidojies sastrēgums, bloķējot satiksmi krustojumā.
Salīdzinoši daudz ir arī tādu, kuri bez iemesla nostājās pārāk tuvu tramvaja sliedēm, traucējot tramvajam braukt.
Daudz ir tādu, kuri braucot runā pa mobilo, vai bakstās pa ekrānu.
Un tagad kronis visam: 32 autovadītāji pilnīgi ignorē sarkano luksofora signālu un pabrauc zem tā. (te nav ieskaitīti tie, kas pabeidz nogriešanos krustojumā). Visvairāk grēkāžu ir Miera ielā, pie Lielajiem kapiem, kur sarkano ignorē katrs 4 braucējs. Nākamās vietas, kur masveidā mauc pāri uz sarkano ir Pērnavas/Barona, Miera/Senču, pie Gaisa tilta un Brīvības/G.Zemgala g.krustā.
Praktiski visiem pārkāpējiem numuri ir redzami.
Ko ar tādiem iesākt?
Šodien pēc plkst.12 pie Sporta Akadēmijas nenoskaidrots autovadītājs ar pelēkas krāsas Audi, iespējams A6, ieskrēja 6.maršruta tramvaja 3 riteņpārī un no notikuma vietas aizbrauca.
Lūgums, kas ir redzējis un piefiksējis automašīnas reģistrācijas numuru, lūdzu rakstat uz juris_aa@inbox.lv
Paldies.
IkdienasViesis rakstīja: Visticamākā versija, ka kaut kādu iemeslu dēļ nelaikā nostradājusi pārmija uz 11.maršrutu. Cik atceros, tajā vietā līdzīgas problemas bijušas arī iepriekš. Kaut kā neticas, ka vainīgs varētu būt aizmugurē
braucošā tramvaja vadītājs, kurš nejauši ieslēdzis pārmiju. Droši vien, ka Bams varētu precizē manas versijas.
Tieši tā arī bija. Aizmugurē braucošais pārslēdza pārmiju zem vagona.
Pēc krustojuma rekonstrukcijas (kad Rīgas kultūrpieminekļu sargi beidzot beigs tiepties, ko tie dara jau pēdējos 5-7 gadus un atļaus nošķelt trotuāra stūri un paplašināt krustojuma sarkanās robežas) šeit paredzētas jaunā tipa pārmijas, kuras bloķējas kamēr vagons brauc pa tām. Tādas pagājušvasar iebūvēja centrā, pie Radio ielas un Barona/Aspazijas krustoj.
Barona ielā tramvaju satiksmi nobloķē sieviete ar džipu, kam beigusies degviela
Rīgas centrā vakar īsi pēc plkst.17 aptuveni 20 minūtes bijusi ievērojami apgrūtināta satiksme Krišjāņa Barona un Ērgļu ielas krustojuma rajonā.
Ņemot vērā, ka negadījums noticis intensīvas satiksmes laikā, Barona ielā, braucot virzienā no centra, izveidojās pamatīgi sastrēgumi - uz laiku bija apgrūtināta notikuma vietas apbraukšana, tāpēc satiksme uz priekšu kustējās ļoti lēni.
Negadījuma dēļ tika bloķēta arī tramvaju satiksme - vairāki vagoni stāvēja rindā un izlaida pasažierus, TVNET vēstīja aculiecinieki.
Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» preses sekretārs Viktors Zaķis precizēja, ka notikumu gluži nevar saukt par avāriju - uz sliedēm vienkārši bija apstājies džips, kura vadītājs savu braucamo pametis.
Pēc aptuveni 17 minūtēm tramvaju vadītāji novērojuši, ka pie džipa piebrauc taksometrs un no tā izkāpj sieviete ar kannu. Dāma ielējusi džipa degvielas bākā benzīnu un aizbraukusi, pēc kā satiksme atkal atjaunota.
"Apsveicu" vēlētāju izvēli palikt stagnācijā. Neko citu patiesībā arī negaidīju.
Pa 6. brauc vecie, jo jauno visur vienkārši banāli nepietiek.
Kāds apskatē, kāds remontā, (rezerves daļas vien reizēm ir jāgaida 1-2 mēn) kāds uz reklāmas aplīmēšanu, vēl kaut kur.
Savukārt runājot par vadītāju sarunu- nevajag klausīties vadītājos. Tie neko nezin un nesaprot, māk tikai baumot, visu salauzt un sasist. Un nevienam no viņiem nekur nav bijis jāpārsēžas, jo neviens vadītājs nevienam tramvajam nav pierakstīts, visi rotē. Ar ko dod, ar to jābrauc. Gadu un tikai ar jauno- tie ir meli vai fantāzijas.
Arī pa 11. tikai jaunie būs tad, kad iepirks vēl vagonus. Neviens nevienam vadītājam neko nav solījis, jo KAD būs nākamie jaunie vagoni nezin neviens. Nu varbūt kāds Rīgas domē.
Man kopumā nav naida pret pensionāriem, kuri ir savā vietā, bet kamēr DS vadīs pensis, kurš baidās no visa jaunā un atdzīst tikai krievijas tehnoloģijas, nekas pozitīvs D-pils tramvaju satiksmē nav gaidāms.
Jau sākumā konkurss tika veidots tā, lai uzvarētu krievijas vai sliktākajā gadījumā- Baltkrievijas ražotāji. Kas arī notika.
Kaut gan pa šiem līdzekļiem varēja gan rekonstruēt infrastruktūru, gan arī nopirkt jaunus vagonus. Jā, šajā reizē varbūt sanāktu par 1-2 vagoniem mazāk, toties tie būtu vismaz poļu. Nekas netraucētu nākamajā iepirkuma procedūrā, kura būs pēc gada-diviem iegādāt atlikušos, trūkstošos 10-15 vagonus.
Bet nu D-pilī viss notiek kā jau pie slāviem pierasts...
Iesaku Leonu. Lai arī 90-to gadu filma, bet baudāma.
Vislabāk ir lidot. 2-3 stundas un jau var gulēt kkur Turcijā pie Vidusjūras vai sēdēt mugurā kamielim tuksneša vidū pie dvieļugalvām beduīniem. Tā ir pavisam cita pasaule, ne mums pierastā, līdz riebumam sakoptā un safrizētā Eiropa, kur +/- viss ir vienāds. Izņēmums tam varbūt ir Rumānija ar savu Transilvāniju. Mežonīgi, bet skaisti. Iesaku visiem tur ievazāties. Var sastapt arī lāci. Tā pavisam negaidīti.
No nākotnes mērķiem plānos ir izbraukt caur Austrāliju. Tieši pa pašu tuksnešaino tās viduci. Tā esot nekurienes nekuriene
Vecākajam elektriskajam trambūzim Baltijā - Liepājas vakar palika 115. gadu jubileja. Suminam!
Tramvajs Liepājā sāka kursēt 1899.gada 14.septembrī (pēc Jūlija kalendāra) līnijā "Pilsētas tilts - Vakzāles iela - Baseina iela - Eļļas iela - Lazareva iela - Kara osta". Darbojās arī atzars uz dzelzceļa staciju, kur vagoni tika sūtīti saskaņā ar vilcienu pienākšanas grafiku.
Maršruta līnijas kopgarums (abos virzienos) šobrīd ir 14,8 kilometri. 2013. gadā ir pabeigta Liepājas tramvaja līnijas pagarināšana no Dienvidrietumu mikrorajona uz Ezerkrasta mikrorajonu.
Pa tagadējo Čakeni trambulis brauca nevis visā tās garumā, bet divos tās posmos:
1)posms no 13.janvāra ielas gar staciju līdz Stabu ielai, tad pa to līdz Avotu, tālāk pa to un Asara līdz Pērnavenei. (3.un 4.maršruti). Satiksmi sāka 1901 gadā, slēdza 1965.gada vidū.
2) posms bija Čakene no Matīsa līdz Tallinas (gar Ziedoņdārzu). Kursēja 4.maršruts. No Vecrīgas tas brauca pa K.Barona, tad Matīsa, Čaka līdz Tallinas. Satiksmi atklāja 1902.gadā, slēdza 1941.
Barona ielā no Bērnu pasaules līdz Gaisa tiltam sliedes ielika tikai 1954.gadā.
Trambūzis brauca arī pa Brīvībeni visās tās garumā. Tur brauca 1.,2., 11., un 12.maršruts (Mežparks un Jugla).
Posmu no Brīvības pieminekļa līdz Matīsa-Miera krustojumam demontēja 1951.gadā, bet posmu no Matīsa-Miera līdz Gaisa tiltam 1954.gadā.
Pa tagadējo Čakeni brauca 3. un 4.maršruts.
4. brauca līdz Asara ielas galam un meta apkārt pie Pērnavenes (kā bildē redzams), bet 3.maršruts brauca tālāk- no Avotu-Asara ielas tas nogriezās uz Pērnavas un pa to brauca līdz Baronenei, tad tālāk pa to uz Gaisa tiltu līdz Ropažu ielai.
uupis rakstīja:
anonimikis rakstīja: tur ir jāuzkrāso normāla izmēra gājēju pāreja. Kā pie Brīvības pieminekļa pie makdonalda.
Par to jau arī bija stāsts pirms uzstādīja Dzīvojamo zonu.
Rīgas centrā nav gājēju pārejas vietā kur gājēju plūsma ir viena no lielākajām un kā izrādās tad Rīgas Autoosta ir starptautiskā .
Ir speciāli normatīvi, pēc kuriem, kaut kur uzstādot c/z vadās, cik liela dotajā vietā ir transporta plūsma. Dotajā vietā tā ir pārāk niecīga, lai krāsotu zebras un liktu c/z.
Uzstādīja Dzīvojamo zonu – forši – tramvaju vadītājiem bija pie pakaļas CSN un nedeva priekšroku gājējiam,
Tas ir tikai Uupja subjektīvais viedoklis.
tāpēc ka ceļazīmi dzīvojamā zona uzskata par tukšu vietu. Rīgas satiksme problēmu neredz.
Es saprotu, ka Uupim droši vien ir iedzimts naids pret RS un lai kā arī nebūtu - vienmēr būs slikti.
Tagad noņēma Dzīvojamo zonu bet ierēdnis, kurš parakstija šo zīmju maiņu ir dumjš, jo nespēj ieraudzīt gājēju plūsmu un salikt kopā CSN.
Šis jautājums adresējams uz RD Satiksmes departamentu. RS nenosaka kādas zīmes, kur izvietot.
Jā un Bams rakstija :«beidzot var normāli un legāli piebraukt pie Autenes durvīm, iekraut čemodānus» — nu te mēs redzam attieksmi pret noteikumiem un likumiem – Kā zem zīmes APSTĀTIES AIZLIEGTS var apstāties un izkraut čemodānus???? (kad maršrutkas ignorēja šo zīmi – visi bļāva, bet tagad pajāt?)
Tur vai tad ir zīme apstāties aizliegts? Tad droši vien uzlikta ļoti nesen, jo tādas nebija.
Bet te akmenis pašu šoferu lauciņā, jo acīmredzot savādāk nevar- mūsu autobraucēji pret auto novietošanu izturas reti nihilistiski-ka tik vieta manai cūkai, par pārējiem pajāt. Pieļauju, ka atradās umņiki, kuri savas tarataikas atstāja pie autenes durvīm uz visu dienu...
anonimikis rakstīja: Autoskolu gudrības es redzu katru dienu Pārdaugavā. Noteikumos skaidri un gaiši rakstīts, ka dzīvojamās zonās nedrīkst apmācīt braukt, bet lien šie katru dienu tur.
Bet nekur nav teikts, ka M nedrīkst tai izbraukt cauri.
anonimikis rakstīja: atkal sākas vecā dziesma par sliežu klātni. Ja tā nebūtu josla, tad būtu atstājuši tur zīmes par dzīvojamo zonu.
Tā nav josla. Aizej uz jebkuru autoskolu. Aizej uz Autoskolu federāciju pie E. Griģa vai pie jebkura CSDD autoinstruktora, kas pieņem braukšanas eksāmenus.
uupis rakstīja:
Jūs esat pārliecināts ka VIENVIRZIENA?
Jeb atkal lasīt nemākam un neatšķiram vienvirziena satiksmi no satiksmes organizēšanas vienā virzienā privātam transportam.
TUR ir divvirzienu satiksme ar 4 joslām! Travajs un mikrobusi iet abos virzienos.
UN NAV gājēju pārejas - tas liecina par ierēdņu daunismu vai korupciju.
Tur ir VIENA josla zem tilta un DIVAS joslas un tramvaja sliežu klātne aiz tilta.
Tramvaja sliežu klātne nav josla. Posmā zem tilta no Autenes līdz 13.Janvāra ielai mašīnas pa sliedēm tāpat braukt nedrīkst.
Savukārt gājēju pāreju var ierīkot vietās, kur tiešā tuvumā nav krustojumu. Bet tie ir. Nu kaut vai pirms tirgus. Tur ielu var pāriet.
Palaidniex rakstīja:
Bams rakstīja:
uupis rakstīja:
Bet kamēr tur ir ceļazīme Dzīvojamā zona, tikmēr tur darbojas Ceļu satiksmes noteikumi priekš Dzīvojamām zonām!
C/z Dzīvojamā zona jau labu laiku kā aizvākta, bet gājēji joprojām slāj krusteniski, šķērsām un visādi citādi pāri ielai kā uzvarētāji pa karaļa pili... Laikam jāsūta uupis, lai pamāca pešīhodus, kā un kur jāšķērso iela.
Gribi teikt, ka notiek arī brīnumainas lietas? Kāds tomēr izdomājis novākt analfabēta uzstādītās zīmes?
Tagad tur ir normāla, vienvirziena iela, virzienā no 13.janvāra uz centrāltirgus pusi, beidzot var normāli un legāli piebraukt pie Autenes durvīm, iekraut čemodānus un izbraukt pa otru galu laukā.
uupis rakstīja:
Bet kamēr tur ir ceļazīme Dzīvojamā zona, tikmēr tur darbojas Ceļu satiksmes noteikumi priekš Dzīvojamām zonām!
C/z Dzīvojamā zona jau labu laiku kā aizvākta, bet gājēji joprojām slāj krusteniski, šķērsām un visādi citādi pāri ielai kā uzvarētāji pa karaļa pili... Laikam jāsūta uupis, lai pamāca pešīhodus, kā un kur jāšķērso iela.
robchix rakstīja:
Bams rakstīja:
Personīgi neredzu jēgu tiem videoreģistratoriem.
Ugunsdzeeshamais ieksh auto un droshiibas jostas Tavaa uzskataa arii ir pilniigi nevajadziigas lietas? Jo nav nekaadas jeegas no taam.
Tikai redz nupat situaacijaa kad Tava kantora trolejbuss nobrauca cilveekus, tam videoregjistratoram buutu liela jeega.
Jeb Tev ir cits viedoklis?
Protams, ka cits. Ugunsdzēšamais nekādā veidā neaizskar manu privāto dzīvi, bet tāds videoreģistrātors gan.
Otrkārt nevis trolejbuss nobrauca, bet gan gājēji paši paskrēja zem riteņiem.
Treškārt teicu, ka neatbalstu reģistratorus privātmašīnās. Smagajos/busos/pasažieru transportā lai jau būtu.
Conqueror rakstīja: Austrijā video reģistratori ir aizliegti - interesanti, kāpēc?
Acīmredzot viņiem ir tāds personas datu aizsardzības likums. Vai kaut kas tamlīdzīgs.
Personīgi neredzu jēgu tiem videoreģistratoriem.
koloda rakstīja: Sveiki, vai varētu ieteikt jaunietiem pirmo auto līdz 1500euro vērtībai?
Alfa Romeo Julieta
andzins1111 rakstīja: Bams, no kurienes tad tie paši briti ņemt detaļas vairāk kā 100 gadus veciem tramvajiem un vilcieniem?
Nezinu gan. iespējams, ka Eiropā kaut ko kaut kur var individuāli pasūtīt, lai izgatavo.
Ja būtu finanses, tad, manuprāt, visu varētu izdarīt.
Pareizi. Viss atduras nepietiekamās finansēs.
IkdienasViesis rakstīja: Bet, kā var tā būt, ka veco tramvaju detaļas ? Vai tiešām no daudzajiem Rīgas depo visi dzelži,motori, kontroleri, rezistoru bloki ir izmesti lūžņos?
Principā jā. Nekas vairs nav atlicis.
Daugavpilī noteikti kaut ko vēl var savākt. Zilais "daugavpilietis" ar nr.052 taču "svoim hodom" atbrauca no dzelzceļa rampas līdz depo. Un vai tad tam jau daļēji atjaunotajam MTV-80 nevarēs atrast dažas tās elektroietaisies, kas nepieciešamas tramvaja vadībai.
Deficīts ir ne tik daudz elektroietaises, cik mehāniskās daļas, specifiskas bukses, gultņi, čuguna bremžu uzlikas, lietie, spieķotie riteņpāri, aizvēsturiski elektrodzinēji...
Manuprāt, savulaik visas tramvaju iekārtas tika ražotas tepat Rīgas REZā un VEFā. Domāju, ka glavenā vaina ir tā, ka cilvēkiem nav entuziasma un vēlmes ar to nodarboties.
Nav gan. Tādu fanātu vai Entuziastu tur nav. Tagad viss maksā naudu. Šiem dzelžiem- lielu.
Interesanti, kā gan drūmajos krievu laikos(80-to sākumā), toreizējam tramvaja vadītājam Laimonim Vitkusam izdevās no "nulles" (cik atceros, depo bija atrasta tikai 1900.gada tramvaja riteņu šasija) panākt retro tramvaja atjaunošanu. Cik atceros no aprakstiem, viss bija atjaunots pēc to laiku rasējumiem un tehnoloģijām.
Virsbūve ir oriģināla, atrasta kādā Pārdaugavas sētā, savukārt ritošā daļa ir ņemta no pārbūvēta darba vagona, kurš izveidots no līdzīga paskata pirmskara 2-asu vagona. Šis- tas tika pasūtīts RVR.
Pats viņš pēc tam ar to tramvaju pēc tam brauca vēl daudzus gadus. Cik saprotu, tas retro tramvajiņš ir piedzīvojis vēl otru atjaunošanas procesu, jo tam vadītāja kabīnē parādījušies Tatras pedāļi un pat elektronika
Elektronikas tur nav. Ir iebūvēta zemsprieguma 24V ķēde un uzlikts akumulators apgaismojumam, gaisa kompresors darba bremzēm, elektrozvanans (viens pedālis) un sliežu bremze (otrs pedālis), stopsignāli un pagriezienrādītāji. Vadītājam ir apsildāms krēsls.
IkdienasViesis rakstīja: Vai tad tas ir RVR-6 ? Vairāk izskatās pēc iepriekšējā modeļa RVR-55, kādi mums 60-tajos tika atvesti no Taškentas. Nu ,līdzīgs tiem, kas Rīgā braukāja ar 80-tajiem numuriem...Lai Bams paskatās, viņš zinās precīzi.
Tas tiešām ir RVR-6.
Savukārt RVR-55 bija šādi:
Rīgā tie jau bija "pietaisīti" šādi: