Nedaudz par to, ko uzskatu par drošu ātrumu, pārvietojoties ar transporta līdzekli pa mūsu ielām.
Droša ātruma jēdziens manā izpratnē jau sākas ar to, kā mēs iesēžamies a/m pie stūres, cik brīvi un bez liekām problēmām piesprādzējamies, iedarbinām auto un izstūrējam to no supermārketa lielās stāvvietas,pie tam ne sev un nevienam lieki netraucējot uzņemam vajadzīgo ātrumu, lai brīvi varētu turpināt kustību plūsmā.
Droša ātruma jēdziens būtiski parādās uzsākot kustību pie luksaforā iedegušās zaļā gaismas signāla. braucējam kustība jāuzsāk ar zaļās gaismas parādīšanos, nevis tikai tad jāsāk meklēt ātrumkloķis, jāpakasa aiz auss un tikmēr,šādi jefiņi kasās, krustojumā varēja izbraukt divreiz vairāk a/m.
Kāds varētu būt drošs ātrums braucot Rīgā, pa Braslas ielu posmā no Zemitāna līdz Deglava tiltiem. Ielas konfigurācija ir briesmīga-šaura,plata,mašīnas stāv vairākās rindās,gājēji iet arī pa ielu u izbraukt , neiebraucot bedrēs nav iespējams. Atliek iegaumēt , kuras bija mazākās bedres un braukt tajās. Un brauciens notiek vakarā, pie vislielākās a/m noslodzes nedaudz pilinot lietum! Pat brukt vairs negribās, kur nu vēl domāt par drošu ātrumu
Laba autobraucēja drošs ātrums var būt arī trīsciparu skaitlis, pie attiecīgas automobīļa stūres un attiecīgos ceļa un laika apstākļos. Drošs ātrums ir tāds, pie kāda braucējs var brīvi apbraukt pēkšņi radušos šķēršļus, izmainīt braukšanas joslu, adekvāti, nesamazinot ātrumu, reaģēt uz mob.tel. zavaniem, brīvi sarunāties ar līdzbraucējiem utt.
Katram braucējam ir savs drošais braukšanas ātrums. Mēģiniet to atrast un izkopt, lai latiņa tiktu pacelta pēc iespējas augstāk un lai visi mēs varētu brīvi pārvietoties kopējā plūsmā nevienu īpaši neaizskarot un netraucējot.
Nedaudz izplūdu
Obligāti reizi gadā!
Ir diezgan liela tāda a/m īpašnieku kategorija, kuri iegūstot kārtējo TA uzlīmi, uzskata, ka var atkal gadu mierīgi braukt.Diemžēl mūsu ceļi ir pārāk skarbi un pārbaudīt a/m tehnisko stāvokli vienu reizi gadā jau ir par maz.Arī iegādājoties jaunu a/m , pa mūsu bedrainajām ielām piekari var sabojāt diezgan ātri.
Tehniskā apskate vismaz vienu reizi gadā-tas paaugstina savu un citu drošību uz ceļiem.