Palūrēju shēmās - ģeneratora ierosmei ar spidometru vairs nav nekāda sakara, tā ir pieslēgta centralās elektrības blokam, kurš atrodas virs pedāļiem. Ko es šādā gadījumā darītu - vispirms ar VCDS slēgtos pie centrālā elektrības bloka lai noskaidrotu kas tam sakāms par šo situāciju, tālāk izzvanītu vadu no ģeneratora līdz centrālās elektrības blokam - ja vads vesels, mainītu bloku, protams, pārkopējot vecā bloka kodējumu jaunajā.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
















anonimikis rakstīja: Nesaprotu par ko jūs te diskutēt mēģiniet? Mežos, laukos, dajebkur mūsdienu Latvijā metāls nemētājas NEKĀDS un jau cik gadus tā ir. Viss ir savākts un utilizēts.
Nav nekādu iemeslu domāt, ka ar litija baterijām būs savādāk.
Tu neesi sapratis vienu mazu, bet ļoti nopietnu problēmu. Tātad, iecitēšu no vienas Blodona intervijas "atspēkojuma" vienu punktu:
"«Šo akumulatoru pārstrāde ir ārkārtīgi dārga».
Pretargumenti:
Eiropā darbojas metālu pārstrādes centri, kas nodarbojas ar elektroauto akumulatoru pārstrādi, un tiek būvēti jauni centri, lai uzlabotu šo procesu.
Vidēji elektroauto akumulatora pārstrādes izmaksas var svārstīties no 50 līdz 200 eiro par kilovatstundu (kWh). Piemēram, 40 kWh akumulatora pārstrāde var izmaksāt no 2000 līdz 8000 eiro.
Tas nav "ārkārtīgi dārgi" un atkal ir svarīgi atzīmēt, ka akumulatoru pārstrādes tehnoloģijas attīstās un izmaksas laika gaitā varētu vēl samazināties. Pat šobrīd tehnoloģiju attīstība un pieejamība nav tāda pati, ka pirms 5-10 gadiem. "
"Atspēkotajs" ir hardcore Teslas fans, respektīvi, ja viņš runās muļķības, pats saproti kurā virzienā, kam pa labu. Tad nu lūk - pēc viņa minētajiem cipariem kaut kāda liela Teslas aķa pārstrāde izmaksātu 5-20 TŪKSTOŠUS eiro, cenu diapazona, kura vidū, ja ne vēl zemāk, pieslēdzas akumulatoru uzražošanas no svaigiem materiāliem, pašizmaksa. Pieņemsim ka izmaksātu tikai 5 tūkstošus, jautājums - kurš to maksās? Nodokļu maksātāji? Ja to nemaksās nodokļu maksātāji, tad mašīnas ar veciem akumulatoriem "nejauši" reizēm aizdegsies - vai arī tie aķi mētāsies mežos un upēs. Patlaban riepas tiek izmestas kaut kur, jo lai tās nodotu, jāmaksā 2 eiras - vai tev ir kādas ilūzijas par to kas būs, ja būs jāpiemaksā tūkstoši? Reku nozombētais topināmbūrs filosofē par degvielu izplūdes gāzu slikto ietekmi - pustonna toksisko atkritumu izmesta gaisā šad un tad noteikti būs labāks variants...