iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3
WALA 24.11.2025 10:22

topinamburs rakstīja:

WALA rakstīja:

Ļoti atkaŗīgs no laika un vietas, …  reiz ir 1h30 min un ilgāk.

 

Nevar jau zināt ka būtu bijis, ja brauktu tur kur Waze rāda. Man ir bijis dažas reizes, kad braucam reizē 2 mašīnas caur Rīgu. Nu pamēģinam pa 2 maršrutiem! Un parasti ~ vienāds tas rezultāts Waze vs kā pašam šķiet. 

bet protams, ir nianses…

 

Eta  taču tu redzi, praksē pat sekojot Waze tu galā nonāc līdz 5 min. ātrāk par sakotnējo ETA, ja izdodas ātrāk tad tas visticamāk nav Waze nopelns. 

WALA 24.11.2025 8:54

Jautājums Mārim - kas tie tādi “auto importieri”

WALA 13.11.2025 8:57

Ja godīgi nesaprotu šo bezjēdzīgo dzīšanos pēc humanoīda robota. Tā jēdzīgs pielietojums ir iespējams tikai ļooooooooti šaurā sfērā, un jēga no ieguldītajiem līdzekļiem ir minimāla. Un viens sensors vai vads kurš saiet dēlī un humanīds ir “beigts” …

WALA 10.11.2025 9:08

Pagaidām ML/AI nav atbildējis nevienu jautājumu pareizi. Dokumentācijas konteksta jautājumi par UNIX sistēmām ar ļoti lielu varbūtību atbild ar kaut ko sagrābstītu no Opensource/Linux vidēm. Matemātiku - teksta uzdevuma formā, kas sastāv no 3 vienkāršu darbību secīgas izpildes 90% gadījumu - šauj garām. Tulkošanas darbi uz latviešu valodu satur pašizdomātus salikteņus …

Uzprasu, jo reizēm tas ar savām muļķībām veicina manu smadzeņu darbību kāda neierastā virzienā, kas rezultējas ar efektīvāku risinājumu/labāku tulkojumu utml. Bet atstāt to “darīt tavu darbu” un tam uzticēties - nevar nevienā no man interesējošam sfērām.

 

WALA 05.11.2025 15:04

Ļoti atkaŗīgs no laika un vietas, un Waze es ļooooooti neuzticos un ir reizes kad speciāli slēdzu ārā - lai nerāda manu maršrutu. 

Kāpēc tā - nu tāds kluss aizdomu vilnis ir iezadzies pāris reizes, ka waze mēdz izslēgt no maršruta ielas kurās konkrētā bīdī nav braucis neviens weizeris un tas nespēj sarēķināt ceļā pavadīto laiku. Rīgu es esmu praktiski visu kājām izstaigājis un zinu to ko varbūt pat nevajadzētu zināt, un kur nu vēl braukt

Maršruts man ierastais Duntes ielas Lidl līdz gandrīz J-Mārupei nu jau pāris gadu.

Piem. braucu kad Ganību Dambis “aizdambējies” ieslēdzu waze jams  turpina mani dzīt pa Ganību Dambi - es paskatos ka pa Eskporta un Lugažu ielām nav neviena paša weizera piefiksēta un metu “pa labi” uz šīm ielām - tur reāli tā ka vispār var teikt neviena auto … ( waze es izslēdzu pirms tur braukt 🙄)

Tāpat es tam absolūti mēdzu neklausīt braucot pār Salu vai Akmens tiltu. Ir gadījies uz savu galvu protams arī pāris reizes iekrist, tiesa tad es jau sākotnēji vispār neesmu pat skatījies Waze. Bet nu savu maršrutu neatkaŗigi no Waze vai bez tā un vai jebkura no izvēltajiem tiltiem - tāpat ir apmēram 50 min. līdz stundai ilgs brauciens. Ja paveicas tad paveicas uz tā rēķina ka tieši tajā mirklī ir mazāk auto, kuri dodas līdzīgā virzienā, bet citādi “viens un tas pats” bez lielām izmaiņām.

Smagāku avariju gadijumā gan uzreiz ir 1h30 min un ilgāk.

 

WALA 27.10.2025 19:54

Izmērs vs dzesēšana nav lielākā problēma ir gana daudz dažādu nesliktu dizaina aka izvietojuma variantu, Pamatproblēma ir mēģinājums ražot pietiekami lēti lai vispāŗ kāds to visu pirktu, jo IMHO Porsche bija viens no jēdzīgākajiem bateriju inženiertehniskajiem risinājumiem, kamēr Tesla bija “elegants” izmaksas samazinošos risinājums … Tā kā VW dorši vien mēģina atkārtot Tesla, bet patentu dēļ nez vai dŗikst prečizi daŗit to pašu. Pie kam Telsa pārgāja uz lielākiem individuāliem elementiem pāri gadu atpakaļ.

Un tad vēl pa virsu klājas uzlādes kontroliera uzvedība …

WALA 27.10.2025 17:41

Tas gan būs skaisti, kad interneta “mēdītājus” varēs lasīt no plskt 21:00 līdz 4:00 rītā lai lieki elektro tīklu neslogo

Mūzikas servisi un radio būs piejami tikai braucot uz un no darba utml.

 

Norēķinu sistēmas lūdzu lietot tikai starp plkst 14:00 un 16:00 dienā, un vispār labāk pārejat uz skaidras naudas norēķiniem, jo nekad jau neko nevar zināt …

WALA 22.10.2025 11:55

man domāt ka norādītā korelācija nav gluži patiesa - auto ir kļuvuši dargāki un bieži tie netur vairs savu tālākpārdošanas vērtību kā tas varbūt bija agrāk - līdz ar ko ir vairāk kā viens iemesls kādēļ liels auto vairs var nebūt populārs …

WALA 22.10.2025 10:15

Maza analīze par “nepamatotu” braukšanu joslās:

 

 

Iesaku pievērst uzmanību daļai par apdzīšanas ( apsteigšanas atbilstoši mūsu CSN) drošību no ~4:37 min un īpaši dokumentam no Vācijas (~5:15)  kurš tur tiek citēts. 

WALA 20.10.2025 7:49

Tam ir  “2 gali” jo lēnāka plūsma jo izteikti vairāk ir “mobilā un citu fufeļu bakstītāju”  tā ka XZ kas tādam neapdomīgam sīcim vairāk palīdz - mazāks ātrums vai uzmanīgāks/ koncentrējies vadītājs … jo nu ja vien sīcis vispār neizskrien no kaut kāda aizsega (a la kravas auto/buss) tad normāli es vairs sen nebraucu ar atļautajiem … ja šadu risku esmu pamanījis …

WALA 16.10.2025 11:36

Par anitfrīza versiju - viss loģiski un par to iebildumu nav, bet manuprāt LV eksistē viens DC kurā nav antifrīza, tas ir pirmais kurā šī tehnoloģija te parādijās un manuprāt čilleru pusē nebija jēdzīga veida to nodzesēt ar ūdeni + nodrošināt cirkulāciju līdz rakiem avārijas gadījumā.

WALA 16.10.2025 11:15

Arī šāda problēma transporta un ekoloģijas kontekstā:

 

WALA 16.10.2025 11:10

Mākslīgā intelekta “ziediņi” - ja cilvēki tā turpinās neapzināties kur un kā AI ir lietojams būs lielas, lielas auzas :

 

WALA 16.10.2025 10:15

Tad kad cilvēks ir “3 reizes apgājis”apkārt BEV, nav ar pirmo to nopircis utml. acīmredzot viņš jau zina kādēļ to pērk, tāpēc šajā situācija pretargumenti visticamāk jau ir lieki - viņš jau zina kas būs tās lietas ar ko būs “vienkārši jāsadzīvo” …

Arī ICE auto ir tāda vai citāda veida kompromiss starp to ko gribam, ko vajag un ko varam atļauties. Piem. man ļoti patīk 2018 gada CRV dīzelis - tajā ir viss kas man vajadzīgs + AWD, tas ir nasks, ir piekabes āķis, manuāla kārba utt. utjpr. - BET pilsētā man jams ir jau par lielu un nepraktisku, tāds pats ir mans vecais FR-V. Tomēr pagaidām nav objektīvu iemeslu pirkt tikai pilsētas auto ( jā es bieži braucu ar darba Ford busu tajā skaitā), kaut reizēm esmu skatījies uz aptuveni Fiat 500 izmēra auto … nu vai kādu Mazda Miata/MX5 stila plezīrdampi.

WALA 15.10.2025 9:00

Latvijā vismaz 3 datu centros esmu pats bijis kur izmanto tā saucamo - “in-row coolling”:

 

https://www.apc.com/ca/en/product-range/61780-uniflair-direct-expansion-inrow-cooling/#products

 

viens no tiem izmanto tieši šo ražotaju/sistēmu. Un viens no tiem zinu ka 100% izmanto ūdeni ar iespēju palaist Rīgas ūdeni pa tiešo dzesēšanas lokā, gadījumā ja čileri noklātos ( jā āra kontūrs tāpat vienmēr ir čileri un/vai lielas ūdens krātuves - tas ir ekonomiski pamatotāk nekā laist visu ūdensvada ūdeni “pa tiešo podā” …

 

P.S.LVRTC arī izmanto in-row cooling piem. šeit:

https://www.lvrtc.lv/projekti/datu-centrs-pozitrons/

Tā ka tehniski ja vien viņiem būtu pienācīga attīrīšana - nekas netraucētu izmantot Daugavas ūdeni, BET - tas ir ļooooti jāattīra lai būtu izmantojams. Pat ūdensvada ūdens nav ilglaicīgi izmantojams - veidos kaļķa utml. nogulsnes.

WALA 14.10.2025 12:27

Tikai daži piemēri kad ekoloģija tiek sačakarēta ar “zaļo ideoloģiju” un kāpēc ir jādomā līdz ko un kā darīt :

 

P.S. te gan ar ne bez saviem ideoloģiskajiem kasjakiem, bet nu ir kā ir - tomēr solis pareizā virzienā.

WALA 10.10.2025 17:14

Ja eļļa iet antifrīzā tad eļļas paliek mazāk un antifīzs pamzām kļūst mazāk siltumietilpīgs. Eļļu sekot līdzi un pieliet - nav lielākā problēma. 

Kamēr tas virziens eļla uz dzeses sistēmu ir tikai šajā vienā virzienā - var dzīvot, tiklīdz tas mainīsies un antifīrzs sāks nokļūt eļļā - tad auto izdosies veikt labi ja 1000km pirms piebeigsi motoru. Atkarībā no problemātiskās vietas ( galvas blīve vai dažiem auto kā BMW kaut kāds idiotisks siltummainis) tev iespējams jau iet antifrīzs cilindros vai cilindrā, atkla varbūt ātrs pī, bet tad atkal esmu ar Ford Ranger ar šādu problēmu (bet tikai anitfīzs nonāk cilindrā) nobraucis 10 gadus …

Īsumā jāņem un jāizskraida visi Pežo forumi par šo tēmu - kas tad ir biežākais šādas nelaimes cēlonis un tad varbūt var “pārmest krustu” un turpināt braukt … bet varbūt labāk ne …

WALA 09.10.2025 12:07

Nu tur es ari paņemu nomā veli, braucams protams, bet es negribētu ar to braukt diži vairāk par 10 km vienā piegājienā. Bet nu ir gan fakts ka auguma proporciju dēļ man lielākā daļa standarta elektro velo rāmju ir pārāk maziņi … un nomās cerēt uz XL nestandartu ir kā ir …

WALA 09.10.2025 8:39

Vai pareizi sapratu ka universālis - tad tam reizēm ir problēma bagažnieka durvju blivgumiju hermētiskumu un gadās ka slēdzeni pieregulēt nav iespējas. nezinu no kā tas rodas - varbūt tādēl ka durvis ņemtas no cita auto vai kas tamlīdzīgs. Sievas brāļadēlam to labi varēja pamanīt kad jams kārtīgi pa granteni bija pabraucis - visur kur putekļu “baltās pēdas” - tur visur braukšanas laikā rauj iekšā putekļaino gaisu, palīdz tikai ventilators uz maksimumu …

 

Alternatīvi diagnosticēt var provēt ar dūmu mašīnu salonā, un tad lūrēt pa kurieni nāk ārā.

 

P.S. tas ir pieļaujot ka es pārliecināts ka tas nav kondensāts “lielā vairumā” tīri dēļ auto eskpluatācijas īpatnībām.

WALA 09.10.2025 8:29

varbūt gribi šitādu 

https://www.ss.lv/msg/lv/transport/other/transport-with-defects-or-after-crash/bbemic.html

 

- galvenais kas jāpievērš uzmanība motora stāvoklim ( sievastēvs tādam 2 motorus piebeidza, bet viņš labi nedzird un griež mūžīgi “kamēr dzird” līdz pārnesumu pārslēdz), ja tas motors ir labi uzturēts un neizvarots - tad super.

Otra lieta - pievērst uzmanību 4x4 sistēmai - prasta kā pirksts un laba arīdzan, ben ja sūdīga uzturēšana riepu un pārlieku ilgas un skarbas dzīves uz asfalta dēļ var gadīties ka starpasu visko sajūgs sāk taisīt lieku troksni - braucams tas un strādājošs tas joprojām ir, bet bieži pagriezienos būs dzirdami klakšķi utml. no tā. ( nobrauktu un tupa nestrādājošu - es to sastapis neesmu, un viens tāds trokšnojošs stāv garažā uz galda - doma kaut kad izjaukt).

Protams kardānu stāvoklis ir svarīgs un kā jau jebkuram auto ritošās stāvoklis …

 

P.S. Šis auto ir Valmierā un sievatēvs savējo sabeigto tur arī remontēja pie viena čaļa kas tieši ar šiem Reņiem darbojas.

WALA 08.10.2025 9:43

Par datu utml. drošību mūsdienu rīku un online esības kontekstā:

 

WALA 08.10.2025 8:17

Ņemot savu - tu paņemsi to ko vajag, ja nomāsi - dabūsi to kas ir nomā, un nomas kastes lielākoties ir tādi “lielveikalu” iepirkumu “ratiņi”- tie pilda funkciju, bet 400 km - ar lielu varbūtību būs paliels sux. 

Es ieteiktu pamēģināt atrast kādu kuram intereses līdzīgas tik ceļot ar auto, tad uzkabini viņam tos elektro velo, vai vēl labāk - braucat kopā ar kādu busiņu ( kaut nomas) …

WALA 07.10.2025 15:41

Tas ko BI galīgi ir aizšāvuši garām ir par ūdens patēriņu - lielākā daļa no tā pieminētā miljarda tiek atkārtoti dzesēta un izmantota vairākkārt. Problēmas ar patēriņu rodas tad kad čileru sistēma sačakarējas - tad ūdeni gan prasti pumpē cauri un laiž “podā” kā “fail-safe” risinājumu avaŗiju gadījumā. 

WALA 07.10.2025 15:29

Te skats uz Datu centru “no citas puses” lai nav tikai “vienveidīgs” info, bet starp “rindiņām” var labi redzēt cik daudz patiesības ir BI stāstā :

 

WALA 07.10.2025 15:09

Mazliet jau apsūnojis, bet par to kā AI patiesībā čakarē ekoloģiju, un cik patiesībā svarīgi to būtu izmantot noderīgām lietām nevis fufeļa dzīšanai ( protams jāņem vērā ka arī pieaugušajiem, “spēlēšanās” ir mācīšanas gluži kā bērniem:

 

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti