Nu nezinu gan vai 'šips' riepā ir tas galvenais vaininieks, kurš asfaltā izrauj tos gabalus. (ta jau kapēc vasarā visur jaunajos posmos kaislīgi ber šķembas? Ta jau šī darbība arī skaitāma, kā bedru vaininiece...)
Te jau drīzak jautājums par ieklato asfaltbetonu kārtu kvalitāti, to var noteikt tikai ar sertificetās ultraskaņas mēriecēm, bet Latvijā mums tādu tehnisko obligāciju/noteikumu NAV, pārbaudes pie ceļu nodošanas ekspluatācijā arī NAV, vai pēc mērijumiem atbilst x noteiktajai kvalitātei.
Galvenais lai izskatās smuki un gludi tad objektam saliek parakstus un tas tiek pieņemts un palaists tautā.
Ceļinieki protams ka to asfalta masu veido un klāj tā lai viņam, kā uzņēmumam tas izmaksātu pēc iespējas lētāk, un izturētu garantijas periodu 2 vai 3 gadus, lai tomēr sanāktu apgūt kādu starpību no tāmes.
Beigās tas asfalts ir ja ta var teikt porains, neizturīgs un nav ilgmūžīgs, kur domāju, ka 20..30..40t SMAGAJIEM atliek dienu pabraukt pāri konkrētai vietai kur kāda mazākā plaisa virskartā parādījusies, kopā ar mitrumu uz ceļa 'hidrotrieciens' un ceļam ir alles kur pēc dienas jau ir bedre.
Tad vēl nesāksim par mazohismu, kur tikko jauni uzklatam posmam, kāds pēkšņi kaut ko griež ārā, jo redz vajagot(nevarēja ieplānot savus darbus, pirms jaunā klājuma)
Ielāpam vienīgais noteikums ir ka jabūt asfaltbetona segumam atpakaļ... Nu un ta arī it kā pašvaldībā jauns ceļa posms kas pirms gada vai diviem sataisīts, bet sagraizīts ņigu ņagu, pa kuru beigās jākratās kā pa kartupeļlauku jo katrs ielaps ir īpaši sūdīgākajā kvalitātē uzlikts tikai lai būtu, kuram vairs dabiski nav tāda slodzes noturība un katrs ir iesēdies...
Par radzēm, jebkurai riepai ir savi plusi un mīnusi.
Nedzīvoju Rīgas centrā, bet darbs ik dienu ir Rīgā + tiek braukts arī uz grants seguma un visur kur gribās.
Tāpēc personīgi uz mana autiņa ir šipotas riepas jo tomēr pasmags 1.8T pašmasā pilnpiedziņas džipveidīgais, kur sastopoties ar ledu vajag visu iespējamos rīkus īsam un drošam apstāšanās ceļam.
JĀ pa sausu asfaltu veicot asakus manevrus var just, ka kaut kas tur grib paslīdēt, bet šajos brīžos auto elektronika iejaucas un visu piekoriģē, galā ja jāsalīdzina ar šipiem uz asfalta nu galīgi neesi kā pīle uz ledus- situācija ja uz tīra gluda ledus esi bez šipiem.(piemēram 'grants' ceļos, ziemā) 😉
Sievai 1.3T pašmasas autiņam uzliku labas Pirellī skandināvu tipa riepas. Jo šis autiņš kalpo kā sekundarais un viņai primāri nepieciešams pilsētas darīšanām nevis kur acis rāda tur brauc....
Kā arī labu brendu šipojumi galīgi vairs nav tādi kādi bija pirms 15..20gadiem, tehnoloģijas gan riepā, gan šipā gan pašā auto ir mainījusās par tikpat gadiem. 😉 Bet tie kas izbaudījuši to gadu šipinieces- prātā stagnācija palikusi, kā periodos bez sniega konkrēti 'slidinajās' pa asfaltu.
Ā un uz savējā neteiksu ka iekšā šipu riepas ir baigi skaļākas par skandināvu, kādas autiņam bija virsū to nopērkot. Skaļuma līmenis +/- taspats, jeb vasarene toč uz pusi klusāka. 😂
Velviens mīnuss protams, ka ziemā uz centrāleiropu neaizbraukt, bet nu nav tuvākajā laika plānots ar savu auto.