iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
msh 04.04.2024 21:27

anonimikis rakstīja: Nesaprotu par ko jūs te diskutēt mēģiniet? Mežos, laukos, dajebkur mūsdienu Latvijā metāls nemētājas NEKĀDS un jau cik gadus tā ir. Viss ir savākts un utilizēts. 

Nav nekādu iemeslu domāt, ka ar litija baterijām būs savādāk.

Tu neesi sapratis vienu mazu, bet ļoti nopietnu problēmu. Tātad, iecitēšu no vienas Blodona intervijas "atspēkojuma" vienu punktu:

"«Šo akumulatoru pārstrāde ir ārkārtīgi dārga».

Pretargumenti:

Eiropā darbojas metālu pārstrādes centri, kas nodarbojas ar elektroauto akumulatoru pārstrādi, un tiek būvēti jauni centri, lai uzlabotu šo procesu.

Vidēji elektroauto akumulatora pārstrādes izmaksas var svārstīties no 50 līdz 200 eiro par kilovatstundu (kWh). Piemēram, 40 kWh akumulatora pārstrāde var izmaksāt no 2000 līdz 8000 eiro.

Tas nav "ārkārtīgi dārgi" un atkal ir svarīgi atzīmēt, ka akumulatoru pārstrādes tehnoloģijas attīstās un izmaksas laika gaitā varētu vēl samazināties. Pat šobrīd tehnoloģiju attīstība un pieejamība nav tāda pati, ka pirms 5-10 gadiem. "

"Atspēkotajs" ir hardcore Teslas fans, respektīvi, ja viņš runās muļķības, pats saproti kurā virzienā, kam pa labu. Tad nu lūk - pēc viņa minētajiem cipariem kaut kāda liela Teslas aķa pārstrāde izmaksātu 5-20 TŪKSTOŠUS eiro, cenu diapazona, kura vidū, ja ne vēl zemāk, pieslēdzas akumulatoru uzražošanas no svaigiem materiāliem, pašizmaksa. Pieņemsim ka izmaksātu tikai 5 tūkstošus, jautājums - kurš to maksās? Nodokļu maksātāji? Ja to nemaksās nodokļu maksātāji, tad mašīnas ar veciem akumulatoriem "nejauši" reizēm aizdegsies - vai arī tie aķi mētāsies mežos un upēs. Patlaban riepas tiek izmestas kaut kur, jo lai tās nodotu, jāmaksā 2 eiras - vai tev ir kādas ilūzijas par to kas būs, ja būs jāpiemaksā tūkstoši? Reku nozombētais topināmbūrs filosofē par degvielu izplūdes gāzu slikto ietekmi - pustonna toksisko atkritumu izmesta gaisā šad un tad noteikti būs labāks variants...

msh 04.04.2024 21:08

Palūrēju shēmās - ģeneratora ierosmei ar spidometru vairs nav nekāda sakara, tā ir pieslēgta centralās elektrības blokam, kurš atrodas virs pedāļiem. Ko es šādā gadījumā darītu - vispirms ar VCDS slēgtos pie centrālā elektrības bloka lai noskaidrotu kas tam sakāms par šo situāciju, tālāk izzvanītu vadu no ģeneratora līdz centrālās elektrības blokam - ja vads vesels, mainītu bloku, protams, pārkopējot vecā bloka kodējumu jaunajā.

msh 29.03.2024 12:51

CO ir degmaisījums - ja būtu izdilums vai gaisa pieplūdes, tad HC būtu kosmosā.

msh 29.03.2024 12:51

No fabrīķa mk2 nenāca 1.4, tikai 1.3. Par to ko darīt - atkarībā no tā, kas par vadību - ja karbulis, regulēt, ja digijets [elektroniskā šprice], tad - īsti nezinu, nav bijusi saskarsme, neesmu iedziļinājies kas tam brīnumam ir; droši vien skatīties lambdu un citus svarīgos devējus.

mk2 neierakstīt atgāzēs ir jāprot, jo tajos 2,5 jāvar ierakstīties jebkam pat ar diezgan nepareizu degmaisījumu - man viens no iepriekšējajiem motoriem reiz parādīja 1,5, dēļ lambda 0.9 [mēreni trekns] brīvgaitas degmaisījuma - normāli es apskatē dabonu 0,5 - 0,35.

msh 24.03.2024 1:23

Toms132 rakstīja: Šodien aizbraucu pie vel viena meha , kompis rādot ka egr uz 99.4% kā ir tā ir apstājies, jamaina velreiz cits ,rādot arī kļūdu uz gaisa masas mērītāju, bet iesākumā jādabū ejošs egr un tad jāskatās gaisa masas mērītājs.

Iespējams, prātīgāk būtu aizbraukt pie kāda profa un lai saprogrammē visu pareizi un likvidē EGR

Nūū... Ja jau EGR ir ciet, tad vēl mazāk iemeslu kaut kam kūpēt, jo skābekļa ir pietiekami. Attiecībā par gaisa masas mērītāju, atkal - ja jau EGR ir ciet, tad nav nekāda problēma pārbaudīt gaisa masas mērītāju...

msh 22.03.2024 0:13

Airok ir lētākais oficiālais kantoris ja tu reizēm garāžā kaut ko pametini - jo gan AGA, gan Elme Messeris tev balonu tikai iznomās, kamēr ar airoku, noslēdz līgumu un paņem balonu, un tālāk aizmirsti par viņiem līdz kamēr balons tukšs, ekstra ko ar tiem diviem kantoriem nevar atļauties - par agu piedevām dzirdēts ka šie čakli piesūta neapmaksātus rēķinus parādu piedzinējiem - aizmirsi samaksāt ikmēneša rēķinu par balona nomu; saņem draugs. Nu un nezinu kā ir pie šībrīža cenām - es savulaik gandrīz paņēmu ElmeMesserī balonu ilgtermiņa nomā - līdz ieraudzīju ka šie prasa arī depozītu divkāršā balona cenā, respektīvi, ja airokā toreiz par balonu, gāzi un reduktoru es atstāju divus simtus, elme messerī es būtu atstājis trīs, un man vēl būtu noma jāmaksā.

msh 20.03.2024 20:24

Krāsni nopirka turki un, tā kā viņiem darbam atļauju nedeva, tad to vai nu jau ir aizveduši, vai arī tikai vedīs prom.

msh 18.03.2024 0:30

Es nemaz nebrīnītos ja tas būtu centrālās elektrības bloks - esmu pāris reizes saskāries ar fofāgeniem, kam blokam kas pilda to pašu funkciju, ir kādas otršķirīgas izejas nosprāgušas; tipiski - stikla apmīzēju suknim. Bet nu pirms kaut ko mainīt, jāiziet pēc shēmas cauri ķēdei - pārbaudot drošinātājus un vai tālāk pienāk centrālās elektrības bloka attiecīgajos štekeros.

msh 18.03.2024 0:27

Lai viss sāktos no jauna, tas riņķis ir vai nu ļoti ilgs, vai arī tu žmiedzies uz detaļām.

msh 17.03.2024 20:55

Ar C6 man ir bijusi ļoti ierobežota saskarsme - ar to modeli Audī ir aizlidojis tādā kosmosā, ka manu aprindu ļaužiem pamatā pietiek ar fofāgeniem, gan lai brauktu, gan pistos, un C6 nevajag Pēdējoreiz bija pa vasaru; viens pazīstams čalis, gribot problēmas, bija nopircis C6 ar gaisa piekari, un šim nosprāga kompresors - es viņam sniedzu informatīvu un datorisku atbalstu. Bet nu audī tas ir, līdz ar to tehniskā informācija ir pieejama. Uz C7 pagaidām esmu skatījies tikai no ārpuses.

Tofika autora mašīnas īpatnības šajā tēmā nav īsti svarīgas - tuvais zenons pa gadiem nemainījās, mainījās viss cits - ja jau zenona bloks un spuldzes ir mainīti pa pusēm, tad tie ir kārtībā, nepienāk strāva, un kļūda noteikti ir par sprieguma trūkumu kādā centrālās elektŗības bloka ieejā...

msh 17.03.2024 20:45

Tikai tad, ja nemāk nopirkt mašīnu. Nu labi, pastāv varbūtība ka sanāk remontēt visu pēc kārtas, man ar golfu arī tā ir bijis kādus sešus gadus atpakaļ vienu gadu - bet tas ir dabisks cikls jo detaļas nolietojas - kad visu sataisa, tad kādus gadus var braukt bez īpašiem remontiem

msh 17.03.2024 4:03

"Un kas ir tas zem apšuvuma rūpīgi paslēptais (lohiem nepieejamais) "drošinātājs"?" - negribu tik ļoti iedziļināties - C6, kā jau vipendroniem piebāzta mašīna, ir tik pilna ar viskautko, ka šim aprakstam tur droši vien atbilst vismaz trešā daļa drošinātāju - elsā ir atzīmētas veselas 13 vietas kur atrodas drošinātāji; pieņemu ka bez instrumentiem paredzēts piekļūd kādām trīs vai četrām.

msh 17.03.2024 4:03

Situācija "citā blokā" protams ka ir virs 20 gadus veca - Audī, piemēram, CAN kopnes ieviesa ap gadsimtu miju - ar B5 feisliftu un C5 tajā pat laikā - tur gan vēl bija kusli, CAN tīkla centrs bija spidometrs, viena līnija uz motora vadības bloku, ABSu un tomātkārbas bloku, otra uz maģi; fofāgenam ar mk4 un B5 passātu bija līdzīgi - pilnvērtīgus CAN risinājumus ieviesa pēc tam izlaistiem jauniem modeļiem - kaut gan bija laikam viens izņēmums, mk3 Polo feisliftam, mehāniski primitīvai mašīnai, ar VCDSu noskanējot blokus, atsaucās CAN vārteja, man bija acis 2x9 to ieraugot 😳 Ar kļūdām kas paņemtas no cita bloka parasti saskaros mk5 golfa platformas mašīnās

"nedz arīi (vis drīzāk) tev ir bijusi kāda saskare ar audi component protection" - pazīstams čalis gribēja savam C6 nomainīt to klimata bloku, kam ripuļi uz to, kam ekrāniņi. Piespraudām - nā ni, papētot kas un kā, šāda doma tika atmesta.

"un diez vai vispārēj''a izglītības līmeņa celšanai tu te kādam pastāstītu, kur un kā to var noņemt." - braukt uz tuvāko VAG dīleri un mēģināt ar čaļiem sarunāt halīti. Ārpus dīlerservisa tādu iespēju varētu būt pagrūti atrast; bez dīlera aprīkojuma toreiz atradu ka vēl kaut kāda itāļu firma taisa ļoti dārgu kabeli kas to spēj; tā kabeļa ķīniešu klons jau maksāja kaut kādus sotakus. Nu un, protams, kādi elektronikas gurū droši vien var pāršūt vecā bloka atmiņu uz jauno, lai šrota bloks mašīnā justos kā mājās un neizmestu to component protection.

"KURŠ konkrēti ir "otrs bloks", kurš atbild par xenona gaismu iekš ā6cē6" - centrālās elektrības bloks aka power supply unit, atrodas vadītājam virs kājām.

msh 16.03.2024 19:05

Nūū... Centrālās elektrības bloks darbina lukturus, komandē logu tīrītājus, darbina apmīzējus, taures, iespējams, vēl kaut ko. Neatceros kuri bloki C6 bija ar component protection [zinu ka spidometrs, klimata vadības bloks un MMI kaut kas], bet piekodēt blokam mašīnu un uzlikt blokam pareizo kodējumu ir divas dažādas lietas. Un, visbiedzot, situācija "kaut kas" nedarbojas dēļ "kļūdas citā blokā" ir vairāk kā 20 gadus veca - kopš mašīnās ieviesa CAN kopnes, ļaujot blokiem sarunāties savā starpā, kā arī izmantot viena bloka funkcijām cita bloka devējus; tipisks piemērs - motora vadības blokā un klimata blokā kļūda par to ka spidometram "pazudis" āra temperatūras devējs.

msh 16.03.2024 18:59

Kāpēc viģiku nevar normāli ielikt?

msh 16.03.2024 15:36

Ja centrālās elektrības bloks "rāda ka drošinātāji jāmaina", tad jārauj ārā centrālās elektrības bloks un jāsamēra štekeros vai pienāk tie drošinātāji. Ja jā, tātad problēma ar centrālās elektrības bloku.

msh 16.03.2024 15:26

GK1968 rakstīja: Ir, ir vēl auto, kuriem spidometra sensors saņem signālu ar mehānisku pievadu no kārbas, nevis caur ABS sensoriem.

Tikai sadabūt vietā tādu pašu nesanāca.

Toties ir garāks 5. robs. Motors tāpat pavelk un daudz klusāka braukšana atļautajos ātrumos.

Par to, kā tikt galā ar šo situāciju vajadzēja domāt pirms kārbas maiņas, nevis pēc. Piemēram, ir kaut kādi nullto gadu fofāgeni kam lai arī spidometrs arī lieto ātruma signāla devēju, to teorētiski var pārkonfigurēt lai tas tā vietā izmantotu ātruma signālu no ABS bloka.

Abet par garāku piekto robu - man golfam rudenī nācās ielikt TDI kārbu - pirms tam esošajai G60 kārbai difera satelītu ass pameta savu vietu un izlauza caurumu korpusā, un uz sitiena un bez maksas varēja dabūt tikai TDI kārbu - jā, motors pavelk, bet vairs nav nekādas braukšanas baudas un pārnesuma skaitļi ir tā izvietoti, ka nu pa pilsētu var mierīgi braukt arī trešajā, un pie tā, ar cik augstu ieplūdes spiedienu motors darbojas, es intereses pēc nesen uztaisīju eksperimentu - uzliku lai dators rāda patēriņu litros stundā [motora vadības bloks ātrumu neredz, tāpēc litri uz simtu nesanāca] un pabraucu pa šoseju pārmaiņus ceturtajā un piektajā; secinājums - labākajā gadījumā ceturtajā patēriņš ir tāds pats kā piektajā, sliktākajā - piektajā patērē vairāk.

msh 16.03.2024 2:31

Kāds sakars ar kārbas maiņu?

Un jā, Latvijā ir tiešām kārtīgi jāsapņojas - vismaz šitas pie mums ir zajebis, pirms fotostabiem ir zīme kas atgādina uz cik drīkst braukt, nav kā leišos, kur tev ir jāseko līdzi situācijai un jādomā pašam, uz cik tad tu īsti drīksti braukt...

msh 15.03.2024 17:33

Hm, šis jau ir nelāgi, tātad netrafarēti busi arī var būt...

msh 15.03.2024 17:27

Lašara. Priekš kam tev mašīnā ir spidometrs?

msh 15.03.2024 17:26

Vai nu tu sāki metināt pirms gada, vai arī tu izmanto dārgu kantori Kad es kļuvu par airoka klientu, laikam deviņpadsmitajā gadā, 40l ogļskābās gāzes bija 15 eiras un argona maisījums 48 eiras - pēdējoreiz, kas bija kaut kad pagājušogad, neatceros, vasarā vai rudenī, man tas balons sanāca kaut kādas 70 eiras. Jā, ir dārgāk, bet ja nemetina ar 10l baloniem, to var atļauties Maisījums, protams, ir standarts, 75/25, ja nemaldos, vai 80/20m neatceros,

Kas tas par smidzināšanas režīmu?

msh 15.03.2024 1:23

Ne tik daudz fans, kā tas kā vēlme pēc praktiskas mašīnas, un tādas, kas arī bišķi iet - šī paša iemesla dēļ es esmu ļoti sliktās domās par mersi - jo ja tavi aziāti ir domāti pist 10 gadus un pēc tam zem preses, tad mersis ir paredzēts lai ar to aizbrauktu uz Domeniksu un izšautu no detaļu lielgabala.

 Attiecībā par veciem nissaniem - astoņdesmitajos un deviņdesmitajos nissans ražoja čupiņu ar interesantiem modeļiem, bet tie pamatā bija māju tirgum, un pie mums tie noteikti sapūtu tāpat kā kaut kāds Sunny.

msh 15.03.2024 1:19

Cilveks piesauca nissanu. Parādi man keksusa sedanu ar pilnpiedziņu un trīslitrīgu dīzeli Nē nu kaut kāds IS ar četru katlu kuļmašīnu gan jau ir, jā, bet tas priekš tiem, kas grib kaut ko līdzīgu bomžpakas bembim.

msh 15.03.2024 1:15

Palasīju internetos ka ar argona maisījumu smukāk metinās, gan mazāk deg, gan smukāka šuve - un tā arī ir, šuve ar argona maisījumu sanāk spīdīga. Argona maisījums priekš ņeržas ir draņķīgs kompromiss.

Mazajam balonam, cik minos, pildīšana maksā proporcionāli jūtami dārgāk. Manā gadījumā arī tas ka tas airoks man atrodas tālu - tuvākais punkts ir Saldū, bet pie tā ka jābrauc darba dienā un darba laikā, tad līdz šim abas maiņas reizes ir notikušas Rīgā.

msh 14.03.2024 20:40

Balons daudz vietas neaizņem, trubu var uzlikt garu, par maksāšanu - paņem airokā "mūža lietošanas tiesības" un lai tas balons tur tavā garāžā stāv - jā, pie esošajām cenām tur bik saleksies - balons 250 + gāze + reduktors - kad es ņēmu pirms kovida, tad balons bija 100, un ar visu to, ka es izgāju uz argona maisījumu [maksā 3x vairāk par tīru ogļskābo gāzi], kopā sanāca ap diviem sotakiem.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Lasītākie raksti

Jaunie raksti