Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7 8 9
ledzep 05.01.2021 9:13

Nu tā mode jau nav no gaisa izrauta.

ledzep 04.01.2021 22:19

Jā, tāda veida ražošana jau ir aktuāla diezgan sen, bet tagad pat auto ražotājiem bieži vien ir slinkums izmainīt virsbūves elementus. Piemēram, uzliekam Peugeot busam Toyota logo, stūri, citu bamperi un Toyota Proace ir gatavs ar stāstu par cik ļoti Toyota ir pielāgojis to busu saviem standartiem utt.

MBQ platformas lielākā problēma ir nepiemērotība elektroauto.

Esot VW rūpnīcā Drēzdenē varēja labi redzēt, kā uz konvejera blakus stāvēja E-golf un ID.3 un nav iespējams efektīvi ražot elektroauto uz platformas, kas radīta iekšdedzes dzinējam.

ledzep 04.01.2021 21:57

Ko tur par naudām. Diskusija vairāk bija domāta par to, ka jaunie auto paliek arvien vienveidīgāki un garlaicīgāki. Platformas tiek unificētas, lai tās varētu pielāgot pēc iespējas plašākam modeļu lokam tādā veidā taupot izmaksas.

Man šķiet ka tas noved pie konkurences trūkuma. Ja kādreiz auto ražotāji tiešām sacentās ar tehniku tad tagad koncentrējas uz lielāka ekrāna ievietošanu salonā un neizglītotu pircēju.

Piemēram, nākotnē visi VAG elektro modeļi tiks ražoti uz vienas, maksimāli unificētas elektroauto platformas, kuru jau redzam dzīvē- ID.3.

Šobrīd skatoties- Opel Corsa un Peugeot 208 maksā ļoti līdzīgi (Opel ir pat nedaudz lētāks). Opel dizains nedaudz vāciskāks, salons arī nav tik avangardisks. Tehniski šīs mašīnas neatšķiras.

Interesanti būtu paklausīties kā Opel dīleris komentētu jauno Opel pārdošanas argumentus pret Peugeot.

Gan jau tas būtu zemāks vērtības kritums.

Kā jums sķiet?

ledzep 04.01.2021 21:40

Citroen un Peugeot ir diezgan spēcīgi brendi Āfrikā, dažās arābu valstīs.

ledzep 04.01.2021 21:38

Tiešām apskatījos pāris gadu vecas ziņas, kad PSA un GM bija savstarpēji akcionāri, plānoja kaut ko tur sadarboties, bet tā kā GM izdomāja pilnībā aiziet no Eiropas un pārdeva savu PSA akciju daļu kaut kādiem aziātiem.

Līdz 2017. gadam nekāda tehniska/izstrādes sadarbība tā arī nenotika. Galu galā, tolaik Opel savu komerctransportu ņēma no PSA lielākā ienaidnieka- Renault. Kablukus, pārnesumkārbas, dīzeļmotorus no Fiat.

Un kas jālieto lai izdomātu ka Volvo ir kaut kāda saistība ar GM? Tiešām grūti lasīt šādu falsificētu info. Gan jau jauc ar SAAB..

ledzep 04.01.2021 18:47

Kā var šitādu murgu izdomāt?

PSA nevis apvienojas ar GM, bet PSA noprika Opel kā uzņēmumu, bet patenti, platformas un tehnoloģiskie risinājumi paliek pie GM. Pirmais ko PSA darīja ir visus vecos modeļus aizstāja ar jaunajiem, kas būvēti uz PSA platformām. Šobrīd ir palicis tikai Astra K (Kurai jau uzstāda PSA dzinējus, bet izmanto GM platformu) un Insignia. Šos modeļus laikam nebija izdevīgi uzreiz aizstāt un PSA maksā GM par viņu tehnoloģiju izmantošanu.

Kalugā ražo VAG un varbūt vēl kaut ko. Opel/Chevrolet salika Sanktpēterburgā.

Bet gan jau PSA mēģinās atgriezt Opel arī Krievijas tirgū, jo Citroen Peugeot brendi tur ir galīgi neatzīti.

ledzep 04.01.2021 15:21

Interesanti kas notiks ar Ford Europe.

Stāsts līdzīgs kā ar GM/Opel. Opel konstanti nesa zaudējumus pēdējos 10 gadus un GM izlēma pamest Eiropas tirgu.

Ar Ford Europe nav tik bēdīgi, bet zaudējumi tāpat ir un šo biznesu Eiropā nākas uzturēt no peļņas ko Ford gūst ASV pārdodot pikapus.

ledzep 04.01.2021 15:09

Nu nez, PSA ir krietni uzlabojuši savus auto pēdējo 10 gadu laikā.

Opel pārpirkšana bija labs un stratēģisks plāns kā franču auto ietirgot vāciešiem un citiem pārliecinātiem vācu auto piekritējiem.

ledzep 03.01.2021 0:01

Kāds vēl universālais princips? Protams, ka kādreiz bija savādāk. Nebija tik striktas atgāzu normas, longlife servisa intervāli un ražotāji tik izmisuši netaupīja uz katru sīkāko detaļu.

Bet jaunākajam Lancer 6, kuram vēl nāk "labie" motori ir 14 gadi.. Tāda LV lietota mašīna jau būs pamatīgi sarūsējusi, cerams, jau nebūs norakstīta dēļ sapuvuša pusrāmja, OK, varbūt motors vēl tiešām būs dzīvs, sliktākā gadījumā ar izkaltušām vārstu gumijām, bet ko gan tas viss dod, ja tas būs vienīgais, kas no tādas mašīnas būs palicis pāri.

Ko lai saka- Mitsubishi "jo vecāks, jo labāks"..

ledzep 02.01.2021 23:47

Nedzīvojam 90. gados. Visas detaļas var dabūt. Tas nav tik rets auto un tur nav tādu īpašu detaļu kas nederētu no citiem Mitsu.

ledzep 02.01.2021 23:44

Mana pieredze pēc daudziem japāņu nemotoriem- pēdējos padsmit gadus nav nekādu baigo plusu salīdzinājumā ar Eiropas ražojumiem. Parasti ēd eļļu, nav īpaši ekonomiski un tomēr defektu/nepilnību skaits ir gana liels.

Bet varu izcelt:

Suzuki M sērijas motorus

Noteikti kaut kas no Honda 1.4-1.8

Toyota 1.4 D4D (Euro 4 variants)

Ja vajag ko tiešām vienkāršu un izturīgu, jāmeklē auto ar Renault bendzīna nemotoriem.

ledzep 02.01.2021 23:18

Par konkrēto Lancer- būvēts uz uzlabotas iepriekšējā Lancer platformas. Izskatās, ka rūsē mazāk, bet sliktāka salona apdare.

1.5 motors (kurš nāk arī Colt) ja nepaveicas, var ēst eļļu un tas arī noved pie detonācijas. To novērst noteikti nebūs ne jēgas ne finansiāli izdevīgi.

No dīzeļiem tur nāk mistiskais 1.8 mitsu un 2.0 TDI PD vag dīzelis. Neieteiktu nevienu no šiem.

ledzep 07.12.2020 13:55

Japānu dīzeļi tērē vairāk kā Eiropas, te vienalga Nissan, Toyota vai Honda.

Katram auto savs pielietojums, tāpēc nav jēga salīdzināt Avensi ar X-trail. Kādam vajag kaut ko džipveidīgu, tas ņems X-trail. Ja kādam vajag vairāk komforta, tad labāk ņemt vidējās klases auto.

ledzep 07.12.2020 12:56

Ja vecais Toyota dīzelis ar zobsiksnu tur nekā baigi slikta nav. Un gan Nissan gan Toyota ir ar Denso degvielas sistēmu, līdz ar to tur +/- vienādi. Nissan motoram noteikti pluss ir ķēde zobsiksnas vietā. Degvielas ekonomija tur priekš dīzeļa gan nekāda, vēl pietam ņemot vērā ka tas ir Xtrail.

Ja runājam par rūsu Latvijā lietotiem auto, tad Xtrail būs jau norūsējis tāpat kā Honda.

Ar jebkuru auto var nobraukt 200 k neko nedarot. Un lielākajā daļā no šiem auto ar dīzeļa motoru nobraukums stabili būs virs 250k, ja paveicas.

ledzep 07.12.2020 12:24

Protams, ir bijuši francūziski defekti pa šiem gadiem- Nobeidzās bremžu gaismu poga pie pedāļa un apstājās salona ventilators. Iztīrot kontaktus aizgāja.

Runājot par logiem- maniem VAG auto kas savulaik bijuši visiem bija problēmas tieši ar logu mehānismiem, kas ir lielāks čakars, kā nomainīt releju.

ledzep 07.12.2020 12:10

Logu pacēlājiem releju nomaina uz aftermarket risinājumu un problēma pazūd. Ar vējstikla apskalotājiem nekad nebija problēmas. Rocene pa šiem gadiem arī nav aiztikta un strādā labi. Bremzes - izcilas, kā jau Renault. 07 gada universāls, 275 k km.

ledzep 07.12.2020 11:02

Vēl var piebilst kas jāņem vērā pie Avensis T25 iegādes:

Ar bendzīna motoriem problēmu nav, tikai līdz faceliftam var būt palielināts eļļas patēriņš. Noteikti nevajag izvēlēties bezjēdzīgo 2.0 D4 motoru ar tieši iesmidzi.

AD sērijas dīzeļiem (pēc facelift) problēmas ar galvas blīvi un mēdz saplaisāt galva, problēmas ar DPF biežāk kā vidēji, palielināts eļļas patēriņš un salīdzinoši neekonomisks. Daudzi no šiem motoriem tika laboti pa garantiju, bet tas nemaina faktu par kopumā neveiksmīgu konstrukciju.

Pārnesumkārbai švaki gultņi, ar laiku sāk gaudot, it īpaši izteikti dīzelim.

Mēdz grabēt stūres reika.

Ar veco dīzeļa motoru (1CD, ar zobsiksnu) īpašu problēmu nav, kalpo labi. Pie mīnusiem var pieminēt, ka slikti silst ziemā, ja vien nav priekssildītājs no rūpnīcas. Rietumeiropas auto tie ir ļoti reti.

Avensis ražo tikai Lielbritānijā, tāpēc rūse nedaudz mazāk kā Japānā ražotais Accord.

ledzep 07.12.2020 10:27

Jā, pa garantiju vienam eksemplāram mainīja durvju rokturi (Valeo ražojums, starp citu) un protams ir pāris kasjaki, kā jau visām mašīnām. Neintuitīva kulises darbība, mēdz nobeigties logu pacelšanas relejs (Temic, vācu ražojums), jo uz tā tiek mitrums. Lielākā daļa problēmu 2 paaudzes Meganei ar facelift tika novērsti.

Nekāda grabēšana nav novērota. Protams, tas nav VW, ar to arī jārēķinās.

Plusu, noteikti ir daudz vairāk kā mīnusu šim modelim, it īpaši ņemot vērā šo auto cenu.

Trešajā paaudzē vairs izteiktus defektus nevar nosaukt. Izturīgs auto.

Teorētiski konkrētie Avensis un Accord būtu jāsalīdzina ar otrās paaudzes Laguna, bet par šo modeli tiešam neko labu nevar pateikt un vietas tur ir mazāk kā Megane. Trešās paaudzes Laguna gan ir ļoti labs.

ledzep 06.12.2020 13:55

Vilsons rakstīja: Kuri būtu labākie universāļi cenā līdz 3000eiro?

Accord un Avensis labs, bet var izcelt divus galvenos mīnusus. Ja šī mašīna būs lietota Latvijā jau vairāk par 10 gadiem, būs jau gana sarūsējis, it īpaši Accord. Un dzinēji nav gana ekonomiski salīdzināumā ar Eiropas brendiem. Vēl kā Accord mīnusu var minēt pārāk sarežģītu piekari.

Es šajā cenā ietiektu skatīties Megane 2 facelift vai Megane 3 ar bendzīna motoru. Notiekti labāka skaņas izolācija, augstāks klīrenss, vienkārša konstrukcija un komfortablāka gaita. Kā arī Renault K sērijas motori ir vieni no izturīgākajiem mazlitrāžas bendzīna motoriem un ļoti labi panes gāzes iekārtas. Un pats galvenais- krietni labāka notirība pret koroziju kā āzijas auto.

Kā alternatīvas par paskatīt Peugeot 307 facelift 1.6 benzīnu, Opel Astra 1.6 vai dīzeli ar 5 ātrumiem.

ledzep 03.12.2020 18:21

Izlasi vēlreiz rakstīto. Dzinēji šajos auto ir vienādi. GM, protams, prasa Dexos jeb C3 specifikāciju, bet Alfa Romeo pietiek ar "veco" A3/B4. Ar to gribu pateikt, ka daudzos gadījumos nav jāievēro ražotāja specifikācijas, it īpaši tik prastos motoroskā konkrētie GM.

C apzīmējums nevis nosaka dīzeli, bet to, ka eļļa ir ar samazinātu SAPS piedevu daudzumu. Un ar domu saudzēt daļiņu filtru, par niecīgiem procentiem uzlabot degvielas patēriņu un saglabāt eļļas veiktspēju arī pēc daļiņu filtra reģenerācijas procesa. Nu benzīna motoriem tas līdz šim nebija aktuāli, bet šobrīd daļiņu filtri ir arī tiem.

Benzīna dzinējiem, man šķiet, ražotāji arī prasa C3 eļļu, jo tā teorētiski ir paredzēta garākiem maiņas intervāliem un dīlerim nav jāglabā atsevišķas eļļas.

Lielākais mīnuss C eļļām ir palielināts dzinēja nodilums dēļ samazināta SAPS un ņemot vēra, ka tiek izmantota 0vai5w30 viskozitāte, sliktāka aizsardzība pie lielām dzinēja slodzēm. Bet neko darīt, tādā laikā dzīvojam.

ledzep 03.12.2020 15:38

Ja neskaitām dažus motorus ar specifiskām prasībām, tad tām ražotāju klasifikācijām var arī paskaitīties kritiski.

Piemērs:

Pēc kataloga Opel Z18XER dzinējam nepieciešama 5w30 Dexos 2 / C3 eļļa

Ja katalogā ievadām Alfa Romeo 159, kurš nāk ar precīzi šo pašu dzinēju, tiek piedāvāta 5w40 A3/B4 eļļa, kurai pat nav Dexos specifikācija.

Katrā ziņā, ja ražotājs tiešām nav noteicis specifisku eļļu (kā VW PD, Volvo/Ford piemēram), dažos gadījumos var izmantot arī kādu prastāku eļļu.

Vienīgais, ko es vēl līdz galam neesmu sapratis, cik ļoti atšķiras Euro 4 un Euro 5 katalizatori benzīna dzinējiem un vai Euro 5 benzīna motoram tiešām neizbēgami nepieciešama C3 eļļa, lai saudzētu katalizatoru.

ledzep 03.12.2020 13:35

Vēl ir tāds faktors kā eļļas tilpums motorā. Dažiem motoriem tas ir pārmērīgi mazs. Piemēram, Fiat 1.3 jtd vai Hyundai G4.

ledzep 03.12.2020 12:18

Deviņdesmito gadu vidū bija citi apstākļi tirgū nav vērts to salīdzināt ar tagadējiem apstākļiem. Un Renault tomēr nav tāda līmeņa brends kā VW, tāpēc viņu Dacia ir krietni prastāki par Škoda un Seat. Attiecīgi cenas ir zemākas un motoru/ekstru pieejamība ir ļoti ierobežota. Pašam Renault brendam nākas konkurēt ar Škoda.

Dacia-Renault stāsts gan no sākuma ir līdzīgs kā tas bija ar Škoda-VAG. Tikai starpā ir 10 gadi. No mazpazīstama budžeta auto brenda tiek izveidots labi atpazīstams un populārs auto brends, par kuru var prasīt arvien vairāk naudas. Ja Škoda jau ir panākusi respektablu līmeni, tad Dacia viss vēl ir procesā.

Lielākā viltība ir nekonkurēt pašiem ar sevi. Piemēram, Octavia lieliski aizpilda nišu kas ir starp Golf un Passat. Tāpat Dacia Logan aizpilda nišu starp Clio un Megane.

ledzep 01.12.2020 12:54

Dacia ar braucamu motoru neredzēt, jo tad tiek konkurēts ar Renault. Visas Dacias tiek ražotas uz vienas Renault-Nissan platformas, kas ir tā pati Clio platforma, vajadzības gadījumā ar pagarinātu riteņu bāzi. Tur nav problēmu ielikt normālu motoru.

Dacia apzināti nav pieejamas automātiskās kārbas un citas ekstras, lai neradītu konkurenci mātes kompānijai. Lai gan tāpat, bieži vien cena starp Sandero labākā komplektācijā un Clio ir ļoti maza.

ledzep 02.09.2020 9:36

E46 un E87 gadījumā lielāka bēda ir N sērijas motori. Elastīgi un ekonomiski jā, bet tas viss gemarojs, kas ar viņiem ir.. Tad labāk ņemt M43 vai M47 dzinējus. Tiem vismaz nav šķība, konstrukcija un var atrast vēl dzīvu šādu motoru. Lietota 1er gadījumā, pirms-facelift 2.0 dīzelis būs vienīga drošā izvēle.

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Lasītākie raksti

Jaunie raksti