Kārtot: Augošā secībā
1 2
Daniliano 30.06.2009 16:00

........ Etananolu mājas apstākļos iegūt ir daudz vienkāršāk, nekā biodīzeli. Un izejmateriāls ir katram pieejams - jebkādi pūstošie atkritumi.

Labdien. Par spirta ražošanu mājas apstākļos.

Etanolu arabsolūtā spirta saturu līdz 96% tiešām mājās kaut kā var saražot. Bet cik man zināms spirtam kā degvielai(vai pidevai benzīnam) ir jābūt ar tīrību min.99,3%. Tād šādu koncentrāciju iegūt šķūnīti iegūt nav ispējams, jo spirts ar ūdeni veido azeotropo šķīdumu. Tur ar vienkāršu destilāciju vairs cauri neies. Es par to ka biodīzeli mājās savārīt vienkāršāk.

Daniliano 09.07.2008 12:50

raimondsm rakstīja: a-utor-it-a-t-īv-a-is- -«Budapest Business Journal» ziņo

Slepenā Pasaules Bankas (PB) ziņojumā konstatēts, ka biodegvielas ietekmē pārtikas cenas pasaulē augušas par 75%, radot šaubas par ASV prezidenta Džordža Buša apgalvojumiem, ka cenu kāpumu izraisījis augošais pieprasījums Indijā un Ķīnā, raksta «Guardian».

apollo.lv/...

Vārds"biodegviela" zem sevis uztur vairākus bio produktus kurus var izmantot kā degvielu: biogāze, bioetanols, biodīzeļdegviela.

Ja arī tajā Bankas ziņojumā ir arī kāda taisnība, tad vislielāko ietekmi pārtikas cenām verētu radīt tieši bioetanols, jo tieši to iegūst no graudiem,kukurūzas t.i. no augu kultūrām kuras arī izmanto pārtikā.

man personīgi vairāk šķiet ka pie visa tomēr vainīga ir tā naftas cena

Daniliano 04.06.2008 15:57

Fakts par to, ka motora jauda lietojot biodīzeli ir mazāka nu ir vairāk vai mazāk pierādījusies ar eksperimentiem uz stenda. Nekas jau jauns tas nav-fizika arī dzinēja sadegšanas kamerā ir fizika. Ar lielas jaudas motoriem, šinī gadījumā 3.0 litri, parastam lietotājam reālā atšķirība ir grūti pamanāma, ja nu vienīgi kaut kādās galējās slodzēs(liela krava, vai kas cit līdzīgs), bet uz mazāka tilpuma motoriem tas būs vairāk jūtams(ir pieredze).

Piekrītu iespējai nočipot-tas varētu būt viens no variantiem kā panākt tos tik ĻOTI nepieciešamos zirgspēkus, bet kā tas atsauksies uz degvielas patēriņu, to nezinu.

Manā gadījumā, es samierinos ar to nelielo jaudas kritumu un ļoti nedaudz(apm līdz 5%)palielināto degvielas patēriņu un tomēr gala rezultātā ietaupu uz lētākas degvielas pielietošanu, jo citu izdevumu šjā sakarā man nav(nekādas tur pārbūves vai pielāgošanas vai mainīšnas nav nepieciešamas).

Takā katram pašam ir jāpamēģina kā viņš izjūt biodīzeļa ietekmi uz maku un uz tik nepieciešamo jaudu. Galvenai pārvarēt to tomēr izteikti negatīvo viedokli par bio. No vienas bāksa krāsu nenoēdīs un sūkni nenobeigs.

Un ko tu darīsi "Seene"??????

Vai nav mainījušās domas par iespēju pāriet uz biodīzeli???

Beigsies tas trakais sammits Rīga, noteikti saskriesimies kaut kā.

Daniliano 26.05.2008 15:37

Seene rakstīja:

Daniliano rakstīja:

Hmm, cik galu galā šadam pasākumam apmēram laiku vajag un kādos laikos (dienās) tas ir iespējams?

Uz vienu autiņu kādas 2 stundas aizies. Bet mēs jau varam katrs savā laikā. Un tad to aliņu pie to rezultātu apkopošanas

Laikam jau jasaņemas ir. Var kaut kādus konkrētākus laikus un kontaktus?

Prof. G.Birzietis (29176304),zvani viņam un vienojaties par jums izdevīgu laiku. Tad jau es pieslēgšos,man vieglāk, kā nekā pa Jelgavu vien maļos.

Daniliano 26.05.2008 13:42

Hmm, cik galu galā šadam pasākumam apmēram laiku vajag un kādos laikos (dienās) tas ir iespējams?

Uz vienu autiņu kādas 2 stundas aizies. Bet mēs jau varam katrs savā laikā. Un tad to aliņu pie to rezultātu apkopošanas

Daniliano 26.05.2008 13:28

Seene rakstīja:

Daniliano rakstīja:

Seene: vai paliek spēkā izaicinājums uz ruļļoiem pamērīt jaudas un ko citu?

Ja nesākšu pats liet BIO, tad noteikti. Galvenais, jau ka nav laika nekam tādam - visu laiku kautkur jāskrien un labi ja sanāk vakarā mājās kādu aliņu izdzert

Ar LLU spečukiem jau sarūnāts. Šiem arī būtu interesanti. Domāju ka kādam kopējam aliņam pēc tam laiks arī atrastos.

Tākā nobriesti un dod ziņu.

Daniliano 26.05.2008 11:08

Girc44 rakstīja:

Daniliano rakstīja: Starp citu par Jelgavu- arī ASTARTES Dusā uz Rūpniecības un Dambja ielas krusta ir nopērkams BIO joprojām par Ls/l 0,699 !!!

Bet izskatās ka arī 15 santīmu starpība lietotājus joprojām neidrošina un nepārliecina par Bio nekaitīgumu. Žēl.... [/c

kādā autiņā tu lej biodīzeli? Slinkums rakties cauri visiem komentāriem.

SAAB 9-5 3.0Tid 2002 gada izlaidums, ar šo degvielu nobraukti jau 49000km.

Daniliano 26.05.2008 10:10

Starp citu par Jelgavu- arī ASTARTES Dusā uz Rūpniecības un Dambja ielas krusta ir nopērkams BIO joprojām par Ls/l 0,699 !!!

Bet izskatās ka arī 15 santīmu starpība lietotājus joprojām neidrošina un nepārliecina par Bio nekaitīgumu. Žēl....

Daniliano 23.05.2008 20:56

Jelgavnikiem!!! un ne tikai.

ASTARTEs Dusā(kas, pie apvedceļa) bio maksā vēl TIKAI 69,9!!!

Takā tiem kam nav aizspriedumu pret šo degvielu un ir vēlme ietaupīt kādam aliņam, uzpriekšu....dauzums ierobežots

Daniliano 23.05.2008 20:46

Jā, uzreiz sāku liet 100% Biodīzeli.

Tas aizsākās pirms gada, jūlijā. Nu jau būs nobraukti pie 48000 km.

Protams, varbūt esmu jau kļuvis pārlieku subjektīvs, bet tā vien šķiet, ka šī degviela ir kā radīta 3.0 litrīgajam dīzelim.

Kaut kāds tur"pārbūves"vai "aprīkošnas" saistībā ar bio lietošanu neesmu veicis nekādas.

Degvielas patēriņš svārstās no 8-8,8/100km, atkarībā no tā cik bieži sanāk būt galvaspilsētā(jāatzīst, ka bieži).

Seene: vai paliek spēkā izaicinājums uz ruļļoiem pamērīt jaudas un ko citu?

Daniliano 29.11.2007 10:01

Arī man ir bijis tas gods lietot SAABus-klasiskos-900.Tagad braucu ar 9-5 3,0 Tid un joprojām jūtos labi un konfortabli. Nedomāju ka braucu kādā uzlabotā Opelī, vai kā savadāk.Par remontiem-iespējams, ka viss vēl priekšā, bet neraustos jo zinu ka lietoju augstas kavalitātes degvielu-Biodīzeli.

"Seene"-atceries piedāvāju skrieties(uz stenda Jelgavas LLU spēkratu katedrā). Varbūt varam paštukot,ar sekundantiem utt.

Daniliano 12.11.2007 11:13

Tā nu ir sanācis, ka veiksmīgi esmu ticis(nu jau kārtējie 20 000 km. aizripojuši) pie 9-5 dīzeļa .Pēc vairāku autiņu nomēģināšnas tomēr paliku pie 3.0Tid.Pagaidām nearkādām likstām neesmu saskāries-mašīna ļoti jauka un ceru, ka kalpos kādu laiku.

Tagad sākusi čīkstēt agregātu siksna-skaidrs, ka jāmaina.Bet tad atradu ka arī šim motoram ir zobsiksna(kaut kur iekšā). Pār tās maiņu manuālī nekas nav teikts. Varbūt kads ko zin vairāk par šo lietu-kad jāmaina? Tak nejau mūžīga?

Daniliano 30.08.2007 16:17

Seene rakstīja:

Daniliano rakstīja: Cik saproto Seene ikdienā lieto SAAB 9-5 3.0 tid.

Man arī ir tāds, pildu biodīzeli. Varbūt taisam gonku kuram stiprāks?

Varu sarunāt LLU mehu fakultātē uz vienu dienu ruļļus(Viņiem ir šika iekārta automašīnas parametru testēšnai-jaudas,ātrumi,zirgspēki utt.)

Sita lieta izklausas interesanta, vienigi kaut kad velak varetu sabidit lietas. Sobrid galigi nav briva laika.

Šito dueli varētu ieplānot uz septembra otru pusi(sākot no 17 datuma)jasagāda sekundanti,balvu fonds

Daniliano 30.08.2007 14:37

Cik saproto Seene ikdienā lieto SAAB 9-5 3.0 tid.

Man arī ir tāds, pildu biodīzeli. Varbūt taisam gonku kuram stiprāks?

Varu sarunāt LLU mehu fakultātē uz vienu dienu ruļļus(Viņiem ir šika iekārta automašīnas parametru testēšnai-jaudas,ātrumi,zirgspēki utt.)

Daniliano 30.08.2007 14:30

...

es saprotu, ka E85 ir 9 daljas benziina, un 1 dalja spirta...ne jau tiiru spirtu kurina...

E85 ir 85 % bioetanola(dehidrēts etanols-~99.8%)+15 bezsvina benzīna(piemE95)

Daniliano 30.08.2007 12:11

Zoo rakstīja:

Dorisa rakstīja:

juuzveris rakstīja: Dorisa - stāvēji klāt un rēķināji? kārtējais mīts pamuļķai tautai

Ja tu pats nebūtu pamuļķis, tad mācētu izlasīt ka es neesmu stāvējis klāt un rēķinājis. Īpaši apdāvinātiem atkārtoju vēlreiz - kaut kur lasīju.

es arii lasiiju, ka iisteniibaa vienam litram bio buutu jaamaksaa vismaz paari par eiro litraa, lai atmaksaatos....

taapat tas lauks ir jaaar, jaacee, jaameeslo utt....izmaksas mezhoniigas...nu un veel paarstraade...vispaar....

un kursh te teica, ka jauda pieaugot vai tas ir iespeejamsman skjiet, ka nee...

Bet saražot Bio jau arī maksā ap eiro. Valsts ar atbalstu(dotācijas) ražotājam dod iespēju mums pirkt šo degvielu krietni lētāk kā fosīlo.Tikai ar visu to kaut kā tā lieta nekādi neieietās?

Par jaudas zudumu-kādi procenti 3 zemāka tomēr ir(siltumspēja šai degvielai ir zemāka ka fosīlajam).Bet uz 3.0 litru dzinēju to tikpāt kā nejūt.

Daniliano 30.08.2007 12:02

Zoo rakstīja:

Dorisa rakstīja:

juuzveris rakstīja: Dorisa - stāvēji klāt un rēķināji? kārtējais mīts pamuļķai tautai

Ja tu pats nebūtu pamuļķis, tad mācētu izlasīt ka es neesmu stāvējis klāt un rēķinājis. Īpaši apdāvinātiem atkārtoju vēlreiz - kaut kur lasīju.

es arii lasiiju, ka iisteniibaa vienam litram bio buutu jaamaksaa vismaz paari par eiro litraa, lai atmaksaatos....

taapat tas lauks ir jaaar, jaacee, jaameeslo utt....izmaksas mezhoniigas...nu un veel paarstraade...vispaar....

un kursh te teica, ka jauda pieaugot vai tas ir iespeejamsman skjiet, ka nee...

Daniliano 30.08.2007 9:23

snow rakstīja:

Seene rakstīja:

Daniliano rakstīja: Atvainojiet,laikam nebūs pa tēmu(domājams laikam Bioetanols-E85), bet ar Biodīzeli(RME 100%) 9-5wagon 3.0Tid iet- pat ļoti labi. Degvielas patēriņs jau kādu laiku stāv uz 8,3l/100km.

Bet interesanti kurā Statoil ir nopērkams E-85? Man te paziņas taujā.

Hmm... cik ilgi jau brauc ar bio? Un vai kaut ko mainiji, pirms saki? Paterins ar klasisko dizeli gan man nedaudz mazaks sanak - videji ~8.0 Kautka nav isti drosmes meginat, zinot, ka tas Isuzu tapat ir gana kaprizs.

Kad vel bija E&S vini kategoriski neieteica liet biodieseli. Nav piemerotas shlaucinas, degvielas suknis !

Jāsāk ar to ka manuālā par lietošanu nekas nav teikts ka NEVAR lietot Biodīzeli. Ņemot vērā, ka 4 gadus jau dien dienā lietoju Bio ir pietiekami liela pārliecība par šī produkta nekaitīgumu motoram. Par SAAB dīzeli-neesmu baigais dīzeļu spečuks, bet noņemot no motora to smuko plastmasas vāku, degvielas padevei un aizvadīšanai neatradu nevienu šļauciņu-viss no metāla. Takā šeit problēmas nesaskatu. Arī sūkni tā klasiskā izpratnē nekur nesazīmēju, laikam kaut kur noslēpts(varbūt pat elektriskais).

Lietoju kādu 1,5 mēneši,nobraucis 11 000km. "Poljot normalnij"

Plānoju kādus pārus gadus braukt ar šo mašīnīti.Noteikti padalīšos ar viedokļiem un ķibelēm(ja būs) lietojot BIOdīzeli.

Daniliano 29.08.2007 17:29

Atvainojiet,laikam nebūs pa tēmu(domājams laikam Bioetanols-E85), bet ar Biodīzeli(RME 100%) 9-5wagon 3.0Tid iet- pat ļoti labi. Degvielas patēriņs jau kādu laiku stāv uz 8,3l/100km.

Bet interesanti kurā Statoil ir nopērkams E-85? Man te paziņas taujā.

Daniliano 27.08.2007 18:44

rudens68 rakstīja:

c]snow rakstīja: ta ne jau ekonomijas del gribu biodieseli bet:

1)labak pirkt Latvija razhotu preci nevis atbalstit arzemniekus.

2)jadoma zalji ekologija !

Ja gribi atbalstīt LV zemnieku tad pērc ,bet zaļš un tīrs tas viss BIO biznes nav noteikti

Sveikiņi! Zemnieki tagad ir biznesa ļaudis- pārdod to izaudzēto rapsīti tiem kas labāk maksā,ļoti liela daļa aiziet pāri jūrai.Bet tas taču namaz nav slikti. Takā braucot ar biodīzeli tas ne vienmēr būs no mūsu zemnieka rapša iegūts. Takā braukšana ar BIO drīzāk būs šīs degvielas ražotāju(kam normālā gadījumā vajadzētu būt Latvijā) atbalsts un ekoloģijas jautājums.Manuprāt nenoliedzami arī tas ir naudas daudzums ko varam atvēlēt degvielas iegādei.šķiet ka BIO ir kļuvis daudz interesantāks salīdzinot ar fosīlo.

[SAAB 9-5 3.0 Tid ... un brauc zaļi]

Daniliano 30.06.2007 10:55

Es ta kā atsākot šo tēmu, tomēr gribēju vairāk dzirdēt reālu 9-5 dīzeļu lietotāju atsauksmes par autiņu plusiem un mīnusiem ar kuriem man būtu jārēķinās iegādājoties šādu SAABu.Protams par motora apgriezieniem ir interesanti, bet varbūt priekš tā atvērt citu topiku.

Un tomēr var būt vēl kāds padalieties ar pieredzi braucot ar SAAB dīzeli!!!!

Daniliano 28.06.2007 19:14

Tad jau sanāk ka tāds autiņš mani varētu vest pie prāta(pa to skriešanu domāju).Bet tomēr kam negadās.Izskatās , ka man labāk derēs 2,2 D-sanāk ka iecietīgāks pret to blīvi kas starp stūri un sēdekli.

Daniliano 28.06.2007 18:49

Seene rakstīja: Nu jau kadu laiku braucu ar 3.0 TiD un esmu loti apmierinats. Attieciba uz problemam esmu dzirdejis daudz ko. Ieskaitot to, ka E&S "specialisti" patiesiba nezin, ka so motoru apkopt. Tadel ari ir daudz problemas. Un kas ir laikam pats galvenais - vins ir izteikts zemapgriezienu motors - ja brauksi, ka macija autoskola, parsledzoties pie 3500 RPM, tad visticamak tur ari atradisi problemas. Man ikdiena praktiski nesanak pacelt apgriezienus virs 2000. Iespejams, ka tas ari ir celonis ieprieks pieminetajam devielas paterinam - 11 litrus pilseta es neesmu spejis sasniegt. Videji man sanak 8-8,5, braucot ~80% pa pilsetu. Sosejas rekords - 5,6 - velu vakara uz ventspils sosejas, iebraucot riga lidz centram. Un kompis rekina paterinu precizi - sakuma rupigi salidzinaju ar baka ielietajiem litriem.

Kopuma jasaka ka si ir masina baudamai dinamiskai brauksanai. Ja gribas asakas izjutas, nem labak 2.3T vai Aero un nemoki dizeli

Vel, nezinu vai visiem 3.0, bet manam auto ir Aero bremzes, kas nozime, ka nakas ari ziema braukt ar R16 riepam, jo mazakus diskus nav iespejams uzlikt.

Ko lai dara ka patīk(kaut kā veicas ar tiem kārtībsargiem)man paskriet tā uz kādi 130-140.Kādi tad būs cipari uz tahometra.Un ko darīt man ja sanāk tikt uz kāda rietumeiropas bāņa?

Es te negribu kašķēties, vienkārši jātiek skaidrībā tagad, nevis uz pacēlāja servisā-ko man labāk piemērots.

Varbūt ņemt 2.2, tā teikt nočipot(lai gan pagaidām maz ko no tā saprotu) un mīt kamēr bultiņa atduras?

Daniliano 28.06.2007 10:22

Sveiki visi SAAB 3.0 Tid un 2.2 Tid lietotāji.Palīdziet izšķirties ar kādu motoru aprīkotu lai es sev izvēlos 9-5 wagonu? Palasiju šajā topikā ievietoto informācijuun tā īsti nevaru nosvērties kādam pa labu.It kā gribas spēcīgu autiņu, tai pašā laikā arī drošu.Kas tie īsti ir par kvēpu filtriem tam isuzu dīzelim,cik maksā,cik liels chakars tos tīrīt vai mainīt(ta kā netīras rokas nebaida un instrumenti ir pašam)?Vispār jau esmu Biodīzeļa fans, varbūt tad nekādi kvēpi nemaz neveidojas?

Iepriekš paldies!!!

Daniliano 11.05.2007 16:08

Galvenais rakstīja:

snow rakstīja: imho 2.2T no Opel i labaks. Videjais paterish man i 7-7.5 uz 100km.

cik man stastija tad sukni vajag kaukadas blives nomainit pret tadam kuras neshkist biodieseli.

ari mekleju servisu kursh var partaisit uz biodieseli!

davai dodat kāds infu, mēs ar snowu esam reāli klienti tam servisam!

P.S. Es te tā piemetu, mans džips rij vidēji 10 l saļaras uz 100 km. Bio maksā 10 sant. lētāk kā fosilais. Līdz ar ko uz 100 km ceļa es ietaupītu latu, uz 1000 - 10, bet pēc 10000 es savus, piemēram, 100 LVL, ko būtu ieguldījis negumijas blīvēs, atpelnītu.

Biodīzeļa noturīgas šļaukas varu piespēlēt pa Ls 1.00 metrā.Par kaut kā mainīšanu sūkņos neko nezinu,nav ar manu nobraukumu bijusi vajadzība.Varbūt ir vērts kaut kur saskrieties un parunāt par šo mūsus interesējošo tēmu. meilojiet: aniliano@cc.lv" target="_new">daniliano@cc.lv

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti