'Pažarnieki' arī parastajam auto VISPIRMS atveino aķa klemmes un tikai tad uzsāk jebkādus glabšanas vai dzēšanas darbus. Tīri lai dzesanas materiāls(pārsvarā ūdens) neradītu papildu problēmas jo atceramies- ūdens ir elektrību vadošs!
Taspats arī ar EV tostieriem, tikai par cik vairs nav 12v bet gan 400v vai vairāk, viss vairs nav tik vienkārši un lai parastais i.iots bez īstas saprašanas adrenalīna iespaidā kaut ko pats nesāktu ''glābt'' tapēc ir noteikts, ka parastais iedzīvotājs EV NEDRĪKST dzēst un pa lielam tuvāk par 10m nevajadzētu tuvoties avarējušam tosteriem.
Iekšā cilveki jau būs izolēti, jautajums tik ir par iegūto traumju nopietnību un vai varēs sagaidīt glābejus...
Tāpēc par cik tosteros ir 400V+ nevis 12V, šīs darbības drīkst veikt tikai apmācīti/sertificēti glābēji! Kuri zin un māk rīkoties šādās augstspriegumu situācijās.
Pirms darba uzsakšanas ir 'jāatvieno' iespējamā dzīvā ķēde ārkārtas punktos kā nu kuram autiņam tas ir konstruēts, ko AUTORAZOTĀJS izveido, nevis vietejais 'reinis' garažā izzāģē lūku kur nu pats izdomā un tad pažarnieki spelē paslēpes.
EV pie avārijas vispirms droši šos punktus ir jaatvieno pārgriežot, izzolējot stāvu no visas pārējās automašīnas lai varētu droši skarties klāt automobīlim, veikt darbības kā arī varētu droši uzsākt dzēšanu.
Tas protams ja uguns jau nav skāris bateriju.... Ja ir tad kā jau minēju, glābēji veic darbības lai būtu droša vide visu so ķimikāliju izdegšanai.
Gluži kā ja uguns ir ticis bākā, tad NEVIENS tev necenšas degvielu 'nodzēst' būs tikai auzas, bet ļauj tai droši izdegt kontrolētos apstākļos un tad beigās tik droši savāc.
Lasi un izglītojies:
www.core77.com/posts/74535/Understanding-Why-Electric-Car-Fires-Pose-a-Unique-Hazard
Jūs visi domājat kamēr viss ir labi... Taspats jau arī - ejot zem lielajām elektrotīkla līnijām viss būs pilnībā 'droši' un vari pat uz staba čurāt virsū, pilnīgi nekas nenotiks! Bet kad dzīvs vads būs nokritis zemē?
Kungi, gribēšu redzet, cik droši jūs tad iesiet šajā pat marsrutā garām 😅 Gan jau ka visiem bikses būs pilnas un vairs netuvosities šai zonai. Nevis pargudri iesiet tālāk, jo redzi zini teoriju, ka tev 'biezas gumijas zoles' un skaitīsi kaut kādu soļu spriegumu neatraujot kājas no zemes.... 😂
Taspats ar to tosteri, kamēr viss čikiniekā, protams viss ir sazemēts, nozemēts, noizolēts pec visām drošības sertifikācijām un briesmu nav. Gan jau 20..40kmh ātrumos protams arī nav tur baigi jauztraucas, tur sūdīgakajā gadījumā nostrādās piro drošinātajs un varēsi vest uz tolmetu to būdu pat ja virsbūvju defektu varētu salabot, bateriju paka dēļ šī izsistā drošinātāja un kontrolieru ierakstītajiem avārijas statusiem ir gandrīz neatdzīvināma(protams nekas nav neiespējams) bet oficiāli to izdarīt nevar un nav labojams.
www.youtube.com/watch?v=Q9ISvjkpm3A
Šosejas ātrumos 80..90..120 un triecienu spēkos, kur konstrukcijā viss tiek izvarots pāri visu materiālu un 'spēka zonu' novadīšanas spējām...
Tosterim iekļūstot tādā smagā avārijā, papildus aizdegšanās riskam un ķimiskajiem dūmiem vēl var būt miljons iemeslu, kā tam bateriju paku strāvas spriegumam vairs nenoizolēties, caurduroties ar kādu materiālu utml.
To tikai jutīsi uz savas ādas pieskrienot pie auto- uz 'dzīvās zemes' vai pieskaroties metāliskajam auto korpusam. Un tas nebūs vienkārši, kā atrauties pa knaģiem.... 😉 Nepamirksķināsi acis un turpat arī paliksi.
Un tu gribot būt varonis, no glābēja statusa paliksi par glābjamo. Tiesi tapēc avārijās kur ir iesaistīts elektrovāgis iesaka netuvoities, bet gaidīt 'sertificētos' glābējus.