Paskaties vēlreiz datus. Arī ķīnā ogles sāk iet mazumā.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Paskaties vēlreiz datus. Arī ķīnā ogles sāk iet mazumā.
Netici visam ko muld jūķūbs.
Kādus noteikumus? Vai tos, kur par TEC jāmaksā vienalga, vai tas griežas, vai nē?
Volx rakstīja:
Bet par tām vinjetem es vislaik domāju, biju pieradis, ka tās ir domātas tranzītam. Tranzits tak nemaksā ceļu nodokli un tāpēc tikai loģiski, ka lai varētu uzturēt ViA Baltic tiek iekasēta maksa. Kāpēc vietējiem jāmaksa īsti nav skaidrs, jo sanāk dubultais nodokļu slogs.
Sanāk ne tikai dubultais. Akcīze pie degvielas. Transportlīdzekļa eksplautācijas nodoklis. Un vinjete. Bet. Jau sen.
Bradypus rakstīja:
Man nav nekādu iebildumu ļaut privātajiem to darīt… Tik izrādās - nedara. Bez nodokļu naudas atmazgāšanas nenotiek NEVIENS “zaļais” projekts, ko tu nez kādēļ “neesi pamanījis”.
Melo vien. Apskaties tagad par monstriem apsaukātos vēja parkus. Privāta nauda vien.
bet visādus gāzesvadus utt politekonomiskus kloķus kas būvē, privātie, vai?
Tāpat kā DUS būvēja privāti uzņēmumi, arī infrastruktūru uzbūvēs.
Naftas bāzes jau arī palika mantojumā no krievu režīma. Bet Neste, piemēram, uzblieza savu.
Tas 3 tonnu slieksnis ir jau GADIEM! No 2014. gada. Visi, kas nav slinki vai tizli, sev sen ir iegādājušies busiņus, kas ir ZEM 3000 kg.
300 - 350, liels, vai?
MMX rakstīja:
Šis. Norvēģija tiek līdzi jo ģenerējošās jaudas ir turpat blakus patēriņam. Ja visi pārvāksimies uz Pierīgu ap TEC un HES gan jau arī tiksim līdzi. Vasarā ar saules paneļiem diezgan stabīli tiksim līdzi arī plašākā reģionā. Tā pati Vācija vai Francija fiziski nevar tā vienkārši īsā laikā pārmesties uz elektrotransportu jo transporta daudz, valsts liela, tīkli plaši.
Jebkurai energosistēmai ir kaut kāda rezerve uz kuras bāzes tad to elektromobilitāti var nodrošināt, tikko kā nepieciešama jaudu celšana ārpus šis rezerves, tā ir jāpārbūvē gan 0,4kV, 20kV un 110kV tīkli, iespējams arī 330kV. Tie praktiski ir vairāki simti miljonu eiro, kas jāiegulda kabeļos, vados, stabos, transformatoros un citās iekārtās. Un tas pat nepieskaroties ģenerācijas jautājumiem.
Pats jau atbildēji. Lielākā daļa automašīnu IR koncentrējusies ap Rīgu, un pārējās - ap pilsētām, lielākām vai mazākām. Kur, ak, brīnumi, kāds jau ir uzbūvējis apakšstaciju. Kas, savukārt, laiku pa laikam tāpat ir jāatjauno un jāpārbūvē. Un tātad, pakāpeniski izmainoties patēriņa paradumiem, izmainīs arī ST un AST infrastruktūru, ja vajadzēs.
Toties NEvajadzēs iepirkt simtiem tūkstošu tonnu degvielas.
darklight rakstīja:
Šodien, braucot pāri dienvidniekam uz parastajiem 90km/h, bija tāda dīvaina sajūta, kad man ar pamatīgu ātruma starpību garām pagāja Ecolines autobuss 😎
Tur kaut kur ir FR, amnuprāt, manā kolekcijā ir viena bildīte no turienes.
Nē. Par ceļiem jāmaksā. Sadārdzinājums neliels. Attiecas uz kravas transportu. Bļaušana bļaušanas pēc.
WALA rakstīja:
Zini - viens Krievijas/Ķīnas vai tamlīdzīgs kariņš Eiropas vai ASV un sabiedroto virzienā, un dīzēļi būs vēl gadus 100, ja degvielas pietiks.
domāju, ka maldies. Kodolkara gadījumā to dīzeli no vidējiem austrumiem uz eiropu neviens vairs nevedīs. Ja nebūsi nosprādzis pirmajā sprādzienā, varēsi trenēties ratiņstumšanā
ei, nav jēgas cepties un mēģināt uzlekt augstāk par dirsu.
dīzeļi izbeigsies dabīgā nāvē +- padsmit gadus pēc Eiropas lielā aizlieguma, ap 50. gadu
imzz rakstīja:
Videi draudzīgā (?) atjaunīgā enerģija un elektriskie auto. Liela iespēja, ka dabu sabojās, bet klimatu "neizglābs.
--------------------
Globālais pieprasījums pēc retzemju minerāliem veicina dažu Āzijas svarīgāko upju toksisko piesārņojumu, apdraudot desmitiem miljonu cilvēku veselību un iztiku. Varenā Mekongas upe ir Dienvidaustrumāzijas sirds un dzīvības līnija: plaukstoša ekosistēma, kas vijas cauri sešām valstīm un atbalsta aptuveni 70 miljonus cilvēku, kuri ir atkarīgi no ūdensceļa pārtikas, ūdens, lauksaimniecības un tirdzniecības jomā.
Taču miljoniem cilvēku, kas dzīvo gar Mekongu un tās pietekām un kuri katru dienu dzer, peldas un makšķerē ūdeņos, varētu tikt pakļauti nāvējošām toksīnām no simtiem neregulētu raktuvju reģionā, no kurām daudzas atrodas kara plosītajās, likumpārkāpumu skartajās Mjanmas teritorijās.
Jauns ASV domnīcas Stimson Center pētījums ir "milzīgā mērogā" kartējis vairāk nekā 2400 vietas, no kurām daudzas ir neregulētas raktuves kontinentālajā Dienvidaustrumāzijā, kas varētu tieši reģiona upēs izdalīt bīstamus piesārņotājus, piemēram, cianīdu, dzīvsudrabu, arsēnu un citus smagos metālus.
edition.cnn.com/2025/11/25/asia/rare-earth-river-pollution-myanmar-china-intl-hnk
imzz, imzz, tā mēkonga bija piedrista jau ilgumilgi pirms šīs uzpūstās bēdas par "kongo kobalta raktuvēm"!
turklāt tu domā, ka pie naftas ieguves vietām smaržo pēc bērzūdeņiem, un urbumam izsīkstot tur iestāda narcises?
Ļoti daudz atkarīgs no tā, ko sagaidām. Saceroties uz dižu kārtību, trāpīt kaut kādā bardaciņā, un vissirslikti.
bet jā, mēs izlīdzināmies.
mēle arī ir testeris, kad to piegrūž 9V baterijai![]()
Petka rakstīja:
Tā to nerēķina ;)
Pieskaiti amortizācijas izmaksas un līzinga maksājumu.
20000 uz 10 gadi ir 5 eiro dienā. Benzīnniekam vel benzīns klāt.
imzz rakstīja:
Nu, elektroauto ķēdēs ir daudz augstāki spriegumi un lielākas jaudas. Tur arī ar parasto ūdeni pietiek, ja tas tiek klāt. Attiecībā uz drošinātāju, tas mierīgi var izcepties bez izslēgšanās, ja pasliktinās tam pieslēgto vadu kontakta pretestība savienojuma vietā korozijas u.c. dēļ. Piemēram, pie 100A tikai 0.1 omu pretestība jau dos 1kW siltuma jaudu. Jo P=I^2*R
Elektroauto augstsprieguma ķēdes ir ļooooti labi aizsargātas pret visa veida ārējo ietekmi. Šeit sapuvis parastais 12v kontakts, paņemot līdzi blakus esošo datu vadu, kas savukārt izraisījis visa veida haosu vadības blokiem
Bradypus rakstīja:
Bēda jau tā, ka propelleri REIZĒM ražos. Un kad tie neražos - būs jāražo TEC par cenu, kas nosedz arī dīkstāvi propelleru ražošanas laikā.
LV gadījumā ražos Daugava. Vai saule. Vai piegādās pa drātīm no Skandināvijas. TEC jau sen stāv rezervē, un par to latvenergo jau sen kāš OIKveidīgas maksas.
Eiropas kopējā politikā Tava maldīšanās pa kalniem ir nullkomatsnecik vērta.
Volx rakstīja:
eidis rakstīja:
Domāju, ka šāds izņēmums nebūs, jo PHEV tomēr ir būtiski sarežģītāks uzbūvē un apkopē. Vienīgais iemesls PHEV esamībai ir robi EV infrastruktūrā. Un to arī spiedīs. Kas nav nekas neizdarāms: katrs fermeris, kuram laukam pāri iet jebkāda elelktrolīnija, lauka malā var ierīkot EV uzlādi un drusku piepelnīties. Vnk jārada nomaksas shēmas lādētājam un drusku jāpatirgo ideja fermeriem.
Es vairāk domāju, ka dēļ nomaļiem reģioniem un elektro infrakturas trūkuma tiks pieņemts šadu hibrīdu variants( izņemums). Vēl jau lauksaimniecības tehnika utml, bet tas jau cits jautājums.
Elektrības vadi ir visnomaļākajos nostūros!
tur darbiņš čalim ar lodāmuru, ja jau dīleris maina tikai vadus, kā ziņots, un rādīts bildēs. Saved kārtībā štekeri un apdegušos kontaktus, un jāiet.
man praktiski nekad nav izdevies atbraukt galā būtiski ātrāk par Waze noteikto, parasti tās ir +- 2 minūtes. Ļoti pieļauju, ka sastrēgumstundās pasākums var būt citādāks, man parasti ir tāds luksuss, ka tajās es apkārt nebraukāju.
tāpat kā prostitūtas savos soctīklu kontos nevar rakstīt "prostitūta", tad rodās visādi "kouči" un "influenceri", arī kontrabandistiem kaut kas jāizdomā, lai neskan tik brutāli![]()
Nopirku lietotu Jotul pa 80 naudiņām, ieliku garāžā. Ir ok. Vasarnīcā ir kautkads Depo variants. 3x dārgāks. Sūc gaisu pa šķirbām, nevar galīgi lēno variantu dabūt.