Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
DidzisKalnietis 11.09.2016 16:53

Atgriežoties pie publicētā - "drošs ātrums" virs 100 km/h Latvijā ir labi ja 20 % braucēju (esmu optimists!!!). To 20

% dēļ nav iemesla paaugstināt atļauto ātruma ierobežojumu!!

Pilnīgi piekrītu Jurim - lieks risks nav vajadzīgs. Ja kādam ļoti gribas - brauciet Biķerniekos minišoseju...

DidzisKalnietis 10.09.2016 17:15

Mēs jau tagad lādam "lēnos", kuri šobrīd pat nespēj uz 90 pabraukt! Kas notiks, ja šī ātruma starpība pieaugs?!

Pie kam - pie mūsu ceļu kvalitātes!!!

Jau pašlaik vasarā uz ceļiem, kur tas, ar Dievpalīgu, iespējams, ir pacelts ierobežojums 100. Pagaidām pietiks.

Par tiem dzīvnieku žogiem - atradīsies kārtējie, kuri par miljoniem būs gatavi piegādāt, būs, kuri par vēl vairāk miljoniem uzstādīt. Kādam būs vēl papildus iespēja "uzsildīt ķepu". Labāk, lai par to naudu vēl kādu ceļa gabalu restaurē, vēlams - kvalitatīvi!!!!

DidzisKalnietis 10.09.2016 12:23

Jau teicu - esošajā situācijā nedrīkst palielināt atļauto braukšanas ātrumu, jo nemākam braukt, neesam morāli gatavi lielākiem ātrumiem. Sākumā jāmainās pašiem un sistēmai, tajā skaitā CP, pēc tam varēsim domāt, kā un cik atļaut visiem braukt ātrāk.

DidzisKalnietis 10.09.2016 12:19

Tādam viedoklim varētu arī piekrist...

DidzisKalnietis 10.09.2016 10:33

Par LOHU ideja laba. Par ātruma briesmīgo (CSDD prāt) dabu jau izteicos kādu gadu vai divus atpakaļ, tikko šī kampaņa "uzplauka". Vienīgi atļautā ātruma palielināšana gan tomēr ir slidena tēma, jo jau šobrīd liela daļa ar esošo galā netiek. Lai atļautu braukt ātrāk ir jāmainās gan apmācības sistēmai, jo braukt liela daļa nemāk, gan attieksmei pret noteikumiem un līdzpilsoņiem.

Atvainojiet, mīļie draudi, kāda var būt atļautā ātruma palielināšana, kamēr starp puslīdz sajēdzīgiem un normāliem domājošiem pilsoņiem norisinās tādas diskusijas, kā šī, ar tiem argumentiem, kā šeit - "a, vot nebraukšu pa labo joslu, jo tur par vienu bedri vairāk", "apdzīšu un tūdaļ bremzēšu, jo man po...", "braukšu pa kreisi, kaut aizliegts, jo man vajag", "kādēl jārāda pagriezieni?...", utt.

P.S. CSDD kampaņas ir dārgas, bet nav ne labi pārdomātas, ne organizētas, ja nu vienīgi "Izglāb draugu - neļauj braukt dzērumā!".

DidzisKalnietis 10.09.2016 0:05

Par to jau viss šis stāsts un cepšanās - nav ko kreisajā joslā darīt, ja labās brīvas. Ārpus apdzīvotām vietām tas noteikts ar likumu!

Ja Tu runā par gadījumu, kad tiek stādīti ātruma rekordi ar X5, tad runa ir par ko citu, bet braukšana pa kreiso joslu salīdzinājumā ar 200 un vairāk km/h uz koplietošanas ceļiem, ir eņģeļu čuksti... !!!

DidzisKalnietis 09.09.2016 22:44

Ir daudz auto, kas skrien 230 un ātrāk. Ir ĻOTI maz tādu, kuri var atļauties šādu ātrumu, īpaši jau Latvijā, ja atceramies veco zēnu Zasadu un viņa drošo ātrumu. Tomēr, neapspriežot, vai tas ir prāta darbs, tad tikai pa kreiso joslu, un jāskatās tik tālu, cik vispār var saredzēt, un jābūt morāli un profesionāli gatavam jebkurā mirklī bezbailīgi maukt mežā neapdraudot nevienu apkārtējo.

Jāpiebilst, ka pa ceļu, kam ir tikai viena braukšanas josla katrā virzienā šādas izdarības ir pat mazāk bīstamas, jo mazākas iespējas, ka kāds vienkārši uzmanevrēs uz kreiso joslu. Šajā situācijā būtu jānomet ātrums pie katra, kam brauc garām...

DidzisKalnietis 09.09.2016 22:33

Pārkāpt noteikumus es varu pat neizkustoties no vietas...

DidzisKalnietis 09.09.2016 22:28

Katram sava sapratne par dinamisku braukšanu, bet aizliegt +20 arī nevar tik tālu, cik tas netraucē un neapdraud citus.

DidzisKalnietis 09.09.2016 22:25

Šis ir tas pats vecais stāsts par mūsu ceļu satiksmes dalībnieku patiesajām prasmēm. Nu nemāk cilvēki braukt, nezina noteikumus, nav pārliecināti par to, ko dara. Kā tādiem atļaut braukt kaut uz 110 km/h?

DidzisKalnietis 09.09.2016 21:00

Par mentalitāti varu piekrist - esmu strādājis ar igauņiem daudzus gadus. Par plūsmas ātrumu - vēl viens nerakstītais likums - ja nav ļoti būtisku iemeslu, satiksmes dalībniekiem jāiekļaujas kopējā plūsmā, lai vai ar kādu ātrumu tā pārvietotos. Tā pati tēma par tiem "lēnajiem", kas šī "topika" nosaukumā...

Attaisnojošais iemesls, piemēram, varētu būt tāds, ka mans busiņš vairs uz 160 km/h neiet, bet Vācijā var iekulties uz bāņa arī tādā plūsmā!

DidzisKalnietis 09.09.2016 20:52

Benzīna motors pie 2000 apgriezieniem pat ar visu turbīnu vēl īsti negriežas. Var būt, ka esmu ko palaidis garām, bet tādu, kam pilns "spēriens" būtu jau pie 2k vēl neesmu redzējis.

Bija iespēja baudīt Saab 9-3 Aero ar 2,8 biturbo Haldena motoru. Arī tam vajadzēja drusku vairāk (ap 2,3), lai sajustu īsto paātrinājumu.

Tas varētu būt tāpēc, ka līdz 2000 apgriezieniem. izplūdes gāzu daudzums tomēr vēl nav pietiekams, lai iegrieztu turbīnu līdz pilnai jaudai. Arī pats motors, protams, vēl nav gatavs to visu arī aprīt...

DidzisKalnietis 09.09.2016 20:41

Pa dienu aizmirsu jau laikus publiski atvainoties visiem, ko nevil'sus esmu aizskāris savos komentāros, kaut tāds nav bijis mans nolūks! Piedodiet, ja tā gadījās. Tas nekādā gadījumā neatceļ manu piedāvājumu aansim, lai gan šaubos, ka viņam izdosies mani pārliecināt, uz ko viņš cer...

Ievērojiet, ka esmu vienīgais, izņemot Ati un i-auto, kurš ir sevi identificējis. Tas uzliek par pienākumu atbildēt par saviem vārdiem un arī darbiem. Nevaru visu šo jauko kompāniju pasūtīt un nozust...

Kas attiecas uz komunikācijas veidu - arī tas ir audzināšanas jautājums! Nedomāju, ka šajā diskusijā piedalās daudz tīņu, vai citas nenobriedušas personas. Viņus vairāk interesē padriftēt pa koplietošanas ceļiem, zirgu spēki un tamlīdzīgas saviesīgas izklaides. Ja cienu savus diskusiju biedrus, tad komunicēju pieklājīgi, jo esmu sevi identificējis lietotāja vārdā.

Savukārt, runājot par nerakstītajiem likumiem - aansi, tos likumus vai nu zina, saprot, atzīst un lieto, vai nē. Nav iemesla gaidīt, kad citi to darīs un tad es arī! Sākas viss no Tevis! Liela daļa šoferīšu par tādiem nekad neko nav dzirdējuši. Manus "audzēkņus", ja tā varu viņus saukt, ar tiem esmu iepazīstinājis. Cik zinu, viņi visi brauc labi, droši, nevienam uz ielas netraucē, nepatikšanās un negadījumos neiekuļas, bet ja arī kas gadās, izanalizējam situāciju, atrodam, kas tika izdarīts ne tā, un nākamajā reizē viņi vairs nepatikšanās neiekuļas, jo ir iemācījušies braukt ar galvu.

To nerakstīto likumu jau nemaz nav daudz, un tie nekādā gadījumā nav pretrunā ar oficiālajiem CSN, drīzāk tos papildina. Tomēr atcerieties - tie "rakstīti", iespējams, jau no zirgu pajūgu laikiem, reizēm, droši vien, arī asinīm, tāpēc ne mums apspriest to vērtību un vajadzību.

DidzisKalnietis 09.09.2016 12:54

Izaicinājumu varētu arī pieņemt, tikai tad vēl jāvienojas ar Palaidnieku, lai ir kāds, kas no malas arī vērtē to braukšanu. Esmu šādos eksperimentos piedalījies, nebūtu nekas jauns. Starp citu - profesionālu instruktoru atzinums bija visnotaļ pozitīvs...

Jautājums jau ir pavisam par ko citu - cik lielā mērā pārkāpjam noteikumus, un cik tas traucē citiem?!

Jebkurā gadījumā - paldies par izrādīto cieņu, jo ja tā nebūtu, diez vai vēlētos mani pārliecināt. Tikai atceries vienu par to pārliecināšanu - pie stūres jau esmu 46 gadus no 10 gadu vecuma, kad sāku braukt sacīkstēs ar kartingu. Esmu nobraucis vairākus milj. km, tajā skaitā pāri par 100 tkm pa sacīkstēm, braucis ne tikai pa Latviju, bet arī puseiropas krustu šķērsu, par bijušo PSRS nemaz nerunājot. Bez tam - man ir bijuši daudzi ļoti labi skolotāji, kuri iemācīja pret braukšanu pa ielu izturēties nopietni un ar cieņu, ievērot rakstītos un nerakstītos likumus, atstājot sava pārākuma demonstrēšanu sacīkšu trasēs!

Esmu ar mieru ar tevi pavizināties pa Rīgu un apspriest noteikumu pielietošanu un korektu, vai nekorektu braukšanu. Nenāktu pa nāvi, kā jau teicu, arī Palaidnieku paņemt līdzi - kopā jautrāk!

Ja ir vēlēšanās, rakstiet i-auto e-pastu, lai iedod Jums manu tālruņa nr, vai e-pasta adresi, jo šeit publicēt to tomēr nevēlos!!!

Neesmu nevienu brīdi apgalvojis, ka mirkšķināšana un kāda piezīmēšana, kurš nav blakus (nesapratu gan, ko Tu ar to domāji, ja vien neuztvēri personīgi...) ir cieņa.

Ar tiem likumiem arī Tev tā jocīgi sanāk - ir brīži, kad pieprasi punktus un paragrāfus, dažādas izdrukas, lai mēģinātu atrast savu taisnību. Kad tas Tev nav diezko izdevīgi savas taisnības uztiepšanai, uzspļauj visiem juridiskajiem formulējumiem un likumiem. Noliedz nerakstītos likumus, kad tas nav pašam ērti, bet savu viedokli pamato ar tiem, kad tas šķiet ērti! Esi, lūdzu, konsekvents!

Starp citu - ievēro, kad vēršos pie kāda personīgi, uzrunā Tu lietoju lielo burtu. Tas tā, lai saprastu, kur personīgi, kur cieņa. Tos, kurus necienu, ar Lielo burtu neuzrunāju...

DidzisKalnietis 09.09.2016 11:11

Teicams komentārs!!!! Īpaši tā pēdējā rindkopa!!!!

DidzisKalnietis 09.09.2016 11:08

Pirmkārt, aansi, vienīgais uz ko es aicinu ir uzvesties uz ceļa pieklājīgi un ar abpusēju cieņu!

Otrkārt - kas tā, velns, par dubulto morāli un nihilismu. Labi zinot, ko drīkst un ko nedrīkst, kā jārīkojas un kā nē, tad, kad pašam tas ir izdevīgi, pārkāpju visu - gan rakstītos CSN, gan nerakstīto kārtību un cieņu. Tad visi pārējie pēkšņi kļūst par muļķiem un kretīniem. Šādā brīdī vajadzētu pašam paskatīties spogulī!

Īsais skaidrojums kāpēc kretīnisms ir apbraukt pa labo, kaut satiksmes noteikumos tas nav un, droši vien nekad un nekur ar likumu aizliegts nebūs. Iemesls tikai viens - lai tas, kurš aizkavējies kreisajā joslā, var praktiski neskatoties un "nečakarējoties" atgriezties labajā joslā!

Cik nav redzēti gadījumi, kad divi ātrāk braucošie noķer kreisajā joslā aizkavējušos braucēju. Pirmais sabremzējas un sāk mirkšķināt, otrais dur garām pa labo. "Lēnais" sabīstas no aizmugurē braucošā, dusmīgi mirkšķinošā lielā "džipa", un rauj pa labi, kur uzskrien virsū otrajam "gudriniekam", kuru pat gribēdams, pirms tam nevarēja pamanīt. Otrais taurē, lamājas, brauc grāvī, vis sazin vēl ko izpilda.

Ja "lēnais" pēkšņi pamana briesmas no labās, tad, parasti, nospiestām bremzēm, rauj atpakaļ kreisajā joslā. Nu kārta "kopties" mirkšķinātājam. Ja meistarība atļaus - sakopsies. ja nē - nošķils "lēnajam" aizmuguri, vai, nedod Dievs, izvairoties izskries pretējā braukšanas joslā... Sekas var izrādīties letālas. Mēs ar savu pašpārliecinātību tūdaļ esam gatavi nolinčot to lēno, bet... ja viņš jau brauca ar +5? Vai tiešām viņam jājūtas tik ļoti vainīgam? Nav tādu noteikumu, kas pateiktu ar cik + drīkst, vai jābrauc pa kreiso joslu. Vispār nav noteikumu, kas atļautu pārkāpt noteikumus!!!

Bet ir vēl viens nerakstītais likums, ko jau pieminēja kāds no foruma dalībniekiem - ja es pārkāpju, skrienu, nogriežos ne tur, kur atļauts utt, tad nedrīkstu ar šīm darbībām traucēt jebkuru citu satiksmes dalībnieku. Tad pats pārkāpju, pats par to atbildu, bet neuzveļu daļu atbildības citiem!!!!

Starp citu - vēl viena piebilde par CSN. Tie ir tālu no pilnības un sarakstīti marasmātiski, tomēr var braukt pilnīgi pēc CSN, tos nepārkāpjot, un nekas ļauns no tā neceļas. Nav tur neviena punkta, ko ievērojot tu nenokļūsi no punkta A laimīgi līdz mājām!!!

DidzisKalnietis 09.09.2016 0:18

Cik labs viens, tik otrs! Ārpus pilsētas apbraukšana pa labo ir tāds pats kretīnisms, kā vilkšanās pa kreiso...

DidzisKalnietis 08.09.2016 23:48

Ja godīgi, mani vairāk interesē griezes moments, jo Zs sasniedz jūtamu daudzumu virs 5500 apgr./min (benzīna motoriem). Citiem pat pēc 7000. Ja nav runa par sacensību braukšanu, parasti šādos apgriezienos ikdienā motorus nelietojam.

Turpretī griezes moments citiem, īpaši jau turbo motoriem, normālu vērtību sasniedz jau no 2200 līdz 2500 apgr/min. Taču, ja tas ir mazs, un kaut ko jūtamu spēj izdvest tikai ap 4 līdz 4,5 t apgr/min, tad tas auto ikdienas braukšanā ir gauži slābans!

DidzisKalnietis 08.09.2016 20:57

Lēna pārvietošanās pa ceļiem ārpus pilsētām jebkurā joslā ir bīstama, Labajā joslā tas rada vilcieniņus un lēnu braucošu auto centienus apsteigt vēl lēnākos, bieži neievērojot, ka pa otro joslu pārvietojas kāds ātrāks. Lēni braucošie otrajā joslā ir "krimināli sodāmi noziedznieki", jo reāli apdraud citus un sevi. Gan jāpiebilst, ka nevar nevienu piespiest braukt virs atļautā ātruma pa jebkuru joslu. Ja Vācijā gadās ar atļautajiem (un pat zem) 130 km/h "iestrēgt" tālākā joslā, kamēr izdodas apsteigt kādu pa pirmo joslu braucošo,. neviens tev nemirkšķinās un netaurēs. Sabremzēsies, pagaidīs, kamēr manevru piebeigsi, un nesīsies tālāk. Manies tikai pēc manevra žigli atgriezties labajā joslā.

Tas, kas jāiemācās mums - neapsteigt pa labo pusi, tas ir gan nekorekti, gan bistami!

DidzisKalnietis 08.09.2016 20:39

Protams, tehniskajā apskatē ik pa brīdim atklājas defekti, ko lietotājs nepamana ikdienā, tomēr, kad līmē "plāksterus" par "nošķiebtām buksēm" automobilim, kam konstruktīvi amortizatori novietoti zem pavisam neliela leņķa, kāpēc bukses nemaz nevar būt nenošķiebtas, tas vedina domāt, ka šausmīgi gribas tās atkārtotās skates - tomēr savi padsmit EUR tur atkal iekrīt, plus - CSDD tīkamā statistika, ka 80% auto uz mūsu ceļiem braukā ar defektiem, kas nav pieļaujami.

Jau rakstīju - esmu "baudījis" auto Holandē, kam tikko izietas apskates ar klabošiem balstāboliem, aprautiem sailenblokiem, bojātiem stūres uzgaļiem utt. Un ne vienu vien. Šķiet vienīgais ko šie tur pārbauda ir vizuālais tēls, jo aprūsējušus no ārpuses gadās redzēt reti, un lampiņas (lukturu regulējumam, šķiet, nekāda lielā uzmanība pievērsta netiek!).

DidzisKalnietis 07.09.2016 10:26

aansi! Šis "topiks" ir par braukšanas drošību, mūsu paradumiem, kultūru un savstarpēju saprašanos un cieņu uz ceļa, nevis par juridiskajiem formulējumiem un CSDD darbošanos, vai bezdarbošanos.

Nerakšos es tīmeklī un noteikumu labirintos, jo ne man vajag, ne interesē.

Liela daļa no satiksmes balstās ne tikai uz noteikumiem un juridiskajiem formulējumiem, bet no mūsu attieksmes, sapratnes, kultūras utt. Likuma burts kļūst būtisks tikai tad, kad jau ir noticis incidents.

Mazai ilustrācijai par šo: man bija paziņa, kura BMW aizmugure un sāni regulāri tika apskādēti. Virsbūves remonts ar krāsošanu reizes trīs gadā vismaz! Un formāli viņš nekad nebija vainīgs, jo parasti patiesi taranēja viņu.

Kad sarunā izteicu viņam domu, ka tomēr viņš pats šīs situācijas izraisa, paziņa padomāja un atzina, ka man taisnība. Par cik viņš bija "normāls čiekurs", tad negadījumu skaits strauji samazinājās. Cik zinu - pēdējā laikā no viņa "taisnības" neviens nav cietis un jau daudzus gadus auto nav dauzīts!!!

Tāds būtu šīs diskusijas vēlamais rezultāts. Starp citu, Oskars ir īstais, kuram jautāt par to Mūkusalas apli, jo, ja nemaldos, tas pastāsts reiz nāca no viņa...

DidzisKalnietis 06.09.2016 16:28

Tas, ko aprakstīju, bija gadījums iz dzīves un, kad nonāca tiesvedībā, tieši tā tika izvērtēts. Pats to neesmu izdomājis.

Tas nav mans uzskats, bet noteikumi. Pats piekriti, ka, braucot pa apli, nav jārāda kreisais pagrieziens - tātad aplis ir taisni pa galveno. Ja tā nebūtu, visu laiku būtu jāmirkšķina kreisais. Jāatzīst - būtu bardaks.

Nebūšu pārsteigts, jo vismaz šajā ziņā CSN nekas nav mainījies jau no padomijas laikiem.

DidzisKalnietis 06.09.2016 11:43

Esmu gana slinks, lai rakņātos pa noteikumiem un likumiem tikai tāpēc, lai atrastu juridiskos formulējumus un ciparus. Pati būtība ir tāda, ka braucot pa apli, tas skaitās kā "taisni".

Ja būtu zīme "no labās pa labi un taisni, pārējās joslas taisni", tad likumīgi saglabātos apļveida kustība, bet pilsoņiem autovadītājiem galīgi sajauktu prātu. Tagad ir saprotami, bet mainās ceļa posma statuss.

DidzisKalnietis 05.09.2016 23:01

Par Mūkusalas ielas apļa pusapli. Braucot pa apli, tas skaitās taisni. Starp uzbrauktuvi pa Mūkusalas ielu no centra puses un nobrauktuvi uz Bauskas ielu/Ulmaņa gatvi uzstādīta zīme, kas ļauj no pirmās joslas (neskaitot nobrauktuvi uz Riga Plaza) braukt taisni un pa kreisi, pa pārējām divām joslām tikai pa kreisi (ceru, ka pēc atmiņas stāstot, neko nesajaucu), kas ir pretrunā ar apļveida kustības juridisko formulējumu. Tātad - tas gabals nav aplis, un tur jāvadās pēc parastas kustības pa joslām principiem.

Kur āķis, jo viss šķiet it kā ļoti saprotami?

Man prātā nāk pastāsts, par velosipēdistu, kurš tur brauca kā pa apli un nerādīja, ka griezīsies pa kreisi. Auto uzbrauca viņam virsū. Parastā aplī auto būtu vainīgs, bet šajā gadījumā vainīgs izrādījās velosipēdists, jo nerādīja pagriezienu. Kaut kā tā. Gan jau tur var vēl kādu negadījumu uzmodelēt, kur kaut kas sanāks citādi kā normāli aplī...

DidzisKalnietis 05.09.2016 22:43

Absolūti ideāls nav nekas, pat es nē...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Lasītākie raksti

Jaunie raksti