Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3
JanJan 27.10.2023 11:46

Vispār tas ir labi, ka projekta vadītāji paši rubī fišku, māk to izdarīt un arī dara. Tas tik vēl trūka, lai vadītājs nerubī, kas un kā praksē darāms, tad auzas garantētas...

Bet vai šeit daļēji nav arī naudas jautājums? Nu tādā ziņā, ka, lai projekta vadītājam nebūtu vajadzības pašam pa nakti vilkt vadus, tam pakalpojumam vajadzētu būt pa kārtu dārgākam, bet tad atkal zaudē citiem, kas sola izdarīt lētāk?

JanJan 27.10.2023 9:39

iciks rakstīja:

MMX rakstīja:

ZZZZ rakstīja: Diemžēl īstenība tāda, ka patreiz 28% kredītņēmēji ir nespējīgi turpināt maksāt kredītu...Čemodāns stacija.

Šeit ir jautājums vai problēma ir tikai dumjos kredītņēmējos, vai arī faktā, ka tās algas tiem kredītņēmējiem neaug atbilstoši inflācijai. Pieļauju ka daļa tāpat nonāks līdz čemodānam->lidosta, jo ja cilvēks redz, ka viņa ieņēmumi ilgākā laika posmā neaug līdzi izdevumiem, darba iespēju arī nav tā ka čupām un mājoklis kura dēļ viņš ir kaplējis pa 10-12h dienā kļūst nepavelkams, tad lēmums doties prom ir diezgan loģisks. 

Es šobrīd savā nozarē noskatos, ka vidēja līmeņa inženieri un vadītāji, saprotot, ka vadība viņus brutāli izmanto un hipotekārais jaunajā projektā nav tā vērts, vienkārši dodas strādāt uz ārzemēm. Par šo vienreiz diskutēju ar savu firmas vadītāju, bet viņš pie savas 3k+ Eur uz rokas īsti neiebrauca kāpēc viņa paša uzņēmuma darbinieki tā dara. Lieki teikt, ka būvniecība jau šobrīd ir palieli darbinieku iztrūkumi un darbinieku kvalitāte ir ievērojami kritusies.

Izteikšos pietiekami tieši - manuprāt, liela daļa cilvēku ir nespējīga rīkoties ar naudu un tas rada problēmas.

Cilvēkiem ar pietiekami normālām algām jāgaida kārtējā algas diena, lai nopirktu kādu nieku. Kad noskaidro, ka šim cilvēkam nav ne kredītu, nav ne dārgi uzturamu slimu radinieku vai citu analogu tēriņu, tad nevari saprast - kā tas nākas?

Ja alga netiek līdzi inflācijai, tas nav forši, bet kredītu ņemot tomēr būtu jārēķinās, ka tas ir ilgtermiņa pasākums. Var būt krīzes, var gadīties kāda veselības ķibele vai tamlīdzīgi, attiecīgi jārēķinās, ka šim maksājumam būtu jābūt tādam, lai tam pieaugot varētu to slogu vilkt.

Bet nu vienam otram noteikti ir gan nekustamais īpašums krītā, auto krītā, visai ģimenei telefoni krītā un vēl ceļojums uz Ēģipti un kopā tie % ir jau lieli. Ja vēl pieaug, tad ir auzas.

Saprotu, ka skaisti dzīvot visi grib, bet varbūt derētu apdomāt, vai tiešām kuram  katram tagad vajag 2stāvu māju ar visu to labāko.

Piekrītu - pratība un domāšana katram būtiski atšķiras. Daži piemēri:

1) man iepriekšējā darba vietā bija kolēģis, pēc izglītības ekonomists, strādājis savu laik arī pie kredītu izsniegšanas. Galva strādā. Bet nu viņš ir viens no tiem cilvēkiem, kuriem VIENMĒR ir par maz, vienmēr sūdzas, ka naudas nav. Tu viņam vari pielikt +1k eur pie algas, viņš tāpat sūdzēsies, ka uz mēneša beigām jāsāk taupīt. Viņš atradīs veidus kā to naudu notriekt un tāpat sūdzēsies, ka par maz maksā.

2) Man radiniece ar vīru ir ultra piesardzīga uz kredītiem, viņiem ir īpašumā trīsistabu sērijveida dzīvoklis, kredītu nav. To savulaik pirka pa iekrājumiem un tur aizņēmās no radiniekiem naudu bez procentiem. Tā kā ir 2 bērni, prasītos kaut kas lielāks un gribētos jau arī kaut ko labāku. Pa laikam viņi kaut ko skatās, bet nu nekur tālāk arī nevirzās. Es vēl tagad atceros, ka viņa man pilnā nopietnībā pirms kādiem 8-9 gadiem teica, ka bērnudārzā viena cita mamma, kura strādājot bankā, esot teikusi, ka tūlīt būšot krīze un neko nevar pirkt. Tā nu viņa visus šos gadus sēž un neko nedara lietas labā. Tagad nesen ģimenes pasākumā izmeta apvainotā tonī frāzes, ka nu jā, jaunie projekti jau tikai turīgajiem, normāli cilvēki nevar atļauties. Tur jau tā lieta, ka pirms tiem 8-9 gadiem jaunie projekti bija kkur 1500 eur/m2? To viņi ar kredītu varēja atļauties, pārdodot savu esošo dzīvokli. Tagad pa 2,5k/m3, jā, visticamāk vairs īsti nevar atļauties... Protams, ka pēc fakta jau visi gudri (mani spriedelējumi), bet nu tā ir - piesardzīgais kaut ko mūžīgi gaida un visticamāk neko arī nesagaida...

JanJan 09.10.2023 15:51

Nebrīnītos, ja viņš tieši sāktu teikt, ka krusa vispār tāda aizdomīga lieta - jo kā tas var būt, ka ārā ir +8C, bet no gaisa nāk sasalis gabals lejā. Kaut kas tur nav, gan jau kaut kādi klimata ieroči...

JanJan 09.10.2023 13:50

Nu kaut vai tīri tie rakešu tūkstoši... Vai tad visu viņi tur šķūņos paši taisa? Tur ar jautājums no kurienes nāk nauda, detaļas utml.

Bet nu, tā kā Izraēlas aizsardzības ministrs pasludinājis pilnīgu blokādi, ka pat pārtiku un ūdeni nedrīkst ievest, tad liekas, ka Gazā draud pamatīgs slaktiņš un pamatīga humanitārā krīze ar badu, slimībām un visu pārējo (ja nu vienīgi ēģipte nesteigsies palīgā, jo viņiem jau arī neliela sauszemes robeža ir).

JanJan 09.10.2023 13:34

Wala, nu re, paši latvieši bieži vien grib dzīvot segregēti ārzemēs (UK dzirdēts, ka daudz kur tas pats). Un mēs no ziemeļniekiem vai britiem nemaz neesam tik atšķirīgi kultūrā, paražās, uzvedībā utml. Attiecīgi, ja uz Eiropu atbrauc āfrikānis, arābs vai pakistānietis, viņam atbraucot te ir pilnīgs kosmoss un nav brīnums, ka viņš labāk dzīvos pakistāņu komunā pēc saviem likumiem.

JanJan 09.10.2023 12:40

Jā, nav lielākā problēma, bet nu to galīgi nevar tā norakstīt, kā nebūtisku sīkumu. Nu diemžēl neiet tā integrācija un multikulturālisms tik labi, kā gribētos. Daudz Eiropā veidojas segregācija. Londonā briti ir aptuveni 30%, ir atsevišķas apkaimes gan Londonā, gan Birmingemā, kur 90% ir, piemēram, pakistānieši utml. Un tad ir jautājums vai cilvēks, kas atbrauc uz Eiropu ievācas dzīvot šādā vietā vispār integrējas? Valsts valstī. Un tur jau atkal sava reliģiskā un kulturālā specifika, kur lietas tiek kārtotas pēc savām paražām un ne obligāti pēc Eiropā pieņemtajiem likumiem un ierasto kārtību. Nu un nemaz nerunājot par potenciālu radikalizēties un labi slēpties savā komūnā. Teroraktos Eiropā labi parādījās, ka radikalizētie teroristi var ļoti labi slēpties attiecīgos rajonos, kur dominē savējie.

Nu, ja Tu būtu ebrejs, vai Tu justos droši, ka blakus kvartālā ielā līksmo un brauc auto kolonas ar palestīniešu karogiem priecājoties par to, ka mūzikas festivālā 200+ cilvēkus apšāva? Diezgan slimi un man arī būtu bailīgi.

JanJan 09.10.2023 10:14

Medijos diesko neredz (bija šķiet britu telegrāfā), bet daudz kur Eiropā musulmaņi svin uzbrukumus ielās. Sāk palikt tāds drusku nacionālās drošības jautājums kopskatā ar masveida imigrācijas politiku Eiropā...

JanJan 13.09.2023 17:42

Tagad jau atklājās, ka šis komunicē arī Krievijas vēstniecību. Būtu interesanti, ja Masku sāktu tiesāt par spiegošanu. ASV sodi noteikti par to ir labu labie. Vienīgais vai miljardierim ķersies klāt? Ja būtu kkāds parastais, 100% jau būtu arestēts.

JanJan 10.09.2023 11:47

Kā nav starpība? Es biju domājis konkrēti par situācijām, kad cilvēks paņem anuitāro grafiku un 30 gadus, jo vnk pie citiem nosacījumiem banka rādīs vidējo pirkstu. Uzkāp procenti, krīze un psc iestājas. Otrā gadījumā domāju par situāciju, kad cilvēkam ienākumi atļauj ņemt lielus kredītus un attiecīgi netiek ņemts variants, kur maksās max procentus, bet koncentrējoties un pamatsummas atmaksu sakarīgā laika posmā. Man jau liekas, ka lielais vairums kādu 10 gadu laikā paspēj nomainīt dzīves vietu, attiecīgi pie sliktiem nosacījumiem esi maksājis šausmīgi daudz procentos.

Par ilgstošu krāšanu piekrītu, nauda zaudē vērtību.

JanJan 09.09.2023 9:29

Bet ir starpība vai Tu paņem max kredītu uz 30 gadiem pie 0 euribor un tagad grauz nagus, kad euribors ir 4%, vai paņem 10-20 gadus un mazāku summu, jo negribi vēl 5-10 gadus krāt. Abos gadījumos nevari nomaksāt uzreiz un ilgi jākrāj, bet abi gadījumi ir ĻOTI atšķirīgi.

Auto op līzings un finanšu līzings nedaudz līzīgi - daļai noteikti tā ir, ka ņem op līzingu, jo vnk mazāki mēnešmaksājumi un finanšu līzingu viņiem nedos, apzinoties, ka ar op līzingu beigās auto tāpat nevarēs izpirkt (vai būs jāņen vēl kāds auto kredīts tam).

JanJan 14.08.2023 18:07

Gaiteņos jau kādu laiku runā, ka Kariņš pošas atpakaļ uz Briseli, attiecīgi viņam šodienas aiziešana nav sāpīgs jautājums, vnk laicīgi iesniegts atlūgums pirms nākamā darba labākā vietā.

Esmu dzirdējis no Briseles latviešiem, ka šobrīd Dombrovskim tiekot aktīvi meklēts jauns amats, jo nākamgad ir Parlamenta vēlēšanas un attiecīgi pēc tam viņš vairs nebūs komisārs. Toties Dombrovskim aizejot Kariņš varētu tikt komisāra amatā. Piezīme tāda, ka par komisāriem parasti pa taisno no premjera amata nav pieņemts iet, attiecīgi laicīgi jāpaiet malā, ko viņš šobrīd dara.

JanJan 13.08.2023 12:58

Dzīvoklis, jaunais projekts, 3 fāzes, elektrības pieslēgums ir kopējs mājai, man atsevišķi par dzīvokli nav līgumi ar tirgotāju. Rēķinā par jūliju maksa par jaudas uzturēšanu 5,94 eur, par jūniju bija 8,11 eur. 

Lielajiem pieslēgumiem nedaudz samazinās, mazajiem palielinās. Ikdienā darbā sanāk strādāt ar dažādiem komersantiem, viņu papīros esmu ievērojis, ka jaudas maksājumi (tiem, kam ir teiksim 200A vai 200 kW pieslēgumi, kaut kas tāds apmēram) nedaudz samazinās.

JanJan 12.08.2023 13:04

Diezgan rēcīgi lasīt visus šitos garos spriedelējumus un vārdu caureju, kam pa lielam sakars ar orģinālo jautājumu nekāds, un gandrīz visiem spriedelētājiem elektroauto nav un nav nemaz ar to braukuši.

JanJan 02.08.2023 20:24

Eidi, nu it kā, bet tai pašā laikā Lukašenko pie varas turās, politisko opozīciju sistemātiski iznīcina un visā tajā sistēmā ir daudz posmu, kas cītīgi strādā, lai šis arī turpmāk būtu pie varas.

Protesti bija lieli, jā, bet tur jau vēl jāskatās cik no tiem tiešām gribas Eiropu un cik vnk kaut ko citu ne Lukašenko.

JanJan 02.08.2023 13:16

Baltkrievijas gadījumā vēl jāatceras vecā labā tēma par Lukašenko nākotni. Nu labi, ilgi jau runā, ka viņš tur vecs un nez cik ilgi vēl pie varas būs, bet nu vispār interesanta situācija - prezidentam veselība paliek švakāka, Baltkrievijā izvietoti gana daudz krievu karavīru, tagad vēl vāgnerieši... Es jau pirms šī kara visu laiku domāju, ka brīdī, kad nomirs Lukašenko, diez vai Baltkrievijai kas labs ir gaidāms...

JanJan 29.07.2023 14:03

Kas par izsoles platformu? Pieejama visiem vai caur kaut ko piedalījies? Kādas vispār domas par šādu pirkšanas veidu?

JanJan 22.07.2023 14:45

Kaut kā grūti noticēt, ka krievijā kaut kas varētu tagad mainīties... Nebūs putins, nāks viņam līdzīgais pie varas. Lielajās pilsētās jau cilvēki salīdzinoši ok dzīvo, viņiem tagad sāpe, ka grūtāk tikt pie apple/samsung, bet būs vairāk ķīniešu knockoffi jālieto. Ja paskatās kaut kādus ceļotājus utml - veikalos preču pilni plaukti, cilvēki izmanto banku pakalpojumus, iet uz restorāniem un viss notiek.

Laukos un kaut kādās PSRS rūpniecības pilsētās - nu tur jau cilvēks dzīvo, kā dzīvo gadu desmitiem. Kas mainās, lai viņi pēkšņi ņemtu dakšas rokās?

Krievijai tuvākā nākotnē drīzāk gaidāma tāda izteikta stagnācija, jo ir noticis pamatīgs brain-drain ar aizbraukušajiem, simtiem tūkstošu jaunu vīriešu būs miruši, traumēti, invalīdu, kuru strādāšanas iespējas būs ierobežotas, nekļūs par tēviem, kādam būs jāuztur (invalīdu gadījumā) utml. Lielāka ietekme būs lētajām Ķīnas precēm utml.

JanJan 11.07.2023 9:07

Bet vai tad lielais vairums jaunu dārgāku auto neiet līzingā? Nēnu ok, ja gribi apšmaukt līzinga kantori un braukt 40-50kkm/gadā, bet maksāt par 30kkm... Bet vai tad tas ir kaut kas baigi izplatīts? Tiešām cilvēkiem gribas čakarēties ar auto pa kluso dzīšanu pie Saškas, lai tas veic apkopi, jo pie dīlera nevar braukt tik bieži, jo tad par patieso nobraukumu visi zinās? 

Vai domā, ka pēc līzinga beigām pārdoto auto nopērk kāds kapeikpisējs un visu laiku kruķī nobraukumu pirms CSDD?

JanJan 07.07.2023 9:39

Nu raksta virsraksts pamatīgs clickbait. CNN drīzāk nerādīs, jo viņiem pilnīgi pajāt, kas ir Latvija un kas notiek Latvijā.

JanJan 04.07.2023 15:45

Nez, varbūt man tāds savdabīgs burbulis bij, bet varbūt arī cilvēkiem uzskati pamainījušies. Savā laikā, kad draugiem pirmie auto parādījās (nu kādi 15 gadi atpakaļ +/-), tad pontošana un prestižs baigi nerullēja. Jā, vienam klasesbiedram bija pat tāds samērā pajauns 3.sērijas BMW (kkas no E90 paaudzes), bet nu viņam vecāki turīgi un varēja atļauties. 

Bet pārējiem bija kas nu pagadās un mums visiem tas vairāk bija - ooo kruta, Tev ir mašīna, davai braucam. Tajā brīdī bija pofig ar ko tu brauc. Pazīstamo vidū bija VW Bora, Skoda fabia, 2.golfs utml. Pazīstamo lokā neviens nesteidzās ieķert vecu bembi pa 1000 latiem.

JanJan 04.07.2023 15:22

Mārketings. Ja nerādīsi un aktīvi nereklamēsi, ka tur kaut kas tiek darīts, tad daļa autovadītāju nodomās, ka tā vnk ir prasta mašīna, kurai tādu extra fīču nav un attiecīgi jāiet pie konkurientiem, kuriem "ir".

JanJan 01.07.2023 14:32

Nu tas ir tā - mūsdienās jau neviens netic vairs.

Tagad ap covid laiku (un arī pēc) ar daudz lielāku strādāšānu no mājām + vēl dzīves vietas maiņa pašiem mājās ar sanāca, ka pēdējos gados vidēji jau ir zem 10k/gadā.

Dzīvojot pierīgā, 5x nedēļā uz darbu, wīkendā uz veikaliem, kkādas ģēlas, drusku izklaide, atpūta utml - tad 20k gadā sanāks bez kkādiem mega braucieniem.

JanJan 19.05.2023 12:37

Skaidrs, ka ir jādomā, bet pats fakts, ka cilvēku satrauc KASKO izmaksu lielums (vai tie būs 400 vai 600 eur gadā), varētu liecināt, ka cilvēks tomēr nevar īsti atļauties pirkt 20k vērtu auto. Jo beigās tomēr auto pirkšana nav tikai un vienīgi matemātisks aprēķins, kur sarēķini līdz pēdējam, kurš auto izdevīgāks, it īpaši jau ņemot vērā, ka apdrošināšanas cenas lēkā un galīgi nav nekas akmenī iecirsts. Viens pirks seat, otrs šķodu, trešais vw utml.

Nēnu labi, gan ir arī cilvēki, kuri izvēlēsies modeli A, nevis modeli B, jo abiem vienāda cena, bet modelim A esot drusku lētāka apdrošināšana, bet nu tā jau tāda matu skaldīšana. Ir kaudze ar daudz svarīgākiem faktoriem, kas ietekmē daudz vairāk auto izvēlē.

JanJan 10.05.2023 12:08

EV ir mazāk, piekrītu. Bet cik Tev tas dīzelis/benzīns pilsētā ēdīs? Nu nav 5 litri pilsētā, nestāsti.

JanJan 10.05.2023 11:24

WLTP jau ir kombinētais cikls, nez cik var izspiest tīrā pilsētas braukšanā ar reģenerāciju? Baterija šķiet šim bija drusku mazāka, tur drīzāk sanāktu kādi 26 kwh/100km. Ir padaudz, jā, bet nu teiksim ar kādiem 0,15 eur/kwh tie ir 3,9 eur uz 100km. 

Cik pilsētas satiksmē tev maksā benzīns/dīzelis? 10 eur robežās uz 100km (pieņemot, ka maksā kā privātpersona ar visu PVN utml) vispār var iekļauties? Ar benzīnu stipri šaubos, jo benzīns arī ar visām klientu karšu atlaidēm zem 1,5 eur nav īsti bijis tagad. c5 tomēr ir paliela mašīna, šaubos vai tur pilsētas satiksmē un korķos kkāds baigi labais patēriņš būs.

Attiecīgi salīdzinājums ir teiksim kādi 4-5 eur uz 100km pret 10+ eur uz 100km. Tas ķipa kkas baigi slikti? Ja var lētāku elektrību dabūt, tad starpība vēl lielāka.

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti