Trūkst pilnas bildes, tikpat labi LT saņēma no SWE
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Trūkst pilnas bildes, tikpat labi LT saņēma no SWE
ā, tātad, ja kamiņš dirš grāvī, tu arī gribi tādas tiesības?
Lielākajā daļā pasaules IR emisijas normas.
Emisijas normas ir "uzspiestas"jau kopš 1960. gadiem, šķiet, Kalifornija bija pirmā, 65. gadā.
Esmu gana jauns, lai atcerētos gaišzilo migliņu Brīvības ielā 80. gados.
Cik tālu atpakaļ jāskatās pēc tā normālā motora, neuzspiestā? Audi 80 jau arī bija kaut kādas uzspiestās izmešu normas. Fiat 124?
core rakstīja:
topinamburs rakstīja: Inovācijas visā autobūvē iet tikai viena iemesla dēļ - lai šie varētu turpināt ražot peļņu! Tas ir, vai nu lētāk ražot, vai dārgāk pārdot. Vislabāk - abi kopā. Motori pazūd, jo lētāk ražot vienu daudziem modeļiem.
Klau, nu varbūt tomēr beigsi murgot?
Tad izstāsti, kāpēc radās Stellantis, kur pazuda Opelis ar visiem saviem motoriem, kāpēc ir tāda WAG grupa ar vienādiem motoriem, utt?
Inovācijas visā autobūvē iet tikai viena iemesla dēļ - lai šie varētu turpināt ražot peļņu! Tas ir, vai nu lētāk ražot, vai dārgāk pārdot. Vislabāk - abi kopā. Motori pazūd, jo lētāk ražot vienu daudziem modeļiem.
Kā tad. Tikai tad, ja būtu bez nīstās regulēšanas no valsts puses.
Bradypus rakstīja: Uzspiešana jau ir procesā, nav tāda 35. gada, kurā kaut kas melnbalti pārslēgsies, jau tagad ir pieaugošas kvotas, kuru dēļ EV tiek ražoti un pat fiktīvi tirgoti, jo nav pircēju. Arsēna un un azbesta aizliegums samazināja vides toksiskumu - EV baterijas palielina, pievienojot dramatisku ugunsbīstamību.
Bet tos "vienādos" neviens nespiež - tā ir praktiskākā un efektīvākā izvēle - attiecīgi tas ir normālā sadalījuma (bell curve) vidus, tādēļ visizplatītākais - kas nekādi neliedz tev izdarīt savādāku izvēli.
EV bateriju toksiskums ir tikai tad, kad tās dzīves beigās nepiemēroti apsaimnieko. No naftas produktu sadedzināšanas atmosfēra tiek piesārņota jebkurā gadījumā.
tikai ķīnā, kā viens apgalvo, aŗi nav.
Uzspiedīs un uzspiež ir divas dažādas lietas, nē?
Tagad neuzspiež? kas principiāli jauns būs 35. gadā, ka tāda panika? Arsēnu tapetēs un azbestu sienu paneļos arī brīvi neļauj pirkt, tāpat kā jaunas mašīnas bez katalizatora, bez normālām bremzēm, un bez drošības jostām.
Tādas vietas uz zemeslodes, kur "neko neuzspiež" ir stipri maz. Bet daudz vairāk uzspieža, jeb sevi iekšēji cenzējam mēs paši. Kurš mūs spiež visiem pirkt vienādi pelēkus, vienādi 10 gadus vecus, ar vienādu līdz 200 tūkst noskrējienu dīzeļus?
Ko tad tev mēģina uzspiest?
Nez kāpēc benzīnfaniem ir tāds naids, un schadenfreude, kad šie padzird par kādu - parasti uzpūstu - elektroauto nedienu?
tonnās un eiro - kā jau teicu - atšķirība ir milzīga - akumulatori nav sadedzini un izmet - un drīkst un var ražot citur - pamēģini naftu izpumpēt no turienes, kur tās nav, neticīgais tomiņ
Pa lielam tur arī autobuss uz pieskaņotiem, sakārtotiem vilcieniem saremontētā Imantā vai jaunā stacijā būtu pietiekoši, bet redz sagribējās kaut ko grandiozu.
Kā šito tagad izstrēbt, nezinu, droši vien saprātīgākais būtu būvēt vienkāršu 1520 mm atzara līniju uz lidostas jaunstaciju, un tādu pašu uz Railbaltica sauriešos vai kur tur esošu staciju, pa veco Ērgļu dzelzceļa trasi. Tilts jāiesaldē.
Elektroauto jau ir tikai 1 procents no skaita, tā ka neraudi un neuztraucies.
Valstiski izdevīgums ir neimportētajā naftā no aizdomīgi "draudzīgajām" valstīm!
Bradypus rakstīja:
topinamburs rakstīja: 300 000 x 6 litri uz 100 ir... 25000!
EV to pašu attālumu veiks par 3 reizes mazāku summu.
Kurš ir tas bagātais, kurš nabags?
Super, tatad pēc tava aprēķina sanāk, ka ar visu to jāšanos 300kkm garumā, EV knapi "izlīdīs pa nullēm"? Ak jā - gandrīz neviens nebrauc 300k ar vienu auto, bet EV jaunvērtības kritums ir dramatisks, tā kā nāksies mazliet savādāk rēķinā to izdevīgumu.
Es braucu 300 un 400 tūkst ar vienu auto, rēķinu sev.
300 000 x 6 litri uz 100 ir... 25000!
EV to pašu attālumu veiks par 3 reizes mazāku summu.
Kurš ir tas bagātais, kurš nabags?
Bradypus rakstīja: Bagāts? Paskaties, cik ss.lv maksā ejošs ICE ar izietu skati un tad piedāvā tiem cilvēkiem vietā pirkt sistu EV par 6 900 €
Parēķini, cik vidējais pilsonis savos dīzeļvolvo salej un sagrūž remontos kādu 10 gadu laikā.
msh rakstīja:
topinamburs rakstīja: Cik kārtu mazāk vajag litija tonnās un kiloeirās salīdzinoši ar naftas produktu importu, demagog?
Intereses pēc parēķināju - pieņemot ka akumulators maksās 17 pakas [kaut kur tāds cipars manīts; gan neatceros kāpēc man galvā ielidoja tieši 17], kas manuprāt ir diezgan optimistisks cipars, un degviela 7 eiras uz simtu, par akumulatora naudu sanāk degviela 242 tūkstošiem kilometru. Pie tā ka Latvijas vidējā mašīna nobrauc 12 tūkstošus gadā, sanāk ka tie 242 tūkstoši tiks nobrautu 20 gados - nu pieņemsim ka tas aķis tik daudz izdzīvos, lai arī maz ticams - naudas eksports būs ne mazāks kā ar degvielu, tikai uz citām valstīm, Kāpēc tev to gribas atbalstīt, nezinu.
Kas tās par pakām?
Kanibaals rakstīja: E-pedālis ir stulbuma kalngals, čakarē tikai bateriju tā vietā, lai varētu ripināties un netērēt neko. Uzlāde/izlāde ir ar zudumiem un e-pedālis ir tikpat ģeniāls izgudrojums kā Start/Stop sistēma.
Ar viena pedāļa braukšanu jau arī var ripināties. Tikai tam pedalim jābūt attiecīgi nospiestam, lai iestātos brīvgaita.
Man pašam nepatīk, neizmantoju.
Bradypus rakstīja: Būsi novilcis līdz savam līmenim, bet sakaut ar pieredzi tāpat nemāki 😂
Tādus spītniekus kā tu savalda tikai infarkts vai kaps, nomierinies, saprāts tev nedraud.
Bradypus rakstīja: Stulbi tirst jau māki, tik tie pāķi nez kādēļ laužas uz to nīsto pilsētvidi, jo laukos valdošais ražīms ir ieviesis iznīcību. Kādēļ? Tādēļ, ka tāds pilsētas noderīgo idiotu elektorāts, kā tu ir nepieciešams varas saglabāšanai.
Lūk, šis jau ir galīgs pamuļķa komentārs.
Epiteti, epiteti...
Cik kārtu mazāk vajag litija tonnās un kiloeirās salīdzinoši ar naftas produktu importu, demagog?
Pat caur ekrānu var redzēt, kā tev melojot ausis kust.
Cik subsīdiju miļardus ir saņēmuši un turpina saņemt dažādi naftas un autobūves uzņēmumi visā plašajā pasaulītē?
Latvija iegūst necik naftas, un cik miljoni dienā aiziet ārpus valsts ekonomikas lai iepirktu tos melnā zelta pārstrādes produktus, ko sadedzināt? Pēc statistikas datiem 1283 tūkstoši tonnu 2023. gadā, Un jā, es noņēmu nost eksporta tonnas.
Elektrību toties mēs varam - vismaz daļēji - saražot paši.
Taču ieslēdz smadzenes.
www.ast.lv/lv/content/situacija-energosistema-0
Un paskat, ne nu ko slēpj, ne kā