Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2
Krokodils 07.11.2024 8:43

Jūs visi domājat kamēr viss ir labi... Taspats jau arī - ejot zem lielajām elektrotīkla līnijām viss būs pilnībā 'droši' un vari pat uz staba čurāt virsū, pilnīgi nekas nenotiks! Bet kad dzīvs vads būs nokritis zemē?

Kungi, gribēšu redzet, cik droši jūs tad iesiet šajā pat marsrutā garām 😅 Gan jau ka visiem bikses būs pilnas un vairs netuvosities šai zonai. Nevis pargudri iesiet tālāk, jo redzi zini teoriju, ka tev 'biezas gumijas zoles' un skaitīsi kaut kādu soļu spriegumu neatraujot kājas no zemes.... 😂

Taspats ar to tosteri, kamēr viss čikiniekā, protams viss ir sazemēts, nozemēts, noizolēts pec visām drošības sertifikācijām un briesmu nav. Gan jau 20..40kmh ātrumos protams arī nav tur baigi jauztraucas, tur sūdīgakajā gadījumā nostrādās piro drošinātajs un varēsi vest uz tolmetu to būdu pat ja virsbūvju defektu varētu salabot, bateriju paka dēļ šī izsistā drošinātāja un kontrolieru ierakstītajiem avārijas statusiem ir gandrīz neatdzīvināma(protams nekas nav neiespējams) bet oficiāli to izdarīt nevar un nav labojams.

www.youtube.com/watch?v=Q9ISvjkpm3A

 Šosejas ātrumos 80..90..120 un triecienu spēkos, kur konstrukcijā viss tiek izvarots pāri visu materiālu un 'spēka zonu' novadīšanas spējām...

 Tosterim iekļūstot tādā smagā avārijā, papildus aizdegšanās riskam un ķimiskajiem dūmiem vēl var būt miljons iemeslu, kā tam bateriju paku strāvas spriegumam vairs nenoizolēties, caurduroties ar kādu materiālu utml.

 To tikai jutīsi uz savas ādas pieskrienot pie auto- uz 'dzīvās zemes' vai pieskaroties metāliskajam auto korpusam. Un tas nebūs vienkārši, kā atrauties pa knaģiem.... 😉 Nepamirksķināsi acis un turpat arī paliksi.

 Un tu gribot būt varonis, no glābēja statusa paliksi par glābjamo. Tiesi tapēc avārijās kur ir iesaistīts elektrovāgis iesaka netuvoities, bet gaidīt 'sertificētos' glābējus.

Krokodils 06.11.2024 13:10

'Pažarnieki' arī parastajam auto VISPIRMS atveino aķa klemmes un tikai tad uzsāk jebkādus glabšanas vai dzēšanas darbus. Tīri lai dzesanas materiāls(pārsvarā ūdens) neradītu papildu problēmas jo atceramies- ūdens ir elektrību vadošs!

Taspats arī ar EV tostieriem, tikai par cik vairs nav 12v bet gan 400v vai vairāk, viss vairs nav tik vienkārši un lai parastais i.iots bez īstas saprašanas adrenalīna iespaidā kaut ko pats nesāktu ''glābt'' tapēc ir noteikts, ka parastais iedzīvotājs EV NEDRĪKST dzēst un pa lielam tuvāk par 10m nevajadzētu tuvoties avarējušam tosteriem. 

 Iekšā cilveki jau būs izolēti, jautajums tik ir par iegūto traumju nopietnību un vai varēs sagaidīt glābejus...

 Tāpēc par cik tosteros ir 400V+ nevis 12V, šīs darbības drīkst veikt tikai apmācīti/sertificēti glābēji! Kuri zin un māk rīkoties šādās augstspriegumu situācijās.

 Pirms darba uzsakšanas ir 'jāatvieno' iespējamā dzīvā ķēde ārkārtas punktos kā nu kuram autiņam tas ir konstruēts, ko AUTORAZOTĀJS izveido, nevis vietejais 'reinis' garažā izzāģē lūku kur nu pats izdomā un tad pažarnieki spelē paslēpes.

EV pie avārijas vispirms droši šos punktus ir jaatvieno pārgriežot, izzolējot stāvu no visas pārējās automašīnas lai varētu droši skarties klāt automobīlim, veikt darbības kā arī varētu droši uzsākt dzēšanu.

 Tas protams ja uguns jau nav skāris bateriju.... Ja ir tad kā jau minēju, glābēji veic darbības lai būtu droša vide visu so ķimikāliju izdegšanai.  

 Gluži kā ja uguns ir ticis bākā, tad NEVIENS tev necenšas degvielu 'nodzēst' būs tikai auzas, bet ļauj tai droši izdegt kontrolētos apstākļos un tad beigās tik droši savāc.

Lasi un izglītojies:

www.core77.com/posts/74535/Understanding-Why-Electric-Car-Fires-Pose-a-Unique-Hazard

Krokodils 06.11.2024 12:17

msh rakstīja: Pff.... Augstspriegums... Izklausās ka tu esi no tiem kam elektrība ir tumša lieta kas gaiši spīd. Galvenā huiņa ja tosteris aizdegas NAV augstspriegums - bet gan litija akumulatoru DŪMI. Cik lasīts, ja vienreiz pierausi pilnas plaušas ar tiem dūmiem, smagi plaušu bojājumi garantēti. Pieņemu ka tas arī ir galvenais iemesls kāpēc rietumos arvien izplatītākajos skrejriteņu un elektrovelosipēdu ugunsgrēkos mēdz iet bojā cilvēki - piemēram, gadījums kādu gadu atpakaļ Anglijā - pa nakti aizdegās skrejritenis, mājā dzīvoja pāris ar diviem bērniem, tādiem ap 6-10 gadi - vīrietis nonāca slimnīcā, sieviete un bērni nomira...

Ja 400V vai 800V neskaitās augstspriegums, tad cik tad ir?  Visgudrais msh. 😂 

Stāvdrāžu pret auto bateriju jaudu, salīdzināt nebūtu īsti pareizi. 😉 Divas pilnīgi atsķirīgas jaudas pasaules. No stavdraža pa lielam dabūsi tik pa nagiem, bet ieejot EV dzīvās elektrības zonā(atceroties pamatskolas fiziku, kāds radiuss ir ja uz zemes nokritis dzīvs el. līnijas vads?)

 Ieskrienot šādā 'dzīvajā zonā', sekundes simtdaļā tev izplūdīs cauri šī strava un apstāsies dzīvībai nepieciešami orgāni un pat līdz li-ion dūmiem netiksi.😉

Krokodils 05.11.2024 13:54

EV vāģu degšanas ilgums ir 3-5h. 😉

TAS PATS attiecinās uz avāriju. Ja tosteris ir iekļuvis csng tad galīgi tev, kā līdzcilvēkam NAV obligāti par visām varēm  tam jātuvojas, jo tur var būt bīstama strāva! Jā jā.. ir entās ķipa drošības sistēmas, bet ja tās sakritību pēc nav nostrādajušas?.... Sporta autiņiem ir logos indikatori, kur var redzēt vai ir vai nav drošības sistēmas nostradājušas un tad tu kā līdzcilvēks zini, bet parastajiem tosteriem nav šādu drošības prasību. Skarbi, bet patiesība, jo vispirms ir jārūpējas par SAVU drošību!

 Gaidi glābējus, kur EV vadītajs vai pasažieris varētu arī nesagaidīt....

  Tikmēr ICE auto skārušos līdzcilveki var 'izvilkt' būdami drošā attalumā, veikt pmp, līdz ierodas mediķi un glābēji.

Velviens iemesls, kāpēc tik drīz 'tosterī' es vēl nepārsēdīšos. 😅😉

Krokodils 05.11.2024 13:34

Problēma jau tajā, ka parastu aizdegušos ICE autiņu ja vēlies būt varonis var skriet un dzēst jebkurš pilsonis, ka arī drīksti prasīt palīdzību no līdzcilvekiem. Ja kas sācis ir aiziet uz īso, tad ar parasto pulvera aparātu un pareizajām darbībām vari vēl autiņu saglābt.

 Bet EV drīkst dzēst TIKAI sertificeti ugunsdzēsēji. Par cik ir zem augstsprieguma strāvas, kur ar daba apģērbu pareizi sazemētam vispirms ir jāzin kur katram tosterim ir šis ārkārtas drošinātajs(viegli pieejamā vietā- to nosaka ES  normas), to atrubot, tikai tad var uzsākt dzēšanu! t.i. ja var tikt un jau liesmas nav pārak lielas, ja ir tad viss ko ugunsdzeseji var darit ir norobežot apkārtni lai 'droši' nodeg.

Tādejādi ja tosteriem, kaut kas aiziet pa pieskari, viss ko vari darīt ir censties pēc iespējas ātrak izlekt no šīs naves masīnas ārā lai nedabūtu ar strāvu un vienkārši noskatīties kā tā neatjaunojami nodeg...

 Jo nu 15..20..30min laikā kamēr ugunsdzesēji ieradīsies, tur jau būs viss slikti un autiņš 100% norakstāms.

Labi, jauno autiņu īpasniekiem pa lielam vienalga jo ir kasko, bet kas notiks tajā otreizejā tirgū, kad cilvēks paņēmis ir kredītu, ko knapi spēj atļauties, tad kāds vēl tur  kasko... 😅 

 Un tā tas tosteris nodeg vai pats būsi zārkā jo centies izglābt to kasti par kuru vēl jāmaksā un atrāves ar augstspriegumu...

Krokodils 25.10.2024 8:24

msh rakstīja: Savulaik pirms kovida, kad gadā braucu ap 20k, pēc pāris gadu lietošanas izdomāju samainīt filtrus - nesapratu nah es to darīju, jo esošie izskatījās gandrīz kā jauni... Par kaut kādu regulēšanu - mašīnai ar puslīdz mūsdienīgu vadību vispār vajadzētu būt pajāt - kamēr motora vadības bloks nesāk taisīt brīnumus ar avārijas režīmiem vai citiem jokiem, skaidrs ka tur viss darbojas normāli - jo kalibrācija varētu būt vajadzīga tikai tad, ja kaut kas lēnām iet auzās - teiksim, spiediena devējs sprāgst nost. Un atkal - braukāt gāzerim dāvināt naudu - a nahujam? Nopērc iekārtu ar poļu ražojuma vadības bloku, kabeli un kalibrē pats līdz nemaņai, ja tev tik ļoti to vajag.

Nezināju ka cilvēkam var būt mikroskopiska redze ka vari pateikt vai filtrs labs vai nē paskatoties uz to. 😉 'LPG' īsti nav piejaukumu kas krāsotu, tādējādi filtrs vizuāli nemainās, nepaliek diži tumsaks utml, ja vien kā minēja neiedzen eļļu utml...

Kā arī nezināju, ka autovadītajam jābūt ir izcilai diagnostikas dzirdei kur ik dienu jāklausās un jānovērtē ka kkas iet auzās...

 Tak 99% brauc ar visām auzām un domā tikai tad kad sistēma galīgi apstājas, vairs nestrādā un tad jau lielākoties ir nodarīti bojājumi tādi, kur serviss izmaksās nevis 30€, bet 300€ 😉 Nu un tad bieži vien arī tiek meklēti lētākie varianti, kur vasja garažā sataisīšot pa sotaku... 😂

Krokodils 23.10.2024 13:18

REXX rakstīja: Lietoju jau kādu 7. auto ar LPG. Patēriņš ( bija 1.6, no Holandes, ar gāzi, tad 2.5, tad 4.0, tad 2.0, u.c) apmēram +15-20% no benzīna patēriņa. Salīdzinot ar dīzeli- nav stresa par aukstajiem startiem ziemā. Izmaksas eur/km atkarīgas no nobraukuma- jo garāki attālumi un lielāks kopējais nobraukums, jo mazāks relatīvais eur/km. Man aptuveni 50 tk km/gadā nobraucas. 

Motora resurss - tam pašam 1.6 motors nomira pie 690tk km. 120 Ls cits ejošs motors +80 LS par nomaiņu.  Par citiem nezinu, auto tika pārdoti, absolūti ejoši. 

Sienna 3.5 manuprāt, būtu ok ar LPG. Vienīgi, jāpaveicas atrast sakarīgus LPG uzstādītājus, kur pēc tam arī apkopt šo iekārtu.

Par apkopēm es gribētu teikt, tas drīzāk ĪPASNIEKA  jautajums atrast laiku un velēties 1x pusgadā aizvest auto uz LPG pieregulēšanu/apkopi. (parasti šāds serviss 30-60€)

 Jo gāzētaji parasti brauc maksimāli ekonomiski- bez apkopēm... jo nu tapēc jau arī to 'gāzi' izvēlas- lai maksimāli taupītu!

 Tas ir kamēr tā sistēma iet, bet tad kad vairs neiet un deļ nepareizas to darbības ir izveidojusās citas motora problēmas, tad to visu kartīgi sataisīt vairs nav īpasi lēts prieks un tad meklē visādus 'vaņas' kantorus, kas piedavā sataisīt lētāk. 😉 Un tad redzeti ir visvisādi kreiso roku mestarojumi, jo galvenais lai sistēma vismaz dažas nedeļas strādatu.... Lai 'vaņu' vairs nevarētu saukt pie atbildības, jo tak darbs padarīts un strādaja!

Visa visumā 'gāzes iekārta' manuprāt ir nepārprotami  sakarīgāks naudas ietaupījuma un arī izmesu samazināšanas veids, ne kā EV tosteri un visa ņemšanās ar to uzlādes sēdēšanu pie vada.

Krokodils 15.10.2024 13:19

imzz rakstīja: CO2. Antropogēnais esot 1/3 no kopējā. Visas ES 7% cilvēces saražotais un attiecīgi 2,33% globālā, ES transports attiecīgi 2 un 0.67%..

Latvija:  Antropogēnais 0,02% kopā, transporta 0,0074%. Daļa no gobālā attiecīgi: 0.0067% transporta 0.0025%. Un vieglais pasažieru tikai vēl daļa no kopējā.

Tā, ka ne latvieši klimatu bojā, ne viņi to glābs.

Tur jau tas sūds.. Kamēr lielās valstis 'atpirks' no mums kaut kādas absurda zaļās kvotes, lai paši uz papīra izskatītos skaistāki.

 Un tad no to pašu lielo valstu līderiem būs pārmetumi, ka uz papīra(kas kalpo, ka pierādījums balts uz melna) būsim šie mazie sūdabrāļi, kas esot iemesls kāpēc šī planēta iet bojā, tikmēr mēs ar vien vairāk maksāsim absurda nodokļus. 😂 

Respektīvi tie kas pasūta ballīti arī pārgudri diktē spēles noteikumus.

Tikmēr ārpus eiropas brauc ar visu kas kust bez nekādiem filtriem, spļaujot gaisā visu un iepūt

😂 Vai varat iedomāties, kā tajā pasaules galā varētu braukt vai 'uzlādēt' jebkādu EV automobīli? 

- Nē?

-Tad kāda vēl pasaules glabšana ar pārsēžoties no ICE uz EV??? 

 Tas viss ir bullšits ko izveidojusi marketologi un tie kas vēlas uz to nopelnīt. Neesi aita! 😉

Krokodils 10.10.2024 12:53

Nē nav. Tikai nak klāt pilnpiedziņas sistēma.

 Gribi augstāku paseratī tad jaskatās uz jaunāku- 'alltrack' modifikāciju.

Krokodils 03.10.2024 15:06

Nopērk zemu auto kas domāts gludiem asfaltiem un tad braucot uz copi kasa galvu, domājot par šķūningu, kā autiņu pacelt lai kaut kur nepaliktu uz vēdera...

 Ja tev vajag klīrensu jo samērā bieži braukā pa mežiem, tad jau startā to vajadzēja iereiķinat un vajadzēja skatīties uz kādu džipveidīgo.

 Vai ja paseratī ir pārak mīļš modelis tad to pirkt alltrack modifikācijā, kas ir pieejams no B7 modeļa, 2010 gada, tas būs ču augstāks un 'saknes' vairs galīgi netraucēs.

Krokodils 03.10.2024 8:50

GB12 rakstīja: Es teiktu aptuveni uz 10 auto, 6 ir dīzeļi, 3 ir hibrīdi un 1 elektro. Nu tā +/- novērojot ainu uz ceļa.

Benzīnu nav?

'Hibrīds' ir tikai ar bendž, nav dīzeļ hibrīdi. Tapēc arī parastie bendzīnieki palien zem šī. Jo vismaz uz bāņa bendzīnieku pamaz. (izņemot kādus ekskluzīvos/sporta autiņus, kas pašaujas garām)

Nu tas tas tā aptuveni +/- cik ieveroju zīmīties uz autiņiem, negāju jau pētīt ar lupu kas pa dzinēju zem kapota utml.

Tāks, par cik šis sapīgais jautajums, tad pierakstīšu vēl dīzeļa cenas kādas bija, kādās pildīju:

Liepājā cirkulī pildījos 1.53€/l (un bija -10c/l maximas kupons)

 Vācijā shell pildīju dīzeli pa 1.55€ (uz bāņa cik novērots 1.75-1.85)

Polijā BP pildīju pa 1.45€/l, Shell 1.43€/l (uz bāņa 1.60€-1.70€, pēc konvertācijas)

 Lietuvas Nestē 1.32€/l.

😂 Reāli pie mums degviela Augustā maksāja tāpat, kā Vācijā.... 😂 tik algu līmenis cits, ja jāsalīdzina.

Krokodils 02.10.2024 13:35

Gan vācijā gan polijā uz bāņa es teiktu 3/4 autovadītāju brauc uz 120-130km/h, atrāk skrien tikai atlikusī 1/4...

Ā par auto ainu vācijā- dīzeļu uz ceļa IR DAUDZ, BET tie ir jauni(pārsvarā līdz 5-6gv.) elektro vāgeni ir kudiš mazāk.

 Es teiktu aptuveni uz 10 auto, 6 ir dīzeļi, 3 ir hibrīdi un 1 elektro. Nu tā +/- novērojot ainu uz ceļa.

Bāņu tankšteļu wc apmeklējumos kas bija arī kā maza apļošanas pasataiga lai kājas izlokās, baigi elektro štepseļus neredzeju. (varbūt kaut kur kāds štepselis aiz krūma bija, nez speciāli nemeklēju) 'Acīs' toč tas nebija.

Ta kā ja kāds no mūsu valsts gudrajiem grib pūst nezin kadu zaļo miglu acīs - zinat, ka vācijas tauta galīgi nav atteikusies no dīzeļa. 😉

Gan vācijā gan polijā uz bāņa tankos degviela kudiš dārgāka(~15-20c/l) ja jālej, labāk ir nobraukt no bāņa vai pirms bāņa pildīt kādā pilsētā.

Ā un Lietuva nekur nesēdeju, kā braucu tā braucu, nezinu par ko stāsts... 😂 Remonti bija, bet korķu nē. Bet tas drošvien, kā uztrāpa šajā posmā....

Krokodils 02.10.2024 13:34

No rīta uz kuģa brokastīs ēdam iepriekšējā dienā mājā sataisītās tostermaizes, kuģī paņēmām tik kafijas.. Kafija gan nobrīnijos ka lēta: melnā/baltā 1.20€, normāla, dzerama.

 Uz klāja ir bezmakas wifi ar ko pilnība pietiek priekš čata un ziņu portāliem, sūtijām pat viens otram bildes, jā sūtijās ilgāk, bet nosūtīt varēja. Tā kā nebija tā ka uz to laiku esi galīgi bezsaistē, ja vien nenopērc maksas wifi opciju kas bija 10€ uz kugošanas laiku.

 'Strīmot' ar bezmaksas pieeju drošvien gan nevarētu, tāpēc savus seriālus/filmas iepriekš labak sakačā ierīcē.

Par Polijas bāni - brauc meirīgi bez apstājas uz saviem 130..140 un galīgi nečakarējies pa poļu mazajiem ceļiem. Ērti un vienkārši.

  Pie poznanas tikām korķī, kur 10km ripojām ~1.20h, dēļ remontdarbiem un vienas avārijas jo kāds pat korķī bija aizsapņojies un uztaisījis vairaku auto vilcieniņu, kur no 3 joslām tik viena brīva palikusi.

Par maksu Polijas bānī, kopā vajadzēja maksāt 3 reizes, bet viens punkts aptuveni pie Varšavas vēl cēlās, visur tika maksāts ar karti.

PPO Goluski 62-070 Dopiewo = 11.81€

PPO Nagradowice West 63-006 Krerewo = 7.56€

PPO Ladek West 62-406 Ladek = 7.56€

Tātad 26.93€ samaksāts par bāņa izmantošanu lai tiktu cauri Polijai.

Vācijā vismaz šovasar pa bāņiem bij masīvi remontdarbi, kā ieskrienies tā jabremzē... Ļoti daudz vietas kur pavisam posmi ciet. Tāpēc nācās pa reģionālajiem mazajiem ceļiem un mazpilsetam braukt cauri, bet nu arī forši! Vismaz neplānoti redzējām, ko vairak par šosejas krūmiem...

Dēļ remontdarbiem 2x 'here' kartes uz telefona ieveda glupībā, teica lai braucu tur kur ir ciet, nācās griezt atpakaļ, ieslēgt smadzeni un sekot ceļa zīmēm. Kaut tieši pirms brauciena lejupielādeju jaunakos pieejamos kartes datus... Bija arī tomtoms ar jaunako karti līdz, kā backups, bet to arī tā neizmantoju.

Krokodils 02.10.2024 13:32

Kāds laiciņš pagājis kopš 'ceļojuma' bet beidzot ir laiks sakopot visu un ierakstot, kādam varbūt būs noderīgi.

Kuģī no Liepājas uz Trāvemundi paņēmām 'klusās zonas' vietas.

 Baigi 'klusi' nebija jo visu nakti kāds nemitīgi šajā telpā staigā iekšā-ārā tā kā ik pa desmit minūtem... un durvis vislaik cērtās un tu uzraisies augšā...

Ieteiktu priekš viena paņemt uzreiz 2 vietas lai ir abi krēsli blakus, tad var gulēt sev ērtākā pozā pa abiem krēsliem.

Par cik es trešais, tad protams ka man tika tā loze, kam blakus sēdēja/gulēja svešinieks, citu brīvu rindu nebija tad nācās gulēt cik vien varot atlaist un samērā ierobežotā pozā.

 Katrā kluso sēdvietu rindā ir pa rozetei. Ieteiktu paņemt plediņu jo naktī pat Jūlijā palika vēsi. Siltumu tur nepūš, pūš tieši kondišku, arī naktī.

 Ar visu šo, miegs pa lielam tāds cauršauts. Bet ieliekot austiņas pagulēt/atpūsties kopumā varēja. Bet nu miega kvalitāte tas drošvien, kā kuram.

Uz kuģa tās stundas velkas jo izklaides iespējas uz kuģa nav, kā tikai dzert un atrast pudeļbrāļus. Uz kuģa mazajā veikaliņā, cenas astronomiskas.

 Tapēc labāk kādas uzkodas, ūdeni, koliņu paņemt līdzi...

 Auto klājs slēdzas ciet un kuģošanas laikā tajā tu netiec.

 Jāpaņem visu ko vajag uzreiz.

 Pa lielam vērtīgais bija uz muguras mugursomā ar ko staigāju, bet tādi dzērieni, pledi utml. atstājām mūsu krēslos.

 Bija iepriekš rezervēti vakariņu kuponi, bufetes stils, izvēlies ko gribi un tev uzliek, bija laba sk. kāpostu zupiņa + siltais, mēs visi ņēmām lielopa steiku mērcē ar kartupeļiem(normāls 1cm biezs gaļas gabals) mīksts garšīgs, košļāt nevajadzēja. 😂 Sievai un tīneidžerim uzlika 1 gabalu man 2 gabalus.

 Protams 3 veidu salātiņi kā arī svaigs tomāts, gurķītis, olīves, tos izvēlies un liec pats cik gribi.

 Un tad vēl saldais un arī dzēriens. Beigās tantei pie kases, atdod kuponiņu un labu apetīti.

Es teiktu priekš 19€ par pieaugušo porciju, ļoti garšīgi, varēja paēst un galīgi nebija mazuma piegarša.

Krokodils 27.09.2024 12:05

Kanibaals rakstīja: Nu par taviem DUSiem arī kāds visas investīcijas samaksājis.😂 Par ceļiem arī. Tad nu gan arguments. Ta kā bez demagoģijas, gribēji salīdzināt izmaksas tad salīdzini nevis mētājies ar puspatiesībām. 

Ja jau tevi tā rūp viss uz pasaules, tad ko pērc smirdīgu dīzeli. 

>Kamēr sēdi pie vada un lādejies es ar savu 'mīzeļmotoru' vismaz reizes piecas pabraucu tev garām 

Nav man elektorauto, bet esmu braukājis un tāda vajadzība piecreiz lādēties nerodas. Nez ko tā. Pie tam zinu kas pat pārdeva savu sievas benzīna auto, jo sieva sāka ikdienā braukāt tikai ar električu, Super ērti ir izbraukāt pa darīšanām nesatraucoties par vajadzību pildīties, ar 300km nobraukumu ikdienai pietiek. Brīvdienās garākos braucienos arī tā lādēšanās ir vien 15min un tas izmaksā lētāk kā tam Opipelim tikpat bākā iečurāt mīzeli.

Da labi, galīgi brauc purvā.

Tankšteles netaisa nedz no tavas vai manas kabatas jo NEVIENA tankštele nepieder valstij a.k.a. netiek būvēta vai uzturēta no mūsu nodokļu maksatāju naudas!

 Tankšteles ir 100% privātie uzņemumi-investori, kuri tās taisa skatoties uz savu peļņas portfeli un staciju vajadzību.

 Tā kā nekāda darīšana ne tavam ne manam maciņam nav gar tankštelēm, kā tikai pašu naftas produkta iegādi un ieliešanu savā transportlīzeklī.

Savus paneļus to sistēmu un sistēmas apkopi gan tev ir jāsedz no savas kabatas.

 Tā 'valsts' kompensācijas daļa priekš šīs izklaides ieviešanas tur ir tikai simboliska, tīri lai varētu eiropai atskaitēs rādīt, ka neatpaliekam no eiropas 'zaļā' kursa...

Nevienu reizi neesmu teicis, ka dīzelis ir slikts, man tieši BESĪ ka mans privatais samēra svaigais dīzeļauto ir PADARĪTS par to melno, slikto zirdziņu...

 Jo tā masīvi tiek pūsts dienu dienā, ka kip dēļ mana 'euro5/6' dīzeļa ar visiem filtriem, nobraucot savus 50-100km dienā, pasaule mirstot!!! Da labi...

Tas ka gaisā nemitīgi lidinās desmitiem tūkstošu lidmasīnu, vai visi kuģi kuri darbojas uz dīzeļiem 24/7 spļaujot visu ko vien var ārā no tā dīzeļa, tā nemaz nav viena no īstajām pasaules klimata piesārņojuma problēmām...

 

Nē nē... tieši mans privātais dīzeļ auto pie visām klimata krīzēm un pasaules pārmaiņām, esot vainīgs! Tāpēc cilvēkus kas pērk nevis dārgāko EV opciju, bet lētāku dīzeli ir jākaunina uzspiežot treknu melnu zīmogu.😂  Vnk LOL!

Pēdējos gados esmu kāršēringā braucis vairākkārt, arī paņēmis uz 'nedeļas nogali' nu nez, par cik dzīvoju ārpus pilsētas centra, priekš manis parāk nepraktiski.

 Bet nu man arī mājā nav nekas iepriekš sagatavots priekš šī(uz 3f20A slēgumu, pēc skaitītāja, tur vairāk samaksasi ne kā ko racionāli pielādēsi) un jalādē bij no visiem publiskajiem štepseļiem.

Bet nu labi šis ir pēdejais offtopic ieraksts no manas puses. 😊

Krokodils 26.09.2024 15:47

Lūdzu studijā stacijas un appus, kuros piebrauc, pieštepselē savu EV un par katru iztērēto kwh TEV par to maksā nevis tu maksā... 😂🙈 

Tas ka privatenē esi uzlicis saules paneļus un tagad ķipa domā ka ir pa velti, atceries, pa šo sistēmu samaksāji savus 5..8..10 vai vairāk tūkstošus un ka šīs inverstīcijas arī vispirms ir jaatpelna(vienīgais kā atpelnīt ir atgriežot tevis saražoto kopējā elektrotīklā) lai vispār varētu sākt domāt par jebkādiem plusiem.

 Neskaitīsim visas, sadales, pārdales un vispārējās sistēmas apkopes izmaksas. 

Nevis sākuma investīcijas paslauki zem tepiķa un kaifo, cik ''pa velti'' tagad lādē un brauc. 😂

Kamēr sēdi pie vada un lādejies es ar savu 'mīzeļmotoru' vismaz reizes piecas pabraucu tev garām 😉

Krokodils 26.09.2024 14:01

Varbūt mazliet offtopic, bet nu padalīšos, vasaras beigās sievai paņēm, Opel corsa 2012g 1.3ctdi 95hp versija lai var gāzēt pati kur gribas, nevis vilaik no manis japrasa autiņš.  Ievilkts caur paziņu no ārvalstīm, pirmajā TA ilgi kratīja, skatījās, bet pilnīgi neko neatrada un 0. (jā pat rūsa nekur nav un apakšā nav pat brūns, vismaz pirms LV ziemām)

 

Uz to bundžu iet ĻOTI labi, daudzi vidējās klases sedani/unīši/mazie miniveni ar saviem 1.9/2.0 nespej no manis aizlaisties. 😉

Reku pēc šī rīta brauciena uz darbu, vakar vakarā ''ūber letajā dienā'' tika pielieta atpakaļ pilna bāka piemājas DUS un rādītāji pēc sī rīta brauciena kur ~70% šos ~30% pilsēta.

Tā teikt ielieta tagad ir 5tā bāka un realitātē ar vienu 40L bāku līdz lampiņai vienmēr nobraukti konstanti ir ap 950km... 

Ņemot vēra to ka parasti lampiņa iedegas ar rezervi 100-150km vēl vari nobraukt, ta drošvien līdz galīgam sausumam ir tie 1100km, kā kompis rāda.

Jo pie lampiņas 35L ieliejas atpakaļ un 950km norullēti tādejādi, vidējais kopējais patēriņš ~3.6L uz visu bāku. 

😂 Kādi vēl elektro vāģi šajā mazo auto kategorijā ar visu to lādēsanas čakaru... Jo galīgi nav tā ka tā elektrība ar ko jālādē, būtu pa baltu velti....

P.S. Visi filtri vietā, pieliecoties pie izpūteja, smaka īsti nekada, dūmu arī nav.... Ta kā neparliecināsiet mani pārsēsties uz EV, pat pa velti tos tosterus neņemšu! 😃

Pirkuma cena 3200€, ta kā arī ja kas liels notiek, tur var vēl 6 šādus auto paņemt, par viena jauna mazā tostera cenu...

Krokodils 25.09.2024 11:39

Pie esošajām bateriju tehnoloģijām nu nav EV ilgtspejīgi un tik zaļi kā cenšas reklāmās iestāstīt(runa par 10 vai vairāk gadiem), tādejādi par kaut kādu tur zaļīgumu vēl var ilgi un plaši diskutēt cik esi ''zaļš'' ik pēc 4-5gadiem mainot auto, pat jaunā EV kastē ko vajadzēja no jauna izražot, radot šos  bīstamos izmešus pasaulē.

 😉 Respektīvi tikai retais uz ceļa realitātē spēs nobraukt šo izmešu starpību lai tas neitralizētos. Bet reklāmās mauc, ka ja pārsēdīsies tad uzreiz automatiski 'glāb pasauli!'

 Otrizējā tirgū nedzird, ka kāds ņemtu 8..10gv elektro, priekš sevis, jo tur bateriju resurss vairs īsti nekāds, bet nomainīt šo baču....

Viss jau būtu skaisti, ilgtspējīgi un zaļi, ja autoražotaji patiesi būtu uzbūvejuši vienkarsu un sasniedzamu šo auto apkopju iespējas skatoties šajā bateriju paku virzienā(lab ne jau tur mūžīgi, bet kaut vai, ka piemēram pat pēc 5..8..10 gadiem aizbrauc pie dīlera un pa saprātīgu summu nomaini to baču un brauc tālāk!) bet šāda iespēja nav, bet ja ir tad tas viss tiek 'izņēmuma kartā' izskatīts jo tā neskaitās maināmā detaļa un tur summas ir bezmazvai jauna tāda paša auto cenā, tādejādi drīzāk autoražotaji ir uzbūvejusi sev peļņas platformu slēpjoties zem zaļīguma.

  😉 Pagaidām pat ja oriģ. baču dabūji tu gribot bateriju paku autiņam nevari tā vienkarsi samainīt.. Tur visvisadas sākot no fizisko drošinātaju sistēmām, beidzot ar auto datora sistēmas komunikāciju un atpazīšanu, kas neļaus šo vienkārši izdarīt(ķip it kā aizbildinoties ar drošību)

Krokodils 25.09.2024 11:28

Kaut 20tūkstošu eiro kategorijā uzskatu, ka ir dadzu labāki-daudzpusīgāki un ērtāki ICE varianti kuri būs ne mazāk 'dabai draudzīgi' skatoties uz autoražotāju konstruēto auto mūžu '200tūkstošiem vai 10gadiem.'

Nevis pirkt mazu kasti ar kuru realitatē sliktakajā scenārijā(ziemā) jāreiķinās ka varēsi nobraukt 200-250km diapazonā kamēr jauns un pēc 5 gadiem cik būs diapazons?

 Lielākais elektro fanu iegansts- ka ar to pietiekot jo katru dienu no vietas tev nav jābrauc Rīga-Liepāja-Rīga, JĀ protams, BET TEV KATRU DIENU ir jādomā par auto uzlādi, vai galamērķī nebūs konkretais punkts jau aizņemts, cik ātri varēsi ladēt un kur vispār ir šī uzlāde.... Lai viss noritētu gludi.

 Ā nu tad vēl visa uzlādes ņemšanās un saprašana katrā uzlādes punktu sistēmā viss ir tikai caur appiem un priekš šī vien, telefonā vismaz 5 aplikācijas vajag turēt...

 Nemaz nerunājot ja gribēsi aizbraukt ārpus valsts robežām, tad entās stundas meklē info, tulko(jo poļi, vāciesi, čehi vai franči utml. tev neko tā īsti angliski viegli saprotama informacijā nerakstīs viss būs savās valodās) un ceri ka esi novilcis pareizo appu, kur esi savadījis savus datus.... 😅

 Es labāk tajā cenu kategorijā un ja izmērs apmierina tad nopērku to pašu jauno renault clio, kuram 20 tukstošos būs piekomplektēta laba vai pat tuvu TOP komplektācijai, ērtuma ziņā tas pats vien būs, bet braukšu visur kur gribu bez raizēm vai domāšanas, jo varēs nobraukt vismaz savus 700km ar vienu bāku tādejādi bākas uzpildei bendzīntankā jāiegriežas tur reizi 2 nedeļās uz maksimums 10minūtem un braucu tālāk....

 Ā un nav pus telefons aizņemts ar kaut kādiem appiem tikai lai varētu samaksāt par bākas uzpildi.

Ja ir 40..50tūkstoši eiro ko veltīt automobīlim, tad jau cits stāsts jo tur jau būs bateriju ietiplība priekš 500-600km diapazona, bet nu tāpat arī šajā kategorijā 'ICE' autiņi ir kudiš vienkāršāki ikdienas ekspluatācijā.

Krokodils 24.09.2024 15:06

Atgādina laikus, kad strādaju uzņēmumā, kur bija pieejams 'VW UP' elektro jo ar šamējiem tur varēja tad uzņemums gozeties, cik zaļš esot....

 Ka sāku strādat vairs nebija galīgāka nullīte, bet jau 2 gadus pabraukta, ja pa pareizi atceros odometrā ap 15tūktošiem km bij nobraukts.

 Vasarā Imanta-Čiekurkalns-Imanta bija sasniedzams, pat divas reizes.

Ziemā, tas nebija iespējams un Čiekurkalnā vajadzēja pielādēt ja negribēji kaut kur palikt uz ceļa. 😅

Lai arī noņemot no štepseļa pie 100% bačas rādija 250km, vasarā izbraucot šo maršrutu(ar visiem rīgas korķiem) diapazons nokrita par ~100km... Tadējadi ja vajadzēja 2reizes varēji izbraukt, tad bija jaliek pie vada.

Bet ziemā, šo maršrutu nebija iespējams veikt ar vienu uzlādi.

  Pats neticēju ka ~30km maršrutu nevar izbraukt ja rāda 250km atlikumu un reiz uz savas ādas parbaudīju, ka izbraucot ar 100% baču, braucot atpakaļ auto pēkšņi sāk pīkstēt par atlikumu un pie LU Botaniskā dārza apstājos.

Labi ka bija biezās zeķes un biezā jaka jo āra bija -15 grādi.

 😂 Neko, uzzvanīju džekiem, par cik biju apstājies ~13min no darba, tad diezgan fiksi atbrauca man un tam e-sūdam pakaļ, aizvilkām atpakaļ uz darbu, bet sajūta tāpat nepatīkama.

😂 Otreiz ziemā to sūdu neņēmu, ņēmu citus pieejamos ICE auto.

Krokodils 24.09.2024 14:41

Nu atvaino, ka foļksvāgens vairs mazaku e-auto neražo id3 ir mazākais pieejamais ko jaunu var nopirkt...

Nisanam arī ir leaf vai tad ārija kas galīgi nav šajā klasē.

 Salīzināju ar mazako pieejamāko 😉 

Orai garums 4,235 mm un platums 1,825 mm

id3 garums 4,262 mm un platums 1,809 mm

Jāunākā E Corsai garums 4,060mm un platums 1,765 mm

Tā kā neko daduz jau neatpaliek. 

 Leaf jā ir garums 4,490 mm un 1,790 mm platums, tajā pasā cena diapazonā = sanāk izdevīgāks darījums pēc auto izmēra vietas/cenas 😉

Krokodils 24.09.2024 12:41

Tik tiešām gribetu dzirdēt īpašnieka viedokli, kāpēc.

 Jo man visulaiku likās, ka šis mazais ķinietis maksā tur ap 20tūkstošiem, bet ieejot mājaslapā un redzot to, ka 'lielās baterijas' ietilpības autiņš maksā sākot no 38tūkstošiem eiro(standarta cenā)... Tiešām apbrīnoju cilvēku izvēli par labu šim ķīnietim.

 Turklāt subjektīvi manā skatā super neglīts noname ķīnietis, ieraugot uz ceļa uzreiz atsit preci no aliexpress... bet nu par gaumi nestrīdas. 😂

Citu(brendu) EV mazie dranduļeti:

Renault zoe no 39tūkstošiem

Nissan LEAF no 37tūkstošiem

Peugeot e-208 no 38tūkstošiem

Opel Corsa E no 36tūkstošiem

Volvo EX30 no 39tūkstoša

VW ID.3 no 39tūkstoša

(neieskaitot valsts atbalstu)

Visi viņi ar 'lielo bateriju' varot nobraukt ap 400km vismaz uz papīra, visi viņi ir +/- vienādā izmērā un cena visiem ir aptuveni viena līmenī, tad kur prikols pirkt to ķīnieti?!???

 😕 Figviņzin kāda garantija, kādas ir garantiju 'apkopju' pielaides un visp cik tās ir ilgi un vēl pati baterija cik tā atri degradējas.... Moš operatīvais nebūs beidzies, bet bača būs jau zaudējusi tur 100km attālumu 😅

Reali interesē šo 'Ora' īpasnieku viedokli kāpēc pirka šo ķīnieti, nevis ko no zināmā un pārbaudītā jo cena nav ūber lētāka...

 Vai tik tiešām tik lēti pardodamies, ka tā 3(par mazo baču) vai 5(par lielo) tūkstošu vērtībā 'iepazīšanās cena' ir pietiekams iegansts?  😂 Saprastu būtu 10-15tūkstoši lētak, ta vēl okei, tur tīrā piesaiste, bet te maksā +/- tikpat cik normālus parbaudītus brendus var dabūt....

Krokodils 25.07.2024 12:22

Kopš 2022 gada sezonas sakuma WRC1 ir noslēdzis līgumu ar piegādātāju 'P1' par atjaunojamo 'fossil-free' degvielas piegādi, kas visiem ir stingri jālej šajos autiņos, kopā ar hibrīdiekārtu un noteikti kādu filtru sistēmu uzbāztu uz izplūdes, pirms tā tiek 'gaisā' lai mazinātu izmešus...

 HAIL ZAĻĀS NORMAS!!!!!

Ja kāds sūkstās par mūsu zaļo nestes MY dīzeli = pēc internetā pieejamā cenrāža to var Vācijā iegādaties tā maksā 270€(bez pvn) par standarta 54L mucu, jeb 5€/L bez pvn.

Salīdzinot ir kudiš mazāka tā salkani foršā degvielas smarža, kāda tā agrāk bija šiem dampjiem. 😊

WRC2 klasē vēl pagaidām gan, lej kādu zupu grib.

Krokodils 25.07.2024 10:26

Redzot, to kā standarta latvieši piegāja pie sportland telts kas bija blakus biļešu maiņas punktam kur pārdeva rallija apdrukas preces. Un lielākais vairums vienkārsi ierēca, ka pa wrc keponu vai t-kreklu 30€ jāmaksā(tikpat cik i-veikalā).. Tas jau norāda kāda mums ir pirktspēja un kādas mums ir prioritates..

Jo alko veikalā atstāj tikpat vai vairāk un tur tāā nepukst.

 Mūžā šis man šis bija trešais WRC pasakums kā skatītājam, varu teikt, ka Latvijā cilvēku +/- tikpat bija, kā citur Eiropā kur esmu bijis.

Mazliet piekliboja uz vietas organizācija, daudz reizes viens maršals saka vienu, otrs ko citu, kā arī vairākās lielajās fanu zonās(kur bija arī ēdinasana) pietrūka kāds TV ekrāns utml lai varētu sekot līdz.

 Jo pat mūsdienā joprojām, internets šajos punktos kur daudz cilvēku uzsedušies uz to vienu nabaga regionālo torni, bija tikai nosaukumā un pilnīgi neko nevareja atvērt, lai sekotu līdz Bite, LMT, Tele2 visiem situācija vienāda un nē tas nebija 'mežā!' Nācās zvanīt mājiniekiem lai noskaidrotu kādi rezultāti.. Te mūsu OP varēja labāk nostrādāt uzliekot papildus mobīlos torņus..

  Protams žēl ka mūsdienā tik maz komandu, jo esmu redzejis un sajutis, kā S. Loebs pašaujās garām stūrējot citroen, kā arī P. Solbergs pie Subaru stūres.... Talajā 2008 gadā Vācijā un 2015 gadā Polijā. 

Par pašu kopvērtejumu, jā pietrūkst tas pats VW un Citrons un/vai Škoda vēl WRC1 kategorijā priekš interesantuma. Bet nu jā ļoti dārgs prieks piedalīties, domaju ka no FIA puses arī tiek kaut kas segts šīm 3 esošajam ražotnes komandam lai viņas neaizietu, jo tas ir kā minimums priekš kaut kādām skatāmām sacensībām. Savādak viss galīgi aizietu pa skuju taku....

 Bet joprojām pie trases tās sajūtas tās pašas, kā pašaujas garām top kategorija. Vienīgi salīdzinot ir mazāka tā sporta benzīnu smaržas piegarša gaisā, jo redz mūsdienu zaļais ekošmeko kurss.... 😄

👍 Visā visumā, priekš pirmās reizes organizēšana līmenī un bija laba nedeļas nogale!

Krokodils 09.07.2024 15:43

Jaunākus auto(no 2011 gada izlaiduma?) kurus it kā obligāti slēdz pie kompja, ja tur uzmetīs kļūdas par bremžu sistēmu īpasi ja daudz, tad ielīmēs uzreiz divnieciņu un nemaz i neskatīsies reālo bremžu spēku, lai tu varētu pa taisno braukt uz servisu. Bet viņi izvairīties no beztabū sizeta, ka nekrietnie tehn. inspektori saplēsuši ''perfekto'' auto.....

Tas protams ja nenoslinkos, Bauskas ielā diezgan reti slēdz kompi klāt un skenē šīs kļūdas, jo tas prasa papildus 2-3min uz vienu mašīnu un jau tā tur dažkārt ir rinda pa setu ārā... 

 Pats esmu gājis divas reizes ar diviem pasvaigiem auto bauskas ielā nav skenēts, protokolā arī nekas nav rakstīts.

 Sencis tagad pirmo reizi ar tik jaunu auto gāja Jūrmalā (16 gada volvo) viņam acīmredzot baudīja jo protokolā rakstīts ka ir parbaudīts ar BOSCH iekartu un nav konstatetas kļūdas....

Mazakās stacijās kur rinda iet 'pēc pieraksta'  99% gadījumu  vienmēr pieslegs kompi un skatīsies 😉 Tapēc ja zini ka tev tur kādi gļuki un kļūdas vienmēr labāk iet ir bauskas ielas skatē. 😀

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti