iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 17.11.2009 2:38

Bolzens rakstīja: Te man viens teica lai uzmanoties no kruīzkontroles lietošanas, jo lūk kruīzkontroles darbības rezultātā viņa autiņam esot it kā ātri vien nodilušas bremžu uzlikas. Vai tā tas varētu būt, ka kruīzkontrole lai uzturētu vienmērīgu ātrumu piemēram braucot no kalna (kādi nu mums vispār tie kalni Latvijā ir?) lejā, auto gaitas samazināšanai izmanto bremžu spēku? Pats tam īsti neticu un arī braucot šādas izjūtas man nekad nav bijušas. Uzskatu, ka šādos gadījumos automašīnu bremzē ar dzinēju un tādas ir arī manas izjūtas braucot ar ieslēgtu kruīzkontroli. Varbūt kādam ir pilna skaidrība kā tad īsti darbojas kruīzkontrole attiecībā uz auto gaitas samazināšanu nepieciešamības gadījumā.

Visiem auto, kam tādu esmu lietojis, kruīzkontrole tikai kontrolē "gāzi". Automāta gadījumā ļaujot arī pārslēgties kārbai. Ja neizdodas noturēt ātrumu noteiktajā diapazonā, automātiski atslēdzas. Tehniski protams ar ESP aprīkotiem auto (t.i. tādiem, kas spēj bremzēt, nenospiežot pedāli) varētu arī kontrolēt bremzes, bet nav informācijas vai šāds risinājums tiek izmantots.

Seene 16.11.2009 14:15

Sretsked rakstīja: Ne visiem ir jābrauc tur,kur meriva nevar izbraukt un atvest trīs merivas. Tas ,ka tev tāds ir, neapšaubāmi ir labi.

Savukārt, nedomāju, ka braukt ar to spaini Merivu ir kas kaifīgs, manuprāt.

Bet es vakar gribēju mašīnu nomazgāt... sanāca ietaupīt vēl vairāk - ieraudzīju garās gaidītāju rindas statoilā un autoringā un noliku mašīnu stāvvietā netīru. Tā luk.

Seene 13.11.2009 15:56

msh rakstīja: Tu tā runā it kā pseidopilnpiedziņas sābi būtu bieža parādība, par bezpiedziņas eksemplāriem nerunājot Pareizāk būtu "atšķirībā no kompleksu nomāktajiem ļautiņiem domātajām kaštelēm, kur haldeksis ir sajūgts ar divi nulle šujmašīnām, cilvēkiem, kam nepieciešams īpašs opelis un pseidopilnpiedziņa domātie sābi tomēr ir aprīkoti ar motoriem "

Tās kašteles ar divi nule šujmašīnām laikam bija domātas tadas kā Audi S3, Audi TT, Volvo XC un Bugatti Veyron. Vai ne tā? Kur tad nu īpašajam opelim ar to mēroties...

Seene 12.11.2009 23:23

msh rakstīja:

Protams. Jo haldeksis parasti ir savienots ar nemotoriem. Naskuj šujmašīnai, kura attīsta kaut kādus 200 nm, kā parasti ir kaštelēm ["džipiem"], un tos pašus pie augstiem apgriezieniem, viena riteņa spolēšanas gadījumā būtu jānomet apgriezieni ja sabloķējot diferus apgriezieni nokrīt nokrīt paši no sevis? Nevis kā audī ar, teiksim, 2.7 BiT, kur spolēšana radusies haldekša nepilnības dēļ un motoram pietiktu spēka buksējošā riteņa nobremzēšanas gadījumā turpināt buksēšanu ar pakaļas riteņiem + šāda riteņu piebremzēšana, motoram uz to izdodot savu max griezes momentu neatsauktos pozitīvi uz kalotkām un diskiem To tu man, Sēne, neiestāstīsi, ka tā paša XWD sāba ESP hibrīds nenomet tā ļurbo motora apgriezienus Iedomāsimies situāciju, ja tiešām nenomestu - uzbraucam uz ledus, uzgāzējam, ļurbo motoriņš attīstot tos savus 300 vai cik tur lopus, sāk griezt vienu priekšas riteni un iegriežas pats uz kārtīgiem apgriezieniem, haldeksis sabloķē visus diferus un sābs nu jau turpina spolēt ar visiem četriem un visdrīzāk paātrinās, piedevām iešķērsām Tālāk kaut kur iekrašojas un lietotājs sūdz tiesā sābu un haldeksi

Nu par nemotoriem labāk nerunā. Paskaties labāk pats, ar ko komplektējas SAAB 9-3x. Bet es neapgalvoju, ka motora jauda nekad netiek ierobežota - vien to, ka standarta ESP vispār neļauj kārpīties, bet haldeksis šo robežu paceļ augstāk. Jebkurā gadījumā ESP joprojām tiek ražots ATSLĒDZAMS. Un ko tad tavuprāt darīt, ja jau vispār nav iespējams pabraukt bez šāda ierobežojuma? Un jā, pavisam aizmirsu, mašīnām pirms ESP laikmeta tak vispār nekā tamlīdzīga nav... Kā gan vēl visi dzīvi?

Seene 12.11.2009 16:37

WALA rakstīja: Nu labi, lai jau būtu 100% uz aizmugurējo asi, tikai tie ir tādi paši 100% kā MB CLS ir ar kupejas tipa virsbūvi.

Nu tam gan var pilnībā piekrist

Seene 12.11.2009 15:29

WALA rakstīja: mja - tas tu tagad uzrakstīji par to X kā viņu SAABu, ja pareizi saprotu ?!?!? Kaut gan - vai tad divi eLSD ?!?!? Man šķiet ka tā konstrukcija bija tāda ka eLSD un Haldexis sēž astē. Auto faktiski ir FWD ar "inteliģenti" pieslēdzamu pēcpusi. Tiesa bija tur vēl k-kads brīnums kas sēž aiz/pie kārbas, tik vot nezinu ko īsti jams tur dara ?!?!? Tā sistēma neloiedzami ir intersanta, tik nu tas teikums par 100% jaudas pārnešanu - mazliet smiekli parauj. Lai ko tur darītu ar to auto - labākais ko ar šo sistēmu var izdarīt ir faktiski tas ko klasiski sauc par 50:50 sadalījumu starp asīm. Līdz ar ko tie 100% uz pēcpusi jau ir vistīrākais marketinga "bullshits".

Par SAAB XWD un ne tikai - visiem, kam ir haldex gen.4, SAAB bija tikai pirmajiem ekskluzīvas 1 gada izmantošanas tiesības. Par to eLSD trūkst skaidras informācijas - bet nu cik var noprast šamējais ir opcija - gan priekšā, gan pakaļā. Var nebūt arī neviens. Standartā ir tā, kā tu saki. Un taisnība par to, ka TTD sēž astē - ar mērķi pārnest pēc iespējas vairāk svara uz pakaļējo asi.

Un tie 100% vienlaicīgi gan ir, gan nav bullshits. Protams, ka šeit varam runāt par 50:50 sadalījumu klasiskajā bloķēta starpasu diferenciāļa izpratnē. Bet ar to ir gribēts pateikt, ka atšķirībā no torsena, ir iespējams nodot 100% jaudu uz vienu pusi / asi, pat ja otra ir pilnībā zaudējusi saķeri.

Seene 12.11.2009 14:32

WALA rakstīja: ūūū jopcik - mazāk marketinga bullshit lasīt vajag.

Pie kam no šiem citātiem var rasties nepareizs iespaids, ka Haldexis ir tik varošs ka spēj teiksim pārdzīt visu jaudu no priekšas tilta uz aizmugures vajadzības gadījumā - bet tas nebūt tā nav !!!

Labāk pastāsti aptuvenu darbības principu jamam, kaut vai tā kā to izproti, citāk man slinkums rakties pēc Tech infas tagad.

Nu forumos neviens laimīgais īpašnieks nemēģina šo "marketinga bullshitu" apstrīdēt. Tāpat arī čipotāji, kas jau piedāvā sportiskākas programmas vadības blokam, nekā ražotājs. Un principā tā arī ir, ka teorētiski šamējais var visu jaudu nodot pakaļējiem riteņiem - gan tikai gadījumā, ja priekšējam tiltam vispār nav saķeres, jo atslēgt to nevar.

Darbības princips - trīs bloki. Divi eLSD un starpasu sajūgs. Bloķēšanu kontrolē slapjie daudzdisku sajūgi, kas ir vaļēji miera stāvoklī, un tiek saspiesti ar vadības bloka kontrolētu hidrauliku.

Seene 12.11.2009 13:12

Un lūk arī manas domas formulējums vienā teikumā: "Fine balancing of the drive torque between the front and rear axles raises the threshold at which ESP throttle and braking interventions are triggered, providing more scope for closer driver involvement."

Seene 12.11.2009 13:09

WALA rakstīja:

Seene rakstīja: Nu tieši to tak arī saku - VC nav vidusceļa. tas ir vai vaļā vai bloķēts.

Ē mhm, tas tad OK, bet vai ar šo tu vēlies aºī apgalvot ka Haldexam pretstatā šim ir vel kādas citas "opcijas" izņemot vaļā/ciet ?!?!?

I am puzzled !!!

Tieši tā. Haldeksis maina griezes sadalījumu visu laiku. Lūk citāts no apraksta "On the open road, drive torque is continuously varied between the axles by the control of a valve in the TTD, which increases or reduces the pressure on the wet clutch plates."

Seene 12.11.2009 12:55

WALA rakstīja:

NU teiksim tā manās rokās nav bijusi neviena mašīna kurai ir VC, un kurai VC nebūtu bijis pastāvīgi sabloķētā stāvoklī ( to kā jau rakstīju panāk ar atšķirīgu asu griežšanās ātrumu, jeb tehniskāk runājot - ir dažādi pārnesuma skaitļi priekšas un aizmugures diferenciāļos.

Nu tieši to tak arī saku - VC nav vidusceļa. tas ir vai vaļā vai bloķēts.

Seene 12.11.2009 12:47

WALA rakstīja: Ne nē - Vc un Torsenam nav nekādas "pēkšņas" pieslēgšanās.

Hmm... Piekrītu, ka torsenam nav. Bet VC gan - jo tam pamatā ir tikai 2 stavokļi, nevis iespēja pakāpeniski palielināt griezi.

Seene 12.11.2009 12:03

WALA rakstīja: Parasti tādu joku kā sajūga izspiežšana ( aka "tukšgaita") tiek rekomendēta gadījumos kad auto nav sācis slīdēt

Nu tur jau arī ir būtiskākā starpība - šī rekomendācija ir vadītājam parastajam, CSDD eksāmenu nolikušajam. Jo drošāk, ja vien zini kā to darīt, ir izslidināt autiņu, un pabeigt manevru kontrolētā sānslīdē, tā vietā lai riskētu ar pēkšņu "noraušanos".

Būtībā jau tieši tas pats, kas ar VC - problēmas rada pēkšņas, neprognozētas izmaiņas (izslīdēšana, tilta pieslēgšanās), nevis tas, kas tiek izdarīts apzināti.

Seene 12.11.2009 10:40

koford rakstīja: Vajadzīgs tiešām labs padoms-kā reāli cīnīties ar kaķiem,kuri regulāri apsēduši manu auto.Ar auto mazgāšanu vairs nav ne mazākās jēgas nodarboties-jau nākošajā rītā viss kapots un jumts ir nopēdots.Gan jau neesmu vienīgais,kam aktuāla šī problēma.Kas var palīdzēt-speciāla ķīmija,kaut kādas elektroniskas ierīces,vēl kas cits???

Vislabāk ir ieleit pudelīti baldriāna tinktūras salona gaisa ņemšanas restītē

Seene 12.11.2009 10:20

kvatra rakstīja: Ja pie ieslēgta ESP varētu uzdot gāzi, tad varbūt būtu ok, bet nu savādāk var auzās ieraut, it sevišķi apdzenot pa putru Pie apdzīšanas ziemā jārubī laukā

Nu tādēļ jau es te par Haldeksu fanoju Šamējam var - sistēma paredz kārpīšanos ar visiem 4 riteņiem, nevis motora jaudas nomešanu.

Seene 12.11.2009 1:49

msh rakstīja: Nē, neesmu. Bet no zināmajiem cilvēkiem, kam ir, neesmu dzirdējis ka šie visu laiku to slēgtu ārā

Arī es zinu cilvēkus, kas par ESP tikai priecājas. Un vari nešaubīties, ka manu braukšanas stilu viņi uzskata par agresīvu, vai vismaz sev nepiemērotu.

Seene 11.11.2009 23:29

msh rakstīja: Kādus manevrus ar sānslīdēm tu braucot intensīvā satiksmē izveic? Sāk likties ka tu par sābu tirs un patiesībā esi bembists

Intensīvā satiksmē, protams, nav runa par sānslīdēm, bet ESP neļauj arī normāli izkustēties no vietas uz slidena ceļa, vai izkārpīties no kupenas. Tāpat arī padara praktiski neiespējamu apdzīšanu, ja ceļa vidū ir sniega putras valnītis.

Seene 11.11.2009 21:16

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Pēc latvijas standartiem varbūt mani varētu pieskaitīt agresīviem. Rietumeiropas skola - tur neviens nemuļļājas un nenodarbojas ar ekobraukšanu. Iemācoties tur iekļauties satiksmē, šeit sanāk kļūt agresīvam.

Ak tad redz kāpēc ESP ir obligāta ES prasība - jo vadītāja smadzenes aizvieto CSN un vadītājs pofujā neatkarīgi no reālās mašīnas saķeres ar zemi tik cērt līkumā ar max atļauto ātrumu Ja tu tā brauc, tad droši slēdz laukā ESP, var gan gadīties kādreiz saņurcīt mašīnas priekšu, bet nu tas tak sīkums...

Nesatraucies, esmu izbraukājis daudz un dažādus ceļus - pietiekami, lai saprastu, ka mēs šeit uztraucamies par lietām vairāk tādēļ, lai celtu paši savu svarīgumu, nekā jebkādā saistībā ar to būtību. ESP ir ļoti laba lieta gariem gabaliem, kad uzmanība vienmuļu ceļa gabalu dēļ ir atslābusi, jo spēj noreaģēt uz pēkšņām ceļa apstākļu izmaiņām. Braucot intensīvā satiksmē, savukārt tā kļūst traucējoša, jo gan ierobežo manevru iespējas, gan arī izkropļo braukšānas apstākļu uztveri.

Seene 11.11.2009 17:39

msh rakstīja: Nu tad tu esi ļoti agresīvs braucējs vai arī tām mašīnām, ar kurām tu brauc, nopisti datčiki

Pēc latvijas standartiem varbūt mani varētu pieskaitīt agresīviem. Rietumeiropas skola - tur neviens nemuļļājas un nenodarbojas ar ekobraukšanu. Iemācoties tur iekļauties satiksmē, šeit sanāk kļūt agresīvam.

Seene 11.11.2009 17:33

anonimikis rakstīja: Klau, kā var dabūt gatavu to, ka nav medicīniskās izziņas, bet ir derīgas tiesības? Tas ir iespējams tīri teorētiski dažas dienas pirms tiesību termiņa beigām. Reāli jau to izziņu tāpat dod uz 10 gadiem kā tiesības (B kat.)

Izlasi, ko pats uzrakstīji iekavās.

Seene 11.11.2009 16:51

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Informē, jau informē. Tak tā lampiņa uz paneļa neko neizsaka. Un tavs piemērs arī visu paskaidro - tos 90-100 var uzskatīt par atsaldētu braukšanu, vai tikpat labi vienkāºši faktu, ka cilvēks pat nav pamanījis, kādi ir braukšanas apstākļi.

Neko neizsaka? Tad labi, apsitīsies vienu reizi un izteiks.

Mans piemērs drīzāk būs trešais variants - normālāka blīve starp stūri un sēdekli Zb tie žopelisti kas pa ziemu pa šosejām velkas uz 60-70

Atvaino, bet jebkuram auto ar ko ir nācies braukt ziemā, klasiskais ESP tiek izslēgts uzreiz. Pretējā gadījumā auto uzvedas pilnīgi neciešami un lampiņa mirgo pie katra krustojuma. Rezultātā jēga nekāda, tikai pieradums, ka tā ir kārtējā nekaitīgā, neko neizsakošā gaismiņa.

Seene 11.11.2009 16:43

msh rakstīja:

Audī ESP vadītāju informē par savu darbību, es vienīgi nezinu kā, jo nav ar šādu mašīnu gadījies vēl braukt Sābu ESP neinformē? Tad naskuj tādu mašīnu!

P.N. Uz tā paša melnā ledus ar sezonai atbilstošām riepām nebraucot kā atsaldenim viss būs kārtībā. Lasīt - vaina ir blīvē starp stūri un sēdekli. Tā kā bija viens joks pagājušajā ziemā - no rītiem vedu vienu karakteru uz liepāju, šis vakarā atbrauc ar vienu citu, tas saka "šorīt gan bija slidens ceļš, ātrāk par 60-70 nevarēja pabraukt" "Ja? Mēs gan braucām uz 90-100"

Informē, jau informē. Tak tā lampiņa uz paneļa neko neizsaka. Un tavs piemērs arī visu paskaidro - tos 90-100 var uzskatīt par atsaldētu braukšanu, vai tikpat labi vienkāºši faktu, ka cilvēks pat nav pamanījis, kādi ir braukšanas apstākļi.

Seene 11.11.2009 15:49

msh rakstīja:

Es nevaru saprast, cik atsaldēti ir jābrauc lai iestātos tas, ko tu te apgalvo?

Laikam nepazīsti nevienu pilsētnieku, kas pirmo reizi mūžā autiņu saslidina uz melnā ledus. Bet tādu ir daudz. Un melnā ledus gadījumā nav nebūt jābrauc "atsaldēti", jo auto tak ir stabils un var braukt tāpat, kā katru dienu... līdz pirmajam straujākajam pagriezienam, jo iepriekšējos ESP ir noturējies perfekti, nedodot iespēju vadītājam aptvert kāds patiesībā ir ceļa segums.

Seene 11.11.2009 15:28

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Nu jā. Un?

Tātad tam tavam nesagatavotajam vadītājam vajag ESP un viss Vienīgi viņu jāsagatavo uz to, ka ESP mašīnu vāc pēc barankas pozīcijas

Torsens + ESP nedod nekādu iespēju savlacīgi uzzināt, kad auto "norausies" - t.i. tas vai nu neslīd, vai slīd jau tā, ka savaldīt var tikai profesionālis. Haldeksis slīd ļoti līdzīgi FWD, proporcionāli ātrumam pagriezienā - t.i. neradot mākslīgu ilūziju par ideālu saķeri.

Seene 11.11.2009 15:21

anonimikis rakstīja:

Seene rakstīja:

anonimikis rakstīja: kā var ievērot CSN, ja nav vadītāja tiesību? CSN ir tāds punkts 35.1 .

Tiesību neesamība pati par sevi nekādā veidā neapdraud citus satiksmes dalībniekus. Ar šo es biju domājis CSN punktus, kuru pārkāpumi ir acīmredzami un jo īpaši, ja bīstami. T.i. - ideja vienkārša - ja esi priekšzīmīgs vadītājs, tad šī fakta oficiālam noformējumam ir sekundāra nozīme. Un tas nozīmē ievērot lietas, kas oficiāli noromētam vadītājam var būt dziļi vienaldzīgas - tādējādi satiskmes drošību PALIELINOT, lai vai cik tas nebūtu paradoskāli.

ir kāds CSN pielikums, kurā ir klasificēti īpaši bīstamie un nenozīmīgie punkti? vai tas ir tavs subjektīvais viedoklis?

Tas ir mans subjektīvais un vairāku valstu amatpersonu oficiālais viedoklis - kur apturēšana "dokumentu pārbaudei" ir atļauta tikai reidos. Un reids tiek definēts kā VISU autovadītāju apturēšana. Pretējā gadījumā notiek neko nepārkāpušu autovadītāju diskriminējoša sodīšana (aizkavēšana).

Seene 11.11.2009 15:14

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Par pirmo jā - tā ir ziemas izklaižu sastāvdaļa un to var izdarīt atbilstoši sagatavots vadītājs. Bet atgriežamies vēlrez pie vidusmēra autovadītāja parastā, kas ir saslīdējis ar ģimenes auto uz koplietošanas trases, nevis rallija auto slēgtā trasē. Tur būs spēkā citi nosacījumi.

Mūsdienās ES prasa ESP (c) Tu

Nu jā. Un?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti