Uzmodelējam situāciju – Dzīvojamā zona. Un starp mašīnām izklamburē gājējs. Vadītājs bremzēs? Protams ka bremzēs. Bet pēc negadījuma mēģinās pārliecināt visus, ka viņam nebija iespējas izvairīties, neredzot ka sadursmes cēlonis ir viņš pats…
Tev galīgi nav taisnība. Ne vienmēr novainos šoferi. Ir precedenti.
anonimikis rakstīja: kā mēs redzam, tad problēma ir praktiski neatrisināma. vienīgais variants - lai trambulis brauc apkārt. nu nav dzīvojamā zonā tam jākursē un jātraucē mierīgie iedzīvotāji.
Tur nav dzīvojamā zona klasiskajā tās izpratnē. Tur ir tirgus, Autoosta, stacija. Tramvajs pieved cilvēkus uz šīm vietām. Man liekas, ka to tāpat visi saprot. Centrāltirgus pietura ir noslogotākā visā Rīgā. Tas tur nebrauc tāpat vien sava prieka pēc.
uupis rakstīja: Vai arī ir kādi īpaši priekšnoteikumi, ko nozīmē nepamatoti traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu?
Kas ir tā nepamatotā traucēšana?
Iešana no vienas ielas puses uz otru ir kas? Nepamatota vai pamatota?
vai nu mazais bērns... pats taču saproti, ko tas nozīmē. Iela ir jāpāriet nevis pa to ir jādefilē. Tie, kas to pāriet nekādā veidā netiek traucēti no tramvadītāju puses.
uupis rakstīja:
1. Gājējs iet, tramvajs apstājas, ļauj gājējam pirmajam iet un pēc tam turpina braukt?
uupis rakstīja: Un vēl – es nākamgad gribu redzēt pie Centrālturgus fotoradaru, kurš taisa tramvaju Fotosesijas. Pietiks aizstāvēt šos CSN pārkāpējus…
Tad, kad arī gājēji sāks ievērot šī punkta prasības (154. Dzīvojamā zonā, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijā gājējiem un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, taču viņiem aizliegts nepamatoti traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu.)
Šodien apskatot situāciju uz vietas redzējām, ka gājēju pārvietošanās no tramvaju puses netiek traucēta nekādā veidā. No otras puses (sk.154p.)- gan. Sploš ir rjadom.
Tā kā visi pārmetumi ir, droši varu apgalvot, slima suņa murgi izzīsti no vienas vietas. (našing spešal for ju)
Bams rakstīja: Es tikai izskaidroju situāciju, kāpēc šad un tad gājējiem tiek uzzvanīts. Jebkurā gadījumā pie Autenes gājējiem pāriet ielu nav ne mazāko problēmu.
Tātad gājējam ir PRIEKŠROKA bet tramvaja vadītājs NEDOD priekšroku un zvana lai gājējs palec malā.
Tagad pārfrazēsim.
Bembists izbrauc krustojumā pie sarkanā signāla ar nospiestu skaņas signālu, savukārt Palaidniex vai BAMS brauc pa zaļo un apstājas lai palaistu bembistu, jo bembists nospieda skaņas signālu lai izvairītos no sadursmes. Nu vai tad nevar pagaidīt un palaist vienu trako? Krašunga gadījumā jau formāli būs vainīgs BMW, bet vajag padomāt arī par BMW pasažieriem, kuri nav vainīgi pie tā ka vadītājs ir kretīns.
To, ka visi BMW vadītāji ir kretīni- es pilnīgi piekrītu!
Vai tad tik grūti ir UZRĪKOT vadītājiem kvalifikācijas paaugstināšanas leckiju,
Jautājums adresējams CSDD.
Ko es ar šo gribu panākt?
Es gribu panākt lai neliek idiotiskas zīmēs vietās, kur viņas tāpat nestrādā. Kādreiz pie centrāltirgus bija gājēju pārēja un visiem viss bija skaidrs. Tagad uzlika zīmi dzīvojamā zona un nozāģēja gājēju pāreju
uupis rakstīja: Nu un ja jau priekšroka gājējam nav priekšroka bet gājējs ir nepamatotais traucētājs, tad jau viss sagriežas otrādāk. Ceļu satiksmes dalībnieki arī nedrīkst viens otram traucēt. Bet labā roka ir traucēklis, visi kas brauc pa galveno ceļu traucē braukt tiem, kas stāv uz dodiet ceļu un šo sarakstu var turpināt dikti garu.
Tā kā nevajag te dubultmorāli bīdīt.
Ja kāds te bīda dubultmorāli un grib kasīties, tad tas ir uupis. Es tikai izskaidroju situāciju, kāpēc šad un tad gājējiem tiek uzzvanīts. Jebkurā gadījumā pie Autenes gājējiem pāriet ielu nav ne mazāko problēmu.
ps. jā, formāli tev ir taisnība. Nu nogaidi brīdi un brien pāri, kad nāk trambūzis. Notiks CSNg. Jā formāli tu būsi nevainīgs. Vadītājs vainīgs. Tomēr iespēja palikt bez pedāļiem vai citiem orgāniem gājējam ir ļoti liela. Vadītājs saņems sodu. Viņam iespējama arī smaga psiholoģiska trauma. Varbūt nevarēs vispār vairs strādāt. Būsi apmierināts?
pps. Ko tu gribēji pateikt paceļot šo jautājumu par Dzīvojamo zonu? To, ka netiek ievēroti CSN? Varu atklāt, ka tie pie mums valstī vispār netiek ievēroti. Masveidā. Izej ielās. Jau pēc pāris min. redzēsi kādu pārkāpēju...
ppps. Uz LV robežas nu jau droši var izvietot plakātu, ka luksofora signāliem LV teritorijā ir tikai informatīva nozīme. Pārsvarā visi tāpat brauc pēc saviem ieskatiem...
Bams rakstīja: Ja iela tiek šķērsota nevis tiek slāts pa ielas vidu braukšanas virzienā, tad domāju nevienam problēmu nav. Problēmas rada paši gājēji.
Tur jau tā lieta ka tramvaja vadītājs šajā zonā neuzskata gājējus par satiksmes dalībniekiem un nedod viņiem priekšroku bet nospiež zvanekli, kas pieprasa dot priekšroku tramvajam.
Uzskatīsim, ka ar šo viņi izvairās no avārijas situācijas, kad gājēji nepilda 154.punkta prasības.
Bams rakstīja: Vispirms sāksim ar to, lai gājēji tur sāk ievērot šī punkta prasības (154. Dzīvojamā zonā, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijā gājējiem un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, taču viņiem aizliegts nepamatoti traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu.)
Tātad mana vēlme šķērsot ielu ir nepamatota traucēšana?
Ja iela tiek šķērsota nevis tiek slāts pa ielas vidu braukšanas virzienā, tad domāju nevienam problēmu nav. Problēmas rada paši gājēji. Jebkurā gadījumā tādas Dzīvojamās zonas ir arī citu valstu pilsētas ielās ar tramvajiem, bet tur nez kāpēc nevienam indivīdam neienāk prātā slāt, kur acis rāda ar domu-man te galvenais, man po uz citiem. Ar tādu nihilismu slimo tikai LV autobraucēji, gan gājēji.
Bams rakstīja: A, ja intūristi un vietējie gurķi slāj pāri tieši deguna priekšā - ko darīt? Kā rīkotos tu?
CSN skaidri un gaiši nosaka, ka Dzīvojamā zonā gājējiem un velosipēdistiem ir PRIEKŠROKA (tiesības pirmajam iet). Tātad tramvaja vadītāja algoritms iebraucot šajā zonā ir sekojošs: Izvēlas ātrumu, kurš nav lielāks par 20 km/h, bet ir tāds, lai var laicīgi apstāties un dot priekšroku gājējam jebkurā vietā šīs zīmes darbības zonā.
Un ja gājējs iet no autoostas uz pretējā ielas pusē esošo tirdzniecības centru, tad tramvaja vadītājs apstājas un laiž gājēju.
Ja kaut kas nepatīk, tad visas iespējas Zivtiņa kungam ir ierosināt šo zīmi likvidēt un ierīkot gājēju pārejas. Citādāk esiet tik laipni un izpildiet CSN prasības.
Vispirms sāksim ar to, lai gājēji tur sāk ievērot šī punkta prasības (154. Dzīvojamā zonā, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijā gājējiem un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, taču viņiem aizliegts nepamatoti traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu.)
uupis rakstīja: Kā tur palika ar Rīgas Satiksmes darbinieku, kurš vislabāk pārzin CSN un paraugdemonstrējumiem pie Centrāltirgus, kā pereiz šķērsot tramvaja sliedes tā, lai neviens satiksmes dalībnieks nepārkāptu CSN un nedod dies vēl lietotu skaņas signālu?
Ir ļoti apsveicami, ka šāds cilvēks tagad strādās RS. Varbūt beidzot izdosies realizēt vairākas ieceres, lai sab.transam būtu vēl vairāk priekšrocību attiecībā pret privāto auto.
p.p.s. ar projektu, kvalitāti un materiāliem viss bija ok
Pēc notikušā var apgalvot, ka nebija gan!
Cik kg kravas grīkst pārvadāt uz vieglā auto jumta?
Tagad izliekam šo svaru uz viena jumta cm2. Kas notiks ar jumtu?
Par to piekrītu.
Bet nu nez, tās lielās platības, (nekad gan neesmu bijis konkrētajā Maximā), bez neviena balsta iekšā - man tādas būves drošas neliekas. Bija jau gadījumi, kad kādam lielveikalam pat no sniega(!) iegāzās jumts. Acīmredzot normas uz pieļaujamās slodzēm ir par mazu vai netiek ievērotas.
IkdienasViesis rakstīja: Tas nu gan ir jaunums ! Neesmu to jauno ielu laistāmo škodu vēl manījis. Parasti jau Bams iepazīstina ar jauno tehniku, šoreiz neko par to jauno ielu laistāmo tramvaju nav arī stāstījis. Interesanti, vai tas kāds specpasūtījums ,vai arī kāda no jaunajām škodiņām jau norakstīta un pārbūvēta ?
Tas taču fotošopa zīmējums!
Neviens jaunos tramvajus pārbūvēt negrasās! Vēl jo vairāk, nākotnē visa spectehnika būs uz automašīnu, tādu kā MB Unimog bāzes. Jau tagad viens tāds specmobīlis ir. Tas laista, tīra sniegu, savāc lapas un smiltis, pļauj zāli un citus darbus. Aizstāj kaudzi dažādu speciālo tramvaju, kuru uzturēšana ir neizdevīga un ķēpīga.
Atgriežoties pie "jaunajiem" Daugavpils tramvajiem. Atradu vienu diezgan sakarīgu atbildi, kāpēc ir tā un ne citādi. Tas ir, kāpēc tika izvēlēta ex-cccp tehnika, nevis kaut vai čehu:
citāts krieviski.
Ответ элементарно прост. Даугавпилс в очень большой степени всё ещё совдеповский город, в котором европой кое-где лишь слегка попахивает. Главный инженер трамвайного предприятия предпенсионного возроста и кокой-либо новизны или всякой там электроники, не превиди Господь!, боится как огня. А все те, кто писали условия закупочного конкурса, писали его конкретно под ленинградцев, которые изначально и были признаны побелителями. Дорожка в Питер была хорошо протоптана и очень похоже, что существовали "закулисные" договорённости.
Когда провалился первый конкурс, трамвайное предприятие, даже не дожидаясь утверждения новой закупочной комиссии, поторопилось согласовать в министерстве всё те же старые условия закупочного конкурса: 8 4-осных и 4 6-осных; частично низкопольных ... и прочие там глупости, которые в ЕС уже давно не практикуются и не могут быть воплощены.
Palaidniex rakstīja: Gribi teikt, ka nenormāli skaļais virzuļkompresors, rubiļņiki un relejs (kas bija sastopami vecumvecajās "apaļajās" škodās, kādas, piemēram, brauca sakabinātas uz 9., 17., 22. Un 23. Maršruts) ir viss uz ko ir spējīgi exPSRS mehi parkos?
Varu pateikt to, ka bijušās psrs teritorijā ikdienā vēl joprojām kursē vairāki simti veco, apaļo, jeb Škoda-9Tr tipa trolejbusu.
2. parka teritorija vien ir pilna ar konserviem...
Vismaz kādam būtu pārdevuši, jo prāvai daļai Krievijas pilsētu tie būtu jaunuma un modernuma kalngals...
Bija nesen izsole. Un zinu, ka informācija par to aizgāja gana tālu aiz LV robežām, bija pat reāla interese no dažām Ukrainas pilsētām. Taču kāpēc aizrobeža nenopirka- nav ne jausmas.
Paradoksāli, bet pat pag. gs. 80. gadu elektronika ir par sarežģītu daudzām jo daudzām NVS elektrotransporta saimniecībām. Varbūt tāpēc mūsu Škodas arī neņēma.
anonimikis rakstīja: nez cūka dzīvojamā zonā drīkst gulēt uz tramvaja sliežu klātnes?
Par kurām cūkām ir runa? Ja par vietējām, tad ejot uz klubu, jāsabāž pilnas kabatas ar zīlēm, tad jāizmētā tās pa kaktiem, lai cūkas nelien klāt.