Būtiski ir saprast, kurā brīdī auto jāteic ardievas
Līdz tam - baudīt!
Būtiski ir saprast, kurā brīdī auto jāteic ardievas
Līdz tam - baudīt!
Un kāpēc man tas būtu jādara?
Nobrauc garantijas laiku vai vēl mazliet un maini uz citu.
Iespējams, atkal francūzi.
Es te par to, ka nav korekti salīdzināt vecāko paaudžu franču vai Korejas ražotāju auto ar mūsdienu auto. Pilnīgi cits līmenis
Tas ir identiski arī citām markām. Ja agrāk, piemēram, uzskatīja, ka MB124 var mierīgi nokalpot 1mlj.km kā izcils darba zirgs, tad mūsdienu MB vairs nekad mūžā nenokalpos 1mlj.km - glaunais premium auto jau būs sadalījies reizinātājos (elektronikas ķibeles apēdīs visu pārējo, virsbūves rūsa tāpat) u.c.
Tas gan tiesa, agrāk vācu auto standarts bija 2 gadi, ok, japāņi deva 3 gadus un 100tkm, savukārt tagad jau Peugeot pat piedāvā 5 gadu garantiju
Cik interesējos par Kia arīdzan (un lasīju netā atsauksmes), it kā jau plīstot arī ik pa laikam un visai daudz kas, bet dīleris mainot arī bez baigās sarunas par iemesliem ![]()
Toyota (cik es pats interesējos) piedāvā vienus no vislabākajiem atpakaļpirkuma procentiem vispār LV tirgū
Bmw - vienus no viszemākajiem turpretī
Iespējams, vainīga dīlera alkatība vai hvz kas ![]()
Es personīgi varētu sevi pieskaitīt pie stereotipu un dažādu mītu jeb greizu uzskatu lauzējiem.
Jau pirms laika rakstīju, man tagad ir ikdienai 1 gadu vecs Peugeot 508 SW universālis. Maksimāli aprīkots dīzelis, ar automātu. Otrais franču auto manā mūžā! Bet vairs noteikti ne pēdējais
Viens no kritērijiem par labu kādam konkrētam auto - vēlme ar to braukt. Tā es ar to braucu jau 2 mēn.+, bet auto kā nav apnicis, tā nav. Nobraukti jau >6tkm dažādos režīmos, braukts vairākas reizes pa autobāni, esmu mīcījies pilsētas korķos utt.
Viens būtiski atzīmējams fakts, HDi 180zs dzinējs ir ļoti, ļoti ekonomisks, reizē esot arī visai ņipram. Garā Igaunijas tūrē - 5.8L pēc bākas metodes. Citā tūrē ar karstasinīgiem braucieniem pa autobāni (140-210 km/h) - reāli 6.5L pēc bākas metodes. Esmu jau pieradis, ka ar vienu uzpildi (70L) mierīgi nobraucu 1000km+ km pilnīgi jebkādā režīmā. Ārpus pilsētas - pat ~1300km! Jūlijā taisos braukt uz Warszawa, gribas pārbaudīt reālo patēriņu tajā braucienā (kur mierīgi Baltijas posmi mijas ar "trakāku" Polijas posmu, ik pa laikam jaunie ātrgaitas ceļi, parastos ceļos - mūžīgās apdzīšanas ar pedāli grīdā garām fūru kolonnai).
Kas vēl man tajā 508 SW ļoti patīk? Fakts, ka salons ir akustiski super patīkams, pilnīgi bez neviena "sienāža" panelī vai skrapstoņas citur. Arī pa bruģi tas auto reāli neatpaliek no mana pirms tam brauktā BMW E60 modeļa (un smagi iekabina manam ģimenes PRIUS, kas pa bruģi ir pat reāli netīkams).
Cilvēciņi, nu, nav vairs jābaidās no franču, korejiešu vai citiem auto ![]()
Man TOYOTA dīlera cilvēks stāstīja, ka pēdējo gadu ražo Verso modeli. Kāpēc tā, nesaprotami, kā nekā auto reāli populārs. Bet tagad visa pasaule pāriet uz krosoveriem, esot modīgāk nekā minivens
Kaut arī uzskatu, ka minivenā ietilpība tomēr iespaidīgāka un vietas - vairāk.
Pērkot hibrīdu, ļoti vēlama ir baterijas pārbaude pie dīlera. Jā, tas atkal kaut ko maksā, taču:
- var iegādāties gada garantiju baterijai
- mazs risks ieberzties ātrai nomaiņai (AMSERV - 2500 eur
)
- pilnīgi reāla baterijas ilgstpēja - 500 tkm (tāpēc būtu ļoti vēlams neiegādāties no tāda nobraukuma attītu km rādījumu - kā baltais LEXUS SUV ,ko atkoda Autodetektīvs FB lapā)
Jā, hibrīdi ir forši.
Bet realitātē nav gan tā, ka benzīna dzinējs ieslēdzas tikai pie 50km/h. Burtiski nesen pats personīgi pārbaudīju.
Ja brauc, gāzes pedāli spiežot "kā jēlu olu", tad benzīns reāli ieslēdzas pie °30-40km/h (bet tad aizmugurē kāds jau noteikti sāks signalizēt).
Ja brauc dinamiski (raiti) - benzīns ieslēdzas jau pie 20km/h. Bet pats galvenais - pilsētas satiksmē ekonomija jau arī rodas, nepatērējot degvielu, ik pa laikam uzsākot braukt.
Kas ir kolosāli, ieskrienoties un ļaujot auto tikai uzturēt konkrēto ātrumu (ap 50km/h) - var pat pāris km nobraukt tikai uz akumulatora, kad benzīnu nepatērē vispār
Un, protams, stāvvietās vai lielos korķos (stop & go režīmā) - tikai kapa klusums un akumulatora enerģija.
Tev taisnība.
Ideja jau ir baigi laba. Elektro pastāvīgi un benzīns pieslēdzas tikai tad, kad baterija EMPTY.
Ir arī Prius Plug-in, kas ir 100% elektroauto. Tādu es neiegādājos, principā ir tikai jauni vai garantijas auto.
Es to nelādēju, jo hibrīds savu bateriju lādē, kad tiek bremzēts, kad darbojas benzīna dzinējs utt.
Principā, tā ir interesanta PAPILDUS tehnoloģija ierastajam benzīna dzinējam, jo tīri uz akumulatoru tikai korķos, uzsākot kustību (arī strauji, līdz 20km/h) vai ripinoties (piemēram, kaut vai 50km/h, bet vienmērīgi, gāses pedāli nespiežot tikpat kā nemaz). Sanāk tas pats benzīna dzinējs, kam nemanāmi piepalīdz "bezmaksas" enerģija no hibrīda akumulatora.
Cilvēks, no kura iegādājos, apgalvoja, ka kompis rādot reāli precīzi. Bet es arī visprecīzāk mēru pēc bākas metodes. Kādu laiku vēl būs jāpagaida, tā baigi lēni tukšojas ![]()
Abpusēji
Pilsētā PRIUS ir reāla manta. Bet, iespējams, to sapratīs tikai ierobežots auto lietotāju loks, kuriem stereotipi netraucē.
Starp citu, apsvērām arī OPEL AMPERA (lietotu), taču sabijāmies no augsto tehnoloģiju NE-masveidības Latvijā un banāla cita iemesla (4 vietas tajā modelī) dēļ.
P.S. Es pat neko neteiktu par 100% elektroauto arī. Tas, ka ar vienu uzlādi jau tagad var nobraukt ap 100km, ir vairāk nekā gana otrajam auto ģimenē. Ideāli būtu mans sapņu auto TESLA, bet pagaidām pavisam nepaceļams ![]()
Atbildes te nebūs.
Arī gaumes ir dažādas.
Zinu vien to, ka auto var būt arī sirdslieta, ne tikai tehnisks transportlīdzeklis (metāla kaste uz gumijas ripuļiem).
Neaizmirstam arī to, ka dzīve nav tik gara, lai neko no tās piedāvātajām iespējām nekad neizmantotu.
Man, piemēram, nepatīk vecāka gadagājuma (zem 2000.gada - noteikti) auto, netīk man ar tādiem braukt ne izskata, ne aprīkojuma (ērtību, ekstru) dēļ utt.
Ja varu atļauties, iegādājos.
Lai arī pats piebremzēju, nepirkdams pilnīgi jaunu (attiecīgi - arī dārgu, jo es neatzīstu "plika" aprīkojuma modeļus), bet gan 7 gadus lietotu hibrīdauto. Kāpēc tādu?
Jo pilsētas satiksmei tas ir pats piemērotākais! Iegādes cenai nebija nozīmes, jo visi dzinēji plus mīnus maksātu vienādi. Tāpēc arī hibrīds ![]()
Ak jēēē. Vai tiešām pašiem ir lepnums par tādu reklāmu forumā, vairākos topikos? ![]()
Interesantā valodā sarakstīts
Par to KIA modeli.
Tas ir, maigi sakot, dīvains auto. Lai arī vispār par jaunajiem KIA es personīgi domāju tikai visu to labāko, nudien patīk!
Es gan aizdomājos par atlikuma vērtību (atpakaļpirkumu) tāda elektroKIA gadījumā. Kaut gan varbūt labāk nevajag.
Gan jau FORUM AUTO visu izdomāja, pirms sāka to modeli tirgot.
Jā, tas ir iespaidīgi, kas pēdējos gados tur sabūvēts!
Tas nozīmē, ka ES nauda tiek pareizi sadalīta!
Kāpēc brīnos par CP uz Polijas bāņiem?
Mans boss ik pa laikam brauc no Warsaw - Berlin Schonefeld lidostai (555km), saka, ka tas viņam esot ierasti ~3 stundu jautājums
Viņam auto ir jauns 640i ![]()
Iesaku lietot Waze arī Polijā. Burvīgs risinājums ātrāko ceļu izvēlē un pat CP ekipāžas (kas stāv uz vietas) Waze pamanīsiet laikus!
Vispār brīnos par CP daudzumu rakstītajā postā. Nekad Polijā uz bāņa neesmu uzmanījies neuzķerties uz CP.
Droši braukdams ilgstoši vismaz 160, bet īslaicīgi - arī ātrāk līdz 200 (pie kam citi brauca vēl ātrāk par mani).
Vispār esmu sajūsmā par jaunajiem Polijas bāņiem. Tie ir pat labāki nekā visu apjūsmotie Vācijas bāņi ![]()
Nestrīdos. Bet galvenais jau hibrīdā ir tas balanss patēriņam pret pilsētas (pārsvarā) satiksmi. Kā dēļ, piemēram, pilna Vācija tādu hibrīdu - taxi. Izteikti izturīgs, ļoti ekonomisks un uzticams. Tas varētu būt pieskaitāms pie auto, ar kuru īsti nevajag piedomāt pie ekonomiska braukšanas stila - tik un tā tas patēriņš priecēs. Kā jau rakstīju, cita lieta un ideja - ja pašam tā ekonomija interesē vairāk par dinamiku un pārējo, tad jāizvēlas citu auto.
Manā gadījumā ar to brauks sieva, viņai ļoti patīk jau tagad no pirmajām dienām.
Apmierināta sieviete = laimīgs vīrietis ('c no vienas multfilmas par zilajiem ara papagaiļiem)
![]()
Tas gan, ka efektīvi dīzeļauto jau ir fenomenāli ekonomiski.
Piemērs, Bmw 530xd ārpus pilsētas patērēja ap 6 litriem un tas pie satriecošas dinamikas!
Te es uzsveru principā benzīnnieka ļoti labos patēriņa radītājus maksimāli noslogotam auto. Auto, kura stihija visticamāk ir pilsēta, nevis garie gabali.
Fsi dzinējs jau arī ir apgāzējams. Tikai, vai to vajag, ja benzīna patēriņš tam tik un tā zems, bet LPG iekārta maksā >3k EUR (prasīju, noskaidroju Heinrihs gāze) ![]()
Jā! Nav tas daudz pilnai mašīnai.
Bet, nav te ko strīdēties. Katrs izvēlas to, kas sirdij tuvāks un ikdienai piemērotāks.
Tikai secināju, pirmie iespaidi pozitīvi.
Vēlāk vēl. Mazums, domas mainīsies.
Msh
Godīgi, man nepatīk tāda nievājoša attieksme pat te - Iauto.
Tam Prius mani gandrīz viss super apmierina. Auto ideāls manas ģimenes vajadzībām un ne kāds vecs VW Golf vispār nesaista.