Kārtot: Augošā secībā
VienTiesis 21.06.2022 20:31

GB12 rakstīja: Pagājušajā nedēļas nogale patīkamu pārsteigumu spēja sagādāt tāds braucamais kā... VW Crafter L2H2 versijā. Vajadzēja nogādāt vienu mēbeli ar pāris loriņiem uz Talsiem, un, pateicoties čomam, kura uzņēmuma autoparks sastāv no šādiem braucamajiem, bija iespēja apvienot, tā teikt, patīkamo ar lietderīgo. Dzīvē ir nācies braukt ar dažādiem busiem, pārsvarā ar Renault Master (un to Opel vai Nissan ekvivalentiem), bet šis modelis komforta un manevrētspējas ziņā ir galvas tiesu pārāks un kļūst saprotams, kāpēc daži uzņēmēji ir gatavi tos 2-3 tūkstošus par šādu braucamo pārmaksāt.

Busa kabīne (īpaši vadītāja vieta) ir tā iekārtota, lai ar to būtu ērti braukt garus gabalus - stūre ir izvietota maksimāli vertikāli, gandrīz kā vieglajam auto, ātrumpārslēgs ir izvietots tā, lai pārnesumus var ērti pārslēgt, atbalstot roku pret elkoņbalstu. Ātrumi slēdzas precīzi, patīkami, kārbas gājiens ir diezgan īss. Stūres rats, atšķirībā no konkurentiem, ir pietiekami kompakts (varbūt ne gluži no Passat vai Golf ņemts, bet nu, no Multivana varētu būt), turklāt ar šķelto apakšu. Manevrētspēja... nu, nevienā busā tādas nav. Nekādu problēmu nesagādāja iebraukšana pie pašām namdurvīm un lavierēšana savā šaurajā centra sētā. Kabīnē ir tik daudz kabatiņu un nodalījumu dažādiem sīkumiem.

2.0 litru dzinējs (ar laikam 150 ZS) pilsētas režīmos "ceļ" labi, arī ar piekrautu kravas telpu. Virs 100 km/h pilnam busam cēliens gan paliek gausāks, bet līdz 130 km/h apdzīšana problēmas nesagādā. Patēriņu kompis pilsētā uzrāda aptuveni 9.5-10 litrus uz 100 km, ārpus - kamēr turies 100 km/h robežās, var ierakstīties 9-9.5 litros, pie lielākiem ātrumiem patēriņš visai būtiski pieaug - mazo dzinēju specifika. Un 2.0 šāda izmēra verķim laikam skaitās mazs dzinējs.

Pie mīnusiem varētu pieskaitīt salīdzinoši slikto skaņas izolāciju. Master ir klusāks.

Vai esi braucis ar Fiat Ducato?

Mums uzņēmumā bija daudz un dažādi busi (Peugeot, Fiat, VW, Ford, Renault, Mercedes- visi garās versijas), bet Ducato tiešām patīkami pārsteidza. Sarakstā pat liktu priekšā VW. Vienīgi, kas kaitināja, rokas bremze. Nu tai briesmīgāku vietu izdomāt laikam nebija iespējams izvēlēties.

VienTiesis 21.06.2022 20:27

Vari iemest info par tipiska Volvo vadītāju? Ja tāds ir interesētu palasīt. Es izmeklējos, atradu vienīgi to, ka vidējais Volvo vadītāja vecums ir 55 gadi, kas ir viens no lielākajiem. Līdz ar to saprotams, ka vecāka gada gājuma cilvēki mēdz sastrādāt jokus.

Tieši brīvdienās braucu kopā ar senci. Teikšu atklāti, ja būtu svešs cilvēks, es gan jau būtu pusceļā izkāpis laukā. BTW: viņš ar VW Passat brauc.

Papildus atradu info, ka UK XC90 pasažieriem, kopš 2002.gada (gads, kad sāka ražot XC90), nav neviena reģistrēta nāves gadījuma satiksmes negadījumos. Respektīvi, ja Tev rūp Tava ģimene un nepārvadā "kartupeļus", tad tas ir auto, kura iegāde ir apsverama.

VienTiesis 21.06.2022 10:47

Paldies par komentāriem. Atvainojos, ja izsakot savu viedokli un pieminot zinātnisku pētījumu rezultātus, kādu aizskāru.

Ir tāds teiciens:"Vārdi nevar nevienu aizskart. Bet gan tas kā mēs tos uztveram"!

Es uzskatu, ka automašīna, kā citas sadzīves lietas, ir jāpērk tādas, ko vari atļauties. Respektīvi, iegādāties uzreiz. Mantai nav jābūt statusa lietai. Protams, cita lieta ir saimnieciskā darbība un ja auto "strādā".

VienTiesis 20.06.2022 17:57

Tēma ļoti plaša.

Viss atkarīgs no vēlmēm, līdzīgi kā ar apģērbu. Visiem jau nav atrasta viena ideālā drēbe un neizskatāmies kā Ziemeļkorejā.

Katram mums ir kādi nosacījumi, kurus ievērojam auto iegādē. Man personīgi daudz nozīmē praktiskums, drošība, visuālais un auto tēls.

-Auto tēls: Nekad mūžā nebraukšu ar BMW, lai gan cik esmu viņos pārvietojies, ne vainas. Mani neuzrunā 'message', ko šis auto vēsta: pārkāpj noteikumus, nerāda pagriezienus utt. Pēc pētījuma BMW vadītāji un motociklisti ir zemāku IQ un lielākie partneru krāpēji. Tas man ir liels NO-NO.

-Kopš senseniem laikiem drošības aspektā Volvo bijis drošākais auto. Līdz ar to man patīk visi, sevišķi vecie kantainie modeļi. Sevišķi mūsdienās viņi izskatās 'fancy'. Un ja Tev ir ģimene un rūpējies par viņu drošību, šķiet XC70 būtu lielisks auto. Jaunajiem modeļiem drošības līmenis vairāk vai mazāk ir izlīdzinājies.

-Vizuāli varu teikt, ka neuzrunā aziātu mašīnas. Pārāk kosmiskas detaļas un nevajadžīgi izvirzījumi, spoileri utt. Manuprāt, viena no skaistākajām mašīnām, kas ir jeb kad uzražota ir Volvo S40. Modelim ir gandrīz 20.gadu, bet arī šodien auto izskatās pietiekami moderns dizains. Salons ir minimālistiskā stilā.

-Praktiskums. Šeit jau viss kopā, kravas ietilpība, degvielas patēriņš utt. Tas jau ar laiku mainās muma visiem. Kādreiz vienā laikā bija Volvo S40 un VW Golf. Pēc ilgāka brauciena ar Golf, man mugura sāpēja. Iekāpjot Volvo jutos kā mākonī. Papildus, patēriņš smieklīgs, auto ar savu 2.d dzinēju vairāk kā pietiekošs Latvijas ceļiem. Tiko pārdevu Audi A4 2014.gada. Ļoti patika auto, taču parādījās jauni hobiji un sapratu, ka autiņš man par mazu. Iepriekš tā kā bieži braucu komandējumos, iegādājos veco 2000.gada 2.5b audi A6. Tas bija foršs auto. Atskatoties, viņam bija daudz ekstru un tādu patīkamu lietu, kas mūsdienu auto nav. Tanī pat laikā zināju, ja noplīst, nedomājot katru mēnesi tādus 2 varu iegādāties. Šobrīd esmu busa meklējumos.

Varu braukt ar karieti, taču autiņam braukšanas ziņa jāsagādā baudu. Man šodien ir svarīgas šādas lietas:

-automatiskā kārba,

-kruīza kontrole,

-kondicionieris.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti