Kārtot: Dilstošā secībā
1 2
braucu 27.08.2018 10:55

Jūs rakstāt par jaudīgiem auto un apdzīšanu purnā, bet tikmēr paskatoties kas notiek, ļoti daudzi vadītāji nejēdz apdzīt pat ar 3 litrīgu dīzeli uz tukša ceļa. Gandrīz visi līmējas pakaļā priekšā braucošajam. Savukārt, ja ir labais līkums, tad skatās pa kreiso pusi braucot metru no priekšējā, cik tur ir redzamība, kādi 50 metri? Vienkārši sāpīgi skatīties. Ļoti, ļoti daudz nemāk apdzīt, tāpēc arī sitās. Autoskolās laikam apdzīšanas tehniku nemāca, māca tikai "pārliecināties par manevra drošību", lai ko arī tas nozīmētu.

Pareiza apdzīšanas tehnika ir šāda - ieturēt vismaz 30m distanci no priekšā braucošā, atrast savu logu starp pretī braucošajiem, sākt spiest gāzi vēl pirms pretī braucošais ir aizbraucis, citiem vārdiem sakot ieskrieties!!! Tad, iebraucot pretējā joslā, jau ir ievērojama ātrumu starpība ar apdzenamo un nav nekādu problēmu, šādi var normāli apdzīt par ar ļoti lēniem auto, turklāt šādas apdzīšanas ir relaksējošas, jo, pareizi visu sarēķinot, nav pat jāgriež redlainā, lai dabūtu ātrumu starpību ar priekšā braucošo. Jo lēnāks auto, jo lielāka distance vajadzīga, lai ieskrietos. Gandrīz neviens tā nedara, tās ir šausmas.

Savukārt, apdzenot labajos līkumos (kreisie vispār nav problēma, ideāla redzamība tajos) ir tas pats, jo lielāka distance no apdzenamā, jo tālāk var redzēt pa labo pusi un, ar pieredzi, var atrast savu "logu" kuru tad ar ieskrējienu atkal izmantot, lielākā daļa dara otrādāk, skatās pa kreiso pusi, kur neko nevar redzēt. Es dzenu kolonnas šādi, elementāri, un tie braucēji visi noteikti domā, ka esmu psihopāts, jo nesaprot kāpēc es to daru, jo viņi neredz, un domā ka tāpēc es arī neredzu, bet īstenībā es jau 30 sec vēroju situāciju pa labo pusi un zinu, ka visi pretībraucošie aizbrauca un ceļš ir tukšs. Protams, tāpat jāuzmanās.

Vienkārši autovadītāju prasmes ir zemas, ļoti zemas, tāpēc arī sitās.

braucu 27.08.2018 13:55

Kreisā josla nav tikai apsteigšanai, tā ir cilvēkiem kuri spiež pedāļus, skatās spoguļos, groza stūri un brauc ar mērķi. Ja negribās neko no šī darīt, tad ir vairāk piemērota labā josla - kāda tev starpība, ar kādu ātrumu tu "nebrauc" - 100 vai 80? Nekāda, kā jau teici, galamērķī ieradīsies 30sec vēlāk, tas nav nekas īpašs.

braucu 27.08.2018 17:25

Esmu 250k km nobraucis ar e400 v8 dīzeli tāpēc uzskatu, ka drusku māku cēlienu, vari man par to nestāstīt Palieku pie uzskata, ka 95% apdzīšanu jāveic plūdeni, kur jauda nespēlē lielu lomu. Pārāk daudzi nopērk ātru auto un domā, ka ir ātri braucēji.

braucu 27.08.2018 18:08

Es tā uzskatu? Paldies ka paskaidroji, nezināju

braucu 28.08.2018 10:14

Tie "tirliņi" paši palaiž citus, jo zin, kā ir, ja pašus nepalaiž. Tā ir sekošana zelta likumam - darīt otram to, ko gribi, lai dara tev. Tas pat Bībelē ir ierakstīts. Ja tu velcies pa kreiso joslu, tad laikam gribi, lai tev pašam kāds uz 91 km/h apsteidzējs kilometriem velkas pa priekšu - jocīga vēlme.

Kas attiecas uz pārkāpšanu, tad braucot uz 100 tu pats pārkāp, tāpēc droši vari rāpties zemē no sava morālā pjedestāla. Ja gribi audzināt vadītājus, vajadzēja iet strādāt par policistu, bet ja neaizgāji, tad ne tu šeit kādu taisīji, nedz vari audzināt. ;)

braucu 28.08.2018 11:23

Otrs bembis tieši tāpat apdzen purnā, bet viņam laikam grūtāk izrunājams nosaukums, tāpēc visi koncentrējās uz X5? ;) Tie kas apdzen, tie arī zin, ka reizēm gadās, ka divi redz, ka ceļš ir tukšs un abi reizē sāk apdzīšanu, kas brīvo distanci noēd 2x ātrāk. Vienkārši stulba situācija, kas pierāda ka uz ceļa atkal un atkal jāuzmanās, bet nevajag tēlot, ka pašiem 100% būtu sanācis kaut kas labāks. Tā kā delfos visi brauc ar trolejbusu, tad tur nav jēgas skaidrot šādas nianses.

braucu 29.08.2018 10:28

Noteikti ir kāds zinātnisks apzīmējums, bet smadzenes dažreiz izslēdzas, ja ir pārāk daudz informācijas. Tad domu process apstājas, turpinās tikai kaut kādas (bieži nu jau neloģiskas) automātiskas darbības, uzskatu, ka šis fenomens ir vainojams pie šādiem manevriem un bieži pie avārijām vispār.

braucu 30.08.2018 18:01

Paskaidro velreiz, kas tev nepatik apdzisana ar ieskrejienu, un ka ir pareizi darit? Video nevis ieskrejiens ir vainigs, bet tas, ka apdzen neredzot, tatad patik risket vai nejedz braukt, lohiem lohu problemas.

braucu 31.08.2018 10:12

Kā ir jābrauc, lai ieskrienoties pavadītu pretējā joslā vairāk laika nekā neieskrienoties?

braucu 31.08.2018 10:24

Vienkārši neloģiski tu kaut ko esi sapratis. Kad pats sapratīsi, sāksi izmantot ieskrējienu, nevis paātrināsies no vietas tieši tāpat tā kā to dara pensionāri, mājsaimnieces, frizieri un pārējie autovadīšanas entuziasti.

braucu 31.08.2018 10:25

Šo risina nevis neieskrienoties, bet neapdzenot tad, kad neredzi kas ir priekšā.

braucu 31.08.2018 11:25

Tur taču nav ko saprast, izbraukt pretējā joslā un tad spiest gāzi ir pats trulākais, ka var būt. Tā dara visi, ieskaitot tos, kas šorīt nolika tiesības. OK, tā darot priekšrocība ir tāda, ka vari vieglāk atgriezties atpakaļ savā vietā ja redzi, ka nepaspēsi - bet tas nav būtiski, jo ja neesi 100% pārliecināts, tad nedzen vispār, nevis apdzen ar domu, ka ja kaut kas nesaies, tad pusceļā varēsi pārdomāt.

braucu 31.08.2018 12:08

Ārprāts. Nu labi, bet vismaz to, ka ieskrienoties vienmēr pavadīsi pretējā joslā mazāk laika nekā neieskrienoties, tu saproti? Ieskriešanās un sarēķināšana prasa pieredzi, piekrītu, tāpēc arī tā ir prasme, kuru jāapgūst un kas prasa meistarību. Starp ctu, jaudas metodē pretīmbraucošo ātrums nav jānoska, tikai ieskriešanās metodē? Kaut ko tu tur gvelz, bet nu labi, mēs nekur nenonāksim, dzen tālāk tādā pašā veidā kā to dara mana mutere, nezināju ka viņa māk braukt labāk par mani bet pēc tevis teiktā, tā sanāk.

braucu 31.08.2018 12:15

Bradypus rakstīja: Skaisti pats ar sevi esi sastrīdējies! "ir nepieciešams situācijas izvērtēšanai drošs ātrums vēl pirms manevra uzsākšanas" - tieši tā - ieskrējiens panāk, ka manevra uzsākšanas brīdī (iebraucot pretējā joslā un ieraugot pilno ainu) ātrums jau ir būtiski nedrošāks - t.i. iepriekš nepamanītu nepamanītu pretimbraucošo sanāk pamanīt jau atrodoties blakus apdzenamajam.

Un rezultātā tam ir vistiešākais sakars ar motora jaudu - iekārtoties pretējā joslā ar drošu ātrumu situācijas novērtēšanai un veikt apdzīšanu ar drošu ātrumu starpību (t.i. pietiekami ātrāk par apdzenamo) var tikai tad, ja motora jauda ļauj šo starpību iegūt pietiekami ātri.

Atklāšu noslēpumu, ja nebrauc kā cirvis 1m no priekšā braucošā, tad nav jāiebrauc ar puskorpusu pretējā joslā, lai atklātos pilnā aina. Jo lielāka distance, jo vieglāk redzēt uz priekšu aiz apdzenamā. To pašu distanci arī izmanto ieskrienoties. Kā vispār var nepamanīt pretīmbraucošo? Bieži dzen, kad nevar redzēt kas notiek priekšā? Šādas nianses, kuras tu acīmredzot nesaproti, liecina, ka kaut kas tev tomēr nav līdz galam skaidrs par apdzīšanu, bet no manas puses šis ir pēdējais komentārs.

braucu 03.09.2018 10:23

Grantenei primārais ir riepas augstums un tas parasti normāls nāk džipveidīgajiem. Piedziņa nav svarīga, kāda būs ar tādu izbrauksi Vienīgās atšķirības, pakaļai izturīgāka ritošā, priekšai ir labāka caurejamība un ekonomija, ar pilno piedziņu var lēnāk braukt nebaidoties iesēsties, mazāk lauzīsi piekari.

braucu 03.09.2018 10:53

iciks rakstīja:

Bradypus rakstīja: Vairāk gan dēļ tiem, kas uzskata, ka viņu vilkšanās citiem ir jāpieņem bez iebildumiem. Gandrīz nekad neesmu redzējis neapdomīgu apdzīšanu, ja apdzenamais brauc normāli.

Tu nopietni? Vispār jau varbūt es te viens tāds unikums, bet tādas situācijas es redzu gana bieži.

Parasti viss vienkārši - ar konkrētu ātrumu brauc pamatplūsma un pat nevelkas, bet ietur ātrumu +/- ap simtu. Par vilkšanos nosaukt to nekādi nevar un pārmest viņiem nav ko. Atrodas tādi, kam tas simts ir par maz un vajag ātrāk un bliež garām. Nereti arī klaji stulbi.

Tak šodien vien pa ceļam vairākus redzēju. Viens pat ar piekabi cēli laida, laikam bija aizmirsis, ka tāda piekabināta.

Plūsmas ātrums ap 100 km/h nav tas, kas notiek parasti, tas drīzāk ir neparasti Parasti ir, ka pa priekšu brauc smagais auto ar 80-90 km/h, un tam seko vilcieniņš ar mainīgu ātrumu 70-110, atkarībā no tā, vai kāds ir aizgulējies un iepalicis, vai saspaidījis bremzes. OK, bet ja plūsmas ātrums tiešām ir 100, tad agrāk vai vēlāk tāpat tiek panākta kāda fūre, un sākas tas, ko iepriekš minēju.

braucu 04.09.2018 10:21

Tā ir, tāpēc ātrāk par 140 labāk neapdzīt, var pazaudēt tiesības. Kas attiecas uz sodiem, ar tiem vienkārši jārēķinās.

braucu 06.09.2018 10:34

Piemēram, uz Rīgas apvedceļa asfaltētās daļas varētu saspiesties blakus 4 vieglie auto, bet, ja ierēķina arī neasfaltēto nomali, tad pat 5 vai 6. Gribu teikt, ja normāli vadītāji brauc, tad mierīgi tur var 3 mašīnas samainīties, ja katrs zin ko darīt, un tas nekādu diskomfortu nevienam nerada. Vienīgais, nevajag pēdējā brīdī tā sākt apdzīt, bet laicīgi ieņemt pareizo stāvokli uz ceļa, lai visi redz viens otru un saprot kas notiek. Nesaku, ka vienmēr tā vajag darīt, bet tas ir viegli un droši, ja visi apdzīšanas manevrā iesaistītie kaut ko sajēdz. Ja stūre negrozās, spoguļi nerāda, jālasa sms un vēl nāk miegs, tad gan ir hujova, un tā ir vairākumam. ;)

braucu 06.09.2018 10:55

Kāds lielveikala stāvvietai sakars ar apdzīšanu? Starp citu, laikam pat neesi redzējis, kādā attālumā dažos stāvlaukumos tiek turētas mašīnas? Ja ir svarīgi taupīt vietu, tad tas ir iespējams, par to arī ir runa ;)

braucu 13.09.2018 11:13

Apdzīšana ir bīstams manevrs, bet tā ir arī prasme, kuru jāmācās un kuru nedarot tā aizmirstās, tāpat kā jebkura cita prasme. Ja dzen reti, tad pat neceri, ka māki to normāli izdarīt. Un kāds tam sakars ar trasi, tu trasē mācies apdzīt? Interesanti. Karoč ja pats nekad nedzen, tad tu nejēdz to izdarīt un nemaz nenojaut, kas ir normāla apdzīšana. Es dzenu visu laiku un man purnā braucēji netraucē, izņemot pašus brutālākos gadījumus, bet tādi ir ļoti reti. Vairums jau pieliek bikses no tā ka ierauga pretīmbraucošo 100m attālumā, smieklīgi. Varu tikai ieteikt mazāk uztraukties par citiem un pašam iemācīties papist malā un ieturēt distanci, un tad visiem būs vieglāk, un tas nav uzbrauciens - es arī pats tā daru kad vajag, un nav nekādu problēmu. ;)

braucu 13.09.2018 11:45

Apdzīšana nav nekāds likumpārkāpums, jocīgs esi? Ja es apdzenu tā kā man ir komfortabli, bet tev braucot man pretī tas nav komfortabli, tad tiešām vari vnk papist malā, gan jau paliks labāk.

braucu 13.09.2018 11:48

Kaut kādai omei nav komfortabli braukt, ja tu atrodies ar savu auto puskilometra attālumā no viņas, braucot tajā pašā virzienā. Tev tas baigi rūp?

braucu 13.09.2018 12:02

Da labi, neesi nevienu stresainu omi uz ceļa saticis? Neticu. Ko tu nez darīji lai atvieglotu viņas ciešanas? Noteikti ieslēdzi avareikas, uzvilki ķiveri un glābšanas vesti un sāki braukt uz 70.

braucu 13.09.2018 15:33

Kas attiecas uz fūres noķeršanu, tas ir smieklīgi, jo pēc tevis rakstītā šķiet, ka pats ātrāk noķersi kādu sev purnā, ja jau principā nevācies malā. Ja tu tā dari, ar ko tu esi labāks par tiem, kas brutāli dzen purnā? Un CSN ir rakstīts, ka by default ir jābrauc tuvāk labajai malai, nevis tikai tad, kad tev kāds pretī apdzen. Šis ir interesanti, jo esmu ievērojis, ka katram "drošajam braucējam" ir sava iracionālā dīvainība, un šī acīmredzot ir tava. Parasti, normāli cilvēki vienkārši brauc un ar muļķībām nenodarbojas. Tiešām smieklīgi. Nezinu, kā lai šo sistemātisko parādību nosauc, "pāķa komplekss"vai kaut kā tamlīdzīgi

braucu 13.09.2018 15:44

>Savukārt tos, kuri uzskata, ka ir pārāki par citiem

Apdraudēt citus nevajag, tur nav ko runāt, bet par pārākumu varam padiskutēt sīkāk. Pieļauju, šeit ir runa par autovadīšanas prasmēm - tavuprāt ir problēma, ka ir cilvēki, kuri uzskata, ka to autovadīšanas prasmes ir pārākas nekā citiem?

Vai tev ir problēmas arī ar hokejistiem, adītājām, pavāriem vai celtniekiem, kuri uzskata, ka ir labāki par citiem tās pašas profesijas pārstāvjiem? Tad sanāk, ka tu uzskati, ka cilvēki principā nevar kaut ko mācēt labāk nekā citi, un tāpēc visi ir vienādi, un visiem būtu jāuzvedās vienādi? Jeb tikai autovadītāji ir vienādi, un neviens nav labāks vai sliktāks par otru?

Pieņemot, ka tomēr autovadītāji nav vienādi, vai tev nešķiet, ka labākie autovadītāji būs tieši tie, kuri brauc daudz, un ka vislabāk apdzīt mācēs tie, kuri apdzen bieži, vairāk nekā citi? Šie autovadītāji nebūs objektīvi pārāki par kaut kādiem onanētājiem? Un cik vērts ir onanētāju viedoklis beigās?

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti