kasinsh79 rakstīja: Vispār jau ideāli būtu pirms iegādes ar potenciālo pirkumu nobraukt garāku attālumu, dažādos režīmos. Protams, ja vien tas iespējams (vienoties ar dīleri vai izīrēt u.tml.)
Vienmēr esmu uzskatījis, ka nevari adekvāti spriest tikai pēc 5km testa brauciena pa Krasta ielu vai Lielirbes ielu Attiecīgi saproti, ka auto uzvedas lielākos ātrumos, kāda salona skaņas izolācija ārpus pilsētas utt.
Pilsētas satiksmē visi auto liekas klusi un dinamiski
Ir ir tāda opcija iegūt auto uz weekendu no dīlera pamatīgākai auto izzināšanai.
Likt var, bet ekonomiskais labums ir ļooooti niecīgs, kā jau te minēja. Pats kādu laiku atpakaļ biju dikti iekarsis uz šito, jo te ir vairāki bonusi šajā aspektā:
1. uz gāzes regulēšanas rēķina var dabūt krietni jaudu klāt;
2. nobrauktā distance palielinās;
3. samazinās dūmainība;
4. uz visa tā rēķina jauda/patēriņš finansiāli salīdzinoši izdevīgā veidā;
5. finansiālā ekonomija arī mierīgi braucot, lai gan niecīga, bet tomēr kādu centu par iesist kabatā.
Sākumā, parocīguma dēļ, uzpilde tika veikta izbraucot no Rīgas virzienā uz Jelgavu, labajā ceļa pusē gāzes uzpildes stacijā (pie HCT veikala)- tur tāda gāzes kvalitāte, ka filtri ciet pēc 5000km un eļļā peldas. Tagad teju 99% Statjiks- filtru maiņa pie eļļas maiņas- 10-15000km starpā.
Bet pie šī brīža degvielas cenām, ja ņem un salīdzina dīzeli/gāzi, tad ekonomija būs stingri mazāka ja ne pat ļoti līdzīgi izdevumi.
Vēl apskatījos datu arhīvos un 2013.gada aprīlī auto tika veiktas pirmās uzpildes. Tad gāze maksāja 0.569, bet beņža 1.376 eiro litrā! Līdz šai dienai braucot, ieskaitot arī līdz gazeficēšanai veiktos km tikai ar benzīnu- respektīvi pilnīgi visas uzpildes- gan benzīns, gan gāze, sanāk iztērēti 5.01 eiro uz 100km un ir veikti 70 000km! = 3507,- Tālāk jau var tikai minēt, kā būtu bijis, ja brauktu tikai uz beņžas- pieņemot, ka vidēji tērē 7 litri un vidējā degvielas cena pēdējos 3 gados ir 1.25 eiro, tad kopējie degvielas izdevumi sastādītu =1.25*7*700= 6125,- (pie 1.20 būtu 5880,-)
Biju līdzīgās domās, jo saviem aprēķiniem neticēju, kur nu vēl citiem muldoņām. Noriskēju un uzliku nemotoram 1,3 tilpumā gāzi- jā, patēriņš lielāks kā ar benzīnu, jā paātrinājumā ir kāda pussekunde nost līdz simtam (tagad ~10.5s- kas nu nav nemaz tik lēnu), tai pat laikā nedomāju par degvielas taupīšanu- kā grib, tā brauc. Rezultātā uz 68 500km 2,5 gadu laikā noņemot gāzes iekārtas uzstādīšanas izmaksas, kā arī filtru maiņas izdevumus, sanācis ietaupīt 1800,- eiras. Nav maza summa ne? Tagad nogāzēts bik lielāks motors- pēc kāda laika redzēs, kā tur viss notiek ;-)
Interesanta sagadīšanās- arī tāds pats nobraukums ar gāzi 6800km un viss ir štokos, tik kopējais nobraukums jau tuvojas apaļiem simts tūkstošiem. Vidējais uz gāzi 9.9 litri- benzīns sen nav uzpildīts, bet tas patērējas bik zem litra (maršruta īpatnības, ziema- uzsildīšana).
Vienas markas auto modelis bāzes komplektācijā pret tādu pašu top komplektācijā ar vēl pievienotām dažām ekstrām ir pilnīgi atšķirīgi auto braukšanas baudījuma ziņā. Vēl jo spilgtāka atšķirība tajos ir mūsdienu jaunajiem auto, kā tas bija pirms gadiem 10-15. Nu ja- cena jau ar ir pilnīgi cita, lai gan vizuāli no ārpuses tādus atšķirt varētu būt pat neiespējami. Kaut kad jau tas tika minēts, ka nevajag pirkt auto ne bāzes komplektācijā- tukša bundža, ne visbagātākajā- pārmaksa ("must have" princips nepieciešams ).
Dažiem auto esmu veicis 99% izmaksu uzskaitījumu,un:
- 19 000,- Octavia 0-3 gadi- 70 centi 1km;
- 4 000,- V70 I 12-16 gadi no auto mūža 0.18 Eur/1km;
- 3 3600,- Colts 6-9 gads auto mūžā 0.10 Eur.
Jauns auto tika pirkts ar nolūku, lai nekur nepaliktu uz ceļa un vienmēr nokļūtu laikā. Tā kā visi auto ir uzturēti labā tehniskā stāvoklī, tad ne ar vienu nav bijusi nekāda ārkārtēja ķibele. Kopumā personīgi ir piederējuši 8 auto- jauna auto pirkšana finansiālu ietaupījumu nav veicinājusi- gluži pretēji. Lietotajiem auto tik biežāk uz servisu- kā kaut kas sāk par sevi liecināt, tā uz servi.
Ja tagad pirktu jaunu, tad tā arī ir kā Janozaurs saka- vajag ~40 000,-
Jau pie nieka 19 000,- auto vērtības, lai veiktu ikdienišķu maršrutu Jelgava-Rīga-Jelgava ~100km vajag 70,- eiras! Bet uz laukiem braukt vajag, kad sanāk divās dienās nobraukt 350km, tad šim maršrutam iztērē 245,- eiro, sāc aizdomāties, vai to vajag!
Čomam T4, nesen nomainīts motors pēc 600 000km- pie tā paša auto arī paliks, jo patiešām salīdzinoši lēti un pašrocīgi remontējams.
Fāterim T5- 400 000, kas nav daudz, tik maina un maina visādas detaļas tam motoram, ar kondišku regulāras problēmas ar. Pirms tam ar lietoja T4- tehniski vienkāršāks un uzticamāks esot.
Jaunu pirkt, lietot garantijas laikā, pēc garantijas ņemt citu- tā kā REiropā.
Pēdējā laikā par Audi nav labas ziņas.
Kia esot krietni labāks palicis- izslimojis sīkās ķibeles ;-) .
Sākumā pildījos ar tādu gāzi, kura ātri aizklapēja filtrus ciet, kā Shiirs saka- stabili pie 7tk, pat pie 5tk. Tagad tikai Statoil un filtri vēl ir dzīvi pie 11tk(pat sakrita, ka vakar pārbaudīju). Tā ka šobrīd filtrus mainu kopā ar eļļas nomaiņu- pie 10-15tk. Tā arī ar gāzes veci esmu vienojies, jo viss ir čikiniekā. Katrā ziņā pārvietoties ar gāzes iekārtu ir ellīgi laba štelle, protams, ja gāzes iekārtas regulācija ir korekta un auto ir labā stāvoklī. Ja rēķina tikai gāzes patēriņu, tad manējais noēd 4.23 eiras uz 100km
Jēkabpilī pie tatāra 36centi, bet Viadā bez atlaižu kartes 39.9centi