msh rakstīja: WALA, ko tu pīpē, kāds mašīnas motora litrāžai sakars ar motora resursu?
Kaut kas tāds ir spēkā vienīgi uz močiem, kur litrīgu moci var lēni griezt lai brauktu pa šoseju, un var ātri griezt, lai lidotu, kamēr 125 kubus nav izvēles, bet jāgriež, lai pabrauktu pa šoseju
Tiešs sakars, bet ne gluži ar "motora resursu"kā tādu- kā to esi ieņēmis galvā, ir tieši tāda pat situācija kā tu aprakstīji par močiem.
Majaudīgākam motoram bieži vien ir īsāka kārba - tā paša ātruma uzturēšanai (teiksim 110 km/h) kāds 3 litru dzinējs griežas ar ~ 1500 -2000 apg./min., 1,6 coyots - 3000 apg./min., 1,6 škoda ja atmiņa neviļ bija 3500 (mazjaudīgāks motors) utt.
Tad nu lūk braucot teiksim lielāko dzīves daļu ar līdzīgu vidējo ātrumu - 3 litrīga dzinēja virzuļi būs nostaigājuši 1,5 līdz 2 reizes īsāku ceļu "turp-atpakaļ" nekā 1,6 coyotam pie tā paša odometra rādijuma !!!
Lietotāja vulgaris acīs tas būš coyotam - "pļec gribēju zirnekļus izdzīt, bet mans motors nosprāga pēc 300'000 km, kamēr Ford V6 3.0 īpašnieks -a man pie 600'000 km tā kā moš taisīt kapitālo, ai nu labi pofig - novilks līdz ļimonam un tad domās.
Bet nu kā jau teicu - mūsdienās ir maz cilvēku kas uztur kārtīgi mašīnas, lielākā daļa tikai mauc, un uztur serviss, a ja serviss p...., tad mašīnai nav resursa neatkarīgi no litrāžas, kaut vienalga lielākam motoram ir labāka varbūtība izdzīvot.




















VWfans rakstīja:
Bet, ja skatās šādi, tad dīzeļiem ir garāks mūžs paredzams. Manai Merivai, kaut arī motors neliels, pie 90 km/h ir 2300 apgriezieni, bet 90.gadu Volkswagen-Pasātam vai Vento ar lielāku 1,8 litru benzīna motoru ir jau 2700 apgriezieni. Turklāt drusku lielākiem dīzeļiem ar 6.pārnesumu pie 90 km/h ir zem 2000 apgriezienu. Tā lieliskajai Ford-Kuga 2,0 TDCi, kuru testēju Jelgavā trekno gadu norietā, bija tikai 1800 apgriezieni.
Kā Jums šķiet, vai šis Ford-Focus ir jauks?
www.labsauto.lv/...
Dīzelim 2300 apg./min. patiesībā ir padaudz (parasti līdz kaut kur 2500 apg./min. dīzelim ir labākais griezes moments).
Un lielākā daļa dīzeļu tagad jau ir ar turbo - tur atkal citas problēmas rodas kādēļ var rasties vairāk vai mazāk "mīts" par mazo resursu, lai gan protams mazs dīzelis pie visas mūsdienu dzīšanās pēc ekoloģijas, mazāka svara utml. - tas "bleķa" klucis var arī neturēt iglaicīgi tās slodzes kas ir dīzeļos. Kaut gan - nu velns viņu zina - kā jau teicu - cilvēki agrāk vairāk piedomāja pie tā kā brauc - normāls cilvēks agrāk dīzeli negriezīs pāri pa 3000 apg./min. - a tagad vieglajiem visi kam nav slinkums un kad nav slinkums.