Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5
DidzisKalnietis 18.10.2016 23:00

Palaidniek! Necepies tik dikti! Teikšu godīgi - neesmu 160 km/h uz Jūrmalenes atbalstītājs! Esmu pats dzīvē lidojis, kad ir bijusi vajadzība, bet nepieskaitu sevi pie principiāliem pārkāpējiem-pofigistiem...

Te neiet runa par viena indivīda vēlmes pārkāpt respektēšanu, bet gan par:

1) pamatvērtību ievērošanu - turies, ja ir brīvs, labajā pusē! Un tas ir jādara vienmēr, ne tikai tad, kad ir labs noskaņojums;

2) ar principiālu attieksmi - es jau pārkāpju, tad tev nav ļauts pārkāpt vairāk, vai - tad brauc pa kuru joslu gribi, es tev pa trešo pārkāpt neļaušu, tu radīsi daudz lielāku bīstamību uz ceļa, kā vienkārši pavācoties malā!!!

Ātrums, pēc manis piedāvātās prioritāšu sistēmas, nav pamatvērtība!

Vēl jau iepriekš aizmirsu piebilst, ka tad, ja lidoju pa 3. joslu ar 160, un pa priekšu kāds brauc, patiesībā, vienalga uz cik, apsteigdams pa pirmo un otro joslu lēnāk braucošus, mirkšķināt ar uguņiem, lai vācas nost ir galēji nepieklājīgi un nepieļaujami!!! Par tādu gājienu esmu ar mieru kādam arī iedot bietē! Bet, ja otrā vai pirmā josla brīvas, tad gan - vācies nost un nemāci mani, kā man jābrauc! Atvaino - skarbi, bet tā ir - nu nemeklē kašķi un nepiečakarējies citiem pēc pirmklasniekiem un uz dzelzceļa pieņemtajiem: a kā tu!

Rādi ar savu priekšzīmi piemēru...

DidzisKalnietis 18.10.2016 20:37

Padomju laikos Krievzemē smagie esot turējuši pa rokai kasti ar 10 mm uzgriežņiem - ja kāds spīdina acīs, hlibic, saņem sauju ar uzgriežņiem. Mainot lukturus tos arī noregulēs...

Savam auto spoguļus un gaismas saregulēt varu, bet pārējiem kustības dalībniekiem nē! Tad nu neatliek nekas cits, kā rūpēties pašam par sevi! Ko padarīsi?

Šobrīd situācija ir stipri uzlabojusies - agrāk gan lukturi šķībi rādīja katram trešajam auto...

DidzisKalnietis 18.10.2016 20:31

Palaidniek! Man ienāca prātā mēģināt to domu noformulēt sekojoši: ir noteikumi un ir pamatprincipi. Pamatprincipi arī ir noteikumi, taču, ja tā var izteikties - prioritāri!

Kāds man pārmetīs, ka atkal šļūcu un pieļauju dažādus ieņēmumus, lokos kā zutis, tomēr - pamatprincipos ietilpst tā pati turēšanās labajā malā, braukšana plūsmas ātrumā, kaut tas būtu divas reizes lielāks, vai mazāks par atļauto utt.

Diemžēl jāpiekrīt tiem, kas saka - ja kāds skrien, tev nav tiesību viņu bremzēt, tev ir jāturas ceļa labajā pusē, tu nedrīksti principiāli bremzēt plūsmu, jo tu, raugi, jau brauc ar atļauto ātrumu....

Tevis pieminētā manevrēšana pa joslām uz Jūrmalenes, būs bīstama divtik, jo pārējie autovadītāji neturas ceļa labajā pusē, kas izraisa daudz lielākas briesmas, kā vienkārši braukšana ar 160 pa kreiso joslu, ja pārējās divas sakārtojušās ar mazākiem ātrumiem.

Plūsmas principiālā bremzēšana rezultātā novedīs pie veselas rindas apdzīšanu, kas būs gala beigās daudz bīstamāk, kā visiem bariņā airēt ar 120!!!

Tev jāsamierinās, ka nav mums nevienam dotas tiesības "mācīt" uz ceļa pārējos. Kaut kad jau teicu - atbildam katrs pats par sevi un nemācam citus! Tas izraisīs tilai lieku agresiju un ekstrēmas situācijas. Pat, ja pārējie pārkāpj, un Tev tas šķiet nepareizi, nepieņemami - brauc un nestreso!

DidzisKalnietis 18.10.2016 15:57

Neaizstāvot ātruma pārkāpējus, būtībā pamatprincips saglabājas tāds, kāda doma ietverta šī topika nosaukumā - turies iespējami tuvāk labajai ceļa malai!

Faktiski, pat, ja pa Jūrmaleni lido ar 180 km/h, un ceļš daudz maz tukšs (1. un 2. josla), tad neesi lohs - pārkārtojies uz labo pusi. Nav tāda ātruma, ar kuru vajadzētu bezierunu kārtībā "airēt" pa kreiso joslu!

DidzisKalnietis 18.10.2016 15:46

Tuvās gaismas ir pareizi noregulētas, ja tumsā uz taisna ceļa tuvo gaismu uz augšu nošķeltais stars it kā izgaist - nav vairs saskatāma robeža uz asfalta, BET NE AUGSTĀK!!!, Šajā gadījumā tās nespiež acīs ne pretimbraucošajiem, ne spogulīšos. Tai pat laikā, pateicoties "ūsiņai" pa labi, šāds regulējums pietiekami tālu izgaismos ceļa apmali, un tālās gaismas būs kā tām jābūt, nevis pašam acis apžilbinās no tuvumā izgaismotā ceļa!

Cik tas ir metros, neesmu mērījis, bet ir gana tālu, lai skaidrā laikā pa labu ceļu braucot, nebūtu organiska nepieciešamība katru mīļu brīdi slēgt tālās gaismas.

DidzisKalnietis 18.10.2016 15:28

jaaani! Esmu gan! Man pat īpašumā ir viens furgoniņš... Tādiem regulēju, lai normāli sēžot pie stūres, redzu pašu aizmugures stūrīti. Šajā gadījumā jāpiecieš, ja kādam tuvie galīgi nesaregulēti, vai brauc no aizmugures ar tālajiem. Runa bija par vispārējo pasažieru auto.

icikam varu teikt, ka atpakaļ skata spogulītī var redzēt gana daudz, ja tam regulāri uzmet skatu, tomēr, kad patiesi auto tā piekrāmēts, ka spogulītis pilnīgi aizsegts tad vai nu pārregulēju sānskata spogulīti, tā, lai aizmugurē ko redzu, vai, īsākos gabalos, iztieku ar galvas piešķiebšanu, jo, kā jau teicu - tas leņķītis garām sāniem ir gana mazs!!!

Lai jūs nemeklētu, ar ko vēl neesmu braucis, kā dēļ šāds spogulīšu regulējums ir slikti, pateikšu: esmu braucis arī ar tanku, kam spogulīšu nav vispār!!!

Atbildot lunx85 varu teikt, ka, ja kāds tuvojas un grasās Tevi apdzīt, spogulīšos jāieskatās drusku biežāk, lai redzēt, ko viņš tur dara. Patiesībā, mirklis, kad kāds Tev grasās braukt garām, nav nemaz tik būtisks, un to pagrieziena rādītāju Tev nemaz nav obligāti jāpamana, izņemot gadījumus, kad pats grasies veikt manevru. Tad paseko līdzi un centies savlaicīgi par savām iecerēm ar pagrieziena rādītāju brīdināt aizmugurē braucošo. Pie kam - ja pats grasies veikt apdzīšanas manevru, vienmēr arī piešķiebsi galvu drusku pa kreisi, lai pārliecinātos, ka pretim neviens pārlieku netuvojas. Tur Tev arī tas Tava auto aizmugures stūrītis parādīsies.

DidzisKalnietis 18.10.2016 10:17

lunx85! Izlasi savu komentāru un uzreiz arī sapratīsi, kā var būt nepareizi noregulēti sānskata spoguļi...

Ja nopietni, tad, riskējot saņemt pamatīgu kritikas vētru no tiem, kas te baigi gudri visu māk, mēģināšu izskaidrot pareiza regulējuma būtību.

SĀNSKATA (jau ietverts nosaukumā) spoguļi jāregulē tā, lai normālā pozīcijā sēžot pie stūres ne vienā, ne otrā pusē NEREDZĒTU SAVA AUTO SĀNUS!!!! Gluži tāpat - ne viena, ne otra spogulīša augšpuses 1/3 NAV JĀAIZŅEM DEBESĪM!!! Lielākajai daļai spoguļa jāatstaro ceļš! Tādējādi jūs gandrīz pilnīgi izvairīsieties no "aklajām zonām" - viegli un droši manevrēt. Ticiet man - tie apmēram 15 cm "tukšuma" starp jūsu redzes leņķi un auto sāniem neko nenozīmē, jo tur pat velosipēdists nevar "pazust" tā, lai jūs viņu nepamanītu. Bet aizrauties arī nevajag - lai būtu viegli braukt atpakaļgaitā, aizmugures sāna stūrim jābūt saskatāmam spoguļa pašā maliņā, ja DRUSKU (NEDAUDZ) pašķiebjat galvu uz vienu vai otru pusi. Arī šeit ieguvums - daudz plašāk redzat lauku aizmugurē, līdz ar to daudz vieglāk braukt atpakaļgaitā, manevrēt un savlaicīgāk pamanīt kādu šķērsli!

Tā regulējot sānu skata spogulīšus, jūs praktiski neredzat aizmugurē braucošos, kam ir paredzēts ATPAKAĻSKATA SPOGULĪTIS (vienalga - parasts, vai pašaptumšojošs)!!!

Ja tomēr rodas nepieciešamība sānskata spogulīšos apskatīt, kas notiek TIEŠI aiz jums - tas ir viegli izdarāms nedaudz piešķiebjot galvu uz vienu, vai otru pusi, gluži tāpat, kā braucot atpakaļgaitā!

Kaut kā tā! Pamēģiniet - sākumā liksies nepierasti, pēc tam vairs sānskata spogulīšos uz sava auto sāniem skatīties negribēsiet!!!

Gribu gan teikt, ka šādi noregulēt spogulīšus nav ļoti viegli, īpaši sākumā. Tam jāvelta drusku vairāk laika un uzmanības, kā esat raduši, toties efekts garantēts!

Ik pa brīdim nākas pārvietoties ar ne savu auto - mans novērojums: ļoti daudzu autovadītāju sānskata spogulīšos horizontāli apmēram 1/2 aizņem "zvaigznes", vertikāli 1/3 - sava auto sāni. Paskaitiet paši, cik % virsmas izmantota lietderīgi - labi ja 25%. Jūs viņu lamājat, ka viņš 'jūs neredz spogulītī, bet viņš neredz arī! Un "aklā zona" viņam ir teju viss, kas atrodas apkārt!!!

DidzisKalnietis 17.10.2016 10:32

Tad tā ir švaka drošās braukšanas skola!

DidzisKalnietis 17.10.2016 10:30

msh rakstīja: Tu laikam neizlasīji fana postu... Fans brauc ar fabiju, kaimiņš ar X3 - kurai mašīnai, tavuprāt, lukturi atrodas augstāk un kurai pakaļlogs zemāk?

Salona pašaptumšojošo spoguli var ielikt jebkam, un par lētām naudām - vot sānu spoguļus gan būtu interesanti katra krāna dēļ grozīt...

Izlasīju! 30 - 40 m attālumā tuvajām gaismā nevajadzētu žilbināt spoguļos!

Ja žilbina no sānskata spoguļiem, tad tie nav pareizi noregulēti!!!

DidzisKalnietis 15.10.2016 10:14

Mana rocība vairs netiek upurēta autosporta dievam... "Izdriftējos" jaunībā ar Žigulīti un pusplikām riepām, kādas nu tai laikā vispār bija dabūjamas, pa piesnigušajām, naksnīgajām Rīgas ielām un ceļiem... Tikai atcerieties, ka tajos laikos ap 1iem, 2iem naktī uz ielām auto praktiski nebija!

Runājot par autosporta dārdzību, man nekādu ilūziju nav. Nojaušu, cik maksā drifta sporta automobilim viens pats motors. Par to arī runāju!

Nerunāju par to, ka uzdriftēt var teju ar jebkuru auto, kam RWD vai AWD. Runāju par to, ka to nav pareizi darīt uz koplietošanas ielām vai ceļiem, bet, kā Tu Rudes trasē!

DidzisKalnietis 15.10.2016 10:00

Atpakaļskata spogulītim ir tāda ekstra kā slēdzītis, kas pārvieto stikliņu, lai tas lauztu staru un Tu varētu vērot aizmugurē notiekošo "šķērsajā" atstarojumā. Pamēģini! Un nav tik dārgi, kā pašaptumšojošie spoguļi...

Kaimiņam iesaki tomēr noregulēt lukturus. Kaut kas tur nav labi, ja Tev "spiež" acīs pat atpakaļskata spogulītī. Tas nozīmē, ka pretim braucošos arī varētu žilbināt! Arī pats kaimiņš uz ceļa bedres varētu neredzēt.

DidzisKalnietis 15.10.2016 0:29

Noregulē pareizi pamatlukturus!!!

DidzisKalnietis 14.10.2016 23:07

Drifts ir augstas meistarības un ļoti spēcīgu un tāpēc dārgu auto sporta veids. Tik ilgi, kamēr tas notiek slēgtā, tam paredzētā trasē - ļoti ok!

Jauniešu izklaides uz ielas - nav īstā vieta!

DidzisKalnietis 13.10.2016 19:28

Piesienos Tavam po, jo tas būtībā ir nihilisms. Nekad, nevienam neatbildi ar po - tas ir slikti!!!

DidzisKalnietis 13.10.2016 19:24

Kalnietis neieteiks slēgt ārā aizdedzi pie katra krustojuma, jo tas patiesi būtu stulbi! Par elektrisko bremzi un start/stop funkciju arī esmu informēts (to gan var atslēgt, lai nečakarē pauri, ja nepatīk!). Ja auto ir aprīkots ar visām šīm automātiskajām ietaisēm, izsaku līdzjūtību, taču, patiesi - nav problēmu - var tos sarkanos prožektorus paciest - ko darīsi!!!

Jautājums par attieksmi. Ja var uz tā pedāļa nesēdēt, varbūt var tomēr nesēdēt?

Lai mani nežilbinātu, jādara nav pilnīgi nekas! Varbūt var padomāt par to, lai nežilbinātu arī citus. Ja tomēr kādam no jums kaut kad pēkšņi "iekodīs nervā" kādi bremžu uguņi, atcerēsieties šo diskusiju...

DidzisKalnietis 13.10.2016 13:41

Un vēl - daudz vairāk "kruto po" un tamlīdzīgo nihilistu, tā paša iemesla dēļ!

DidzisKalnietis 13.10.2016 13:39

Ir gan - lohu skaits ir tieši proporcionāls iedzīvotāju skaitam reizināts ar koeficientu 1,2, jo šeit, atšķirībā no mazākiem miestiem, viens otru nepazīst - tātad nevar nolamāt pie alus glāzes kopējā tusiņā...

DidzisKalnietis 13.10.2016 11:34

Piekrītu gan Palaidniekam, gan 100AH! Mani vispār "kaitina" tie, kuri "iemīlējušies bremžu pedālī", mirkšķina ar uguņiem, kad vajag, un kad nevajag, bremzē, kad nav ne mazākā iemesla to darīt...

Gribēju pievērst uzmanību, ka var arī citādi - izdevās, un divi indivīdi, maskējoties ar tūkstošiem autovadītāju, ko viņi itkā pārstāv, atsaucās, demonstrējot savu ietiepību un nevēlēšanos rēķināties ar citu tūkstošu interesēm.

Tad nu atbilde kashinam79 un icikam - tā arī ir tā attieksme! Nedomāju, ka daudzi mani gānīs, ja teikšu, ka domāju arī par pārējo satiksmes dalībnieku drošību un komfortu, tādējādi reizēm arī savas ērtības...

Paskaidrošu drusku precīzāk. Šeit neiet runa par tām dažām vai desmit sekundēm, kamēr stāvam normālā krustojumā, bez sastrēgumiem. Runa ir par "tūķi", kas nekustas minūti, dzelzceļa pārbrauktuvi, kur būs jāstāv 4, 5 minūtes un tamlīdzīgi! Tad aizmugurē stāvošais aiz tāda "bremžu pedāļa mīļotāja" jūtas kā uz skatuves sarkano prožektoru apspīdēts, jo lielai daļai auto ir arī papildus bremžu uguņi, kas kopā ar pamata bremžu uguņiem sadedzina pat ap 100W - gaismas daudzums pielīdzināms tuvajām gaismām, tikai optika nav, paldies Dievam, kā pamatlukturiem, toties gaisma izkliedēta pa visu auto aizmuguri. Rampas ugunis!!!

Un viss tikai tādēļ, ka grūti nospiest rokturīti līdz P, vai novilkt rokas bremzi, un nokāpt no tā pedāļa! Bet redz - dažiem ir po, un viņiem kloķīša pārbīdīšana "nav iespējama", kā atzīmē iciks!

Kad sāksim aizdomāties arī par apkārtējo komfortu, ne tikai savu "po"?!

DidzisKalnietis 13.10.2016 10:52

Parasti, ja riepu izmērs atbilst auto ražotāja noteiktajam, kļūda vecajiem spidometriem ir līdz 9% + virs patiesā ātruma!

Rēķini pats!

DidzisKalnietis 13.10.2016 2:11

Vai tik šitiem nav po uz Tevi?!

DidzisKalnietis 13.10.2016 2:07

Šobrīd ļoti daudziem ražotājiem un modelīšiem bagātāk aprīkotajās komplektācijās ir elektriskā "ručene". Slikti ir, kad jāmaina aizmugures bremžu kluči, jo tad lielākoties bez datora ir grūti tikt galā. Slikti ir, kad ir Renault - tad mēdz, ilgāk stāvot, pats noķīlēt, un auto no vietas dabūt prom ir ļoti grūti - reizēm pat nav izdevies ar datoru atsvabināt...

DidzisKalnietis 13.10.2016 2:01

Esi uzmanīgs ar to po!!!! Gadās, ka po ir sāpīgi!

Pārējiem uz ceļa arī uz Tevi var sanākt po!!!

DidzisKalnietis 13.10.2016 1:57

Pamēģini sakārtot pamatlukturus! Vairs nevajadzēs mocīties ar miglas lukturiem un pretimbraucošajiem žilbināt acis!

DidzisKalnietis 13.10.2016 1:55

Miglā tuvās gaismas lukturi izgaismo tās ūdens pilītes no augšas, tādēļ priekšā viss ir balts un neko neredz. Par tālajām gaismām nemaz nerunājot! To efektu var novērot arī intensīvas snigšanas laikā!

Miglas lukturu stars ir "plakans" un iet pa apakšu tuvu ceļam tādējādi neizgaismojot augšējās ūdens pilītes, tāpēc ir drusku labāka redzamība. Vēl varu piebilst, ka tieši virs ceļa virsmas miglas biezums parasti ir ievērojami mazāks tāpēc redzamība uzlabojas, Ja vēl var ieslēgt migleniekus bez tuvajām gaismām, tad pat "vilku miglā" izdosies kaut ko uz ceļa ieraudzīt!

DidzisKalnietis 13.10.2016 1:47

Tā pati 21 W spuldzīte aizmugures migleniekos ir spilgtāka kā bremžu uguņos? Interesanti!!!

Ja tas miglenieks ir tāda "šļura", kā lielākai tiesai auto, būtu vismaz jāpārbauda!

1 2 3 4 5

Lasītākie raksti

Jaunie raksti