iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
WALA 10.04.2011 23:05

VWfans rakstīja:

Bet, ja skatās šādi, tad dīzeļiem ir garāks mūžs paredzams. Manai Merivai, kaut arī motors neliels, pie 90 km/h ir 2300 apgriezieni, bet 90.gadu Volkswagen-Pasātam vai Vento ar lielāku 1,8 litru benzīna motoru ir jau 2700 apgriezieni. Turklāt drusku lielākiem dīzeļiem ar 6.pārnesumu pie 90 km/h ir zem 2000 apgriezienu. Tā lieliskajai Ford-Kuga 2,0 TDCi, kuru testēju Jelgavā trekno gadu norietā, bija tikai 1800 apgriezieni.

Kā Jums šķiet, vai šis Ford-Focus ir jauks?

www.labsauto.lv/...

Dīzelim 2300 apg./min. patiesībā ir padaudz (parasti līdz kaut kur 2500 apg./min. dīzelim ir labākais griezes moments).

Un lielākā daļa dīzeļu tagad jau ir ar turbo - tur atkal citas problēmas rodas kādēļ var rasties vairāk vai mazāk "mīts" par mazo resursu, lai gan protams mazs dīzelis pie visas mūsdienu dzīšanās pēc ekoloģijas, mazāka svara utml. - tas "bleķa" klucis var arī neturēt iglaicīgi tās slodzes kas ir dīzeļos. Kaut gan - nu velns viņu zina - kā jau teicu - cilvēki agrāk vairāk piedomāja pie tā kā brauc - normāls cilvēks agrāk dīzeli negriezīs pāri pa 3000 apg./min. - a tagad vieglajiem visi kam nav slinkums un kad nav slinkums.

WALA 10.04.2011 19:32

msh rakstīja: WALA, ko tu pīpē, kāds mašīnas motora litrāžai sakars ar motora resursu?

Kaut kas tāds ir spēkā vienīgi uz močiem, kur litrīgu moci var lēni griezt lai brauktu pa šoseju, un var ātri griezt, lai lidotu, kamēr 125 kubus nav izvēles, bet jāgriež, lai pabrauktu pa šoseju

Tiešs sakars, bet ne gluži ar "motora resursu"kā tādu- kā to esi ieņēmis galvā, ir tieši tāda pat situācija kā tu aprakstīji par močiem.

Majaudīgākam motoram bieži vien ir īsāka kārba - tā paša ātruma uzturēšanai (teiksim 110 km/h) kāds 3 litru dzinējs griežas ar ~ 1500 -2000 apg./min., 1,6 coyots - 3000 apg./min., 1,6 škoda ja atmiņa neviļ bija 3500 (mazjaudīgāks motors) utt.

Tad nu lūk braucot teiksim lielāko dzīves daļu ar līdzīgu vidējo ātrumu - 3 litrīga dzinēja virzuļi būs nostaigājuši 1,5 līdz 2 reizes īsāku ceļu "turp-atpakaļ" nekā 1,6 coyotam pie tā paša odometra rādijuma !!!

Lietotāja vulgaris acīs tas būš coyotam - "pļec gribēju zirnekļus izdzīt, bet mans motors nosprāga pēc 300'000 km, kamēr Ford V6 3.0 īpašnieks -a man pie 600'000 km tā kā moš taisīt kapitālo, ai nu labi pofig - novilks līdz ļimonam un tad domās.

Bet nu kā jau teicu - mūsdienās ir maz cilvēku kas uztur kārtīgi mašīnas, lielākā daļa tikai mauc, un uztur serviss, a ja serviss p...., tad mašīnai nav resursa neatkarīgi no litrāžas, kaut vienalga lielākam motoram ir labāka varbūtība izdzīvot.

WALA 10.04.2011 10:23

i_edgars rakstīja: 400 000 km lielākā daļa tagadējo auto nav spējīgi izturēt! Tie nav vecie Merši, kur miljons bija parasta lieta. Priecājies ka 300 t km noripo, tālāk jau vai tolmets vai kapitalka!

Atkal jau tukša diršana ! Agrāk viens auto daudz ilgāk uzturējās viena īpašnieka rokās, lukusa auto bija daudz vienkāršāki apkalpošanā utml. Tauta arī saudzīgāk izturējās pret saviem drapakiem. Tagad tik daudz nejēgu apkalpo autosus, ka daļa auto mirst priekšlaicīgi cilvēku kļūdas dēļ. Ja pajautāsi kaut vai tem pašiem meršu vai omegu taksistiem Rīgā - būsi pārsteigts !!!

Protams teiksim 1,3 litru motoram nevar īsti gribēt 400'000 nobraukumu izņemot pie ļoti saudzīgiem ekspluatācijas apstākļiem, bet visam kas virs 2 litri - 400K pie normālas ekspluatācijas nav problēma.

Jā protams ir dzineji kas ir kaprīzāki pret pārkaršanu utml. - bet tad atkal - tā tad vais nav normāļa ekspluatācija - tad īpašnieks ir nolaidis lažu un pats "samazinājis" ekspluatācijas ilgumu.

WALA 09.04.2011 19:04

i_edgars rakstīja: Lai salīdzinātu dzinējus, Vankeļa motora tilpums ir jāreizina ar 3! Visiem dzinējiem eksistē savs salīdzināšanas koefiecients.

1,3 X 3 = 3,9 L, tad 270 zirgi nemaz nav liels cipars.

Safisies ?!?!? Kāds sakars tam koeficientam ar jaudas radītājiem reālā dzīvē - tas reizinātājs tiek piemērots sacīkšu auto lai vienādotu iespējas.

Tas ir gluži tāpat kā dažādu piedziņu auto šosejas sacīkstēs ir dažādi min. masas ierobežojumi. Ir skaidrs ka Audi quattro, Subaru AWD, Toyota Celica GT4, Mitsu Evo utml. vienā setā šosejā saliktu jebkuru citu auto pie vienādas masas un jaudas, un jo sliktāka saķere ar asfaltu - jo izteiktāk redzamas awd priekšrocības.

UN te ir tieši tas pats - Vankelim/Rotordzinējam ir daudz mazāk kustīgu detaļu, tas rada daudz mazāku iekšēju pretestību pats sev utml. - tas ir principā daudz efektīvāks dzinējs, tikai tam ir citas nepatīkamas nianses, bet ja iekšdedzes dzinēji vēl kādu laiku noturēsies - iespējams ka lielāku daļu problēmu tiks pieņemami atrisinātas.

WALA 09.04.2011 10:15

Paldies Yetti - tiešām noderīgi linki.

WALA 09.04.2011 2:12

principā jautājums ir par laiku kad tevi paņēma priekšā un va tavam auto ir tumšie stikli, ja paņēma vakarā, vai ja tev ir tumšie stikli - nofočē un aiz aizstiepies "pārsūdzēt" lēmumu. Ja ir tumšs, vai aptumšoti logi - gribēdams neviens neko neieraudzīs, jo īpaši no aizmugures, pat ja arī -pasažieris nebūtu piesprādzējies.

WALA 08.04.2011 10:50

rudens68 rakstīja: Tas RX8 kautkā tomār neguva lietotāju atbalstu , kad parādījās jaunā izpildījumā viens otrs paredzēja rotorniekiem otru elpu ..... varbūt visas eko normas šo nokāva ?

Maz ticams ka eko normas, vienkārši nav "pačotīgi" braukt ar Japāņu "šujmašīnu" kurai 1,3 litri. Psiholoģiskas dabas problēmas.

Nissan Z sērija ar savu "cienījamo" litrāžu redz pārdodas ka prieks.

WALA 08.04.2011 10:13

Gauss rakstīja:

rudens68 rakstīja: Vai kāds ir braucis ar mazdas RX 8 rotornieku ?

Ūdensmetējs tāpat pārspēj jebkuru iekšdedzes un elektromotoru.

2 sekundes līdz 100-tam un 8g paātrinājums.

Maz ticams ka elektromotoru pārspēsi, tikai reālos apstākļos uz ceļa visu to labumu grūti izlikt !!!

WALA 06.04.2011 16:59

Mja un savukārt no Avenša iekāpjot tagadējā Yaris padomāju - ne X sev - šeit arī pietiek vietas kājam nosēžoties "pašam aiz sevis" !!! Te tev nu bija "zapars" ar "maz vietas".

WALA 06.04.2011 16:41

STALINS rakstīja: Pirksti līki, neizdodas tiešu saiti ielikt, pkp.lv kreisajā pusē sadaļa motoreļlas, tur tālāk atradīsi

Paldies - atrasts

WALA 06.04.2011 16:36

No citas puses - daudzviet raksta ka Dexron III/Mercon pievienojot speciālas piedevas iegūst Mercon V - intersanti !!!

WALA 06.04.2011 16:23

Drusku reanimēšu šo tēmu - esmu ticis cauri apskatēm un visiem citiem jebatorijiem ar šo auto - 2 x nacāssūtīt daļas no ASV, jo redz ar pirmo vietējais "TUV" nevar atrast visas piekares vainas. Grrrr !

Patīkamais protams ir tas ka no ebay sūtītas daļas ( pat izdevās uzminēt pareizās) maksā "svietsmaizi" - visi "plauktu" šarnīri kopā ~ 48 Ls ar visu sūtīšanu, sūtīšana pie kam sastāda apmēram 33 Ls + muita + PVN.

Un tagad atkal nepatīkamais kā jau Crankshaft teica tad šim ir paraxtīts Mercon V, nevarētu teikt ka LV jamais apkārt mētājas. Šur un tur internetā ir manīts par piedevām kas parasto Dexron II vai Mercon paceļ līdz vajdzīgajam līmenim.

Tad nu atklāts ir jautājums vai Dexron III (GM) = Mercon V (Ford) ??? Pāris vietās manīju kaut ko tādu pieminam, bet gribētu dzirdēt kādu zinātāju !!!

WALA 06.04.2011 10:32

TDIOTS rakstīja:

nu beidzzzz bij man 'ideāls' 2140 tik 2x mēnesī bij jāpārlasa priekšējie šarnīri dzinējs tika pārlasīts pašrocīgu -izcila inženiera vadībā un kontrõlē no pacssmit virzuļu ungredzenu komplektiem izvēlēti 4vajadzīgie utt utpr rezultātā dzinējs bij perfekc(ar lielo C ) , no trim gaņģenēm salasīta viena ideāla , tiltā ar tika samudrīti 'sporta' pričendāli , bet nu citādi.......

nu jevo naxxxx kaut kā ar Drvu gan tika vienkārši nobraukti ~130kkm , bet nu mossissssssss........

Jā pļec, man ar sencim 412 braucām ilgi ar 81 (ja nekļūdos gada dampi) kad sarūsēja (da uh-ja tiem laikiem nobraukums bija) sliekšņi un apakša pārmetināja un brauc tālāk, bet tad salocīja kārbas sviru un ar laiku nojāja vairs pat neatceros ko, tipa laikam ātrumā neturējās vai kaut kas tāds. Izdomājām - mums tak jau sen nopirkta gaņģene jauna -samainījām - nu un tad tik sākās, ta vispār nevar iedabūt kādā no ātrumiem ta vēl kaut kas - zdec ar tām 80-to gadu beigu rezerves daļām ...

WALA 06.04.2011 10:27

Crankshaft rakstīja:

Šito vajadzētu izlasīt visiem, kuri lamā Žiguļus - 99.99%

nekad mūžā nav braukuši ar jaunu vai ideāli uzturētu

šīs markas auto ... Vai kaut ar Moskviču 2140 "Luks".

Te jau lielākajai daļai apmeklētāju droši ka ir tāds vecums ka pat jauns žigulis rada vēdergraizes. Bet nu man personīgi 2106 un 2140 SL ļoti pat patika. Pedējais bija mana onkuļa kurš 21 Volgu aizstāja ar šo - lai var pa "laukiem" turpināt rullēt un pa reizei šo to uz tirgu aizvest no savas piemājas dārziem. Pārējei RU autobūves brīnumi - nu tā, tipa Volga - kruti, bet bezjēdzīgi, 412 - dampis ikdienai - OK, bet citādi neizskatīgs.

WALA 06.04.2011 10:21

smaidiigais rakstīja:

latviešu ticējums: labs asfalts uz ceļa nemētājas!

+miljons.

reāli labs ticējums

WALA 05.04.2011 14:13

Centis_Nuudele rakstīja: Un vēl viens aspekts - drošība...

Nupat kolēģis ar 2 gadīgu ķenguru sabučoja B3 pasātu. Pilsētā, ar nelielu ātrumu. Ķenguram pat airbagus neizšāva, pasātam priekša lupatās.

...

Nekad nevar zināt - priekša ir tā konstruēta lai relatīvi viegli "izšķīstu" un dažiem auto tā ir īpaši "vārīga" šķersvirzienā (XZ kāpēc). Kaut gan ja nonesa to daļu kas faktiski ir priekšas reste + lukturu bloks - tā visiem labi šķīst, jo šķērsvirzienā tā "balka" apakš bumpera - viegli loca savus stiprinājumus.

Savā dzīvē (ne uz saviem auto) esmu redzējis 124 mersi ar golfu "pakaļā" - mersim lukturim stikliņš izbiris - golpam purns lupatās. C4 vs Cosas dupsis - C4 purns lupatās. E30 vs līdzīga gadagājuma Galant - galanta pēcuse sastumta un pats par "Colt pārtapis", behai purns pašķīdis, bet ne pārāk traki.

WALA 05.04.2011 13:57

Principā japaņem un LV jāiesūdz ES tiesā. JO bedrainie cēli tiešā veidā "apēd" vidēji par 10% vairāk degvielas, nemaz neskaitot auto pastiprinātu nolietošanos, un vadītāja stresa līmeņa maiņu ( kaut gan tālbraucēju gadījumā moš palīdz neaizmigt - bet to lai komentē paši tālbraucēji).

Un ES un LV (vismaz vārdos) taču cenšas visādi tagad taupīt enerģiju, pat parastās spuldzes virs 70 W aizlieguši ražot utt.

WALA 04.04.2011 13:15

TDIOTS rakstīja:

anonimikis rakstīja: visos tankos jau tavas bildes pie sienas?

paldies

aizdošu UK norakstīta auto numuru pa lētu naud

WALA 02.04.2011 21:25

NU man vienkārši arī īsti nepatīk ka tas ir nepastāvīgs gļuks - īsais nav parādība, kas te pēkšņi ir un te pēkšņi vairs nav, protams izņemot gadījumus kad viss nahren nosvilst...

WALA 02.04.2011 20:57

Es neesmu Mersim ne tuvu stāvējis, bet ...

vadības bloks visticamāk nebūs pie vainas, tā kā šis joks notiek atlaižot gāzes pedāli -

1) es pārbaudītu "throttle position" sensoru - piemēram, ja tas ir viegli re alizējams pārmetot aizdomās turamo detaļu uz busu kurā nav šo gļuku.

2) es pārbaudītu vai visas šīs ABS/ASR sistēmas komponentes saņem to strāvas daudzumu kas tām paredzēts - var gadīties ka kaut kāda daļa rada pārliku lielu pretestību. Tipa kaut kādiem vecākiem vieglajiem meršiem ar ASR gļuki ir bijuši dēļ pārsprieguma kaut kāda releja, kas "rijis" elektrību.

WALA 02.04.2011 11:55

Pārsvarā esmu Toyota lietotājs, Carina-E, Avensis, Celica. Bet ir arī USA Ford Ranger. Katram no šiem auto ir savas priekšrocības. Bet galvenā kapēc esmu palicis pie Toyota - sakarīgs dīleru serviss, pats par tām izteikti interesējos (var teikt ka gandrīz katru skrūvīti zinu).

Avensis un Carina-E ar 1,6 litru motoru - pietiekami liels ģimenes auto ar palielu bagažnieku, un man ērtu salonu un sēdēšanu. Priekš tā auto - ļoti ekonomisks, pa labiem ceļiem un nežmiedzot virs 110 km/h ēd apmēram 6 litri /100, Latvijā gan šāds patēriņš nav reāls.

Plīst maz, lai arī Avensis kā UK salikc auto krietni atpaliek kvalitāte no tās pašas Carina-E Japānā saliktas.

Un pat tad kad auto bija kapitāli nojūdzies kloķenes sensors es no Madonas līdz Rīgai ar to auto tiku.

Celica - tā vairāk savam priekam un paša jaukšanai un ķīlēšanai.

Ranger - lauku mājai un darbiem, arī cita starpā ļoti ērts auto, tikai stāvoklis patreiz ir tāds ka jams ir stipri "jāceļ", bet ar to rēķinājos.

Jaunākais no šiem auto ir Ranger - 1999. gads.

Patreiz vēl kādu laiku jābrauc ar sošajiem, tad ir doma ģimenes auto samainīt uz jaunako RAV4 (droši vien mazlietotu), bet varbūt arī uz kādu citu piem. Hondu FR-V - dzīvosim redzēsim.

WALA 01.04.2011 11:50

i_edgars rakstīja: WALA, parādi kurā vietā es rakstīju par vēsturiska spēkrata piedāvājumu?? Vienīgais ko tavos komentos var atrast ir tikai citu aptiršana par jebkuru tēmu!

Nu ta kurā vietā...??

...

Tev kaut kādas klapes uz acīm, tu izteici viedokli ka Avensis ir pēdējais mēsls, un ka Fords ir pārāks. No tā loģiski var secināt ka tu iesaki Ford markas auto, un tā kā tavs pieminētais auto kurā jūties labāk kā Avensī ir jau autobūves vēsture, tātad tu faktiski jautātājam labāk iesaki izvēlēties vecu lūzni ar rūsēšanas problēmām nevis Avensi. Tieši tas ir atrodams tavā daiļajā tekstā šī "SPAMa" 2. lappusē.

P.S. man personīgi Avensis ļoti labi kalpo, esmu nesteidzoties norullējis 1800 Km apmēram 20 stundās + gulējis tajā pašā Avensī - nenosauktu to par neērtu. Skaļu - varbūt, bet tad atkal man tas nerada diskomfortu - esmu pieradis "uz ausi" dzirdēt ja kaut kas autiņam nav tā kā vajag (bija te piemēram, gadījums ar servisu, ka riteni nepieskrūvēja kārtīgi utml.).

P.P.S. nezinu kur tu manos komentos atrodi aptiršanu par jebkuru tēmu.

WALA 31.03.2011 22:05

i_edgars rakstīja:

...

Lasīt iemācies - pokemon.

prieks skatīties kā dažam laba inteliģence pāri malām spiežas

WALA 31.03.2011 20:22

i_edgars rakstīja: Uj, atkal vesels bars tukšpļūšu uzradās. Nu tagat tik sāks lielīt savas konservu bundžas.

Saki ko gribi vienmēr atpakaļ būs: nē - melns!!

Uhu, un pats lielākais tukšpļūts - aizvēsturiska Forda īpašnieks, te tak autors prasīja kādu normalu auto pa ~ 5kLs, nevis vēsturisku spēkratu.

WALA 31.03.2011 10:18

ak rakstīja: Var, ja sedanam nolaižami beņķi. Bet autors grib universālu

Hmm, nu tehniski es sava Avenša (sedana) bagažniekā esmu vadājis sievas un sīča veļuku tikai tā ( rati protams izņemami), nekādi beņķi netiek laisti lejā !!! Ja ratus atstāj vita tad protams ir jālaiž beņķi lejā, un tad ir vesti pat 3 veļuki mans, sievas un sīča (7gadīga). Tad gan ir vietas tikai 2 cilvēkiem, bet nu vispār ja gribēja - bija iespāj iespringt un atstāt to 1/3 augšā, lai ir vēl vitā 3 braucējam.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti